Merhaba. Bu konuyu uzun süredir açmak istiyordum ama bir türlü açamamıştım. Bugün hem forumda parça bekleyen bir forum arkadaşımızın olduğunu görmem ve Ekşi Sözlük sitesinde popüler listesinde gördüğüm parça bekleme muhabbeti sebebiyle açayım artık dedim. Yetkili servislerin "o parça yok şu kadar zamana anca gelir" ya da "ne zaman geleceğini bilemeyiz" muhabbeti tam olarak ne zaman bitecek sizce? İnsanları bu kadar bekleten sebep nedir? Görüşlerinizi bekliyorum, teşekkür ediyorum. Bahse konu yazı : https://eksisozluk1923.com/entry/158110700 Özeti: Kişiye parça üç aya gelir denmiş (aktarıldığına göre) Bahse konu diğer yazı: Özet: Parça ne zaman gelir bilemeyiz denmiş. Not: Söz konusu haber/linkler örnek olarak eklenmiştir. Google vasıtası ile daha fazla benzer habere elbette ki ulaşılabilmektedir ve söz konusu olaylar markalardan ve şirketlerden bağımsız şekilde hemen her yerde olmaktadır. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 26 Ekim 2023; 15:29:38 > |
Yetkili servislerin 'parça yurtdışından gelecek, gelmesi uzun sürer' demeleri hakkında
-
-
Ülkedeki döviz kıtlığından dolayı ithalat zorlaşıyor, en temel sebep budur.
-
Şaft tüneli öyle en büyük servislerin bile ellerinde bulunduracağı bir parça değil bence. Arabanın sol B sütunu bile serviste olabilir ancak şaft tüneli arıza yapmaz, kazada hasar görüyorsa araba zaten perttir. Fabrikadan yedek parça olarak çıkmıyor bile olabilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir alttaki linkte, forum arkadaşımızın yaşadığı duruma ne diyorsun hocam? Ona ne zaman gelir bilemeyiz demişler misal.
-
Türkiye ye getirip elinde tutmak istemiyor mu diyorsun hocam? Aslında elindeki fazla malzemeyi piyasaya satmak gibi bir yol daha var ama risk mi almak istemiyorlar sizce?
-
Bence kimse cebinden para verip parça stoklamak istemiyor. İsteğe göre getirtiyor. Başka bir açıklaması yok bence.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam haklısınız ama bu durumda müşteriye "üç ay bekle beş ay bekle" demek ne kadar doğru oluyor? Yani bu aracın yürümemesine sebep olan bir arıza ise ne olacak mesela? İkame araç verip çözelim olayı da değil bu esasen, yani sonuçta sen kendi aracından faydalanamamış oluyorsun. Ayrıca bu üç ay beş ay bekletilecek aracın nerede bekletileceği de meçhul mesela açık bir alanda mı, kapalı bir alanda mı? Bunlar da soru işareti oluyor esasen ilgilileri için.
-
kesinlikle,
araç yada parça fark etmez aldığı parça rafta durduğu zaman, stok maliyeti yazar bayiye bu yüzden olan müşteriye oluyor tabii
-
Tamam da 3 ay parçayı sıfırdan üretsen sürmez o kadar.
-
Bunların hepsi başı boşluktan oluyor. Devletin bu firmalara gel bakalım sen böyle sen bu parçayı asgari 30 gün içinde temin edeceksin etmezsen ben sana temin ettiririm diyememesinden kaynaklanıyor başka bir açıklaması yok. Başka bir ülkede yapamazsın bunu adama öyle bir ceza keserlerki feleğini şaşırır.
-
debriyaj seti diyarbakırdan 3 haftada gelir diyen yetkili servis gördü bu gözler.
benim anladığım 1000 lira maliyetli 30 dakika sürecek bakımı 5 binden çakalım başka da bir iş yapmayalım kafasındalar.
-
Birebir benzerini bana birkaç sene önce Opel yetkili servisi yaptı. Olay şöyle, ben İstanbul dayım. Opel in merkezi ise İzmir de. Periyodik bakım ve harici birkaç işlem için yetkiliye gittim. Ellerinde bazı malzemeler var ama bazıları yoktu. Bana dediler ki bu parça İzmir depoda görünüyor ama oradan buraya gelmesi bir ay sürer. Dedim hangi kargo ile çalışıyorsunuz da bir ayda geliyor? İşte kargo ile çalışmıyorlarmış orada araç doluyormuş öyle geliyormuş İstanbul a. Koskoca İstanbul un ya da koskoca yetkili servisin yedek parça ihtiyacı bir ayda anca mı dolduruyor bu arabayı yani dedim tabi müşteri hizmetlerini arayın vs dediler klasik.
