Şimdi Ara

Yetkili Servis Bakım Sonrası Yağ Tapasını Gevşek Bırakmış (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
6.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motor muhtemelen yandı. geçmiş olsun.


    öyle bir durumda direkt hyundai yol yardım'ı aramanız gerekirdi. yağ lambasının yanması ve sizin o halde sürüşe devam etmeniz ciddi bir olay. motorda muhtemelen çok ciddi hasar oldu kendi stop ettiyse.

    tapayı gevşek bırakmak evet yetkili servisin suçu, ama yağ ışığına rağmen sürüşe devam etmeniz sizin suçunuz. bence servis sizi suçlayacak, mahkemeye kadar gidicek bu iş. tabii ki hakkınızı arayın ama çok bir şey çıkacağını da zannetmiyorum. keşke direkt stop edip arasaydınız hyundai'yi.
  • urene kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle, mekanı ve zamanı müsait olanlar aracın bu tür işlerini kendileri halletmeli. Hem cebinize kâr, hem tecrübe, hem de tamiri gerçekleştirmeden önce yaptığınız araştırmalar vs. devasa bir bilgi birikimi. Ayrıyeten etrafta usta diye gezinenler de teker teker piyasadan silinmiş olur.





    İnsanlar arasında araba, motor deyince kompleks bir algı oluşuyor. Ama neticede o da insan yapımı. Çalışma prensibi en temel kanunlara dayanan, bir hava pompası aslında.

    Yağ değiştirmek mi? Git sanayiye 20 liraya yaptır deniyor ama bu işler böyle böyle başlıyor. Bugün yağını filtreni kendin değiştirirsin. Cesaretin ve güvenin artar, radyatör hortumu değiştirirsin. Sonra anlarsın ki ne yapacağını bildikten sonra bir kaç el aleti ile her şeyi tamir etmek mümkün.

    Kapak contası değiştirmek bile esasında 10 tane vida söküp geri takmaktan ibaret. Yakınınızda kapakçı-tornacı varsa kapağı da orada az bir paraya temizletir, eve getirir geri takarsınız. Kullandığınız parçayı bilir, işi kitabına göre yapar; topladıktan sonra ilk marşta motor çalışınca da kendinizi çok iyi hissedersiniz.

    Arabalardan korkmamak lazım. Motor dediğin 100 kiloluk metal yığını. Zavallının her tarafına vida saplamışlar, o benden korksun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • servis hatalı ama yağ lambası yandıktan sonra en fazla 2 -3 km daha araç içinde kalan yağla devam eder yağ ayriyetteten soğutmayada yardımcıdır yağ gelmemesi aşırı ısınma ve motorun kitlenmesi kesindir sizi öyle dağ başından veya köprüden kurtaracak kadar mesafe götürmez umarım servis camura yatmaz bilir kişi ve tespitle mahkemede bu durum lehinize olmaz umarım sizi üzmezler ama hyundai ise mutlaka üzer iyi bilirim hyundai i20 aracımla yaşadıklarımı kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Sizin de suçunuz var. Yağ lambası yanıyor devam ediyorsunuz. Anında stop etmeniz lazımdı. Motora zarar veren sizsiniz yani.

    Öyle diyorsunuz da belki musait bir yerde durabilecek yerde değildi? Belki acil bir durumdaydı?
    Bunu bilip bilmeden suç atmak kolay. Üstüne üstlük burada %100 suçlu taraf servistir. Yeni motor talep etmesi gereklidir.

    Arkanızdan sizi öldürmeye gelen biri yoksa bunun aciliyeti olmaz. Yağ lambası yandığı at boşa atar, stop ederim. Siz etmezseniz 2 3 km sonra motor gidecek zaten. Sonra buraya konu açıp motorum gitti servisin suçu motorum değişsin demek değil. Evet servisin hatası var. Ama araç sizi uyarmasına rağmen yola devam etmek sizin suçunuz. Güzelim motorun içine edilmiş yağsızlıktan. Stop etseydi sıkıntı olmazdı. Yazıktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ lambası yandıktan sonra 1-2km gittim diyor yaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Bu konu tartışılır, servis asli görevi ihmalinden kaynakliysa (vurma izi vs yoksa duramamis olabilir) güvenli bir yere kadar sürmesi gerekmiş olabilir, bazi yollarda durmak tekrar calismama ihtimaline karşın can guvenligi açısından risk teskil eden koşullarda surusu devam ettirmek en onemli etkendir.



