Şimdi Ara

Yerli Otomobil Tanıtımı 27 Aralıkta Edit: Sanırım sedan araçta var (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
2
Favori
8.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ikisi de aynı araba bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    Araç şu an satılıyor olsa en boş donanımlı hali bile 200.000 lirayı rahat geçer diye düşünüyorum çünkü bugün 85kWh kapasiteli bataryanın maliyeti 80.000TL civarında. Vergi ve kar payıyla birlikte 350-400km menzil için sadece batarya tutarı 100.000 liraları bulur.

    Bir de şu var ki moralleri epey bozacaktır; bugün Türkiye'de şarj hizmeti sağlayan dört firma var ve bu firmaların şarj istasyonlarında ortalama bir elektrikli aracı şarj etmenin kilometredeki maliyeti 18-42 kuruş arasında değişiyor. Ha, evde şarj etme imkanınız varsa 12-15kuruş/km maliyeti var ki bu bile aracın ilk alım maliyetini amorti etmeyebilir.

    Öyle ya da böyle bu araç alınacaktır fakat umarım araçtan araca şarj imkanı sunarlar çünkü bizim vatandaşın elektrikli otomobillerle mutlaka bir imtihanı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Fotoğrafın açısı yanıltmıyorsa bence bariz bir yükseklik ve derinlik farkı var sanki. Bekleyip görelim bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citroen ds ye benziyor gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 20 Aralık 2019; 21:48:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arabanın satılması için 100.000 TL nin altında olması lazım, zira ilk defa üretilen bir ürünü kimse almaz Clio sıfır boş paket alınır ama bu araba alınmaz, dediğim gibi fiyat 100.000 nin altında olması lazım çünkü yerli vurgusu yapılıyor 100.000 TL nin altında olursa ben şahsen alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoĞu_KaN -- 20 Aralık 2019; 22:5:49 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Başlangıç için gayet iyi duruyor başarılı.

    Tanıtılacak Prototip üretim versiyonu olduğundan resimdekilerden biraz farklı ,burun çizgileri güzel duruyor.

    Sis farı üstü kıvrımlar ,tucson n line benzeri sis farı yuvası hava girişi , alt kanatçıklar, makyajlı megane ve civic benzeri sis farı üstü tampon çizgisi.Ayrıntılar güzel.

    Vietnam için yaptıkları tasarımı beğenmemiştim ama bunun çizgileri güzel duruyor

    Lastikler PETLAS velox sport gibi duruyor


    İki araçta aynı sedan yok. Tavan çıtaları, ön yüz aynı .Ama sedan prototipi (h500 galiba) güzel olmamış ,vietnam için yaptıkları sedanda güzel durmuyor.

    Sanırım beklendiğine değecek güzel çalışma çıkacak ortaya emeği geçen herkese teşekkürler ellerine sağlık

    k350 verileri 403HP , 0 - 100 4.7sn , Max hız 250km/h .Üretim versiyonda bunlar kısılarak 8sn hızlanma ,160km max hız ile rahatlıkla 500km menzile ulaşılır.

    Power is said to come from a 403 horsepower (300 kilowatts) electric motors capable of sending the SUV from zero to 62 miles per hour (100 kilometers per hour) in 4.7 seconds. Top speed is said to be 155 mph (250 kph). No specifics were given on range.

    Yerli Otomobil Tanıtımı 27 Aralıkta Edit: Sanırım sedan araçta varYerli Otomobil Tanıtımı 27 Aralıkta Edit: Sanırım sedan araçta var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 20 Aralık 2019; 22:12:37 >




  • Jackal78 kullanıcısına yanıt
    Olsun hocam...Ülkenin yarısı bunları yiyip mutlu oluyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Batarya meselesini Vestel üstlendi konsorsiyumda, bunun için süper teşvikte sağlandı halihazırda argesi sürüyor. Bununla birlikte yerli batarya istenirse altındayda paketleme yapar ancak ülkede hücre üretilmesi gerekiyor.

    Paketlemesi yazılımı zaten halihazırda yapılıyor. Vestel hücre işini halledebilirse ülkemiz için kritik adım olur.
    Araç üretimi tamam ama bu firmaların güvenilirliği acayip düşük.

    Hele vestel ve batarya amanın.

    Dediğim gibi üretilsin satılsın 1 2 sene geçsin bakarız. Öncesinde konuşmak boş iş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Bu arada sağdaki araç SUV iken soldaki araç sanırım h500le aynı platformda sedan


    Bizim aracın ızgarası biraz küçük ve farları daha büyük olacak gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E68E7D09F -- 20 Aralık 2019; 23:9:44 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ortada fabrika yok ama otomobil üretiyoruz. Hadi üretime geçildi diyelim %100 elektrikli otomobillere fiyat olarak ulaşılması zor olduğu için satış adedinin düşük olmasını bekliyorum. Muhtemelen tasarım ve platform satın almak için verilen parayı çıkaramayacak. Firmayı ayakta tutabilmek için devletin bütün kurumlarına makam aracı vb isimlerle satın alırlar.

