Şimdi Ara

Yetkili Servis Bakım Sonrası Yağ Tapasını Gevşek Bırakmış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
6.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Bundan yaklaşık 2.5 ay önce, i20 aracımın periyodik bakımını hyundai yetkili servisine yaptırdım, yağ ve yağ tapası vsde değişti. bugün şehirler arası yol giderken yaklaşık 1 saat sonra aracın yağ ışığı yandı. otobandan çıkmak için 1-2 km bu şekilde gittim ve bu sırada akü ışığı da yandı ve motordan ses gelip araba stop etti.kaputu açtığımda yağ tapasının karter korumanın üzerinde olduğunu gördüm ve arabanın altı, arkası komple yağ olmuştu. muhtemelen son bakımda tapa servis tarafından iyi sıkılmadı ve zamanla titreşimden yerinden çıktı.

    muhtemelen motor yağsızlıktan ciddi hasar gördü. aracı şu an bakımını yaptığım servise çektiler ve pazartesi bakılacak. daha önce buna benzer olay yaşayan var mı ? servisin yaklaşımı ne olur, muhtemelen bedelsiz tamirat yoluna gitmek isteyecekler. sandık motor ile değiştirme ihtimalleri var mı sizce?

    araç 2015 model, 54 bin km'de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zlatan91 -- 31 Mart 2018; 18:2:7 >







  • Şu yorumun altına imzamı atarım. Adama 3.5 litre koyacan diyorum yok bunlar 4 litre diyo, etikete 5000 yaz diyorum yok bu yağ 10binlik diyor, Yaw sen bu arabayı üretenden daha mı iyi biliyorsun. Hadi bu sanayide usta, hele bide servisde havaakış muhabbeti var tam komedi. 3 defa yanlış kod takmışlar çektiğimi bi ben bilirim bide Allah. En sonunda yabancı sitelerden parça kodlarını bulup, gözü karartıp emanetle gitmiştim, bütün paralarımı parça karşılığında geri aldım.

    Şimdi yağı kendim değişiyorum, yabancı sitelerden şemaları, resimleri bulup marş ve şarj dinamosu parçalarını kendim değiştim. Kafa rahat, miss.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    yağ tapası değiştirmek hep problem.eskiden yağ çubuğu olan yerden çekerlerdi negüzel sorun yaşamazdık.



    bende sanayide değiştirtirken her seferinde tapa bozuk çıkıyor,dişimi bozdular naptılar hep aklıma takılıyor yolda düşermi diye

    Ben seni böyle civic kullanan, plaka sürtmüyorsa sıkıntı var diyen, trafik polisi görünce egzoz kesen, kız görünce ara gaz veren birisi olarak görüyorum. Neden böyle anlamadim?



    Konuya gelecek olursak, bu tur olaylar olmasın diye her zaman aracımın başında bekliyorum bakım sırasında, kaç kez baştan savma is yapıldığını gördüm ve uyararak duzelttirdim. Hatta bir kez bakıma götürdükten sonra ki gün aracım çalışmamisti. Bu tür olaylarin olmaması için başında durulması gerekiyor aracın.



    Geçmiş olsun, konunun takipçisi olucam bende umarım sanayi agiziyla parca yenilemesi yaparız diyerek gecistirmezler.
  • Yeni Motor ya da yeni araç talep edin. Bakimlari surekli yetkiki serviste yaptiriyorsunuz anlasilan,, Aracin ilk sahibi iseniz, yeni araç değilseniz yeni motor talep edebilirsiniz.

    Bir avukat ile durumun hukukî boyutunu gorusebilirsiniz.

    Bu gibi durumlarda dik durmak hatta biraz ses cikarmak gerekiyor. call center hyundai e arayıp sikayet birakmak, mail atip elinde saglam kanitlar tutarak devam edin.her isinizi kayitli evrakli yapin, aman ikinciel deger kaybeder diye kayit tutmazsaniz isi yokusa surebilirler.

    Genellikle karter tapasi contasi tam olarak bu nedenle değişir, takmamis olabilirler, genellikle makina ile sıkılıyor çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 31 Mart 2018; 18:15:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Yeni Motor ya da yeni araç talep edin. Bakimlari surekli yetkiki serviste yaptiriyorsunuz anlasilan,, Aracin ilk sahibi iseniz, yeni araç değilseniz yeni motor talep edebilirsiniz.

    Bir avukat ile durumun hukukî boyutunu gorusebilirsiniz.

    Bu gibi durumlarda dik durmak hatta biraz ses cikarmak gerekiyor. call center hyundai e arayıp sikayet birakmak, mail atip elinde saglam kanitlar tutarak devam edin.her isinizi kayitli evrakli yapin, aman ikinciel deger kaybeder diye kayit tutmazsaniz isi yokusa surebilirler.

    Genellikle karter tapasi contasi tam olarak bu nedenle değişir, takmamis olabilirler, genellikle makina ile sıkılıyor çünkü.

