Şimdi Ara

Yokuşlar ve motorlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi 1.3 motorlu bir araç düşünün. Bu araca 5 kişi bindiğini ve bagajda da bir hayli yük oldugunu düşünün. Bu araba yokuşa geldiğinde ne tepki verir ?
    Birde 1.4 motorlu bir araç düşünün. Bu da aynı sekilde 5 kişi binsin ve bagajda yük olsun ortalama 100kg. Bunun tepkisi ne olur ?
    İkisininde 95hp oldugunu varsayalım.

    Birde aynı şeyler 1.8 bir araçta olsa ne tepki verir ? 1.8 olan 120hp olsun
    Aslında az çok tahmin edebiliyorum ama sizede danısmak istedim
    tesekkürler.



  • yokuşu yüklü arabayla kolay çıkmanın formülü yüksek torktur.
    dizel araçlarda tork yüksek olduğu için benzinliye göre çok rahat çıkarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate

    yokuşu yüklü arabayla kolay çıkmanın formülü yüksek torktur.
    dizel araçlarda tork yüksek olduğu için benzinliye göre çok rahat çıkarsın.


    yani 1.3 olması bişey ifade etmiyor öyle mi?
  • 1.3 CDTI aracım var. 1500 kg ağırlığı.

    Yokuşlarda aracı sorunsuz kullanabilmek için, öncelikle aracı iyi tanımak lazım. Debriyaj ne zaman kavrıyor bu önemli. Debriyaj kavradıktan sonra da gaza bastığınızda devir düşüyor mu, düşmüyor mu buna da dikkat etmek lazım.

    Ben aracımın nerede kavradığını tahmin edebiliyorum. Eğer araç toplamayacak gibi olursa ki, araç kullanıyorum diyenin bunu hissetmesi lazım, gaza biraz daha basınca araç kendisini toparlıyor. Ha bir de, araçta hill-holder olması da büyük avantaj, en azından araç geri doğru kaydı diye bir problem olmuyor.

    Benim gözümde, yokuşta kalkmayan araç yoktur, yokuşta aracı kaldırmayı bilmeyen şoför vardır.

    Edit: Aracımın nereden kavradığını tahmin edebiliyorum yazmışım. Aracımın nerede kavradığını ayağımı debriyajdan çekerken anlayabiliyorum desem daha doğru bir tabir olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaRiS -- 8 Kasım 2012; 16:41:19 >
  • 1,3 1,4 takılmayın

    1,0 125 hp araba var 2.0 90hp araba var
  • Motor hacmini bir kenara bırakalım. Yokuşta önemli olan kriterler ; atmosferik ya da aşırı besleme durumu, motor gücü ve torku, şanzıman dişli oranları, son dişli oranı, FWD, RWD ve ya 4WD olma durumudur.

    Motor hacminin çok bir önemi yoktur aslında.
  • Valla ne yalan söyliyim. Arabam 1.5 DCI ve 65 Bg. Bayağı dik bir rampada durmuştum. Arabanın içi dolu. Bagaj boş. Kaldırmak istedim arabayı. Stop etti. İkinci kere denedim. Yine stop etti. Tam arkamda da polis ekip otosu var. Ben gidebilsem o da gidecek. Bir daha çalıştırdım. Gaza fazla yüklendim. Bu sefer kalktı.

    Bilmiyorum. Belkide polis otosu yüzünden heyecan yapmışımdır. Başka rampalarda hiç böyle bir sıkıntım olmadı. Unutmadan. O anda lastiklerim eski idi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate

    yokuşu yüklü arabayla kolay çıkmanın formülü yüksek torktur.
    dizel araçlarda tork yüksek olduğu için benzinliye göre çok rahat çıkarsın.


    yokuşu yüklü arabayla kolay çıkmanın formülü yokusa hizli girmektir

    Sakayi bir yana birakirsak, 1.3-1.4 motor hacmi birsey ifade etmez. Onemli olan aracin beygir gucu/devir ve tork/devir grafikleri ve aracin agirligidir.