    Gece saati Dag başinda yalniz kaldiginizda her zaman sürücü kendine guvenemeyebilir.

    Cok soğuk hava koşullarında, dağ yollarinda özellikle kadın sürücülerde genellikle bilinen bir durumdur.

    Şuan ki durumdan bahsediyorum. O an duramamış olmanız servisin suçu değil. Motor uyarısını yapmış. Eğer devam ederseniz olacaklardan siz sorumlusunuz tabi ki. Kendi malınız, kendi paranız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • urene kullanıcısına yanıt
    Çıkan yağı da kanalizasyona mı döküyorsun?
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Yargi durumunda Öyle olmuyor, ne yazik ki. Kaldi ki yag basinc lambasi yandiginda is isten zaten gecmis oluyor.


    Is bilen bir Avukat ile görüşün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 2 Nisan 2018; 6:44:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence mutlaka bir avukatla görüşün hocam; bikaç sene önce Adana-Vw bayisine sizinkiyle tıpa tıp aynı olan bir olayda araç sahipleri servise dava açmışlardı çok iyi hatırlıyorum, ama davanın sonucu ne oldu bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İs mahkemeye giderse seviş her türlü yırtar bu işten.Belki iyi niyet gösterip tamir yada sandık motor olayına gidebilir fakat yapmak istemezse haklılar çünkü benim gördüğüm kullanıcı hatası var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kesinlikle alttan almayın gerekirse sesinizi yükseltin avukat vs Korkutun. Ücretsiz yağ doldurulması vs herşeyi alın. Motorunuz tamamen inebilirdi bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urene

    Ben aracımın yağını kendim değiştiriyorum,arkadaşlarım 20-30 ver yaptır uğraşmaya değmez diyorlar.Pintilik yaptığımı düşünüyorlar.
    Onlara bir türlü anlatamadığım adamlar baştan savma çalışıyor,işi bilseler ne olur.ben belki amatörüm ama çok dikkatli ve tertipli çalışıyorum böylece herşeyden emin oluyorum.

    İnanın ustalarla uğraşmaktan bıktığım için yapıyorum.adamlara kitapçığı kesinlikle kabul ettiremiyorsunuz,artık kompleks mi yapıyorlar nedir tam çözemedim doktor egosu var adamlarda.

    Ustam fren hidroliği değişmesi lazım diyorum,frenler tutuyor mu?tutuyorsa eksilme yoksa ömürlük diyor.(Kaynama noktası falan ne bilsin cahil adam)
    V kayışı değişimi geldi diyorum gözüyle bakıyor,iyi bu 30 bin daha gider diyor.50 tllik bir ürünü değiştirmeyip adam beni riske atıyor,bir gün bir yerde kopsa akü bitecek uğraş işin yoksa sallamıyor ki!

    Kitapçığa göre 5w-30 tam sentetik diyorum yok 0w-40 bunların boşver kitapçığı diyor biraz daha laf edince arabana bmw yağı koyuyoruz beğenmiyorsun bide diyor.Yağı da 1 lt fazla koyuyor sonra fark ettim.

    Velhasıl iyi kibar ahlaklı dürüst bir usta veya servis bulursanız yapışın bırakmayın varsın fiyatı biraz çok olsun 70-100 bin tlik araç için esirgenir mi?

    Şu yorumun altına imzamı atarım. Adama 3.5 litre koyacan diyorum yok bunlar 4 litre diyo, etikete 5000 yaz diyorum yok bu yağ 10binlik diyor, Yaw sen bu arabayı üretenden daha mı iyi biliyorsun. Hadi bu sanayide usta, hele bide servisde havaakış muhabbeti var tam komedi. 3 defa yanlış kod takmışlar çektiğimi bi ben bilirim bide Allah. En sonunda yabancı sitelerden parça kodlarını bulup, gözü karartıp emanetle gitmiştim, bütün paralarımı parça karşılığında geri aldım.

