Şimdi Ara

Yokuş aşağı düşük vites yüksek devir inmek zararlı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
12.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben de 1. viteste çok dik yokuşlarda arabayı salıyorum, devir 4-5 binlere kadar bile geliyor. Atmosferik benzinli için sorun değil bu değerler ancak turbo dizel için gerek yok. Zaten turbo dizelin kompresyonu daha güçlü, bu kadar hızlanacağı kadar dik yokuşu nereden buldunuz?

    Birden yığdırmadığınız ve çok aşırı devir çevirmediğiniz sürece zararsız. Ama fren balatası da 100-150 lira bir şey, erken bitse de olur.
  • Kafada canlandırması bile iskence gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş aşağı 1.viteste ve boşta inilmez. Aracı 2.vitese almalısın. Yolun durumuna göre hızını kontrol etmeli ayağın sürekli frende olmamalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Clio 3 ve 4' te zaten 4500 devir'den itibaren redline başlıyor ve clio 3'te 6.000 devirde, clio 4'te maksimum 5500 devir gösteriyor.

    Herkesin söylediği gibi uygun viteste ve fren ile beraber kullanmanız yatırım tavsiyesidir.
    https://i.ytimg.com/vi/TWN0z1HqiTA/hqdefault.jpg
    https://i.ytimg.com/vi/iJiV7_QoCSg/maxresdefault.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hlksnrr -- 2 Aralık 2017; 21:51:10 >




  • Araca zararlı mı diye merak etmiştim fren balatalarını korumak için yapmıyorum bunu. Hem sesi seviyordum hem motor frenini. Madem zararlı yapmam artık. Atarım 2 ye frene basarım ara sıra. Sagolun cevaplar için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • + genel kullanım olarak şöyle bir tabir vardır: bir yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan inerken de aynı vitesi kullanacaksın.

    pekii, sen bu yokuşu hangi vitesle çıkıyorsun? 1 ile aracı bağırta bağırta mı?
  • Dizel aracı 6.000 devire çıkartacak kadar dik yokuş minimum %10 eğim olmalıdır. O kadar dik yokuşta da sık frenleme yapmak gerekir. Bunun dışında yokuş aşağı düşük vites + yüksek devir inmek mantıklı. Ama bu 4500 deviri geçmemeli. Zaten cut-off devreye girip yakıtı 1,5-2 Lt. / saate düşürüyor bu arada. Bu da ekstra kompresyon sağlıyor araca.
  • frene niye basmıyosunuz onu anlamadım. yani bağırıyor daha napsın. maffettin beni diye inlesin mi motor deviri düşük tutmanız için. hobi olarak bağırmıyo yani. arada basit düşünüp etrafınızdaki şeyleri yorumlarsanız herşey çok daha iyi olur. güvenin bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aykut12344 kullanıcısına yanıt
    Çok zekice

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş çıkılan vitesle inilir.

    Birinci vitesle çıkılan yokuş kilometrelerce uzunlukta olmayacaktır. Bu kapsamda aynı yokuşu birinci viteste inerken fren kullanmanızda sakınca da olmayacaktır.

    Kısaca freni ve vitesi kullanın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satarken temiz 3 bin deviri geçmemiş ani fren.bile.yapilmis.diyip satılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sürekli yüksek devir motor ömrünü kısaltır. dizel motor 3 bin devirin üzerinde uzun süre kullanılmamalı arada bir devir yükseltip kurum temizleme yapılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a1g0rithm

    Yokuş çıkılan vitesle inilir.

    Birinci vitesle çıkılan yokuş kilometrelerce uzunlukta olmayacaktır. Bu kapsamda aynı yokuşu birinci viteste inerken fren kullanmanızda sakınca da olmayacaktır.

    Kısaca freni ve vitesi kullanın.
    niye ki?
    dik rampa çıkarken önümde araba varsa 3 yoksa 4e atıyorum, eğer rampayı 3 ile bitirirsem inişte 4e alıyorum 5e atmıyorum viraj var hızlınmasın diye. ne zararı var ki?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.