Ben de aradım, dedim bu nasıl bir olay. İşte bir ay da olabiliyormuş üç ayda olabiliyormuş. Kendilerinin lojistik ağı farklıymış bilindik tarzda bir kargo firması ile göndermiyorlarmış. Sonra ben de bu yanıttan memnun olmadım kayıt aldı beni birisi aradı akabindeki süreçte. Birkaç gün sonra arayan beyefendi bu olayın son derece normal olduğunu söyledi ben de iyi dedim olay öyle kapandı gitti yapacak bir şey yok.
Peki ne yaptık, o parçayı sanayide bir Opel yedek parçacısı firma kırk sekiz saat içerisinde getirtti. Parasını peşin ödedim, bu parça orada varmış dedim. O da sipariş verdiğini söyledi. Opel Türkiye sadece yetkili servislere değil piyasaya da parça veriyormuş yani tabi burada bir anormallik yok elbette çok olağan bir şey hatta. Bu arada söz konusu firmayı rastgele buldum yani Google da arıyordum karşıma çıktı öyle düşünün.
Parçayı aldım usta taktı olay sonlanmış oldu.
Yani şimdi aracı firmanın 48 saate İzmir depodan İstanbul a getirdiği parçayı yetkili servis nasıl 1 ayda getiriyor?
Bu olay yaşanınca yine müşteri hizmetlerini aradım, dedim bu olayın doğrusunu bana anlatın. Opel Türkiye sadece yetkili servislere değil, piyasaya da ürün satıyormuş ve biz onların lojistik ağını bilemeyiz dediler. Ayrıca her markanın piyasaya ürün sattığını belirttiler. Ben de bununla bir sorunum yok elbette bu olabilir dedim. Mevzu sonuçlanmadı ama öyle kaldı yani. Ben soruyorum sizin kargo ağı nasıl bir ay sürüyor da bunlarınkisi 48 saat? Cevap yine başa sarıyor, biz onların lojistik ağını bilemeyiz vesaire.
Neyse işin özeti, benim aracı firmadan aldığım parçanın üzerinde de Opel İzmir Depo yazıyordu. Zaten gönderici adres vs hepsi tutuyor yani. Ben ürünü aldıktan sonra yetkiliyi arayıp ilgili parçayı sordum ve İzmir depoda gözüküyordu var mı dedim ve stokta gözükmüyor dediler.
Böylece ürünü aldığım da tescillenmiş oldu.
Parçayı İzmir den getiren parçacı firma direkt kendilerinden mi alıyor yoksa bir aracı var ondan mı alıyorlar o konuda fikrim yok. Ancak stokta gözüken parça stoktan kayboldu ben ürünü aldıktan sonra.
Tabiki yine söylüyorum, bu olay markalardan bağımsız her yerde olabilir buna bir lafım yok. İlgili marka yetkili servisler haricinde başka firmalara da parça satıyor olabilir buna da bir lafım yok. Ancak kendi yetkilisine gidecek parça bir ayda giderken dışarıdaki adam iki güne nasıl getiriyor bununla ilgili izahları "onların lojistik ağını bilemeyiz" olunca insan da peki deyip kapatıyor telefonu mecburen. Sonuç alamıyorsunuz yani.
Elbette herkesin iş akışına, sürecine saygımız sonsuz ama bu konuların açıklanması lazım detaylıca.
