Şimdi Ara

Yokuşlar ve motorlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    3-4 litre bir atmosferik hiçbir yokuşta tıkanmaz.

    100 metre bir yokuş var diyelim V40 mı City mi yokuşu önce tamamlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    astra 1.3 cdti rampalarda tam yuklu gayet iyi gidiyor ama yakit konusunda dedigim gibi hicte 1.3 gibi degil.



    Okunmuyor olabilir. 3,6 L/100 km.

    Uygun yol koşullarında, aracı kullanmayı bilen her insan evladı tutturabilir. Ben de herkes gibi B sınıfı ehliyeti olan bir şoförüm nihayetinde.

    hocam haklı olabilirsin bu fotograf ave cons. 3.6 gösteriyor ancak bir anlık sıfırlanmış ve uzun yolda cruise control ile o anda 3.6 yakalanmış da olabilir.. ha inanmam için 5 mi yazması gerek? gerek yok.. ama kendimiz elde ettiğimiz değerler ile özellikle "astra" kasa ve 1.3 motor için yol ortalaması 3.6 biraz zor gibi geliyor bana..

    Hocam bu ortalama açık trafikte, TEM otoyolu üzerinde, 90 km/h sabit hızda yakalandı. Göstergede de cruise control iişareti var. Zaten 3,6 L/100 km ortalamayı yoğun dur-kalk trafiğinde yakalayacak araç henüz piyasaya çıkmadı. Açık yol dediğim ortamda da anlık yavaşlamalar - hızlanmalar da söz konusu. Zaten TEM üzerindeydim dediğim gibi.

    Şöyle söyleyeyim, Polo Bluemotion bile 3,6 L ortalamayı çok dikkatli kullanımlarda yakalıyor ki piyasanın en az yakan aracı durumunda şu anda. Fuarda satış temsilcisi ile konuştum, şehir dışında yaklaşık 3,8 L civarında bir ortalamayı çok zorlanmadan tutturusunuz dedi. Ben de şehir dışında, çok zorlanmadan 4,2 L/100 km ortalamayı tuturabiliyorum zaten.

    Bu motor "ekonomik" olma görevini sonuna kadar yerine getiriyor. Araç ağır deniliyor, hantal deniliyor, gitmiyor deniliyor, hepsine evet. Ama az yakmak konusunda da oldukça başarılı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Aslında şöyle sorulmalıydı. Hacim gücü 2.0 olan, fakat beygir gücü olmayan veya 1 olan bir araç yokuşta kalkabilir mi.

    2 lt bir sürahiden bahsediyorsunuz sanırım

    Hacim gücü 2000 cc denek istedim. Yani arabayı yokuşta kaldıranın hacim gücü mü, yoksa beygir gücü mü olduğu tam anlaşılabilsin diye.

    Hacim gücü nedir, tabire gel..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    astra 1.3 cdti rampalarda tam yuklu gayet iyi gidiyor ama yakit konusunda dedigim gibi hicte 1.3 gibi degil.

     Yokuşlar ve motorlar

    Okunmuyor olabilir. 3,6 L/100 km.

    Uygun yol koşullarında, aracı kullanmayı bilen her insan evladı tutturabilir. Ben de herkes gibi B sınıfı ehliyeti olan bir şoförüm nihayetinde.

    1.5 DCI ile 100 km'de yakıt tüketimim 4 litrenin altında gerçekleşti. Ne yol bilgisayarı var arabada. Ne de hız sabitleyici. Üstelik otoban filan da değil. Bilecik yolu. Üstelik hep kasabaların, şehirlerin içinden geçildi.

    BaRiS bey haklı. Araç kullanmayı bilen herkes isterse az yaktırabilir. Yokuşta da kaldırabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    3-4 litre bir atmosferik hiçbir yokuşta tıkanmaz.

    1.2 atmosferik de hiçbir yokuşta tıkanmaz ona bakarsak

    3. viteste 60 ile tepmek var, 5-6'da 140 ile tepmek var
  • yük taşımanın formülü torkta yatar...


