Şimdi Ara

YGS/LYS vs TYT/AYT konuyu iyi bilmenin önemsizleşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
1.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle bu yazdıklarımın herhangi bir şeyi değiştirmeyeceğini biliyorum fakat düşündükçe içim içimi yiyor ve kendimi düşünmekten alıkoyamıyorum.

    Eski sisteme baktığımızda LYS sınavındaki soru sayısının fen derslerinde ders başı 30 soru olması konuyu çok iyi bilenlerin, 4-5 kitaptan tarayanların daha avantajlı olmasını sağlıyormuş fakat şimdiki sisteme baktığımızda ders başı 14 soru olması ve bu soruların da oldukça detaysız yerden olması haksızlık doğuruyor diye düşünüyorum. sınava çok sağlam hazırlanmış bir öğrenci bir soruyu sınav anında yanlış okuyup 1k-2k geriye düşebiliyor fakat stres yönetimi daha iyi olan bir öğrenci kendisine göre önde olan öğrenciyi eleyebiliyor. Ki 3 saat süre olan ve meslek hayatı için bu denli önemli olan sınavda şans etkisinin bu denli önemli olması bana çok saçma geliyor.








  • Avrupa varimsi sisteme özenmeye çalışıyorlar ama olmuyor işte. Sanki biz çocukluk zamanında çok iyi eğitim aldık. İlkokulda hocalar döve döve ödev yaptırıyordu. Eğer ailede eğitime önem vermiyorsa -ki Türkiyede maalesef bunlar çoğunlukta- bomboş yetişiyor türk çoçuğu. Kesinlikle ygs-lys en iyisiydi. Çoçukluk zamanında iyi eğitim alanın değil, şanslı olanın değil, lise zamanında en çok çalışanın başardığı sistemdi. Çoğu kişi "ya pen mühendis olaçam biyloji benim ne isime yarayaçak" gibi saçma şeyler kuruyor. Bu kafa yapısındakilere hitap eden bir sistem yks.

    Mulakat dediginiz an her sey saibeli hale gelir hocam gunumuzde obp bile haksizlik yaratirken. Etkinlikler falan da suistimale cok acik. Nefes aldim etkinlik cop attim etkinlik suistimal edilmeme sansi yok. merkezi sinav disinda her turlu gosterge obp de dahil suistimale cok acik

    Ygs 160soru Lys 170soru=330sorudan sınanmak neredeee 200sorudan sınanmak neredee?Ygs-Lys de soru çikmayan konu yoktu ve soru sayısi çok oldugu icin öyle 1-2tane degil ders basina 6-7tane eleyici soru serpistiriyorlardi ve cok calisan bir insan icin Ygs-Lys kesinlikle daha iyiydi.Tyt-Ayt orta duzeyde calisan,stres yapmayan,rahat ve hayat şansı iyi olanlarin sınavidir çok çalışanin degil.
  • Evet
  • Avrupa varimsi sisteme özenmeye çalışıyorlar ama olmuyor işte. Sanki biz çocukluk zamanında çok iyi eğitim aldık. İlkokulda hocalar döve döve ödev yaptırıyordu. Eğer ailede eğitime önem vermiyorsa -ki Türkiyede maalesef bunlar çoğunlukta- bomboş yetişiyor türk çoçuğu. Kesinlikle ygs-lys en iyisiydi. Çoçukluk zamanında iyi eğitim alanın değil, şanslı olanın değil, lise zamanında en çok çalışanın başardığı sistemdi. Çoğu kişi "ya pen mühendis olaçam biyloji benim ne isime yarayaçak" gibi saçma şeyler kuruyor. Bu kafa yapısındakilere hitap eden bir sistem yks.

  • Ygs 160soru Lys 170soru=330sorudan sınanmak neredeee 200sorudan sınanmak neredee?Ygs-Lys de soru çikmayan konu yoktu ve soru sayısi çok oldugu icin öyle 1-2tane degil ders basina 6-7tane eleyici soru serpistiriyorlardi ve cok calisan bir insan icin Ygs-Lys kesinlikle daha iyiydi.Tyt-Ayt orta duzeyde calisan,stres yapmayan,rahat ve hayat şansı iyi olanlarin sınavidir çok çalışanin degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçbiri hiçbir şeyi ölçmüyordu. Her üniversitenin kendi sınavını ve kendi mülakatını yaptığı bir sistemin olması gerekiyor. Bu şekilde sadece 1 sene oturup çalışan ama aslında vasat olan öğrencilerin iyi okullarda okumasının önüne geçilir.


    YGS-LYS Mantığında bir sınavdan alınan puan + Merkezi yazılılardan oluşan OBP + Ortaöğretimde yaptığı etkinlik ve faaliyetler, olimpiyatlar, yeteneği olduğu alandan ek puanlar... Ardından alınan puanla istenilen okullara başvuru + Okulların kendi sözlü mülakatı(mesela kendini ifade edemeyen adamı direkt eleyeceksin burada.) + Başvurulan bölümle ilgili proje sınavı(mühendisliğe mi başvurdun? Yaratıcı fikirlerini sunduğun bir proje ödevi hazırlayacaksın.) ve tüm bu toplanan puanlarla öğrencileri okul/bölüm bazında sıralama. "× üniversitesi x bölümünü kazananlar" gibi.

