Şimdi Ara

YETKİLİ SERVİSLER PEK DE YETKİN OLMAYABİLİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Dostlar,

    Haziran ayında başıma gelen ama öfkem geçsin akl-ı selim ile yazayım diye beklediğim bir hadiseyi arz edeyim;
    birlikte istifade edelim.

    Saniyen sitemim kişilere değil; ülkede yetkili servislerin yegane amaçları: son noktada müşteriden parayı almak
    ancak profesyonellikten ve müşteri memnuniyetinden zerre miktar dem vurmamalarına oluşlarınadır.

    Aracım henüz 7600kmde iken, hadi düz olsun 8000km diyelim, bir yılı dolduğundan göstergeden "beni servise götür
    ikazı çıktı. Aradık randevu aldık. Ertesi gün yola revan olduk. Polen, hava, yağ filtresi, yağ değiştirildi. Araç hazır dendi;
    teslim almaya otoparka gittim. Araba ne kadar zamandır orada bekliyor bilemiyorum tabi ama, motor ve klima çalışır
    vaziyette tüm fanları uçururcasına çalışıyor, üstelik aracın radyosu son ses açık. Büyük ihtimalle servisin yıkamacısı
    açmıştır. Tabi rezervasyondaki ve satıştaki gençler ile tanışıyoruz, çok severim kendilerini, ekmek parası kazanan dürüst
    kişiler. Rezervasyondaki genç adamı manzara karşısında mahcup görünce meseleyi dillendirmedim. Beyefendi zaten
    mahcup oldu tekrardan kalp yaralamaya lüzum yok.

    Yola çıktım 30-40 saniyede bir motor tarafından düdüklü tencereyi açarken tazyikli hava çıkışına benzer bir ses var ya
    o sesi duyuyorum. Hemen döndüm arkadaşlar bir yarım saat öncenin mahcubiyeti tazmin etme gayreti ile ilgili bir şekilde
    arabayı teslim aldılar. Çok neden söylemeden "garantiden klima kompresörü değişimi talebi yaptık 20 gün sonra kompresör
    değiştirilecek" dediler. Pekala dedik.

    Ertesi gün sabah işe giderken kalkışta ve yavaşlamalarda düşük hızlarda araba direksiyon simidini de sağa çevirecek
    kadar sağa çekiyor. Gidelim bakalım servise dedik. Aşağıdaki ustalardan gelen yorum "ön düzen sökülecek, frenler çok
    mu sıkı ona bakılacak 500-1000 arası tutar kabul mü" önerisi gelince "Hayır kalsın" dedim. Mahallede bizim çocukların
    bisiklet lastiklerini bile yapan 50 yaşlarında bir Şükrü Ustamız var. Hem iyi bir adamcağız hasbihal edelim hem de mevzuyu
    soralım dedik. Adam hemen "Arka sağ teker hocam" dedi. Baktı 33psi yerine 14 psi hava var. Hemen söktü yaptı.
    Sürdük baktık araba ok gibi. Dümdüz gidiyor. Çok mutlu oldum. Çıkardığı vidayla da ilgili "Bu vida elektrik aksamında
    kullanılır hocam, bak daha gıcır gıcır simsiyah. Bu ancak servislerde yada sanayide olur" deyince ustanın tecrübe ve
    bilgisine saygım milyon kat daha arttı. Çünkü dedikodu olmasın diye arabayı servise götürdüm dememiştim.

    Borcum ne Ustam? "5 TL ver yeter hocam" Mahcubum daha çok para vermek istiyorum: tanıdık adam bahşiş vermek
    gibi olmasın diye bir şeyler daha alayım dedim. "Ustam bu nitrojenden basalım mı" dedim. "Ya bi faydası yok onun" demez mi
    Neyse baktık olmayacak bolca teşekkür ettik helallik istedik ayrıldık.

    20 gün sonra da hakikaten servis klima kompresörünü değiştirdi. Klimada da sorun kalmadı. Onlar da o nokta da
    işini yaptılar. Ama servise gelirken klimam zaten sorunlu değildi. Belki su-i zan ediyorum ama kompresörü de servis
    bozmuş olabilir diye düşünüyorum.

