Şimdi Ara

Yetkili Servis Bakım Sonrası Yağ Tapasını Gevşek Bırakmış (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
6.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Allah yardımcınız olsun hocam inşallah servis kabullenip ücretsiz tamir yoluna gider

    Bu yoruma katılmıyorum... inşallah servis 1 kuruş masraf karşılamaz... yağ lambası ve ardından akü lambası yanacak motor stop edene kadar durmayacaksın 54bin kilometredeki arabaya servis sıfır motor verecek... valla madalya takmalı bu arkadaşa..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 3 Nisan 2018; 22:20:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    servis hatalı ama yağ lambası yandıktan sonra en fazla 2 -3 km daha araç içinde kalan yağla devam eder yağ ayriyetteten soğutmayada yardımcıdır yağ gelmemesi aşırı ısınma ve motorun kitlenmesi kesindir sizi öyle dağ başından veya köprüden kurtaracak kadar mesafe götürmez umarım servis camura yatmaz bilir kişi ve tespitle mahkemede bu durum lehinize olmaz umarım sizi üzmezler ama hyundai ise mutlaka üzer iyi bilirim hyundai i20 aracımla yaşadıklarımı kolay gelsin

    Yağ lambası yandığında, motorun içindeki yağ basıncı aşırı düşmüştür veya hiç yoktur. Bu durumda da yağ pompası çalışamaz. Yeni yağ gitmeyince silindirlerdeki yağ çok kısa süre içinde yanar veya buharlaşır. Kol ve ana yataklara yağ gitmez, kuru sürtünme başlar.

    Kısacası, yağ lambası yandığında artık iş işten geçmiştir. 2-3 km'si falan yok bu işin. Hatta şöyle söyleyeyim. Yağ lambası yandığı anda içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya

    Daha neler. Defalarca yağ lambası yaktım. Yağ lambası artık yaklaşık 0.5-1 lt arasında yağ kalınca yanar. Kenara çekip eklersin, devam edersin. Zaten lamba yanınca iş işten geçiyor olsaydı o lambanın bir fonksiyonu olmazdı. Arkadaş büyük hata yapmış. Lamba sönünce kenara çekseydi bişey olmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sonuç...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    servis hatalı ama yağ lambası yandıktan sonra en fazla 2 -3 km daha araç içinde kalan yağla devam eder yağ ayriyetteten soğutmayada yardımcıdır yağ gelmemesi aşırı ısınma ve motorun kitlenmesi kesindir sizi öyle dağ başından veya köprüden kurtaracak kadar mesafe götürmez umarım servis camura yatmaz bilir kişi ve tespitle mahkemede bu durum lehinize olmaz umarım sizi üzmezler ama hyundai ise mutlaka üzer iyi bilirim hyundai i20 aracımla yaşadıklarımı kolay gelsin

    Yağ lambası yandığında, motorun içindeki yağ basıncı aşırı düşmüştür veya hiç yoktur. Bu durumda da yağ pompası çalışamaz. Yeni yağ gitmeyince silindirlerdeki yağ çok kısa süre içinde yanar veya buharlaşır. Kol ve ana yataklara yağ gitmez, kuru sürtünme başlar.

    Kısacası, yağ lambası yandığında artık iş işten geçmiştir. 2-3 km'si falan yok bu işin. Hatta şöyle söyleyeyim. Yağ lambası yandığı anda içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya

    Daha neler. Defalarca yağ lambası yaktım. Yağ lambası artık yaklaşık 0.5-1 lt arasında yağ kalınca yanar. Kenara çekip eklersin, devam edersin. Zaten lamba yanınca iş işten geçiyor olsaydı o lambanın bir fonksiyonu olmazdı. Arkadaş büyük hata yapmış. Lamba sönünce kenara çekseydi bişey olmazdı.

