Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (66. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ahmet1111 A kullanıcısına yanıt
    Far sensörlerineden dolayı , ya gündüz farları yada gece farları hep aktif,
    Sürekli enerji tüketimi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaris 2016 showroomda görme şansım oldu sanırım yollarda az göreceğiz 74.000 tl fiyat yazmışlar iki renk ama tavan ve direkler kaplama gibi gözüküyor ön mazgal deseni biraz farklı araç fiyatları almış başını gidiyor. Neyse kendi araçım için ekstralar yaptırmaya karar verdim kol dayama 120 tl fiyat verdiler yazlığa gecerken çelik jant takdırıcam 800 tl fiyat aldım artı hız sabitleme kolu satılıyor 150 tl adam kocaelinde göze alıp gidemiyorum onuda yaptıracagız artık artı arka camlar film mi perdemi takdırsm diye düşünüyorum bakalım. Araca koltuk kılıfı da şart 1,5 yaşında oğlum var eline geceni döküyor ona da bakmak lazım 1.500 tl yakın masraf yapıcam. Tampon koruma ve yan çıta da var tavsiye ve yorumlarınız bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    gündüz yanan led farların tüketimi yok denilecek kadar az miktarda
    benim sorduğum halojen ampul kısa hüzmeli farlar içindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmet1111 -- 27 Şubat 2016; 22:33:50 >
  • onurjoya O kullanıcısına yanıt
    Film kullanışı kolay olur ama uzun vadede özelliği kayboluyor kabarmalar başlıyor ,
    Araç film yapılma Esma'sında kapıların içini söküyorlar..!
    Perde taktırın derim...
    En önemlisi hız sabitleme kolu ,( bence)
    150 TL de çok uygun fiyat,
    Vw. De 1500 TL hız sabitleme , tam 10 Katı ...
    Jantlar uygun fiyatta , göbeğe toyota logosu istemeyi unutmayın.
    Ben jantlarıma taktırdım , orjinal gibi oldu,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 yılı Yaris alan bir arkadaşımızın, AÇIKLAMALARI , gayet akıcı ve anlaşılır.

    Merhaba arkadaşlar bugün pazarlık yaparak Yaris Hybrid Spirit aracımı cuma günü teslim alacağım araç hakkında bayağı bir araştırma sonucu inşallah allah utandırmaz kullanan arkadaşlar varsa buyursun paylaşımlarda bulunalım derleyerek topladığım bilgileri sizinle paylaşmak istiyorum.nasipse cumadan sonra bizzat kullanarak aydınlatırım alacak arkadaşları

    Marş ve Şarj dinamosu yok,
    Termik motor soğutma suyu devirdaim pompası elektrikli,
    Klima pompası elektrikli ve termik motoru çalıştırmadan aracın içini soğutabiliyorsunuz,
    Direksiyon sistemi elektrik motor takviyeli,

    Yani termik motorun önünde V kayışı yok, sadece kranka bağlı düz bir kasnak avans değerini okuyabilmek için pratiklik açısından yerleştirilmiş.

    Ön tarafında orjinal kule gergisi olan aracın VVT-İ benzinli motorunun EGR sistemi mevcut. Elektrik motorunu değil ama üzerinde konumlandırılmış olan Elektromekanik sistemlerin soğutmasını sağlamak için ayrıca bir soğutma kabı, ilave elektrikli devirdaim pompası ve mevcut radyatör içinde eşanjör ile soğutması sağlanmış.

    Egzantrik mili zincir ile tahriklendirilmekte, ses gelmedikçe değişim yapılmamaktadır.

    Fren sistemi Westinghouse, termik motorun çoğu zaman devre dışı kalması sebebiyle yine elektrikli bir vakum pompa ile çalıştırılıyor.

    Mavi tonlu yüksek teknoloji ürünü camları UV ışınların %99'unu emiyor.

    Klima sistemi, yeni nesil, evlerdeki gibi Inverter 12V Pompalı.