    Hasılı dostlar, benim gibi maaşla geçinen bir adamın senelerce tasarruf yaparak kavuştuğu sıfır araba rüyasını yine
    üretici firmanın yetkili servisleri kabusa çevirecek derecede amatör de olabilirler. Yada sırr-ı ilahi gereği imtihan
    dünyasında fani metalara muhabbet beslemememiz için sakınılan göze çöp de batırılıyor olabilir. Bilemiyorum.
    İnşallah vaktinizi israf etmemişimdir.

    Vesselam.







  • Her ne kadar yazmasanızda aracınız Pejoymuş, onu isminizin oradan gördük ama bunu ve servisin yerini yazmadıktan anlamı yok bu yazdıklarınızın..
    O Servisin yerini de yazacaksınız ki, ilerde orayı kullanacak kişiler yazdığınız şeyleri tekrar yaşamasın, tedbir alsın..

    Yoksa masal gibi olmuş bu.
  • Haklısın.. 2009 yılında arabamı 41 bininci km'de servise götürdüm. (Acıbadem'de ki büyük meşhur Renault servisi) Yıllık izin için de Bodruma gidecektim hadi dedim yağı, vs. değişsin dedim. Arabam 2004 Ekim çıkışlı 2005 model. Aldığım yerin servisine gidiyordum tabi o güne kadar. Neyse, bıraktım ve aradılar beni. Triger değişmeli, yıldan doldurdu zamanı dediler tamam dedim. Yola da gideceğim ya hadi girmişken değişsin. Devir daim de değişsin dedim. Yok, ona gerek yok emin olun o iyi dediler ve tamam dedim. 1 saat sonra yine aradılar sağ aks körüğünde nokta delik var komple akslar değişecek. Körük değişmiyor mu dedim, yok komple değişmeli dediler. Ne kadar dedim? 2000 lira dediler. Oha dedim içimden arabayı değiştireyim daha iyi dedim kalsın. Akşam gidip aldım arabayı. Ve o servise bir daha götürmedim. Evime yakın bir Reno servisi var oraya takılmaya başladım artık. AKS'dan kıl kaptım çünkü. 60 bin bakımına girdim 2011 de ve aks körüğü değişti sadece. Derken 2011'in ocak ayında 62 bininci km'de araba sürekli hararet yapıyor. RAdyatör su eksiltiyor. Koyuyorum suyu 150 km. sonra su eksiltiyor derken çektim servise. Devir daim pompasından su kaçırıyormuş. Ve ben 41 bin km'de değiştirdiğim trigeri, o gün devirdaim pompasını değiştirmeyen salak servis yüzünden 62 bininci km'de devir daim ile değiştirdim. O servise gidip "devirdaim iyi" diyen elamanı bulup durumu anlattım ve bir şey diyemedi. Yani servisten servise fark var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 1 Ağustos 2014; 13:30:48 >




  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Dostum,

    Yorumun için teşekkürler. Yazımın gayesi falanca servis beni mağdur etti diyerek bir kurumu afişe etmek değil. Ana fikir bir yönüyle
    "Yetkili servisler sanıldığı kadar profesyonel de olmayabilirler. Hemen her önerilerini onaylayıp arabaları söktürmemek lazım"

    Yani tüketici olarak üzerimize bir de "adamlar ne yaptığının ne dediğinin farkında olmayabilirler aman dikkat" mesuliyeti
    düşüyor.

    Benim gibi bekleme odasında çaylar, kahveler, kuru pastalar internet falan oturunca bir çok şey gözden kaçabiliyor. Bir dahakine
    başında bekleyeceğim
  • Hangi servis hocam??

    Bir de vida çıkardı dediniz, ne vidası??
  • CAD34 kullanıcısına yanıt
    Bunlar çok fena yanlışlar. Bunlar doktor araba hasta olsa hastayı masada bırakacak kadar ciddi. Ülkede her alanda
    olduğu gibi bu alanda da donanımlı ve uygun eğitimli iş gücü eksiği var galiba. Ne bileyim gençlerin de havasından
    geçilmiyor ki; 15-25 yaş arasındaki bir çok adama "ne biliyorsun?" diye sorsan "dünyaları" der. Gelmişsin ne güzel
    kurumsal bir serviste usta olmuş çalışıyorsun ama duruş "Aslında ben NASA'larda çalışacak soğuk fizyon reaktörü
    uzmanıyım ama işte burası beni bırakmıyor ki gideyim. Hatır için yağ değiştiriyoruz" havalarındalar sanki. Belki de yanılıyorum ama izlenimim
    bu yönde.
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Dostum servisi söylemeyelim şimdi. Vida şu resimdekine benzeyen bir şeydi. Resim internetten.
     YETKİLİ SERVİSLER PEK DE YETKİN OLMAYABİLİR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Dostum,

