Şimdi Ara

Yerli Otomobil Tanıtımı 27 Aralıkta Edit: Sanırım sedan araçta var (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
2
Favori
8.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Adorer kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C2560DDFD -- 9 Ocak 2021; 21:53:43 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Ötv ile ilgili düzenleme yapıldı zaten.
    Sadece Türk şirketi diye yapamazlar onu diyorum. Yerli yatırıma teşvik için birçok imtiyaz var. “100 k araç üretenlerin ürettikleri aracın %10u kadar dışarıdan getirdikleri 1.6 motor altındaki araçlardan gümrük vergisi alınmaması gibi”

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Gürcan Bey öncelikle devlete vefa duyduğu için sonrasında ise Cumhurbaşkanı seviyesinde istek olduğu için geldi. Gürcan Bey hayal görmüyor sizin gördüğünüz gibi ayakları yere basıyor hatırlar mısın bana ateşli ateşli 200 bin elektrikli araç satışını savunmuş beni iş bilmezlikle falan itham etmiştin. Gürcan Beyin kendi ağzından iyimser tahmini bile 20 bin adetlerde. Yerlileşmenin zor olduğunun maliyetleri düşürmenin ne denli sıkıntılı olduğunun kendiside farkında zaten. Bir araç yapılıp niş bir pazarda satmanın ancak devlet destekli olarak ayakta kalabileceğinin de farkında. Kendisi hayal görmüyor ve gerçekçi olarak başarmaya çalışıyor ancak sizler bir hayal aleminde yaşıyorsunuz. Yapılacak dünyaya satılacak 200 bin Türkiye'de satılacak vs yok böyle bir dünya. Rekabet çok çetin ve maliyetler çok yüksek bugün belli devlet sübvanseleri olmadan hiç kimse sadece iç 10-20 bin adet satılacak elektrikli araç işine girmez.

    Elektrikli araç üretmek bugün içten yanmalı motorlu bir araçtan daha kolay ancak pazar bulup satmak rekabet etmek çok çok zor. Tesla, BMW, VW ile aynı fiyata global pazarlara açılamazsınız daha düşük segment içinde maliyetleri çok ucuz çinliler var zaten.

    İlk günde yazdım bugünde yazayım alınan saab 9-3 platformu tasarlanan 4 litre yakıt tüketimine sahipseri hybrid sistem yapılabilseydi ki prototipleri hazırdı. Bugün düşük faiz ile 100-120 bin liraya peynir ekmek gibi satılırdı, ayrıca bilinen bir platform olduğu için globalde de pazarlanabilir olurdu. Bugün yapılan araçta yurtdışında rekabet edemiyoruz yurtiçinde öyle bir pazar yok maalesef devlet desteğine ve hep zarar kapatmaya mahkum eski usul kitler gibi bir firmamız olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C2560DDFD -- 9 Ocak 2021; 21:53:26 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Türkiyede tamamen elektrikli başka araç üreticisi kısa ve orta vadede olmayacak zaten. Yerli araç için çıkarılmış genel madde olarak düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yedek parça satışı yapıyorum kamyon grubu. Yurt dışından gelen parçalar € ile çarpılıyor. Yani gundikleyen biz değiliz haberin olsun

    Araç için fiyat yazanlara çok gülüyorum. 2022de üretim bandından inecek çizimi yapan firmaya göre. Yani her tüketim malı gibi dolar üzerinden hesap yapın 2 sene sonra üzülmeyin. Köprü geçiş ücreti gibi dolar ile TL hesabı yapmanın önemini görebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Türkiyede tamamen elektrikli başka araç üreticisi kısa ve orta vadede olmayacak zaten. Yerli araç için çıkarılmış genel madde olarak düşünün.
    Bu dediğin hukuken bir şey ifade etmiyor. Gelir veya gelmez. Herkese açık olmak zorunda. Yatırımlarda devlet yardımları hakkındaki kanun da Hyundai için çıkarılmıştı. Bu kanunu A B C segment cümlesi 1.6 motor hacmine değiştirilerek VW de kullanacak. Şu an mevcut Toyata, Fiat fabrikaları da bunu kullanabilir. (Kullanıyorlar mı bilmiyorum)