    İlk bakışta aerodinamik geliştirici bölgelerin farklılıkları pek dikkat çekmesede, Cd 0.286 olarak çıkmasını sağlayan gizlenmiş bir parça da, arka tampon altındaki difizörlerdir.

    Şimdilik arzuladığım kadar yumuşak olan düşük yuvarlanma dirençli lastikleri, Japon malı Bridgestone Potenza RE080 185/60-15 84H

    Ana Akü Garantisi 5 Yıl fakat tahmini ömür olarak "araç ömrü" kadardır diye yabancı sitelerde bahsedilmektedir.

    Sadece EV modunda, düz bir yolda klima açık olarak 2km + - yol katedebiliyoruz, akü hiç bir zaman tam olarak bitirilmiyor, çünkü belki hemen duracak ve elektrik ile kalkış gerçekleştirilecektir, son 2 çizgi kaldığında termik motor hemen şarj moduna giriyor, duruyorsanız jeneratör, hareket ediyorsanız hem motor hem jeneratörünüz var demektir. Ayağınızı her gaz pedalından çekişte yaklaşık yarım sn'de yakıt kesiliyor ve şarj başlıyor, her türlü serbest hareket elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Son 2 çizgi hariç, Boş akü yaklaşık olarak yine 4 - 5km civarında dolabiliyor.

    Bakım maliyetleri çok düşük. Ancak, 708 sayfalık ansiklopedik kullanıcı el kitabında şöyle bir ibare vardır; Motor yağı olarak 0W-20 kullanılmalıdır, eğer bulamazsanız 5W-30 kullanabilirsiniz, fakat bir sonraki değişimde muhakkak yine 0W-20 kullanmalısınız.

    Şanzıman ve difransiyel sistemi diğer CVT'ler ile birebir aynı, onlarla arasındaki fark işletim sistemindedir.

    Vites kolunun en alt sırasındaki B modunun asil görevi, dik uzun yokuş aşağı inişlerde motor kompresörü yaptırmak olduğu kullanıcı el kitabında da açıklanmıştır. B modu özellikle Karlı ve Buzlu ortamlar için değildir zira araçta ABS, EBD, VSC ve TRC sistemleri yağışlı ve kış şartları için hazırda beklemektedir. Bu tip yağışlı zamanlarda dik bir yokuş inilmekteyse yine takviye amaçlı kullanılabilir.

    Uzun ve dik yokuşları tırmanırken, ECO MODE iptal edip, gaz kelebeğinin tepkime hızı artırılarak daha yüksek performans üretilmesi sağlanmış olmakta ve kimseden geri kalınmamaktadır.

    En çok hoşuma giden donanımları;
    Kumanda kesinlikle cebinizden çıkmıyor, araca yanaştığınızda kapı kolunu tutup açıyorsunuz, indikten sonra kolun sol tarafında bulunan 2 çukur çizgiye parmağınızla dokunarak kilitliyorsunuz. Motor, Mavi Start düğmesiyle çalışıyormuş gibi yapıyor. Bagaj kapısıda, tutamağının sol tarafındaki geniş yumuşak kısımla açılıyor, hemen sağ tarafındaki yumuşak nokta bölge kilitliyor. Şehir içindeki çok dik bir yokuşta el frenini çekmeden ve geri kaymadan HAC ile kalkış yapabilmekle teknolojinin ne kadar çok konfor ve güvenlik yaşatabildiğinin bir göstergesi olmuş. Orjinal CC elbette hala güzel bir donanım. Otomatik yanıp sönebilen Lens BiHalojen farlar çok keskin ışık hüzmesiyle oldukça başarılılar. Corolla gibi büyük bir araçtan sonra böyle küçük bir araca geçmek dışardan korkutsada, içine binince yeterlinin üzerinde hacime sahip iç mekanıyla insanı rahatlatabiliyor. Araca giriş sırasında torpidonun her iki yanından halıların aydınlatılmasıda sınıfının üstünde kalite hissettiriyor.

