Şimdi Ara

Ekspertiz ve Yağ Kacakları / Araç Alıp Satanlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
28.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Bu 2.açtıgım konu

    Sürekli araç alıp satanlar bilir 70-80.000kmde ki araçlarda bile artık turbo -intercoller - karter girişleri hep yag kacak dolu araçlar alırkende satarkende sorun

    Sizce keceler harici yag kacaklı araç alıyor musunuz ? Yada hangileri önemsiz sizce

    Not : Bence hepsi önemli ama yorumlarınızı merak ediyorum belki farklı fikir vardır



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Kaçakları ve Araç Alım Satımında Uzmanlık

    Araç alım satımı yaparken, özellikle ikinci el araçlar söz konusu olduğunda, yağ kaçakları kritik bir faktördür. Yağ kaçakları, performans kayıplarına, maliyetli onarımlara ve hatta ciddi motor hasarlarına yol açabilir. Bu nedenle, bir araç satın almayı düşünüyorsanız, potansiyel yağ kaçaklarının farkında olmak ve bunların maliyetini göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Turbo Yağ Kaçakları

    Turboşarjlı araçlarda yağ kaçakları yaygın bir sorundur. Turbo, motora daha fazla hava sağlayarak gücü ve verimliliği artırır. Ancak, turboşarj sisteminde bir yağ kaçağı meydana gelirse, bu yağın yanmasına ve ciddi hasara yol açması mümkündür. Turbo yağ kaçaklarının onarım maliyeti, kaçak şiddetine ve türüne bağlı olarak değişmekle birlikte genellikle yüksektir.

    Motor Yağ Kaçakları

    Motor yağ kaçakları, araçlarda daha yaygın olarak görülen bir diğer sorun türüdür. Bu kaçaklar, motor bloğu veya contalarda oluşan çatlaklar veya hasarlar nedeniyle meydana gelebilir. Motor yağ kaçakları, zamanında tespit edilip onarılmazsa, motor hasarına ve maliyetli onarımlara yol açabilir.

    Yağ Kaçağı Olan Araba Alınır mı?

    Yağ kaçağı olan bir araba alınıp alınmayacağı, kaçakların şiddetine ve yerine bağlıdır. Küçük bir yağ sızıntısı, uygun şekilde onarıldığı sürece genellikle sorun teşkil etmez. Ancak, büyük bir yağ kaçağı, ciddi motor hasarına yol açabilir ve onarımı çok pahalı olabilir. Bu nedenle, yağ kaçağı olan bir araba satın almayı düşünüyorsanız, öncelikle bir mekanik tarafından incelenmesini ve onarım maliyetinin tahmin edilmesini önerilir.

    Yağ Kaçağı Masrafı

    Yağ kaçağı masrafı, kaçakların yerine ve şiddetine bağlı olarak değişir. Örneğin, karter yağ kaçağı onarımı genellikle motor yağ kaçağı onarımından daha ucuzdur. Turbo yağ kaçakları ise en pahalı onarımlardan biridir. Yağ kaçağı onarım maliyeti hakkında doğru bir tahmin almak için bir mekanikle görüşmeniz önerilir.

    Genel olarak, yağ kaçakları araç alım satımında dikkate alınması gereken önemli bir faktördür. Yağ kaçağı olan bir araba satın almayı düşünüyorsanız, öncelikle bir mekanik tarafından incelenmesini ve onarım maliyetinin tahmin edilmesini önerilir. Bu sayede, bilinçli bir karar verebilir ve olası maliyetlere karşı kendinizi koruyabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • GÜNCEL
  • Kacak arabasina gore degisir ornegin focuslarin (yenileri bilmiyorum)genelde yag kacaklari bol olur

    Multijetlerde ise kacak nadir olur
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Birazda sanki kullanım tarzıda önemli 🤔