    Aracın ikinci sahibiyim. Doğrudur garantisi devam ettiği için yetkili servise yaptırıyorum. Son 2 bakımda aynı servise götürmüştüm. Sonrada başka birinden öğrendiğim kadarıyla aynı serviste yapılan bakım sonrası benim başıma gelenin aynısı bir başkasının başına gelmiş daha öncede.

    Araç yoldayken yere akan yağın, yağ tapasının, aracın altının fotoğraflarını ve videoları çektim. Dediğiniz gibi mail atmakta fayda var. Teşekkürler cevap için.




  • Herseyi anladim da bu yag lambasi turk halki tarafindan neden onemsenmez bir onu cozemedim
  • Hocam servisin ismi nedir ? Gitmeyelim oraya.
  • Yav memlekette düzgün servis cidden kalmamış. Peugeot'a sitem ederken yetkili Hyundai servisinin de ihmal yaptığını görünce şaşırmadım desem yalan olur. Yazıktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zlatan91


    quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Yeni Motor ya da yeni araç talep edin. Bakimlari surekli yetkiki serviste yaptiriyorsunuz anlasilan,, Aracin ilk sahibi iseniz, yeni araç değilseniz yeni motor talep edebilirsiniz.

    Bir avukat ile durumun hukukî boyutunu gorusebilirsiniz.

    Bu gibi durumlarda dik durmak hatta biraz ses cikarmak gerekiyor. call center hyundai e arayıp sikayet birakmak, mail atip elinde saglam kanitlar tutarak devam edin.her isinizi kayitli evrakli yapin, aman ikinciel deger kaybeder diye kayit tutmazsaniz isi yokusa surebilirler.

    Genellikle karter tapasi contasi tam olarak bu nedenle değişir, takmamis olabilirler, genellikle makina ile sıkılıyor çünkü.

    Aracın ikinci sahibiyim. Doğrudur garantisi devam ettiği için yetkili servise yaptırıyorum. Son 2 bakımda aynı servise götürmüştüm. Sonrada başka birinden öğrendiğim kadarıyla aynı serviste yapılan bakım sonrası benim başıma gelenin aynısı bir başkasının başına gelmiş daha öncede.

    Araç yoldayken yere akan yağın, yağ tapasının, aracın altının fotoğraflarını ve videoları çektim. Dediğiniz gibi mail atmakta fayda var. Teşekkürler cevap için.

    Hocam geçmiş olsun.Kötü bir durum.Sanayiye gitmemek için servise gidiyorsun yapılana bak.Allahbkolaylık versin sonucu bize yazarsanız sevinirim takipteyim.




  • Hocam en azından karşınızda resmi muhatabınız var. En kötü ihtimal dava açarsınız. Sanayide fiş fatura hiçbir şey yok. Aynı olay sanayide olsa ispat bile edemezdiniz.
  • Sizin de suçunuz var. Yağ lambası yanıyor devam ediyorsunuz. Anında stop etmeniz lazımdı. Motora zarar veren sizsiniz yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Sizin de suçunuz var. Yağ lambası yanıyor devam ediyorsunuz. Anında stop etmeniz lazımdı. Motora zarar veren sizsiniz yani.

    Öyle diyorsunuz da belki musait bir yerde durabilecek yerde değildi? Belki acil bir durumdaydı?
    Bunu bilip bilmeden suç atmak kolay. Üstüne üstlük burada %100 suçlu taraf servistir. Yeni motor talep etmesi gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 31 Mart 2018; 20:2:48 >
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Bu konu tartışılır, servis asli görevi ihmalinden kaynakliysa (vurma izi vs yoksa duramamis olabilir) güvenli bir yere kadar sürmesi gerekmiş olabilir, bazi yollarda durmak tekrar calismama ihtimaline karşın can guvenligi açısından risk teskil eden koşullarda surusu devam ettirmek en onemli etkendir.



    Gece saati Dag başinda yalniz kaldiginizda her zaman sürücü kendine guvenemeyebilir.

    Cok soğuk hava koşullarında, dağ yollarinda özellikle kadın sürücülerde genellikle bilinen bir durumdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 31 Mart 2018; 20:4:10 >
  • yağ tapası değiştirmek hep problem.eskiden yağ çubuğu olan yerden çekerlerdi negüzel sorun yaşamazdık.



    bende sanayide değiştirtirken her seferinde tapa bozuk çıkıyor,dişimi bozdular naptılar hep aklıma takılıyor yolda düşermi diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    yağ tapası değiştirmek hep problem.eskiden yağ çubuğu olan yerden çekerlerdi negüzel sorun yaşamazdık.



    bende sanayide değiştirtirken her seferinde tapa bozuk çıkıyor,dişimi bozdular naptılar hep aklıma takılıyor yolda düşermi diye

    Ben seni böyle civic kullanan, plaka sürtmüyorsa sıkıntı var diyen, trafik polisi görünce egzoz kesen, kız görünce ara gaz veren birisi olarak görüyorum. Neden böyle anlamadim?