    Defalarca yağ lambası yakmışsın da, önceki araçlarınla alakalı yaşadıklarını anlatmıştın zaten, o yüzden konudan sapmamak için buna girmiyorum. Kendin ölçer biçersin niye oldu diye.

    0.5-1 litre arasında yağ kaldığı zaman problem olmuyor mu ? Yağ lambası miktara göre değil, basınca göre yanar. Lamba yanıyorsa yağ pompası hattında basınç yoktur, "yataklara ve silindirlere yağ POMPALANMIYORDUR." Bu durumda da çok çok kısa zamanda motor, toleranslar dışına çıkar.

    "Kenara çekseydi bişey olmazdı" yazmışsın da, yukarıda zaten "içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya" yazmışım. Aynı şey, muhtemelen okumadın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    servis hatalı ama yağ lambası yandıktan sonra en fazla 2 -3 km daha araç içinde kalan yağla devam eder yağ ayriyetteten soğutmayada yardımcıdır yağ gelmemesi aşırı ısınma ve motorun kitlenmesi kesindir sizi öyle dağ başından veya köprüden kurtaracak kadar mesafe götürmez umarım servis camura yatmaz bilir kişi ve tespitle mahkemede bu durum lehinize olmaz umarım sizi üzmezler ama hyundai ise mutlaka üzer iyi bilirim hyundai i20 aracımla yaşadıklarımı kolay gelsin

    Yağ lambası yandığında, motorun içindeki yağ basıncı aşırı düşmüştür veya hiç yoktur. Bu durumda da yağ pompası çalışamaz. Yeni yağ gitmeyince silindirlerdeki yağ çok kısa süre içinde yanar veya buharlaşır. Kol ve ana yataklara yağ gitmez, kuru sürtünme başlar.

    Kısacası, yağ lambası yandığında artık iş işten geçmiştir. 2-3 km'si falan yok bu işin. Hatta şöyle söyleyeyim. Yağ lambası yandığı anda içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya

    Daha neler. Defalarca yağ lambası yaktım. Yağ lambası artık yaklaşık 0.5-1 lt arasında yağ kalınca yanar. Kenara çekip eklersin, devam edersin. Zaten lamba yanınca iş işten geçiyor olsaydı o lambanın bir fonksiyonu olmazdı. Arkadaş büyük hata yapmış. Lamba sönünce kenara çekseydi bişey olmazdı.

    Defalarca yağ lambası yakmışsın da, önceki araçlarınla alakalı yaşadıklarını anlatmıştın zaten, o yüzden konudan sapmamak için buna girmiyorum. Kendin ölçer biçersin niye oldu diye.

    0.5-1 litre arasında yağ kaldığı zaman problem olmuyor mu ? Yağ lambası miktara göre değil, basınca göre yanar. Lamba yanıyorsa yağ pompası hattında basınç yoktur, "yataklara ve silindirlere yağ POMPALANMIYORDUR." Bu durumda da çok çok kısa zamanda motor, toleranslar dışına çıkar.

    "Kenara çekseydi bişey olmazdı" yazmışsın da, yukarıda zaten "içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya" yazmışım. Aynı şey, muhtemelen okumadın.

    yağ ışığı yandığı için hiç sorun yaşamadım. sorun yaşadığım içi yağı ışığı yandı. en büyük sorunlarımı son aracımla yaşadım ve ondaki sorun da elektronik kaynaklıydı.

    yağ ışığı yandıktan 7-8 sn sonra motorun gitmesi için motorun çok hızlı yağ kaybediyor olması lazım. uzmanı değilim tabii ama benim düşüncem böyle. çünkü eski araçlarda sadece görsel ikaz vardı ve bazen gözümden kaçıp bir süre ışık yanarak gittiğim de olmuştur.