    Şimdi yağı kendim değişiyorum, yabancı sitelerden şemaları, resimleri bulup marş ve şarj dinamosu parçalarını kendim değiştim. Kafa rahat, miss.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cormen kullanıcısına yanıt
    5 litrelik pet şişeye doldurdum.bir kaç sefer daha değiştiricem 3 tane 5 litrelik olunca akaryakıt istasyonuna vereceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Sizin de suçunuz var. Yağ lambası yanıyor devam ediyorsunuz. Anında stop etmeniz lazımdı. Motora zarar veren sizsiniz yani.

    Öyle diyorsunuz da belki musait bir yerde durabilecek yerde değildi? Belki acil bir durumdaydı?
    Bunu bilip bilmeden suç atmak kolay. Üstüne üstlük burada %100 suçlu taraf servistir. Yeni motor talep etmesi gereklidir.

    hiçte değil. suçlu kullanıcı. arabada yaralı olsa bile ambulans 1 saatte mi geliyor sanki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    servis hatalı ama yağ lambası yandıktan sonra en fazla 2 -3 km daha araç içinde kalan yağla devam eder yağ ayriyetteten soğutmayada yardımcıdır yağ gelmemesi aşırı ısınma ve motorun kitlenmesi kesindir sizi öyle dağ başından veya köprüden kurtaracak kadar mesafe götürmez umarım servis camura yatmaz bilir kişi ve tespitle mahkemede bu durum lehinize olmaz umarım sizi üzmezler ama hyundai ise mutlaka üzer iyi bilirim hyundai i20 aracımla yaşadıklarımı kolay gelsin

    Yağ lambası yandığında, motorun içindeki yağ basıncı aşırı düşmüştür veya hiç yoktur. Bu durumda da yağ pompası çalışamaz. Yeni yağ gitmeyince silindirlerdeki yağ çok kısa süre içinde yanar veya buharlaşır. Kol ve ana yataklara yağ gitmez, kuru sürtünme başlar.

    Kısacası, yağ lambası yandığında artık iş işten geçmiştir. 2-3 km'si falan yok bu işin. Hatta şöyle söyleyeyim. Yağ lambası yandığı anda içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya




  • Aracım garanti kapsamında olmasına rağmen yetkili servise gitmememin sebebi araç bakıma girdiğinde yanında durup ne yapıldığına bakamamaktır .
  • Bizim aracın da yağ kapağını açık unutmuşlar yaninda da somun anahtarı bırakmışlardı.



    Servisten çıkıp 100 metre ilerleyince kaputtan duman çıktı öyle anladık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke gösterge yandığında devam etmeseydiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ lambası görsel bir ikaz ancak yağ lambasını yakacak bir durum olunca motorun durmasını sağlayacak bir yöntem olabilir mi? Aniden durmaz da kısa süre içinde devir giderek düşer ve motor durur. Tabi trafikte böyle bir şey risk olacaktır.
  • maalesef bu olay çok sık başa gelen bir durum yağ tıpası denilen birkaç liralık parça tam sıkılmadığı için yanlış oturtulduğu için bir çok kişi mağdur ve bunun ispatı da olamıyor, üretici firmalar bu tür küçük ama sonucu büyük hatalar için yetkili servislere ek sorumluluklar veya kontrol noktaları getirmeli mesela çapraz kontrol, yani işi yapan personel sonrası başka bir personel gelip bu tür hususları kontrol etmeli onay vermeli. Hatta teknoloji çağındayız elemanların yakasına konulacak kameralar ile işlemler kayıt altında bile tutulabilir. Sonuçta yetkili servise işe göre 3-4 katına yakın para veriliyor
    Ek olarak bu ve benzer konular ders olsun araçlara işlem yapılırken yanında olamasanız bile işlemler bittikten sonra yağ tıpasının tam oturduğunu görmek istiyorum veya bijonların tam sıkılldığını vs. görmek istiyorum daha önce başıma geldi diye belirtirseniz itiraz edecek bir servis tanımıyorum




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.