    Yorumun için teşekkürler. Yazımın gayesi falanca servis beni mağdur etti diyerek bir kurumu afişe etmek değil. Ana fikir bir yönüyle
    "Yetkili servisler sanıldığı kadar profesyonel de olmayabilirler. Hemen her önerilerini onaylayıp arabaları söktürmemek lazım"

    Yani tüketici olarak üzerimize bir de "adamlar ne yaptığının ne dediğinin farkında olmayabilirler aman dikkat" mesuliyeti
    düşüyor.

    Benim gibi bekleme odasında çaylar, kahveler, kuru pastalar internet falan oturunca bir çok şey gözden kaçabiliyor. Bir dahakine
    başında bekleyeceğim

    daha 10000 km de bile olmayan aracin bakim yapiyoruz diye klimasini bozacaklar,tekere vida saplayip duzeltmek icin binlerce lira talep edecekler,yetkili servis diye guvenip teslim ettiginiz araci mahalledeki yikamacilar gibi son ses radyo acik,klima calisir halde teslim edecekler,ve siz iyi bir insan olarak bunlarin kim oldugunu ifsaa etmeyecek ve eh insanlik hali olmasa iyiydi ama oldu artik mantigiyla kabulleneceksiniz..bence bu kadar iyi niyet cokkkk cokkk fazla.sizin aracinizin basina gelenler,kimbilir daha kac aracin basina gelecek.bence yazmalisiniz servisin adini.insanlar disinden tirnagindan artirdigiyla,krediyle,borcla bir heves sifir araba aliyorlar.bilsinlerki bu sekilde kalitesiz servisleri ayni seyleri yasayip hem sinirlerini hem butcelerini yipratmasinlar.




  • anka0658 kullanıcısına yanıt
    Haklısınız. Ne diyeyim. Peugeot'nun Fransadaki merkezine Ingilizce ve Fransızca durumu bildirdim. Istanbuldaki merkezleri
    ile de görüştüm. Onun haricinde gidip buradaki yöneticileri ile görüşebilirim.

    Bu arada mahallemizdeki yıkamacımız asla radyonun tuşuna bile basmaz. Arabayı hareket ettirmeden yıkar temizler. Galiba büyükler edebi bozdu ve kıyasen küçük esnaf daha asil.
  • Gökhan Göçer kullanıcısına yanıt
    Vidayı nereden çıkardı?
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    sağ arka lastik tabanından. tornavida ile çevirerek.
  • Hehe oldum olasi avrupa markaların servislerini begenmem. Opel de bugün beni dovecekler sandim . VWyi hic soylemiom bile (: tToyota yüz yil geriden gelse de çok kotu motorlara devam etse de servis kaliteli. Araçlar sorunsuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Göçer

    Haklısınız. Ne diyeyim. Peugeot'nun Fransadaki merkezine Ingilizce ve Fransızca durumu bildirdim. Istanbuldaki merkezleri
    ile de görüştüm. Onun haricinde gidip buradaki yöneticileri ile görüşebilirim.

    Bu arada mahallemizdeki yıkamacımız asla radyonun tuşuna bile basmaz. Arabayı hareket ettirmeden yıkar temizler. Galiba büyükler edebi bozdu ve kıyasen küçük esnaf daha asil.

    mahalledeki yikamaci derken,islerini kotu yaptiklari ya da ozensiz olduklari anlaminda demedim aslinda.herhangi bir yikamacida o sekilde arac teslim edilse onemsenmez belki.ama is yetkili servis olunca insan daha dikkatli daha usulune uygun bir hizmet bekliyor.yillardir arac sahibiyim,yetkili servise daha bir kere bile goturmedim aracimi.ariza tespitini yaptirir,parcayi gider kendim alir,sanayide basinda durur,is bitince ustayla beraber biner test surusunu yaparim,bugune kadarda olumsuz durum yasamadim.sizin durum gercektende sinir bozucu oldugu icin o sekilde ifade ettim




  • anka0658 kullanıcısına yanıt
    evet haklısınız. Aynı fikirdeyim.
  • Hocam üslup tanıdık :)

    Yetkili servislerde en sevmedigim sey arabanin yanina sahibini almamalari. Ne yapiyorlar bilmiyorsun , güven de duymuyoruz zaten sicilleri kabarık ...