    yağ lambasının basınçla yandığı görüşüne de katılmıyorum. zira araçlarımdan birinde önce sert virajlarda yağ lambası yanıyordu, sonra düzde. basınçtan olsa virajla alakalı olamazdı diye sanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    servis hatalı ama yağ lambası yandıktan sonra en fazla 2 -3 km daha araç içinde kalan yağla devam eder yağ ayriyetteten soğutmayada yardımcıdır yağ gelmemesi aşırı ısınma ve motorun kitlenmesi kesindir sizi öyle dağ başından veya köprüden kurtaracak kadar mesafe götürmez umarım servis camura yatmaz bilir kişi ve tespitle mahkemede bu durum lehinize olmaz umarım sizi üzmezler ama hyundai ise mutlaka üzer iyi bilirim hyundai i20 aracımla yaşadıklarımı kolay gelsin

    Yağ lambası yandığında, motorun içindeki yağ basıncı aşırı düşmüştür veya hiç yoktur. Bu durumda da yağ pompası çalışamaz. Yeni yağ gitmeyince silindirlerdeki yağ çok kısa süre içinde yanar veya buharlaşır. Kol ve ana yataklara yağ gitmez, kuru sürtünme başlar.

    Kısacası, yağ lambası yandığında artık iş işten geçmiştir. 2-3 km'si falan yok bu işin. Hatta şöyle söyleyeyim. Yağ lambası yandığı anda içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya

    Daha neler. Defalarca yağ lambası yaktım. Yağ lambası artık yaklaşık 0.5-1 lt arasında yağ kalınca yanar. Kenara çekip eklersin, devam edersin. Zaten lamba yanınca iş işten geçiyor olsaydı o lambanın bir fonksiyonu olmazdı. Arkadaş büyük hata yapmış. Lamba sönünce kenara çekseydi bişey olmazdı.

    Defalarca yağ lambası yakmışsın da, önceki araçlarınla alakalı yaşadıklarını anlatmıştın zaten, o yüzden konudan sapmamak için buna girmiyorum. Kendin ölçer biçersin niye oldu diye.

    0.5-1 litre arasında yağ kaldığı zaman problem olmuyor mu ? Yağ lambası miktara göre değil, basınca göre yanar. Lamba yanıyorsa yağ pompası hattında basınç yoktur, "yataklara ve silindirlere yağ POMPALANMIYORDUR." Bu durumda da çok çok kısa zamanda motor, toleranslar dışına çıkar.

    "Kenara çekseydi bişey olmazdı" yazmışsın da, yukarıda zaten "içinizden sayın motor stop etmeden. 7-8 saniye civarında 0.25 rektefiyeden başlarsınız kapıyı açmaya" yazmışım. Aynı şey, muhtemelen okumadın.

    yağ ışığı yandığı için hiç sorun yaşamadım. sorun yaşadığım içi yağı ışığı yandı. en büyük sorunlarımı son aracımla yaşadım ve ondaki sorun da elektronik kaynaklıydı.

    yağ ışığı yandıktan 7-8 sn sonra motorun gitmesi için motorun çok hızlı yağ kaybediyor olması lazım. uzmanı değilim tabii ama benim düşüncem böyle. çünkü eski araçlarda sadece görsel ikaz vardı ve bazen gözümden kaçıp bir süre ışık yanarak gittiğim de olmuştur.

    yağ lambasının basınçla yandığı görüşüne de katılmıyorum. zira araçlarımdan birinde önce sert virajlarda yağ lambası yanıyordu, sonra düzde. basınçtan olsa virajla alakalı olamazdı diye sanıyorum.

    Yağ kaybından değil, yağsızlıktan ötürü motor kuru sürtünme ile çalışıyor. Oldukça ciddi kuvvetlere ve sıcaklıklara maruz kalarak dakikada 3000 devirle dönen bir motorun, yağsız kaldığında hasara uğramayacağını beklemek hayal.

