Şimdi Ara

Yeşil yanan trafik ışıklarının cart diye kırmızıya dönmesi!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
10.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEHMETXXXX

    konyada'da böyle yeşil yanan ışık pat diye kırmızıya dönüyor

    Konya'da nerede var, ben hiç görmedim?

    tüm ışıklar böyle neredeyse ama şimdi bazı yerleri düzelttiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEHMETXXXX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEHMETXXXX

    konyada'da böyle yeşil yanan ışık pat diye kırmızıya dönüyor

    Konya'da nerede var, ben hiç görmedim?

    tüm ışıklar böyle neredeyse ama şimdi bazı yerleri düzelttiler

    herhangi bir yer söyleyin hatta müsaitseniz 10 dk.ya oraya geleceğim, böyle olması mümkün değil, yeşilden kırmızıya dönerken en az 1 sn sarı ışık zorunludur, eğer koymamışlarsa yarın belediyede şenlik var beklerim

    tüm ışıklar diye de abartmayın isterseniz siz yola bakmaktan ışığa bakmıyor olmayasınız, mesleğim gereği böyle bir hata olsa mutlaka farkederdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 6 Mart 2012; 21:00:26 >




  • Bu arada antaresin önündeki yolda yeşil dalga uygulaması başlamış bugün farkettim. Levhası vardı.
  • İzmir'de hiç yeşilden hemen kırmızıya geçen ışık görmedim.
    Sarı ışık niye konulmuş o zaman?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Merhaba Haluk Abi;

    Trafik lambalarının hiç biri bir anda yeşilden kırmızıya dönmez, dönmemeli, hiçbir standart bunu kabul etmez, en az 2 sn. sarı ışık yanmak zorundadır.

    Ama yeşil ışığın yanıp sönme gibi bir zorunluluğu yok, yanıp sönen ışıkta ne zaman sarı yanacak bilemiyorsun, tek yararı çok çok uzaktaysan gazdan ayağını çekip tüketim yaparsın hepsi o. Çünkü kaç defa yanıp söneceğinin standardı da yok, kimi yerde 2 kimi yerde 3 kimi yerde 5 kez yanıp sönüyor.

    Saniye sayaçlarının da ledleri fazla parlak (gündüz de rahat okunabilsin diye) ama geceleri uzaktan okuyamıyorum, yaklaştıkça (büyüdükçe) netleşiyor.

    Normalde sarı yanar yanmaz frene basan bir sürücü zaten duramayacaksa geçebilir, durabiliyorsa durmak zorundadır, sürücülerde genel olarak yeşil ışıkta hız yükseltme eğilimi vardır, bu durum yeşil ışık yanıp sönünce daha da artmakta.

    Saniye sayaçlarının da yeşil ışıkta faydalı ama kırmızı ışıkta zararlı olduğunu düşünüyorum çünkü 2 sn kala araçlar yürümeye başlıyor, diğer taraftan son anda geçenlerle veya geçmekte iken kırmızı yanan yayalarla kaza riski oluşuyor.

    Arifçim aynı güzergahta iki farklı ışık tipi olunca mukayese yapıp yanıp sönmesinin çooook daha pratik bulduğumu söyleyebilirim.

    Önceden kendimizi ayarlamak adına ışığın yanıp sönmesi büyük avantaj bence.

    Sarı ışık olayını her iki ışık tipinde de belirtmemişim bu arada, hatırlatman için teşekkürler.

    "Cart diye kırmızı yanıyor"dan kastım tam geçmeye hazırlanıyorken frenlere asılmak durumunda kalmamızı vurgulamak.:)

    Yanıp sönme olayı olsa efendi efendi dururduk.

    2 kere bile yanıp sönse yeterli benim için.




  • beyler yeşilden kırmızıya çat diye gecerken sarı ışık yok demek istemiyor sanırım konu sahibi. çoğu yerde kırmızı yanmadan önce yeşil ışık bir kac saniye yanıp sönüyor, sonra sarı ve kırmızı oluyor. uzakta isek yavaşlayabiliyoruz bu sayede.

    ama bahsettiği doğukent bulvarı 3 şeritli ve ister istemez hızlı gidiyorsunuz. ışığa bir kac metre yaklaştığınızda sarı yandığı anda durmak gercekten cok zor oluyor
  • İstanbul'da cok rastladim bu olaya.
  • Bu olaya takılan bi ben varım sanardım , yalnız değilmişim .

    Artık her yerde saniyeli trafik ışıkları olmalı diye düşünüyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arifçim aynı güzergahta iki farklı ışık tipi olunca mukayese yapıp yanıp sönmesinin çooook daha pratik bulduğumu söyleyebilirim.

    Önceden kendimizi ayarlamak adına ışığın yanıp sönmesi büyük avantaj bence.