    Sonuç olarak Türk şirketi denilerek vergilendirme gümrük yasalarına aykırı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında şu an için değil, yani evet aykırı ancak ülkeler çevrecilik özelinde elektrikli araçları teşvik için yerli üreticilerin desteklenmesini DTÖ nezdinde dava etmeyeceklerine yönelik Dtöde mutabakata vardılar. Ancak bu tabi ki geçici bir dönem. Biz ise arge faaliyetleri ve üretimi Türkiyede yapılan elektrikli araçlar için ötv iadesi çıkardık bu kapsamda. Yani ithal elektrikli araçta iade olmazken Türkiyede üretilen de olacak. Zaten kimin ürettiğinin bir önemi yok argesi burada yapılıp üretilecek her elektrikli araç yerlidir zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Aslında şu an için değil, yani evet aykırı ancak ülkeler çevrecilik özelinde elektrikli araçları teşvik için yerli üreticilerin desteklenmesini DTÖ nezdinde dava etmeyeceklerine yönelik Dtöde mutabakata vardılar. Ancak bu tabi ki geçici bir dönem. Biz ise arge faaliyetleri ve üretimi Türkiyede yapılan elektrikli araçlar için ötv iadesi çıkardık bu kapsamda. Yani ithal elektrikli araçta iade olmazken Türkiyede üretilen de olacak. Zaten kimin ürettiğinin bir önemi yok argesi burada yapılıp üretilecek her elektrikli araç yerlidir zaten.
    Bu zaten yapılan bir şey elektrikli araçlarla alakalı bir şey değil.

    yatırımlarda devlet yardımı kanunu 7-8 senelik kanun.

    Yatırımcıya teşvik başka. Yerli yatırımcıya teşvik başka. DTÖ tek anlaşma değil. Tek yatırım da araba değil. Yerli yatırımcıya teşvik veremezsin. Bahsettiğin kanun da yatırımcıyı kapsıyor. Başka firmalar kullansın ya da kullanmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Gürcan Bey öncelikle devlete vefa duyduğu için sonrasında ise Cumhurbaşkanı seviyesinde istek olduğu için geldi. Gürcan Bey hayal görmüyor sizin gördüğünüz gibi ayakları yere basıyor hatırlar mısın bana ateşli ateşli 200 bin elektrikli araç satışını savunmuş beni iş bilmezlikle falan itham etmiştin. Gürcan Beyin kendi ağzından iyimser tahmini bile 20 bin adetlerde. Yerlileşmenin zor olduğunun maliyetleri düşürmenin ne denli sıkıntılı olduğunun kendiside farkında zaten. Bir araç yapılıp niş bir pazarda satmanın ancak devlet destekli olarak ayakta kalabileceğinin de farkında. Kendisi hayal görmüyor ve gerçekçi olarak başarmaya çalışıyor ancak sizler bir hayal aleminde yaşıyorsunuz. Yapılacak dünyaya satılacak 200 bin Türkiye'de satılacak vs yok böyle bir dünya. Rekabet çok çetin ve maliyetler çok yüksek bugün belli devlet sübvanseleri olmadan hiç kimse sadece iç 10-20 bin adet satılacak elektrikli araç işine girmez.

    Elektrikli araç üretmek bugün içten yanmalı motorlu bir araçtan daha kolay ancak pazar bulup satmak rekabet etmek çok çok zor. Tesla, BMW, VW ile aynı fiyata global pazarlara açılamazsınız daha düşük segment içinde maliyetleri çok ucuz çinliler var zaten.

    İlk günde yazdım bugünde yazayım alınan saab 9-3 platformu tasarlanan 4 litre yakıt tüketimine sahipseri hybrid sistem yapılabilseydi ki prototipleri hazırdı. Bugün düşük faiz ile 100-120 bin liraya peynir ekmek gibi satılırdı, ayrıca bilinen bir platform olduğu için globalde de pazarlanabilir olurdu. Bugün yapılan araçta yurtdışında rekabet edemiyoruz yurtiçinde öyle bir pazar yok maalesef devlet desteğine ve hep zarar kapatmaya mahkum eski usul kitler gibi bir firmamız olacak.
    Geçmiş mesajlara da bakındım bir kısmı ölmüş zaten bir tanesinde tartışmışız burada yazdıklarında var o mesajlarda ama şöyle olsaydı daha iyi olurdu böyle olsaydı daha iyi olurdu diye diye sürekli değiştirmişsin senin benim dememe göre olsa idi zatenm Gürcan bey sen ya da ben ya da bir başkası olurdu orada ama olmuyor işte, o yüzden 10 20 bin için bu araç yapılıyorsa zaten iyi kötü o proje hayal patlar bunu herkes anlayabilir basit bir denklem 200 k 500 k 'ya bile satsan 10 20 bin araç satışı ile anca ar ge parasını çıkarırsın piyasadan bir ara Tesla bile zarar ediyordu çünkü almak isteyen çok ama üretimi fabrikası az olduğu için yetişemiyordu taleplere o yüzden zararda diye haberler yapılmıştı ama ite kaka yanlış bilmiyorsam o firma bile 400 bin kadar araç üretti ve artık yürümeye başladı o proje yani başka yerlere fabrikalar açıyorlarsa ve Almanya 'dan mı ne sene de 500 bin mi demişlerdi araç üretecek kapasiteye ulaşacağız diyorlarsa demek ki proje tutmuştur. O yüzden bu proje de 100 bin leri geçtiği an gerisi iyi kötü gelir. Mesele marka olmak ve Dünya 'ya açılabilmek bunun içinde sanırsam zaten daha ünlü firmalarda çalışmış olan yabancı bir adamı görevlendirdiler, bekleyip göreceğiz. Olsun ve alıp kullanayım istiyorum başka da amacım olamaz. Neden bir vag var neden bir fiat var ise bizimde olsun bir zahmet artı Hyundai bile yanlış bilmiyorsam kaç kez battığı söyleniyor ve devlet desteği ile ayağa kalktığı yazıyor nette ve bugün tucson ile hafızalara kazındı ise bir dünya modeli Türkiye 'de iş yapıyorsa era 'lar accent 'ler elantra 'lar demek ki destekle mestekle bir yerlere gelinebiliyor. Biz neden olmayalım.