    Basınç algılar yağ sensörü. Sert virajlarda yağ lambası yanıyordu, çünkü karterde zaten az olan yağ, virajda yana yaslanınca, yağ pompasının giriş kısmı yağsız kalıyordu, yağ çekemeyince basınç oluşmuyordu ve yağ lambası yanıyordu Hatta marşa basmadan önce de yağ lambası yanar ve sönmez zamanla. Çünkü yağ pompası dönmeden basınç oluşmaz, lamba yanmaya devam eder. Yağın yana yaslanması sonucunda oluşan problemin teknik adı "oil starvation" dır. "Yağ açlığı" yani.

    Bu durum oluşmasın diye spor araçlarda karter motorun altından alınıp yana konur. Dikey karter yanal ivmeden etkilenmez. Bunun adı da kuru karter yağlama, yani "dry sump lubrication system" dir.

    Testi de şöyle yapılır:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 4 Nisan 2018; 11:10:27 >




  • Adam yag basinc lambasi ile yağ seviyesi uyarisi arasindaki farki bilmiyor sanki.



    Bazi arabalarda yag seviyesi uyarisi vardir. Bu cubuktaki yag az miktara dusunce yanar. 750cc ile 1lt arasi yag eklendiginde seviye normale doner.



    Yag basinc lambasi ise yataklarda olan basincini ve yag debisinde beklenmeyen bir sorun oldugunda yanar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Adam yag basinc lambasi ile yağ seviyesi uyarisi arasindaki farki bilmiyor sanki.



    Bazi arabalarda yag seviyesi uyarisi vardir. Bu cubuktaki yag az miktara dusunce yanar. 750cc ile 1lt arasi yag eklendiginde seviye normale doner.



    Yag basinc lambasi ise yataklarda olan basincini ve yag debisinde beklenmeyen bir sorun oldugunda yanar.









    Ruslar Lada Vega ya bile koymuşlar yağ seviye uyarısını. Yokuşa yada yan yatık park edersem teybin üstünde kontrol paneli var hem ışıklı hem sesli uyarı veriyor. Düz yerde kontağı kapatmadan da sönmüyor. Ama seyir halinde, sert viraj dönmelerde hiç uyarı almadım. Son yağ değişiminde uyarı şamandırasını da söktüm temizledim, (yağ kaplamış her tarafını) artık o uyarıyı da almıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne oldu peki konuyu açıp kaçtı galiba arkadaş ya da başındaki bela çok büyük şu anda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Yag seviyesi uyarisi ayridir, yag basinci ikazi ayridir.



    Yag basinci ikazinin sadece bir nedeni yag azalmasi olabilir.



    Yetkili Servis Bakım Sonrası Yağ Tapasını Gevşek Bırakmış







    Şimdi siz diyorsunuz ki, basınç az iken bekleyince geri doluyor ve duzeliyor.



    Basınç az ise, yağ donmuş olabilir ancak o zaman beklediginizde seviye geri gelir, lada hatali bir yere yag basinc musurunkoydu ise bilmem, ancak normal arabalar icin kirmizi yaniyorsa duzelmez sag cekip beklenmelidir. Sari ise seviye az demektir ekleyip devam edersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam tasarımda hata yok.

    Ya ben anlatamadım, yada siz anlamadınız. Yağ basınç ayrı (gösterge de) seviye ikaz ayrı (teybin orda). Seviye müşürü altta kartelin üstünde blokta monteli, şoför koltuğuna oturunca sağ tarafta. Aracı yokuşta kafa aşağı park edersem yada sola bayağı yatık park edip stop edersem, mesela yarım saat sonra tekrar kontağı açtım diyelim, yağ öne yığılı müşür de arkada kalıp takılma yaptığı için uyarı ikazı veriyordu (müşürdeki mantarın bağlı olduğu demiri temizleyince düzeldi) Göstergedeki basınç uyarısıyla ilgili problemim yok zaten.

    Diyorum ki yani votkacı ruslar bile bunu es geçmemiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Atlamazlar, motor yagina az vodka koyduğumuz için oluyor hep bunlar, nazdaroviya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 5 Nisan 2018; 16:25:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.