    Sarı ışık olayını her iki ışık tipinde de belirtmemişim bu arada, hatırlatman için teşekkürler.

    "Cart diye kırmızı yanıyor"dan kastım tam geçmeye hazırlanıyorken frenlere asılmak durumunda kalmamızı vurgulamak.:)

    Yanıp sönme olayı olsa efendi efendi dururduk.

    2 kere bile yanıp sönse yeterli benim için.

    Keşke o yanıp sönmenin standardı olsaydı Haluk abi, özellikle çevre yollarında, küçük ilçelerden, kasabalardan geçen transit yollarda büyük önem kazanıyor, çok da önemli... Trafiğin hızlı aktığı kesimler olduğundan o mesafeden saniyenin okunması da mümkün değil zaten ancak tek haneli mi çift haneli mi onu görebiliyoruz

    Bunu inceleyen, onaylayan bir kurum da yok, standart olmadığı için her belediye kafasına göre takılıyor, bir tek karayolları tek merkeze ve tek yönetmeliğe bağlı olduğundan standart hale getirmiş, kaç kere yanıp söneceği bellidir ama meskun mahallerde belediyeler kafalarına göre iş yapıyorlar maalesef.

    Yanıp sönmeye ben karşı değilim ama standart olmalı, kimi yerde yanıp sönüyor diye gazdan ayağımı çekip yavaşlamaya başlıyorum ama ben geçerken hala yanıp sönüyor oluyor

    3 kez yanıp sönmesi + 2 saniye de sarı ışık ağır vasıtaları da düşünürsek yeterli bence




  • Belediyelerin falan parası çok olduğu için alakalı alakasız her yere ışık koyuyorlar. Yeşil ışığın 5 yada 10 kez yanıp sönmesi lazım.
    Bir de kasisleri kaldırsalar daha iyi olur.
    Ayrıca kavşakları alt ve üst geçitlerle ayarlasalar daha iyi olur. Kavşakta şıkışmaktansa alttan yada üstten geçmek daha iyi. Boşuna ışık derdi de olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 6 Mart 2012; 21:18:20 >
  • Çoğu kişi sarı ışıktan bahsetmiş de yeşilin son saniyelerinde yanıp sönmesiyle sarı ışık daha farklı.

    Lambalara yaklaşırken kesintisiz yanıyorsa hızımızı koruyarak geçeriz yanıp sönüyorsa hızımızı ve fren mesafemizi önceden ayarlarız sarı da o esnada duramayanlar için son şans olur. Bu sistemin kimseye zararı olmaz aksine çoğu kişiye faydası olur insanlar yeter ki ışklara uysun
  • Arnavutköy yolunda da öyle,üstelik EDS var. Duble yol olduğu için hızınız 70 km'den aşağı olmaz,ışığa yakınken birden kırmızıya dönüyor,fren yapsanız bile durmanız imkansız.


    Sonra gelsin ceza paraları
  • Kavşağa durabileceğin hızla girilir.
    Bu düşünce uygulanırsa sorunda kalmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Belediyelerin falan parası çok olduğu için alakalı alakasız her yere ışık koyuyorlar. Yeşil ışığın 5 yada 10 kez yanıp sönmesi lazım.
    Bir de kasisleri kaldırsalar daha iyi olur.
    Ayrıca kavşakları alt ve üst geçitlerle ayarlasalar daha iyi olur. Kavşakta şıkışmaktansa alttan yada üstten geçmek daha iyi. Boşuna ışık derdi de olmaz.

    10 kez yanıp sönmesi çok fazla olur, ne zaman söneceğini kestirmek için saymak gerekir, maksimum 5 olmalı (proje hızı 90km/h olan yerlerde, 70 olanlarda 3 kez yanıp sönmesi yeterlidir, 2 sn de sarı ışık var)

    Katlı kavşak çok maliyetlidir, ayrıca öyle her yere de yapılamaz. Fiziki şartlar el vermez, girişindeki minimum aliynman (düzlük) boyu, geçitin içindeki ve çıkışındaki minimum düzlük boyları oldukça fazladır, yaklaşma uzaklaşma açılar çok dardır... Fiziksel zorluklar bir şekilde aşılabilir (Ankara'daki havuzdan bozma geçitler gibi değil tabi, İstinye Park'ın önündeki bir anda inip bir anda çıkanlar gibi de değil) ancak maliyet olarak bakarsanız, ışıklı kavşakla arasında 100 kattan fazla fark vardır. Yapılması için gerekli şartlar vardır. O şartlar oluşmadan gündeme gelmez.




  • Haluk abi bilirsin belki Çetin Emeç'teki ışıklar da aynı şekildeydi, cart diye kırmızı yanıyordu. Muhtemelen mobeseler de olduğu üzere ceza yedirme işini kolaylaştırma çalışmalarıydı bunlar.