    Yeter ki birşeyler üretelim ne üretirsek üretelim desteklerim ama böyle plansızca iş yapıp kamunun sırtına yük bindirilmemesi lazım. Elektrikli otomobillerin yaygınlaşması 20 sene sürecek olursa bu firma batar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 senedir Italya-Türkiye ortak üretimi Fiat kullanıyorum. Işin içinde hem Türk hem İtalyan olunca olacakları da görüyorum.

    Passat'tan pahalı olursa ben almam. Alacak arkadaşlara da başarılar diliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Asıl mesele pil üretimi. Asırlık otomobil firmaları bile şu anda Panasonic, LG Chem, CATL gibi pil üreticilerinden tedarik sağlıyor. BYD kendi bünyesinde pil üretiyor, Tesla ise yeni yeni pil üretmeye başlıyor...

    Bu noktada, Vestel ne zaman elektrikli otomobiller için ucuz ve anın gereksinimlerini tam olarak karşılayabilen pil üretebilir sorusunun yanıtı önem kazanıyor. Yanıtlar şunlar; yakın zamanda dünya liderleri arasında yerini alır, uzun zamanda alır veya bu konuda hiçbir zaman büyük teknoloji öncüsü olmaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Hem fikiriz zaten hocam o konuda. Bugün bir otomobil bataryasının maliyetinin üçte biri hammadde, üçte biri hücre haline getirme ve kalan üçte bir paketleme ve kontrol yazılımları kabaca.

    Hammaddeye sahip olmadığımıza göre ki değişik hammaddeler üzerinde aselsan, altınay ve vestel çalışıyor, bizim bu etapta kalan üçte ikilik kısma yoğunlaşmamız lazım, eğer Vestel hücre işini yapamazsa geriye üçte birlik paketleme ve yazılım kalıyor. Onu iyi seviyede yapan firmalarımız var şükür ki şu an üretilen elektrikli otobüslerimizde ülkemizde paketleyip kontrol yazılımlarını yapabiliyoruz. En kötü ihtimal bir global hücre üreticisinden hücre temin ederek otobüsler için yaptığımız gibi kendimiz paketleriz. Tamamen ithal etmekten her halükarda iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 21 Aralık 2019; 0:25:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Bir üst mesajda yazdım durumu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce başka konularda da yazmıştım. TOGG kurulduğundan ve çalışma şeklini sektörde gördükten sonra hep yazdım, bir araç yapılacak ancak alınabilir bir araç olmayacak insanların hasretle beklediği gibi. TOGG süreci daha önceki süreçlerden farklı ve ayakları yere basarak gidiyor.

    Sektörden çok iyi mühendisler alındı firmaya iyi ücretler ödeyerek. Türkiyenin önde gelen firmalarının yetişmiş ve hatta yapı taşı diyebileceğiniz mühendisleri TOGG bünyesine katıldı. Söylediklerini yapacaklarına şüphem yok ancak bu iş gerçekten fizıbıl bir iş mi derseniz bana göre değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 21 Aralık 2019; 0:20:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havayla temas ettiğinde kendiliğinden alev alan organik iletkenli pil kullanmayız diye ümit ediyorum. Bizdeki yolların hali ortada, yağ karterini sürtmeye benzemez tesla yangınları, hurdasının da geri dönüşüm olanağı yok. Aracın altını dokundursanız, lpg güvenlik önlemlerini ihlâl etmiş gibi havaya uçarsınız. Türkiye gibi bozuk yolları olan kırsalda çıkabilecek yangın tehlikesi, hiç daha yaşanmadan cidiye alınmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın tanıtılması güzel bir şeyde şimdi bir kaç sorum var.

    1: Araç nerede üretilecek? Fabrika var mı?
    2: Aracın servis altyapısı nasıl olacak?
    3: Aracın fiyatı halkın alım gücünde mi olacak?