    * 1.0 hacimli bir motosiklet motoru 160-170 beygir üretir ancak torku yoktur. o motoru bir otomobile koyarsanız otomobilin kendi ağırlığını bile götüremez.
    * 2.0 hacimli bir otomobil motoru ortalama 170-180 beygir üretir, o otomobili de uçurur. ancak bir kamyona takarsanız, kamyonu götürmez.
    * 2.5 hacimli bir kamyon motoru 90-100 beygir üretir ama torku yüksektir, tonlarca yük götürür...


    burda mesele mevcut hacmin ürettiği beygirler değil, torktur. torku belirleyenler şey ise piston strokudur. yani pistonun alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasındaki mesafesi yani kol mesafesi. bu mesafe ne kadar uzun olursa o kadar daha yüksek tork elde edilebilir. bu nedenle dizeller benzinlilerden yüksek torka sahiptir.


    aynı yakıt türündeki motorlarda ise yukarıdaki örneğe bakmak gerekir.

    yani; 1.0 litrelik bir motosiklet motoru 160 beygir üretirken neden tork üretemiyor. çünkü, piston stroku kısa, bu sayede çok yüksek devir çevirebiliyor. yani stroku uzun bir otomobil motorunun pistonu 1 tur atana kadar mtoosiklet pistonu 1,5 tur atabilir. o nedenle otomobil motoru 7 binleri çevirirken aynı durumdaki bir motosiklet motoru 10-11 bin devirleri çevirir. bu yüksek devir beygir olarak gelir ancak dediğimiz gibi kısa stroktan dolayı torku düşük kalır.

    aynı şekilde otomobil motorunun bir pistonu dakikada 7 bin devir çevirir ama, kol mesafesi daha uzun olduğu için bu sefer torku yükselir.



    daha bir çok teknik detay var ama işin özeti bu...

    yani, daha çok iş yapmak istiyorsanız daha çok beygir, daha çok yük çekmek istiyorsanız daha yüksek tork isteyeceksiniz... artık bunu rampaya, yokuşa, siz uyarlayın...




  • yüklü arabanın yokuşta çıkması için genel faktör kabaca tabirle kaptırmaktır yani yokuşa başlamadan önce gaza basmak
  • @Warrıor Sako Hocam haklısınız en mantıklı yolu bu fakat bu taktik ile 2-3 defa radara girdim ben.
  • Bazı arkadaşlar olayı inatla hacime bağlamış fakat önemli olan güç, tork ve aktarma.

    Büyük motor hacmine sahip bir aracın yokuşlarda rahat kalkmasının sebebi beygir gücü düşük olsa bile aynı oranda torkunun yüksek olmasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    Bazı arkadaşlar olayı inatla hacime bağlamış fakat önemli olan güç, tork ve aktarma.

    Büyük motor hacmine sahip bir aracın yokuşlarda rahat kalkmasının sebebi beygir gücü düşük olsa bile aynı oranda torkunun yüksek olmasıdır.

  • 1.3 multijet doblo ile araçta 7 kişi(550) kg varken yokuş çok uzunsa bayılıyordu. ama 110 km gibi bir hızla yokuşa girilirse kaptırıp gidiyor. kolay kolay bayılmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    @Warrıor Sako Hocam haklısınız en mantıklı yolu bu fakat bu taktik ile 2-3 defa radara girdim ben.

    o da doğru ama her yokuşun bir bedeli vardır
  • ben çok balata kokuttum yokuşlarda en güzeli geri vitesle kalkmak :)

    yok hareket halinde iseniz mümkün olduğunca hızlı girmek ve iyi bir zamanlamayla 3*4 artık hangisi yetiyorsa onla çıkmak.

    1.3 veya 2.0 farketmez yokuşta kalkmak veya yokuşu sorunsuz çıkmak torq la ilgilidir.

    mesela grand cheroke 5.2 motoru 214 bg dir ama 400 torq vardır buda yokuşları rahat çıkması için yapılmıştır rahatlıkla 300-350 bg üretilebilidi o motordan.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.