    Konuya gelecek olursak, bu tur olaylar olmasın diye her zaman aracımın başında bekliyorum bakım sırasında, kaç kez baştan savma is yapıldığını gördüm ve uyararak duzelttirdim. Hatta bir kez bakıma götürdükten sonra ki gün aracım çalışmamisti. Bu tür olaylarin olmaması için başında durulması gerekiyor aracın.



    Geçmiş olsun, konunun takipçisi olucam bende umarım sanayi agiziyla parca yenilemesi yaparız diyerek gecistirmezler.




  • Allah yardımcınız olsun hocam inşallah servis kabullenip ücretsiz tamir yoluna gider
  • Çalıştığım firmanın filo kiralama aracında motor lambası yanıyor. Malum köprü, trafik vs derken uygun alana dek araç hareket halinde. Daha sonra durum bildiriliyor ve araç servise alınıyor. Filo kiralama şirketi o zaman kullanıcı hatası bulunduğunu söyleyerek clio4 için 11.000₺ masraf çıkarmıştı.

    Bu muhabbetten sonra filo araçlarımızı egea yaptık.
  • Hangi servis olduğunu yazarsanız diğer Hyundai kullanıcılarına faydası olur.
  • Çamura yatacaklar geçmiş olsun
  • Ben aracımın yağını kendim değiştiriyorum,arkadaşlarım 20-30 ver yaptır uğraşmaya değmez diyorlar.Pintilik yaptığımı düşünüyorlar.
    Onlara bir türlü anlatamadığım adamlar baştan savma çalışıyor,işi bilseler ne olur.ben belki amatörüm ama çok dikkatli ve tertipli çalışıyorum böylece herşeyden emin oluyorum.

    İnanın ustalarla uğraşmaktan bıktığım için yapıyorum.adamlara kitapçığı kesinlikle kabul ettiremiyorsunuz,artık kompleks mi yapıyorlar nedir tam çözemedim doktor egosu var adamlarda.

    Ustam fren hidroliği değişmesi lazım diyorum,frenler tutuyor mu?tutuyorsa eksilme yoksa ömürlük diyor.(Kaynama noktası falan ne bilsin cahil adam)
    V kayışı değişimi geldi diyorum gözüyle bakıyor,iyi bu 30 bin daha gider diyor.50 tllik bir ürünü değiştirmeyip adam beni riske atıyor,bir gün bir yerde kopsa akü bitecek uğraş işin yoksa sallamıyor ki!

    Kitapçığa göre 5w-30 tam sentetik diyorum yok 0w-40 bunların boşver kitapçığı diyor biraz daha laf edince arabana bmw yağı koyuyoruz beğenmiyorsun bide diyor.Yağı da 1 lt fazla koyuyor sonra fark ettim.

    Velhasıl iyi kibar ahlaklı dürüst bir usta veya servis bulursanız yapışın bırakmayın varsın fiyatı biraz çok olsun 70-100 bin tlik araç için esirgenir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urene -- 31 Mart 2018; 21:57:50 >




  • Arac bilgisayara baglanir ve yag lambasi ikazi yandiktan sonra gidilen km gorunur. Bu durumda hak iddaasinda bulunamazsiniz kullanim kitapciginda da yazar lamba yandiktan sonra surus derhal kesilmelidir tarzinda... servis hatali ama durumu kendi lehine cevirebilirler.



    Aku lambasi yandigina gore motor alternatoru veviremeyecek kadar genlesip isinmis ve stop etmis zarar buyuktur. Hakliyken haksiz duruma dusmek bu olsa gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Arac bilgisayara baglanir ve yag lambasi ikazi yandiktan sonra gidilen km gorunur. Bu durumda hak iddaasinda bulunamazsiniz kullanim kitapciginda da yazar lamba yandiktan sonra surus derhal kesilmelidir tarzinda... servis hatali ama durumu kendi lehine cevirebilirler.



    Aku lambasi yandigina gore motor alternatoru veviremeyecek kadar genlesip isinmis ve stop etmis zarar buyuktur. Hakliyken haksiz duruma dusmek bu olsa gerek.

    2006 sonrasi uretilen cogu aracta motor beyni (ecu) mil kontrol lambasi (sari ariza lambasi), yuksek hararet uyari lambasi, dusuk yag basinci lambasi gibi arac kritik uyarilar verirken ne kadar sure surus yapildiginin bilgisini tutmaktadir. Hatta vag grubunda airbag actigi tarih ve saati bile tutuyor. Sigorta sirketleri muallak kazalarda bu bilgileri servislerden istiyor..



    Eger gercekten servis hata yaptiysa olaydan mesuldur ancak yag lambasi yanarken otoban gibi rahat bir surus ve duraklama yapilacak yerde dur biraz daha gideyim demek aymazliktir kusura bakmayin. Olay basit bir sekilde cozulecekken motoru yagsizliktan stop edinceye kadar kilitlemek garip..




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.