Şimdi Ara

Üst Segment Dizel Araçların Motor Ömrü Kaç Km Oluyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
9.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yaza doğru dizel bir araç almayı düşünüyorum 70-75 bin TL bütçeli ikinci el de km önemli tabi. Dizel araçların km ömrü ne kadar oluyor ?

    Düşündüğüm Araçlar
    Chrysler
    Mercedes
    Volvo

    Ama ağırlıklı olarak Chrysler 300CRD 'yı düşünüyorum.



  • Bir motorun ömrünü kullanıcısı belirler, tamamen nasıl kullanılıp nasıp bakıldığına bağlı 100bin km de gidebilir milyon km de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullana kişiye bağlı ama daha yüksek hacimli motorlar nispeten daha uzun ömürlüler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac kullanma kilavuzlarinda,araclarin kullanilabilme süreleri belirtilir.Bu genelde 10 yil olarak tavsiye edilir.Istisnalar haric , dizel arac sahipleri yilda 30.000 km yol yapar.
    Buradan hareketle dizel arac ömrü 300.000 km civaridir.Elbette cok daha fazla km yapmis dizel araclar piyasada var.Istisnalar kaideyi bozmaz.
  • Turbo 400 500.000 km dayanmaz bazı parçalar degisirse sorunsuz gider zaten kullanilan araba sürekli kendini yeniler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo 400 500.000 km dayanmaz bazı parçalar degisirse sorunsuz gider zaten kullanilan araba sürekli kendini yeniler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi 100 bin km diyenler gelir. Bulgaristanda 300 bin üstü çok dizel araç gördüm tıkır tıkır saat gibi çalışıyorlar. Gerçi burdada 150 bin diye aldığın araba 300 bin aslında km düşürme çok yaygın malum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Cok rahat 200-300 bin görülür biraz özenli kullanımla .

    Ancak 70-75 bin e genelde kazali 300c Ler var ve cogunun km si 150 bin ustu . Ben bakarken piyasa böyleydi simdi daha da artmıştır belki temizlerin fiyatı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir ayağımın sanayide olması nedeniyle çevremde gözlemlediğim şu :

    Türk kullanıcılarının elinde dizel motorlar yaklaşık 300. 000 dayanıyorlar.

    Yağ yakma, çekişten düşme, aşırı yakıt tüketimi vs. vs gibi motor yıpranması sonucu ortaya çıkan şikayetler nedeniyle rektefeye gidilmektedir.

    Bu gözlemim 2.0 motora kadar. Daha üzeri motorlar ile tecrübem sınırlıdır.

    Şahsım adına o kadar parayı eski model dizel araca bağlamazdım lüks olsa da
  • Beğenmediğimiz multijet albea taksiler arasında 400.000km deviren var motorda tık olmadığı söyleniyor turbosuz kara dizeller daha uzun ömürlüler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 3 Mart 2015; 8:47:47 >
  • Bakımı düzenli yapıldığında ve insan gibi kullanıldığında çok rahat 300.000 görür.

    Bizde 280.000'de aracın kilometresi ile oynayıp 80.000km'de diye satan o kadar çok adam var ki, sonra abi araç 100.000km'de dağıldı oluyor.

    Bakım özellikle de yağ değişimi vakitlerini geçirmemek lazım, az kilometre yaptığı için yağı 2 senedir değiştirmeyen insanlar tanıyorum. Sonra araç niye bozuldu..

    Araç arıza çıkartmadan servis yolunu bilmeyenlere hiç gelmiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu km'nin düşürülüp düşürülmediğini anlamanın bir yolu yok mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Cok rahat 200-300 bin görülür biraz özenli kullanımla .

    Ancak 70-75 bin e genelde kazali 300c Ler var ve cogunun km si 150 bin ustu . Ben bakarken piyasa böyleydi simdi daha da artmıştır belki temizlerin fiyatı .

    Dostum zannedersem o piyasa biraz daha düşmüş bence. Kazalılar 55-65 bandında gibi geldi bana. Bu ilan için ne diyorsun ? Bayadır aklımda ama daha vakti var yaza doğru düşünüyorum da bir fikir oluşması için soruyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chrysler-kesinlikle-hatasiz-kusursuz-300-c-dizel-servis-bakimli-orj-199702409/detay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardkraft

    Bu km'nin düşürülüp düşürülmediğini anlamanın bir yolu yok mu ?

    Bildiğim kadarıyla teknik anlamda yok.

    Ama bir ara 5564'te km bilgisi geleceğine dair haberler vardı, son hali ne oldu bilmiyorum.

    En büyük göstergesi herhalde araç içinde direksiyon, vites topuzu gibi yerlerdeki aşınmalardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100.000 km den sonra dizel alınmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hardkraft H kullanıcısına yanıt
    Üst segment VOLVO PSA 1,6 motordur. Bildiğin Peugeot ama hernasılsa kötü diyen çarpılır. Her ne kadar çeşitli yerlerden yağ fışkırtsa da(kelepçe-boru vs.) 1,4 tdci ; gerçek 400.000 de sözde 200.de olanında yağ yakma bile yok ki, beynini bile açmışlar, yani modifiye... Kullanıcı dan da farkeder tabi ki ama araç ilk 1-2 dk, onun da ilk 10 sn .de özellikle soğukta yer bitirir, bolca aşınır. Araç çalıştıktan ve ısındıktan sonra zaten güncel araçlar hararet de yapmaz, aşınmaz da, palio ve diğerlerinin de 800bin yapabildikleri doğru olanları vardır, taksicinin motoru zaten hiç durmadığı , soğumadığı için kolay kolay aşınmaz...

    Bir de yeni nesil tüm common railler mazota çok hassastır, hemen çekişten, titremeden belli eder zaten motor kötü mazotu. Bu yüzden pompası ve geçmişi de bi şekilde önem arzediyor, ama bozulmazsa tamirciler, mekanikerler ne yiyecek? Özetle dizelin zevki, gücü başkadır, zaten batı bölgelerde istesenizde kötü mazot pek bulunamaz... ;
    Daha büyük otobüs, kamyonlarda da euro mazotla 1,5 milyonu görürler rahat uzun yol(hemen hepsi), (Kötü mazot 100.000 de bile yer; ama yakıttan farkını çıkarttıkları için bile kardadırlar) segman, belki gömlek atılır devamdır. Bakımları da normalde 150.000 km aralıklıdır ama ihtimalen 40-50 K ya çekilir. Yine de parçaları pahalı da olsa dizel araç yüksek fiyatla bulmak bile zordur...




  • yağını suyunu degiştirirsen en az 500 bin gider
  • millet ne 300 500 bindeki arabalara biniyor da haberi yok.malum her yer km düşmüş araç kaynıyor.
  • Verdiğin parayı 2 ile carpiyorsun çıkan km den her sene ikinci eldeki zararı dusuyorsun. Kalan motor ömrü oluyor.

    Duzgunse hepsi 300+ yapabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    Turbo 400 500.000 km dayanmaz bazı parçalar degisirse sorunsuz gider zaten kullanilan araba sürekli kendini yeniler

    Turbo niye dayanmasın. Arkadaşıma almıştık 400 binde dizel 206. Turbosunda hiçbir sorun yoktu ve araç servis kayıtlıydı daha öncede turbo işlemi görmemişti. Iki yıla yakın binip şanzıman masrafı çıktı diye satmıştı ve hala motor ve turboda sorum yoktu. Tamamen kullanıma bağlı bu tür parçalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.