    Ama sonradan çok şikayet gelmiş olmalı ki, saniyeli ışık koydular. Ha değişen bir şey var mı yok! Bugün gidiyorum 3 saniye var ışığa, ben yavaşladım tabii ki geçemeyeceğim barizdi çünkü. Arkamdaki şirket aracı muhtemelen -kangoo olabilir- ve yanımdaki bir öğrenci servisi dip gaz yapıp iki yanımdan "kırmızı" ışıkta geçerek az kalsın bir kazaya sebep oluyordu.

    Yani kısaca demem o ki, ister saniyeli olsun, ister olmasın, isterse kırmızı yanar yanmaz yolun altından çelik bir bariyer çıksın yine de o kırmızının saniyesinin 1'den 0'a geçerkenki 0,00001 inci saliyesinde geçmeye çalışır Türk insanı O yüzden lüzum yok böyle şeylere




  • Direk kırmızıya geçmesi saçma bı durum olmuş bu arada kaza memleketimde olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferrariman

    Direk kırmızıya geçmesi saçma bı durum olmuş bu arada kaza memleketimde olmuş

    hocam ben de ereğli'liyim, bu kazada ışık ihlali yapan servis şoförü daha doğrusu ona ihlal değil de başka bişey denir neyse ben söylemeyeyim, adam yolun ortasına zaten ışığa bakmadan çıkıyor, ışıkları hiç takmıyor, sağdan gelen minibüs yavaşlayınca ışık yandı sandı ya da tırı görmeden yola girdi, sonuçta bu kaza oldu, Allah'tan ölen yok

    yukarıda erhaber.com'dan link de verdim, kaymakam bey ilk incelemelere göre servis şoförü hatalı dedi, videosu da var
  • Haluk abi ben anlamadım şimdi Ankara'da sarı ışık yok mu


    Geçen gün sarı yanınca yavaşladım durdum, ışık kırmızıya geçmedi.Arkadaki de niye geçmiyorsun diye kornaya yüklendi.Ne biçim bir trafik düzenimiz var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubilay S. -- 6 Mart 2012; 22:38:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Belediyelerin falan parası çok olduğu için alakalı alakasız her yere ışık koyuyorlar. Yeşil ışığın 5 yada 10 kez yanıp sönmesi lazım.
    Bir de kasisleri kaldırsalar daha iyi olur.
    Ayrıca kavşakları alt ve üst geçitlerle ayarlasalar daha iyi olur. Kavşakta şıkışmaktansa alttan yada üstten geçmek daha iyi. Boşuna ışık derdi de olmaz.

    10 kez yanıp sönmesi çok fazla olur, ne zaman söneceğini kestirmek için saymak gerekir, maksimum 5 olmalı (proje hızı 90km/h olan yerlerde, 70 olanlarda 3 kez yanıp sönmesi yeterlidir, 2 sn de sarı ışık var)

    Katlı kavşak çok maliyetlidir, ayrıca öyle her yere de yapılamaz. Fiziki şartlar el vermez, girişindeki minimum aliynman (düzlük) boyu, geçitin içindeki ve çıkışındaki minimum düzlük boyları oldukça fazladır, yaklaşma uzaklaşma açılar çok dardır... Fiziksel zorluklar bir şekilde aşılabilir (Ankara'daki havuzdan bozma geçitler gibi değil tabi, İstinye Park'ın önündeki bir anda inip bir anda çıkanlar gibi de değil) ancak maliyet olarak bakarsanız, ışıklı kavşakla arasında 100 kattan fazla fark vardır. Yapılması için gerekli şartlar vardır. O şartlar oluşmadan gündeme gelmez.

    Belediye başkanımız altgeçit yapmada her türlü zorluğu aşar ve en kısa sürede bizleri altgeçide kavuşturur.


    Yapılması için gerekli şartlar oluşsa da oluşmasa da gündeme bile gelmeden 60 günde altgeçit hizmete girer.


    Bursada bu altgeçitlere bat-çık denir.


    Ankarada yağan ilk sağlam yağmurda veya doluda bu alt geçitlerden bazıları bat-kal haline dönüşür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Belediye başkanımız altgeçit yapmada her türlü zorluğu aşar ve en kısa sürede bizleri altgeçide kavuşturur.


    Yapılması için gerekli şartlar oluşsa da oluşmasa da gündeme bile gelmeden 60 günde altgeçit hizmete girer.


    Bursada bu altgeçitlere bat-çık denir.


    Ankarada yağan ilk sağlam yağmurda veya doluda bu alt geçitlerden bazıları bat-kal haline dönüşür.






  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.