    Güç, Konfor ve Donanım olarak kendisinden çok daha büyük şeyler ile kullanıcılarına hizmet eden bu aracın tek eksik yanı; Klima kumandalarının altında kalan çok geniş ve boş bölgede bir veya iki kapaklı gözün bulunmaması, diğer aracımdan çıkan gözlük, garaj kumandası, yakıt kartları gibi günlük kullandığım eşyaları koyabileceğim bir yerin olmayışı. Umarım bu eksiklik bir sonraki yıllarda giderilir.

    Boş deposu, 36L 95 Oktan Kurşunsuz benzin ile dolan aracın, 2 yolculu ve klimalı yakıt tüketim değerleri şu şekilde;

    Şehir içi: 4.6L/100km Şehir dışı: 110km/h - 4.7L/100km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarisin dönme çapı: 9'6m
    Polo dönme çapı: 10,6 m
    1 metre fark var...
    Bu bile Yaris almak için yeterli bir neden ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet malzemec hocam ilk msjında da bahsettiğin gibi dönme çapı senin için çok önemli. Ben Ankaralı olduğum için istanbul hakim değilim ama anlaşılan o küçücük alanlara park etmeye uğraşan insanlar gözümün önüne geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota motorundan Nasıl verim elde ederiz,
    Bir yorumcu açıklamış ,
    Yarın sabah deniyeceğim;


    Çokça duyarsınız.V-TEC ve VVT-İ terimleri nedir?

    V-TEC Honda tarafından bulunmuş ve temelde yüksek devirde daha fazla güç elde edilmesini sağlayan bir teknolojidir.V-TEC motorlar muadillerine göre yüksek devirde daha fazla güç verirler.Devir yükseldikçe arabanın güçlendiğini hissedersiniz.Vtec’in amacı, motor yüksek devirlere ulaştığında, kam profilini değiştirerek, farklı bir profil ile supap bindirme süresinin uzamasını sağlamaktır. Böylece yüksek hızlarda, motordan daha fazla güç elde edebilmek mümkün olur.

    Yalnız VTEC’ten bahsederken, hep yüksek hızlarda supap bindirme süresini arttırmayı yazdık. Peki ya düşük hızlarda? Ne yazık ki VTEC düşük devirlerde yetersiz kalıyor. İşte bu yüzden yeni bir teknoloji olan VTT-I üzerinden konuşmaya devam etmek gerekirse işte burada Toyota markası öne çıkar.

    Toyota tarafından geliştirilmiş bu teknolojinin açılımı, akıllı değişken supap zamanlamasıdır ve supap zamanlamaları bilgisayar teknolojisi ile ayarlanmaktadır. VVT-I ile hava emişi sürüş koşullarına ve motor yüküne göre ayarlanabilmektedir. Düşük devirlerde supap bindirme sürelerini azaltarak, yakıt tasarrufunu ile birlikte motordan elde edilen verimi arttırmaktadır.Yani VVT İ bir devrimdir. İlk kez 1996 da tanıtılmıştır.Kısacası vvt-i da emme subabının açılıp kapanması düzenlenir.

    Dual VVT-İ ise hava emişin yanında eksoz çıkışını da kam mili üzerinden manüple ederek tasarrufu arttırıp emisyon değerini düşürmek üzerine tasarlanmış bir sistemdir.1.33 benzinli ünitede Dual VVT-İ ünite kullanılmaktadır.İlk kez 1998 de tanıtılmıştır.Dual vvt-i da hem emme hem egsoz subabının açılıp kapanması düzenlenir
    .
    Dual vvt-i +Valvematic motor ise yakıt hava karışımını daha hassas ayarlar ve kabaca sübapların az-yarım-çok açık kalmasına hükmederek performans-ekonomi arasında daha yumuşak ve daha hızlı geçiş yapılmasını sağlayan teknolojidir.