    Ne istemediği bölümde okuyan kalır, ne de öğrencinin tüm hayatını tek bir sınava bağlamış olursun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F340A741E -- 19 Şubat 2021; 16:8:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mulakat dediginiz an her sey saibeli hale gelir hocam gunumuzde obp bile haksizlik yaratirken. Etkinlikler falan da suistimale cok acik. Nefes aldim etkinlik cop attim etkinlik suistimal edilmeme sansi yok. merkezi sinav disinda her turlu gosterge obp de dahil suistimale cok acik


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-58877ED11

    Mulakat dediginiz an her sey saibeli hale gelir hocam gunumuzde obp bile haksizlik yaratirken. Etkinlikler falan da suistimale cok acik. Nefes aldim etkinlik cop attim etkinlik suistimal edilmeme sansi yok. merkezi sinav disinda her turlu gosterge obp de dahil suistimale cok acik

    Etkinlikten kastım MEB'in düzenledikleri. ÖSYM komisyonu gibi bir kurul oluşturulabilir örneğin.

    Bu yazdıklarım mevcut Türkiye'de ütopyadır zaten :))


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İnsanların birçoğu üniversitede anlıyor hangi işi yapabileceğini ama bu süper zeka kardeşimiz 14 yaşında liseye geçen arkadaşımızın proje yapmasını falan bekliyor ilginç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendinigelistirentasrali K kullanıcısına yanıt

    Ortaokullardan bile neler neler cikiyor proje namina herkesi ayni görmemek lazim.

    Ki bu cocuklari ayristirmak icin lazim olan bir sey bu zaten. Ama trde proje yapmak sadece iyi halli bir aile cocugunun cv sini doldurmak icin temada filan sozde gonullu olmasindan farksiz durumda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendinigelistirentasrali K kullanıcısına yanıt

    İnsanların bunu üniversitede anlıyor olması eğitim sisteminin esas sorunu zaten. İyi okursan orada "üniversitelerin kendi sınavı" diyorum. Yani sınav bittikten sonra, okumak istediğin bölümle ilgili bir proje.

    Kaldı ki bunun yaratıcı bir fikir olması bile yeterli dedim. Amaç yetenek açısından o bölüme yetkin olup olmadığını belirlemek.

    Seninle bi derdim yok ama ikidir saçma sapan mesajlarına denk geliyorum. Millete sataşacağına git okulunla ilgilen. Mesela bahsettiğim sistem var olsa sen şu mantıksız tartışma "üslubunla" Odtü'ye giremezdin muhtemelen.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    Aslında projeden kastım üniversiteye girerken okumak istediğin bölümle ilgili ufak da olsa bi şeyler yapmaktı.

    Yani en basitinden "Neden bu bölüm ve bu okul?" Sorusu. Buna verilecek cevap bile yeterlidir öğrencinin o bölüme yatkın olup olmadığını anlamaya.

    Böyle bir şeyden bahsettim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen kanka :)) odtü de dh mesajlarımı okuyordu zaten.İnsanın kim olduğunu tek bir yerdeki davranışlarına bakarak bilemezsin.Beni tanıyamazsın sen,senin tanıdığın sadece benim tanıttığım.Burada bu üslupla konuşurum mülakat odasında şarapların tüketim sıcaklıklarıyla ilgili entellektüel bir konuşma yapabilirim.
  • Bunun bence de tesvik edilmesi lazim

    Projelerin olimpiyatlardan bile daha genele inen bir sey olmasi gerekirken gercek oyle degil malesef


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tyt güzel bir sınav fakat ayt konusunda haklısın. TM'ciler bile son hafta kolay konulara çalışıp 3 5 net çıkarabilirler. mesela 2018deki tork sorusu şaka gibiydi, bu yılki manyetizma soruları da öyleydi.

  • The Killing Road kullanıcısına yanıt
    Hocam herkes aynı değil de kaç kişi çıkıyor Allah aşkına.Ben bu proje işinin üstüne çalışmış biriyim bu benim eserim mı ne vardı ortaokulda.Ders sonrasında bir ekipçe proje düşünürdük yapardık falan öğretmenle birlikte neyse.Arkadaşın söylediği boş bir söylem. Bunu uygulamak için ortaokulda da tüm meslekleri çalışma esnasında göstermek lazım çocuğa mesela.
  • Beyinsiz çocuk üniversite projesini lisede yapmayacak mıyım.3 5 çocuğu bir okula kabul etmekle 1 milyon kişiyi yerleştirmek aynı şey aynen.Proje diyordu şimdi gelecek planı oldu kıvırtma.
  • Sen apply bauya çalış çok sevdiysen hadi başarılar projende.
  • kendinigelistirentasrali K kullanıcısına yanıt

    Bunu teşvik etmeksek cikmaz ki zaten.

    Cocuklardan zaten sak diye mesleki proje beklememek lazım. Ne bileyim cocugun robotige ilgisi vardir once sadece tasari olarak atiyorum kurye robot tasarlar, gecerse daha iyi danismanlarla tam olarak nasıl yapildigini ogrenerek prototipini yapar yine geçerse iyice prof bir hale gelir vs. Su anki sistemde böyle bir sey olamaz ama ne getirisi duzgun (projeden alinan en iyi ek puanin olimpiyat bronzlari ile esit olmasi lazım yanilmiyorsam mesela) ne de dogru düzgün bir format var ortada.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Killing Road kullanıcısına yanıt

    Hocam bu sefer de proje piyasasi olusur. Ben yazilimciyim diyelim varlikli velilere ek puan icin ucreti mukabilinde destek olurum. Yani demeye calistigim sey su ki herkesin esit sartlarda olmadigi her uygulamada sikinti olur degerlendirmenin seffafligi bakimindan. Veya mesela 100 kisilik yazilim bolumune 1000 tane proje geldi bunlarin secimleri vs. cok karisir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.