    (Biz yaptık siz satın almadınız demesinler sonra dalga geçer gibi?)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli araba diye delirenlerin kaç tanesinin elinde vestel telefon var kaç tanesinin evinde bosch beyaz eşya yok? Mal kötüyse ittire ittire satılmaz
  • Arkadaşlar, bir araç firmasının yatırımının başarılı olması için yıllık satış kapasitesinin ne olması gerektiğini ve iç piyasa oranını bir düşünün. Aracınızı yurt dışına satamaz iseniz her şey hikaye, gösterişten ileri gitmez. Yaptık ama kimse almıyora döneriz.
    Sonuç olarak ölü yatırımdır. 3 tane saab a 40 milyon euro gitti ceplerimizden. Bunun acısı nasıl çıkacak bakalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirSupport

    Aracın tanıtılması güzel bir şeyde şimdi bir kaç sorum var.

    1: Araç nerede üretilecek? Fabrika var mı?
    2: Aracın servis altyapısı nasıl olacak?
    3: Aracın fiyatı halkın alım gücünde mi olacak?

    (Biz yaptık siz satın almadınız demesinler sonra dalga geçer gibi?)
    Amerika 'da Tesla ülke de genel olarak kendi ürettiği marka olduğu hal de neden en pahalı araç ve neden Elon Musk ABD 'nin baskısına rağmen Almanya 'da ve Çin 'de araç üretim fabrikası kuracağım diye inat ediyor ve Çin 'de kurulacak fabrikadan sonra Tesla araçlarda indirime gideceğim diye her gün haber okuyoruz. İşte bu yüzden, çünkü ilk defa üretilen ve bir Dünya yatırım yapılan para var ortada ve bu para maliyet kasaya geri dönene kadar bu aracın fiyatı Abd 'de hala yüksek olacak.

    Bu olay da bizde de böyle olacak bu araç yapıldı abd 'de nasıl şuan zengin kesimi daha çok talep ediyor ise araca bizde de böyle olacak ilk zamanlar bir Dünya ar ge yatırım insan alım gücü mühendis yetiştirme fabrikalar kurulumu devlet destekleri larj istasyonları kurulumu bayilerin açılması gibi gibi yatırımlar olacak haliyle de bu araç bugün için 300 k 'dan aşağısını kimse beklemesin özel bir durum olmazsa devlet başta teşvik sunmazsa 240 250 k 'dan aşağı bu aracı bugünün şartlarına göre alamayız ha araç 2022 'de mi çıkacak büyük ihtimal bu fiyatlar böyle artmaya devam ederse 350 400 k 'ya bile çıkar ortaya.

    O yüzden Tesla gibi düşünün nasıl Tesla 'nın en pahalı modeli model x varsa ve herkesin alabilmesi için en düşük özelliklere sahip Teslam Model 3 varsa bu da zamanla böyle olacak sadece bizim için değil Dünya 'da diğer araç üretmeye çalışan yatırım yapan ülkeler içinde geçerli.

    Tesla cybertruck 'ı duyurdu geçende 69 bin dolar fiyat ile yola çıkıyor ve abd halkı bile çok yüksek olduğunu söylüyor artı haberler böyle ve alanlarda 250 bin sayısına ulaştı bile kim alıyor işte ülkede belli bir kesim talep ediyor ve destekliyor, halbuki Tesla model 3 mü ne 30 bin dolarla 'da alınabiliyor.

    Bu yüzden bizde de buna benzerleri yaşanacak.

    Zaten bana da çok tuhaf geliyor ilk çıkan ilk yatırım yapılan şey asgari ücret kazanan kesime nasıl hitap edebilir domates mi bu herkes alabilsin. Ortada yılların emeği var yılların ar ge si yılların yatırımı fikri patenti zamanı var.

    Düzenleme = Alakasız gibi olacak ama benzer şey mantık olarak düşünürsek, Samsung bir telefon çıkardığında ilk zamanlar neden pahalı olur misal ben zamanın Galaxy S4 'ünün 1700 1800 tl 'ye çıktığını bilirim hatta bir tanıdığım aldı bir sene içinde başka arkadaşım 1400 tl 'lere aldı, 2 sene geçti üzerinden üretimden kalkacak artık ve s5 s6 s7 'lere doğru gidiyor firma ne oluyor ben bir tanıdığıma sıfırını 890 tl 'ye aldım ve bir süre sonra zaten kalktı ve o kişi hala 3 4 sene oldu kullanıyor telefonu yani 1800 tl 'ye çıkan telefon başta yapılan yatırımı ar ge yi geri alması bekleniyor firma tarafından ve yeni modeller de çıktığı için aynı zamanda haliyle ürün sıfır olarak satıldığı hal de 900 tl 'lere kadar düşebiliyor. Aynı şey ülkemizde ilk s4 çıktığında kimlere hitap etti zenginlere ya da belli bir alım gücü üstünde olan insanlara sonra ne oldu öğrenciler bile alabilir hale geldi bu da bunun gibi düşünebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x2yk -- 21 Aralık 2019; 1:19:33 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.