    Hersey ayni ise ister 1.3 olsun ister 2.3 olsun ne farkeder ki. Hicbir sey farketmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 8 Kasım 2012; 16:44:12 >
  • tork değeri bu bahsettiğiniz konuda devreye giriyor.. bir motorda HP değeri maksimum sürat ve hızlanmayı, Tork değeri ise bu bahsettiğiniz durumda aracın bayılmamasını yani gücünü etkiler..
  • Hacim birşey ifade etmiyor, 1.3 1.4 diye sınıflandıramazsın..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında şöyle sorulmalıydı. Hacim gücü 2.0 olan, fakat beygir gücü olmayan veya 1 olan bir araç yokuşta kalkabilir mi.
  • astra 1.3 cdti rampalarda tam yuklu gayet iyi gidiyor ama yakit konusunda dedigim gibi hicte 1.3 gibi degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torku kaç devir de veriyor önemli nokta bu
  • Turboyu bir kenara bırakalım. Atmosferikten bahsedelim:)

    Fi tarihinde, bende Xantia 2.0 var. Arkadaşta Nissan Micra 1.3 var.

    Yokuş yukarı bastık. Bir yerden sonra ben uzadım geçtim. O takıldı. Hacim de önemli bence. Gördüğüme yazdım. Ki o benden çok çok hafifti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KSTD

    Turboyu bir kenara bırakalım. Atmosferikten bahsedelim:)

    Fi tarihinde, bende Xantia 2.0 var. Arkadaşta Nissan Micra 1.3 var.

    Yokuş yukarı bastık. Bir yerden sonra ben uzadım geçtim. O takıldı. Hacim de önemli bence. Gördüğüme yazdım. Ki o benden çok çok hafifti.

    Aynen hacom,
    belki kalkerken yer seni ama hızlandıkça uzar gidersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    astra 1.3 cdti rampalarda tam yuklu gayet iyi gidiyor ama yakit konusunda dedigim gibi hicte 1.3 gibi degil.

     Yokuşlar ve motorlar

    Okunmuyor olabilir. 3,6 L/100 km.

    Uygun yol koşullarında, aracı kullanmayı bilen her insan evladı tutturabilir. Ben de herkes gibi B sınıfı ehliyeti olan bir şoförüm nihayetinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Aslında şöyle sorulmalıydı. Hacim gücü 2.0 olan, fakat beygir gücü olmayan veya 1 olan bir araç yokuşta kalkabilir mi.

    2 lt bir sürahiden bahsediyorsunuz sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Aslında şöyle sorulmalıydı. Hacim gücü 2.0 olan, fakat beygir gücü olmayan veya 1 olan bir araç yokuşta kalkabilir mi.

    2 lt bir sürahiden bahsediyorsunuz sanırım

    Hacim gücü 2000 cc denek istedim. Yani arabayı yokuşta kaldıranın hacim gücü mü, yoksa beygir gücü mü olduğu tam anlaşılabilsin diye.




  • 3-4 litre bir atmosferik hiçbir yokuşta tıkanmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    astra 1.3 cdti rampalarda tam yuklu gayet iyi gidiyor ama yakit konusunda dedigim gibi hicte 1.3 gibi degil.

     Yokuşlar ve motorlar

    Okunmuyor olabilir. 3,6 L/100 km.

    Uygun yol koşullarında, aracı kullanmayı bilen her insan evladı tutturabilir. Ben de herkes gibi B sınıfı ehliyeti olan bir şoförüm nihayetinde.

    hocam haklı olabilirsin bu fotograf ave cons. 3.6 gösteriyor ancak bir anlık sıfırlanmış ve uzun yolda cruise control ile o anda 3.6 yakalanmış da olabilir.. ha inanmam için 5 mi yazması gerek? gerek yok.. ama kendimiz elde ettiğimiz değerler ile özellikle "astra" kasa ve 1.3 motor için yol ortalaması 3.6 biraz zor gibi geliyor bana..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.