Ek not: Aracınızın modeli biraz eski ise böyle yokuşlar yapıyorlar bu arada. Yani iki güne gelecek olsa da uğraşmak istemedikleri için sizi sallayabiliyorlar. Bunu da çok kez yaşadım hatta müşteri hizmetlerine de anlatmıştım ama biz yetkili servislerin işleyişine karışmıyoruz onlar kendileri ayrı birer firma deyip işin içinden çıkıyorlar. Kayıt alıyorlar mesela sizi ilgili firma arıyor öyle düşünebilirsiniz. Aradıklarında da ellerinde eski araçlara bakan usta olmadığını belirtiyorlar veya ustalarımız yeni araçlarla çalışmak istiyorlar diyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 30 Ekim 2023; 18:25:17 >
-
https://forum.donanimhaber.com/citroen-pismanliktir--157209584-3
Konu özeti
Alıntı
metni:Bayiye parçanın ne zaman geleceğini sorduğumuzda ise bir takip sistemlerinin olmadığını ve ne zaman ulaşacağını bilmediklerini söylüyorlar. En basit bir alışveriş sitesinde bile takip sistemi ile kargoların takip edildiğini düşünür ise bu cevap çok komik geliyor. Konu sahibi: @byzahmet
-
lojistik agi farkli deniliyosa ,arac sahibi kargo ucretini odemeyi kabul etsede yollamiyolarmi ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hayır ben teklif etmiştim öyle bir sürecimiz yok dediler. Zaten bu İzmir Depo nun telefonu da yokmuş maili varmış sadece ve telefonla ulaşılamıyormuş. Üzerinde durmadığım için çok da önemsemedim hocam açıkcası. Onlar da üzerinde durmadı muhtemelen öyle kapandı gitti mevzu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 3 Kasım 2023; 16:0:43 > -
https://eksisozluk111.com/91-gunluk-mg-servis-rezaleti--7761243
Olayın özeti, ilgili kişinin aracı 91 gündür serviste bekliyormuş.
Düzenleme: İlgilinin mağduriyeti giderilmiş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 30 Aralık 2023; 18:43:16 > -
En üstteki editte aynı model sıfır araç verildiğini yazmışlar sonunda.
Bu arada Ekşi adresi yine mi değişti ya. En son eksisozluk1999.com'da kalmıştım da ben.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 28 Aralık 2023; 18:26:40 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
1999, 111 oldu
Aaa yukarda yazıyormuş. Pardon
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahin1001 -- 28 Aralık 2023; 20:14:44 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
farklı sektörden biri olarak; ciddi parça sıkıntısı yaşıyoruz!
1-pandemideki üretim azlığı ve tedarikte yaşanan gecikmeler
2-stok maliyetinin artması.
bu 2 sebebten dolayı malesefki bekliyoruz.
adamların stok kontrolü çok iyi, hangi ülkede olursa olsun,
belli bir adetin üstündeyse, uçak kargo ile çekiyorlar ama
her ülkede benzer sorun var...
otomotivde de olması beni şaşırtmaz. sizde şaşırmayın.
6 ayda 1 yılda lazım olacak parçaya para bağlayıp
onu depolamak artık ciddi maliyetli...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun çok sağolun güncelleme için hocam.
Evet şu an günceli 111 olan.
Şaft tüneli öyle en büyük servislerin bile ellerinde bulunduracağı bir parça değil bence. Arabanın sol B sütunu bile serviste olabilir ancak şaft tüneli arıza yapmaz, kazada hasar görüyorsa araba zaten perttir. Fabrikadan yedek parça olarak çıkmıyor bile olabilir.
|
Bunların hepsi başı boşluktan oluyor. Devletin bu firmalara gel bakalım sen böyle sen bu parçayı asgari 30 gün içinde temin edeceksin etmezsen ben sana temin ettiririm diyememesinden kaynaklanıyor başka bir açıklaması yok. Başka bir ülkede yapamazsın bunu adama öyle bir ceza keserlerki feleğini şaşırır. |
debriyaj seti diyarbakırdan 3 haftada gelir diyen yetkili servis gördü bu gözler. benim anladığım 1000 lira maliyetli 30 dakika sürecek bakımı 5 binden çakalım başka da bir iş yapmayalım kafasındalar. |
