Şimdi Ara

Yetkili servislerin 'parça yurtdışından gelecek, gelmesi uzun sürer' demeleri hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
5.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aksinaletinsan kullanıcısına yanıt

    Hangi sektör hocam?

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    sağlık


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aksinaletinsan kullanıcısına yanıt

    Çok sağolun hocam değerli katkılarınız için.  

  • 13/6/2014 tarihli ve 29029 Sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğine göre bir otomobilin serviste azami tamir süresi 30 iş günüdür. Bu süreyi geçirdilerse avukatla birlikte ilk önce firmaya çözüm sunmuyorlarsa da mahkemeye başvurabilirsiniz.

    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-3.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 30 Aralık 2023; 10:56:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Hocam sorun orada zaten, her yetkili servis problemi konularının devamında ilgili yetkili servisin "git dava aç" dediği şekliyle sona eriyor.


    Firmalar davanın uzun süreceğini, daha sonra karara itiraz edeceklerini, süreci de uzattıkça uzatacaklarını forumdaki yetkili servis sorunları/rezaletleri vb. konuları açan arkadaşlarımıza zaten beyan ediyorlar ve o konuların hepsinde "yetkili servis gidip dava açmamı söyledi" şeklinde beyanatlar var.


    Araç üreticisinin çağrı merkezini aradığınızda ise "yetkili servisler özel firmalardır biz karışamayız" şeklinde beyanatlarda bulundukları da çok durum var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 30 Aralık 2023; 18:42:4 >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Çoğu kişi haklarını bilmediği gibi dava da açmıyor bu nedenle gidin dava açın diyorlar. Başına bu şekilde olay gelen herkes dava açmaya başlarsa "aman efendim yapmayın aramızda anlaşalım sakın dava açmayın" derler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her sokakta 4 tane olan megane 4 2020 1.5 bluedci edc aracımın bir bakımında polen filtresi elimizde yok dediler, sonra arayıp randevu verdiler değiştirdim, son bakımda da triger seti için aynısı başıma geldi. Ankara NÇ Çelik oto yetkili servis.

    Bunlar sadece periyodik bakımda başıma gelenler. Özellikle kaza sonrası değişecek parçalarda maalesef stok tutmuyorlar. Devletimiz de dünyaya hükmettiği için bu konulara eğilemiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Hocam bir de normalde araç üretici çağrı merkezleri "yetkili servisler özel firmalardır karışamayız" şeklinde beyanlarda bulunurken ve siz yetkili servisle sorun yaşadığınızda "gidip onlarla çözün" derlerken veya kayıt alıp ilgili yetkili servise iletirlerken nedense olay sosyal medyaya yansıyınca bir anda devreye girip sorunları çözmeye odaklanıyorlar.


    Anladığım kadarıyla yetkili servislere belirli kriterler koyup yetkili servis olma yetkisi veriyorlar ve bu kriterler çok ihlal edilmedikçe de pek karışmıyorlar. Sürecin içeriğini bilmediğim için çok net bir ifade kullanamıyorum. Denetimleri vs vardır ona da itirazımız yok elbette.

  • Arif kullanıcısına yanıt

    Hocam her sokakta 4 tane olan diye az söylemişsiniz, sokak başına 10 tane düşüyordur o araçtan.  

    Geçmiş olsun bu arada hocam.

  • Aynı şeyi X-trail için Nissan yapmıştı 1 ayda gelir demişlerdi. Yüzünü bile görmediğimiz, sadece telefonda konuştuğumuz parçacı 3 gün içinde teslim etmişti.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • zaqwear Z kullanıcısına yanıt

    İşte hocam kastettiğim bu. Bu konudaki eski mesajlarıma bakarsanız ben de benzer bir olay anlattım.

  • AO A kullanıcısına yanıt

    O kadar haklısınız ki hocam. Her işe burnunu sokan devlet dahil olması gereken yerde dahil olmuyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Parçayı İzmir'den sırtıma alsam, yürüyerek İstanbul'a getirsem bir ay sürmez.

    Saatte 4 kilometreden 8 saatte günde 32 kilometre yürüsem, kalan 16 saatte de yan gelip yatsam 15 günde parça sizde.

    Yani bir lojistik ağına gerek yok, hatta bir taşıta bile gerek yok. Sadece sallana sallana yürüyerek yarı yarıya daha kısa zamanda geliyor.

  • Hocam çok haklısınız lakin ben bunun bir çeşit bezdirme olduğunu düşünüyorum ama bu bezdirmeyi kim yapıyor onu bilmiyorum bu konuda da aydınlatılmayı bekliyorum açıkcası. Mesela en son yetkili servise gittiğimde arabanın modelinin düşük olduğunu (2005) ve ustaların eski arabalarla çalışmak istemediklerini söyleyip üstü kapalı bir daha gelme demeye getirdiler. Ben birkaç kez daha farklı şeyler için gittim tabi size açıkça git demiyorlar ama parçası yok, usta yok, yoğunuz gibi şeyler söylüyorlar. Ben bu durumlara alışkınım ama bu durumları da defalarca kez çağrı merkezini arayıp söyledim. Arabanın modeli kaç olursa olsun yetkili servisler bakmak zorunda mı dediğimde evet bakmak zorunda diyorlar ama alakası yok yani gerçek yaşamda böyle bir şey yok.


    Elbette onları da anlıyorum. Zira eski araçların parçaları ve işçiliği nispeten daha ucuz ve adamlar bu arabaya ayıracağı vakti yeni bir araca ayırıp nispeten parçaları ve işçiliği daha pahalı bir araca zaman ayırmak istiyorlar. Bu ticarettir nihayetinde saygı duyuyorum. Sadece muamele hoşuma gitmiyor ve etik gelmiyor. Sanayide de ustamız var, forumda hep yazdığım gibi eğer güvenilir bir ustanız var ise sanayide de gözünüz kapalı güvenebiliyorsunuz. Ben bazen yetkili bazen sanayiye gitmeye çalışıyorum açıkcası.





  • Bunun esas kaynağı herkes birbiri in taşeronu x markanın çağrı merkezide taşeronda, servis işine bakan bayi parayı bastırmış almış,arabayı da markanın kendisi ithal etmiyor distribütörü bir godoman var o getiriyor. Muhattap bulamamanız ondan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ne güzel özetlemişsin.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Rica ederim üstadım.benim gözümde böyle marka ve şirketler dolandırıcı mümkün mertebede satın almamak para kazandırmamak lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aksinaletinsan kullanıcısına yanıt

    kesinlikle,

    2020 pandemi sonrası sürekli değişen maliyetler, stok sorunu ve parçanın bulunmuyor oluşu artık standart oldu.

    1-1.5 ay bekleme süresini çok normal karşılıyoruz, parça şayet bulunabiliyorsa hemen çekiliyor.

  • labidu kullanıcısına yanıt

    Hocam bu konularda daha çok yazarsan yani detayına inerseniz çok güzel olur.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Evet ticari olarak kârlı olmadığı için böyle yapıyorlar muhtemelen.

    Türkiye gibi bir ülkede yaşıyoruz maalesef. Çok geniş kapsamlı sebepler sayabilirim bunun için. Kısa vadede düzelebilecek bir sorun da değil bu.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.