  • Jet Fadıl arababin çalışır prototipini bile getirmişti, bademler alışık bu işlere. İnanırlar hemen. He 2022 de yerli oto yollarda yerli uçak göklerde hee konyada petrol fışkırıyor heee

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet orjinale o kadar para verme 2 gün sonra yine bozulsun. Ustaya iş çıksın. Ustalar bile soruyor gerçi. Bineceksen orjinal takalım, satacaksan aynı parçanın yerlisi var idare eder diye. Yerli malını kötülemek için demiyorum. İnsanların bilinç altına bu işlendi onu demek istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında Opeli alıp yapacaktık bu işi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Anlatmak istediğim yerli yatırımcıya teşvik evet ancak bu diğer teşvikler gibi değil direkt olarak pazarı bozucu etkisi var. Yatırımcıya teşvik için, arsa, teçhizat, kurumlar vergisi muafiyeti ya da mahsuplaşması başka şey ürün üzerinden alınan vergiden muaf tutulması başka şey. İkinci olanda devlet eliyle pazarı bozmuş oluyorsunuz, bu normal şartlar altında hem gümrük birliği anlaşması hem DTÖ anlaşmasına aykırı ancak geçici bir süreliğine buna itiraz edilmeyecek.

    Bu yerli yatırımcıya teşvik değil zaten yatırıma teşvik ancak üstü kapalı olarak yararlanacak tek firma yerli. Tabiki sadece Türk şirkete teşvik veriyorum diye bir şey soz konusu olamaz. Ancak fiiliyatta oraya geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 21 Aralık 2019; 9:40:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Herşeyi yazmışsın da özür göremedim ben. Projenin 3 yıllık araç satış hedefi 60 bin adet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Herşeyi yazmışsın da özür göremedim ben. Projenin 3 yıllık araç satış hedefi 60 bin adet.
    Özürlük durum yok bunu kendin dile getirdin kendin iddiaya girdin. Ben seninle iddiaya girmedim ama olumsuz yazdığını da biliyordum, yok yaparsak şöyle olur hibrit olsa idi böyle daha etkili olurdu gibi aklımda kalmıyor da o mana da yazıların var. Benim yapamayız yapamayacağız kelimelerimi demedin ama olumsuz ne varsa yazıyorsun hatta beni de yok şu yok bu olarak görüyorsun. Benim davam bu aracın parasını basıp alıp kullanabilmek neden passat almak zorundayım neden ülkemde passat gibi kalite de araba yapılmıyor da ben de almıyorum tüm sorun bu ha 200 k imiş passat bizim araba 220 230 olsun 20 30 k ile ben gocunmam yeterki ülkemizde kalsın para. Ve bu ülkenin insanlarının yaptığı bir gurura bineyim. Almanları fransızları öveceğime ülkemi öveyim insan olan da böyle ister. O konu hakkında bilmiyorum senin dediğin gibi ise öyledir. Zaten 2. 3. 5. partiyi alırız anca biz. 250 k para şak diye çıkmıyor hemen. Ama 5 k gelirim olsun kredi ile bu araca girerim.




  • Valla fiyatı makul olmadıkça, bir anlamı yok. 200bin buna vereceğime gider kalitesini kanıtlamış bir araç alırım. Ha yok az paraya kaliteli iş koyuyorlarsa ayrı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mtok kullanıcısına yanıt
    Ben de ayni seyi volvo için düşünmüştüm.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yerli araba çıkmasından rahatsız olanlarla aynı ülkede yaşıyoruz yazık .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş çıldırmamak elde değil ya. Şu 100 bin 150 binlere normal fiyat diyenler ne iş yapıyor çok merak ediyorum. Aylık geliriniz ne kadar sizin ? Ben şuan memurum . 50 bin liralık araba bile çok geliyor. Ne yiyip içiyorsunuz arkadaş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.