Birebir benzerini bana birkaç sene önce Opel yetkili servisi yaptı. Olay şöyle, ben İstanbul dayım. Opel in merkezi ise İzmir de. Periyodik bakım ve harici birkaç işlem için yetkiliye gittim. Ellerinde bazı malzemeler var ama bazıları yoktu. Bana dediler ki bu parça İzmir depoda görünüyor ama oradan buraya gelmesi bir ay sürer. Dedim hangi kargo ile çalışıyorsunuz da bir ayda geliyor? İşte kargo ile çalışmıyorlarmış orada araç doluyormuş öyle geliyormuş İstanbul a. Koskoca İstanbul un ya da koskoca yetkili servisin yedek parça ihtiyacı bir ayda anca mı dolduruyor bu arabayı yani dedim tabi müşteri hizmetlerini arayın vs dediler klasik. Ben de aradım, dedim bu nasıl bir olay. İşte bir ay da olabiliyormuş üç ayda olabiliyormuş. Kendilerinin lojistik ağı farklıymış bilindik tarzda bir kargo firması ile göndermiyorlarmış. Sonra ben de bu yanıttan memnun olmadım kayıt aldı beni birisi aradı akabindeki süreçte. Birkaç gün sonra arayan beyefendi bu olayın son derece normal olduğunu söyledi ben de iyi dedim olay öyle kapandı gitti yapacak bir şey yok. Peki ne yaptık, o parçayı sanayide bir Opel yedek parçacısı firma kırk sekiz saat içerisinde getirtti. Parasını peşin ödedim, bu parça orada varmış dedim. O da sipariş verdiğini söyledi. Opel Türkiye sadece yetkili servislere değil piyasaya da parça veriyormuş yani tabi burada bir anormallik yok elbette çok olağan bir şey hatta. Bu arada söz konusu firmayı rastgele buldum yani Google da arıyordum karşıma çıktı öyle düşünün. Parçayı aldım usta taktı olay sonlanmış oldu. Yani şimdi aracı firmanın 48 saate İzmir depodan İstanbul a getirdiği parçayı yetkili servis nasıl 1 ayda getiriyor? Bu olay yaşanınca yine müşteri hizmetlerini aradım, dedim bu olayın doğrusunu bana anlatın. Opel Türkiye sadece yetkili servislere değil, piyasaya da ürün satıyormuş ve biz onların lojistik ağını bilemeyiz dediler. Ayrıca her markanın piyasaya ürün sattığını belirttiler. Ben de bununla bir sorunum yok elbette bu olabilir dedim. Mevzu sonuçlanmadı ama öyle kaldı yani. Ben soruyorum sizin kargo ağı nasıl bir ay sürüyor da bunlarınkisi 48 saat? Cevap yine başa sarıyor, biz onların lojistik ağını bilemeyiz vesaire. Neyse işin özeti, benim aracı firmadan aldığım parçanın üzerinde de Opel İzmir Depo yazıyordu. Zaten gönderici adres vs hepsi tutuyor yani. Ben ürünü aldıktan sonra yetkiliyi arayıp ilgili parçayı sordum ve İzmir depoda gözüküyordu var mı dedim ve stokta gözükmüyor dediler. Böylece ürünü aldığım da tescillenmiş oldu. Parçayı İzmir den getiren parçacı firma direkt kendilerinden mi alıyor yoksa bir aracı var ondan mı alıyorlar o konuda fikrim yok. Ancak stokta gözüken parça stoktan kayboldu ben ürünü aldıktan sonra. Tabiki yine söylüyorum, bu olay markalardan bağımsız her yerde olabilir buna bir lafım yok. İlgili marka yetkili servisler haricinde başka firmalara da parça satıyor olabilir buna da bir lafım yok. Ancak kendi yetkilisine gidecek parça bir ayda giderken dışarıdaki adam iki güne nasıl getiriyor bununla ilgili izahları "onların lojistik ağını bilemeyiz" olunca insan da peki deyip kapatıyor telefonu mecburen. Sonuç alamıyorsunuz yani. Elbette herkesin iş akışına, sürecine saygımız sonsuz ama bu konuların açıklanması lazım detaylıca. Ek not: Aracınızın modeli biraz eski ise böyle yokuşlar yapıyorlar bu arada. Yani iki güne gelecek olsa da uğraşmak istemedikleri için sizi sallayabiliyorlar. Bunu da çok kez yaşadım hatta müşteri hizmetlerine de anlatmıştım ama biz yetkili servislerin işleyişine karışmıyoruz onlar kendileri ayrı birer firma deyip işin içinden çıkıyorlar. Kayıt alıyorlar mesela sizi ilgili firma arıyor öyle düşünebilirsiniz. Aradıklarında da ellerinde eski araçlara bakan usta olmadığını belirtiyorlar veya ustalarımız yeni araçlarla çalışmak istiyorlar diyorlar. |
Bence kimse cebinden para verip parça stoklamak istemiyor. İsteğe göre getirtiyor. Başka bir açıklaması yok bence.
|
Benzer içerikler
- otomatik vites araba geri vitese geçiyor ama gitmiyor
- benzin kokusu zehirler mi
- ssangyong musso grand yorum
- noterler ne kadar kazanıyor
- kaskodan cam değişimi tramere yansır mı
- togg teslimat süresi 2024
- jeep avenger fiyat
- mg türkiye fabrika
- mercedes 2024 fiyat listesi
- torres evx
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X