    Tam bir sömürü duzeni , garanti bile bu yüzden bana yük gibi geliyor bazen .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Hocam üslup tanıdık :)

    Yetkili servislerde en sevmedigim sey arabanin yanina sahibini almamalari. Ne yapiyorlar bilmiyorsun , güven de duymuyoruz zaten sicilleri kabarık ...

    Tam bir sömürü duzeni , garanti bile bu yüzden bana yük gibi geliyor bazen .

    Büyük servisler yani hem satışı hem de servisi olanlar aynen yaklaştırmaz arabanın yanına. Git bekleme salonunda otur der. Acıbadem'de ki büyük Reno servisi öyleydi. Ama 2009'dan beri götürdüğüm evime yakın olan Göztepe Sanayi'de ki Reno Yetkili servis öyle değil. Bazen işim yoksa arabamı tamir eden eleman ile arabanın başında durup yapılan işlermleri izleyebiliyorum. Yani cumartesi götürmüşsem. Sırf bana özel durum değil tabi, diğer gelen müşteriler de isterse arabasının başında durabiliyor.




  • Disconnectus_Erectus kullanıcısına yanıt

    Aslında garanti meselesi ayağımızla yetkili servis ile arasındaki pranga gibi. Uzatalım mı falan dediler. Hayır dedim.
    Daha bir yıl garantisi var. Zaten o zamana kadar satarım.
  • Bizim pederde dusterin aku bittigini anlamamiş yol yardimi aramiş .150 tllik akü olmuş 375 tl resmen soygun .pedere kizdim bende arasana bizi kardeşimde yillarca galeride çalişti .peder 175 anlamiş telefonda .oda tongaya düşmüş.bugunde müsteri memnunuyeti zart zurt diye arayinca hedo hödö diyecekmişiz.

    50 tl al servis parasi hadi 100 al 225 tl nedir arkadaş .mail attim pederede tembih ettim ararlarsa hiç memnun kalmadiğini söyle birdaha servise ugramayacağini sanayide yaptiracağini bildir dedim.dağin başina falan gelseler neyse yaptiklari 30 km yol.15 tl yakmiştir araçlari taksi 40 a gidip geliyor zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 1 Ağustos 2014; 15:13:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Hocam üslup tanıdık :)

    Yetkili servislerde en sevmedigim sey arabanin yanina sahibini almamalari. Ne yapiyorlar bilmiyorsun , güven de duymuyoruz zaten sicilleri kabarık ...

    Tam bir sömürü duzeni , garanti bile bu yüzden bana yük gibi geliyor bazen .

    Markaya ozgu değil bazilari lakayt oluyor .

    Arkadaşin stepneyi değiştirmişlerdi mesela hirsizlik yapanlar bile var.

    Aracin başinda durmaya izin vermeyenlere yaptirmayacaksin. Kamerali okuyor gerçi artik çoğu ama yinede durmak en güzeli.
  • bende 10000 bakımı icin renault servisine gitmiştim,ilk bakım zaten yağ degişimi,randevu almıstım sabah erken getirin dediler ,8.30 da servise gittim kayıt yaptırıp dısarıda aracı kontrol ederken arka lastiğin patlak olduğunu gördük ,neyse yolda gelirken olmustur dedim ,akşama kadar bakım biter deyince çok şasırdım,neyse 6 gibi arabayı aldım giderken debriyajın sertlesip aşağıda kavradığını farkedince heralde ayar yaptılar diye düşündüm aylar sonra kalkısta zorlanma vitesler gecmeyince baskı balatanın bozulduğunu anladım servisi aradım 1800 tl dedi
    sanayide 300 tl ye yaptırdım yetkilimi lanet olsun bir daha önünden geçmem(tesadüfmü bilmem ama servisin önünde patlak olduğunu farkettiğim lastikten vida çıktığını söylemişlerdi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuk-34JD58 -- 1 Ağustos 2014; 16:02:19 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.