    Bir vvt-i motoru şaha kaldırmak istiyorsanız seyir halindeyken gaz pedalına sonuna kadar 2 kere basınız.Bir vvt-i motoru performanslı kullanımdan hemen sonra ekonomiye geçirmek istiyorsanız gazdan ayağınızı çekip-azıcık basıp-çekip sonra yumuşakça tekrar basarak istediğiniz hıza geliniz. Dual vvt-i ve valvematic için de aynı teknikler kabaca geçerlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • JusT_SmiLe kullanıcısına yanıt
    Hocam park etmek ve dar sokaklarda seri aynı Zaman'da kısa Zaman'da manevra yapabilmek, kullandığım araçlar arasında Yaris ve toyota grubunda oldu ,
    Vw grubu ise manevra özürlü diyebilirim ,
    2. Aracım olan poloyu satıp , Auris veya Corolla düşünüyorum,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Hocam park etmek ve dar sokaklarda seri aynı Zaman'da kısa Zaman'da manevra yapabilmek, kullandığım araçlar arasında Yaris ve toyota grubunda oldu ,
    Vw grubu ise manevra özürlü diyebilirim ,
    2. Aracım olan poloyu satıp , Auris veya Corolla düşünüyorum,

    Hocam Auris corolla makyajlanacak beklerim dersen. Şu an corolla alma bence.
  • erincar kullanıcısına yanıt
    Zaman bellimi acaba, 2. Yarıda çıkarabilirler, temmuz falan ...
    Bekleriz , tahminim 1.6 BMW motorunu da koyarlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Zaman bellimi acaba, 2. Yarıda çıkarabilirler, temmuz falan ...
    Bekleriz , tahminim 1.6 BMW motorunu da koyarlar...

    BMW motoru gelmeyecek diye konuşuluyordu, o yeni kasada sanırım. ikinci çeyrekte aurise 1.2 turbo motor geliyor.
  • erincar kullanıcısına yanıt
    Turbo motor Moda'sı başladı,
    Toyota biraz geç kaldı ama, meraklıları alır artık,
    Km si az olanlar için vergi dilimine yakalanmamış olurlar, mtv farkı ile 2 depo yakıt alıp Seyehat edebilirler.
    Birde bu motoru hybrit modellere koyarlarsa,
    Prius artık yok satar,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu bmw motorundan bahsettiniz nedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JusT_SmiLe

    Hocam bu bmw motorundan bahsettiniz nedir.


    1.6 dizel toyotanın bmw'den aldığı, şu an verso ve avensiste kullandığı motor.
  • Toyota 1.6 dizel motor yapmadığı için
    BMW ile anlaşma yaptı,
    Küçük hacimli yüksek tork ve hp üreten motor olarak BMW yi seçtiler,
    Corolloya gelmesi de muhtemel diye düşünüyorum ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol başta 2016 Yaris sıranın sonunda eski 2015 Yaris hybrid.
    Bu mesaja eklenen görseller:

  • mutluttr kullanıcısına yanıt
    2015 Yaris satış rakamlarını bilen arkadaşımız varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Cevap Google dan geldi:))

    B Segmenti Hatchback araçlardan 2015 yılında; Renault Clio 26 bin 468 adet, Hyundai i20 22 bin 142 adet, Volkswagen Polo 21 bin 651 adet, Opel Corsa 13 bin 188 adet, Dacia Sandero 11 bin 516 adet, Ford Fiesta 10 bin 777 adet, Seat İbiza 5 bin 375 adet, Toyota Yaris 5 bin 40 adet, Peugeot 208 3 bin 854 adet, Kia Rio 3 bin 520 adet, Nissan Micra 2 bin 588 adet, Skoda Fabia bin 830 adet, Fiat Grande Punto bin 350 adet, Mini Cooper bin 174 adet, Citroen C3 580 adet, Honda Jazz 222 adet, Mistubishi Space Star 190 adet, Tata Vista 168 adet, Audi A1 145 adet, Citroen DS3 48 adet, Renault Zoe 36 adet, Mini John Cooper Works 23 adet, Suzuki sweet 11 adet satıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 1 Mart 2016; 21:25:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    http://m.milliyet.com.tr/Local/Article?ID=1160510
    Haberin linki...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.