Şimdi Ara

Yokuş aşağı düşük vites yüksek devir inmek zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
12.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aracım 1.5 dizel clio. Normalde düz yolda giderken araç 3 bin deviri bile kolay kolay görmüyor ama benim sorum çok dik yokuş aşağı giderken 1. viteste aracı salıyorum gaza yada frene basmıyorum. Araç 5 bin deviri bile geçiyor hatta 6 bine ulaşabiliyor bazen ve hızı 45-55 km ye ulaşıyor.. deli gibi bağırıyor...
    Bunun arabaya herhangi bir zararı var mı. Yoksa vites yükseltmeli miyim. Bilen var mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazy2005 -- 2 Aralık 2017; 12:58:39 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yokuş Aşağı Düşük Vites Yüksek Devir İnmek Zararlı mı?

    Yokuş aşağı inerken aracınızın hangi viteste olması gerektiği, güvenli ve yakıt tasarruflu bir sürüş için önemli bir husustur.

    Yokuş Aşağı Hangi Vitesle İnilir?

    Genel bir kural olarak, yokuş aşağı inerken aracınızı daha düşük bir viteste tutmalısınız. Bu, motor frenlemesinden yararlanmanızı ve frenlerinize aşırı yük binmesini önlemenizi sağlar.

    • Hafif yokuşlarda, aracınızı normal sürüş vitesinizden bir vites aşağı alabilir, örneğin 5. vitesten 4. vitese düşürebilirsiniz.
    • Orta derecede yokuşlarda, aracınızı iki vites aşağı alabilir, örneğin 5. vitesten 3. vitese düşürebilirsiniz.
    • Dik yokuşlarda, aracınızı daha da düşük bir vitese, örneğin 2. veya 1. vitese düşürmeniz gerekebilir.

    Yokuş İnerken Vites Kaçta Olmalı?

    Yokuşun eğimine bağlı olarak aracınızın hangi viteste olması gerektiğini belirleyebilirsiniz. Hedefiniz, aracınızı konforlu bir hızda kontrol altında tutmak ve frenlerin aşırı ısınmasını önlemek olmalıdır.

    Rampa Aşağı Kaçıncı Vitesle İnilir?

    "Rampa" terimi genellikle dik bir yokuşu ifade eder. Rampa aşağı inerken, aracınızı 2. veya 1. vitese düşürmeniz gerekebilir. Bu, motor frenlemesini en üst düzeye çıkaracak ve aracınızın hızını kontrol etmenize yardımcı olacaktır.

    Yokuş Çıkarken Vites Kaçta Olmalı?

    Yokuş çıkarken, aracınızı daha yüksek bir viteste tutmalısınız. Bu, aracınızın tırmanma gücünden yararlanmasını ve gereksiz yere yakıt tüketmesini önlemesini sağlar.

    Düşük Vites Yüksek Devir İnmek Zararlı mı?

    Yokuş aşağı düşük vites yüksek devirde inmek, aracınızın motoruna ve frenlerine zarar verebilir. Motor yüksek devirde çalıştığında aşırı ısınabilir ve frenler aşırı kullanımdan dolayı aşınabilir. Bu nedenle, yokuş aşağı inerken aracınızı uygun bir viteste tutmak önemlidir.

    Sonuç:

    Yokuş aşağı inerken aracınızın hangi viteste olması gerektiğini bilmek, hem güvenli hem de yakıt tasarruflu bir sürüş için çok önemlidir. Yukarıda belirtilen yönergelere uyarak, yokuşlarda aracınızı etkili bir şekilde kontrol edebilir ve aracınıza zarar gelmesini önleyebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Deli gibi bağırtmaya gerek yok, biraz fren kullan hocam.
  • 1.5 dci ve 6 bin ilginç. Çok yaşamaz o motor.



    3-4 bin arası arabayı tuta tuta inebilirsiniz ama üzeri sıkıntılı hele hele 6 bin filan dizelde pistonları kaputta uçarken görebilirsiniz.
  • 1.viteste o kadar zorlanmaz araba,dizel için 6 devir çok yüksektir.İkinci viteste deviri 3-4 bine kadar frene basmadan inebilirsiniz ama daha üstüne çıktığında frene dokunmanız iyi olacaktır.fren balatasının ömrünü arttırcam diye motor rektefiye yaparak 3000-4000 tl zarar etmeye gerek yok
  • bide kar yağdığı zaman inmeyi dener misiniz nasıl bi sonuç çıkacak merak ettim
  • Aksine yararli motordaki kurumun temizlenmesi icin
  • Yalniz 4000 deviri gecmeyin
  • Dizelde 6 bin demek Redline demek değil mi ?

    Niye o devirde iniyorsun arabayı erken bitirmek mi istiyorsun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Aralık 2017; 13:38:23 >
  • 4000 devirde bile arac deli gibi bagiriyor siz 6000 den bahsetmissiniz 3500 u gecmemeye calisin
  • Abartmamak şartıyla o şekilde kompresöre bindirmek, rodajda tavsiye edilen bir durum. Motorun içindeki metal çapakları falan bu şekilde attığı söyleniyor. Ama 6 bin devir de çok yani :)
  • ben dizelde 3 binin üstünde fazla sürmem arabayı.
  • fren balataların motordan daha değerliyse devam et

    normalde gaz kesiciye gireceği değerden bile daha fazla devir çevirmeye zorlamışsınız motoru. siz de demişsiniz deli gibi bağırıyor diye, dizel motor için uygun değil yaptığınız devir.
  • DoomBringer kullanıcısına yanıt
    Benzinli icinde gecerlimi bu dedikleriniz.benim arac 1.2 benzinli.cok dik inisler oluyor 2.viteste arac hizlaniyor mecburen 1 atiyoruz ondada 4 bin 5 bin oluyor sıkınti olurmu.
  • 1.vites kalkış vitesi,2 ile bağırttırın,kar yağdıysa geçici olabilir sanki.
  • subap ayarını uzun vadede bozuyor diye duydum ne kadar doğru bilmem.
  • Motordaki kurumu temizledigi icin faydali arkadaslar ama ekstrem devirlere cikmamak lazim
  • Viteste inmek tabii ki mantıklı aracın fren gücüne kompresyonu da eklemiş oluyorsunuz ama dizel motorlar yapıları gereği yüksek devirde kullanılmaz, parçalar ağırdır ve yüksek devir için tasarlanmamıştır. Bu durumda fren kullanın varsın yanma derecesine kadar gelsin balatalar motor rektefiyesinden daha değerli değiller.
  • murası çocuk parkı değil , çok dik iniş olduğunu söylüyosun ayağın frende inmiyomusun
    çok dik yokuşu ? nasıl ütopyalarda yaşıyosunuz anlamak mümkün değil
  • Bayır çıkarken düşük inerken yüksek vites kardeş.
  • sana burasi neresi diye sormadim.tabiki ayak frende.dusuk vites yuksek devir zarari olurmu diye foruma sordum.ukalalik yapma.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.