    Edit : Baktıgım araç 2015 Renault Symbol 1.5 dci beyaz servis bakımlı 90.000kmde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Forummeraklisi -- 12 Temmuz 2018; 15:25:7 >
  • Forummeraklisi F kullanıcısına yanıt
    Yag kacagi varmi
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Daha incelemedim yarın sabah gidicem bana bi pmden yazarmısınız
  • Yerine gore degisir, turboda yag kacagi varsa bilincsiz kullanimin isaretidir derim ve almam vazgecerim, zira gecen gunlerde bir poloda boyle yag kacaklari falan cikti ve bazi yerler acil degisim oneriliyordu direkt uzaklastim arabadan. (101 bindeydi). Ertesi gun baska arabaya baktik 60 binde olmasina ragmen hic bir yag kacagi veya terlemesi yoktu. Birazda kullanimla alakali boyle isler ama yag kacagi olan arabaya soguk yaklasirdim ben
  • Cowinenge kullanıcısına yanıt
    10 araç baktıysam 9 bu şekildeydi bi ekspertizci abim bana söyle dedi servis bakımlı gelen 10 arabanın 9unda hata bulamıyoruz ben kac yasındayım hala servis bakımlı arac arıyorum bu lafı bana cok mantıklı geldi sadexe galerici adam ekspertiz ücretinin üstüne yatabilegini düşünüyorum
  • Güncel
  • Yağ kaçakları tolerans gösterilemeyecek durumda ise ciddi sorun.Ben şahsen uzun süre binmek için alacağım bir araçta motor ve şanzıman yağ kaçaklarına dikkat ederim.Onun dışında uygun fiyatlı bir süre kullanıp satmak istediğim araçta eğer kaçak ciddi masraf gerektirmiyorsa önem vermem.Mesela multijetlerde zincir yağın içinde çalıştığı için triger zinciri bir kez değişmişse doğru düzgün torkla cıvatalara sıkılmadığı için mutlaka triger kapağından kaçak veya terleme olur.Eğer yağ eksiltmeye sebep olacak derecede ise önemsenmeye değmez.Bu yönüyle trigeri kayış olan motorlar ileride yağ kaçağı sorunu çıkarmayacağı için daha avantajlı.Vites halatlarının çatala bağlı olduğu yerlerde de terleme hemen hemen tüm araçlarda oluyor.Sızıntı şeklinde değilse o da önemli bir sorun teşkil etmez.Zaten aks lalelerinin şanzımana bağlandığı bölgede terleme yapmayan araç hemen hemen yoktur.Aks körüğü yırtık gres yağı kaçıran aracı almamak lazım çünkü yağsız çalıştığı için kesin aks kafalarının değişmesi gerekiyordur.Yine turbo yağ terlemesi olan dizel araçlarımdan da bugüne kadar bir problem yaşamadım.Turbo ötmesi yoksa tolore edilebilir çünkü 100000 üstü dizel araçların hemen hemen hepsinde var.Aslında açık konuşmak gerekirse 200000 üstü tüm dizellerde yağ kaçağı kaçınılmaz bir sonuçtur.Çünkü neticede bu dizel araçlar turbo ile yüksek oranda basınçla çalışan sistemler.200000 e kadar bir araç kaç ustanın elinden bakımdan geçiyor.3.2 litre yağ haznesi olan araca 4 litreden aşağı yağ koymayan içinde basınçı yağ dolaşan parçaları sıkarken ve contasını takarken özenmeyen ustalar olduğu için yağ kaçağı olmaması anormal olurdu.Biraks körüğü değiştirdim ve kaçaktan dolayı 3 kez ustaya gittim.Adam uyumlu körük takmadığı için aks kelepçesini ne kadar sıkarsan sık yüksek hızda gres atıyor.En sonunda vida ile sıkılan kelepçe alıp yağı ben kestim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 12 Temmuz 2018; 18:3:44 >




  • 2005 model civic aracımı muayeneye götürmüştüm 140.000 kmde. Muayene istasyonunda araca bakan arkadaş dedi ki bir damla yağ bile yok aracın altında nasıl oluyor diye sordu :D Geçenlerde arkadaşın 2012 model jettasının motoruna bakıyorum yağ kaçağı var. Japon araçları bu konuda daha iyi. En azından benim gözlemlemem bu.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Benim alıcagım araçta 91200kmde 2015 bir dci motor yani 1-2senede binsem benim icin önemlidir . Galeriden bakacagım ve ekspertize gececegim ama yag kacakları cıkarsa ekspertizi sen öde ben öde muhabbetlerini hiç sevmiyorum adam karşılarım dedi ama inş temiz cıkar birde bu araçlar hep filo cıkmassı büyük ihtimalle şirket aracı falandır bana tek avantajı servis bakımlı olması
  • her türlü yağ kaçağında alırım. yalnız kaçağın olduğu yere göre pazarlık ederim. karter contası, külbütör contası kaçakları masrafsızdır, kendin yaparsan 50 lira ustaya gitsen 100 lira. bunun dışında ön krank keçesi 200-250 lira tutar biraz uğraş ister, turbolu ise hortumlarda terleme varsa 750 civarı tutar ve ciddi bir kaçaktır. arka krank keçesi önemsiz fakat çok çok uğraştırıcıdır şanzıman indirmek ve volant söktürmek ister keçesi ucuzdur ama işçilikle arabasına göre 500 liraya kadar tutar. varsa yağ soğutucusu buradan olacak kaçak da çok para tutmaz. eğer kaçak subap contaları ise önemlidir, parçası 200 liraya kadar tutar işçiliği de minimum bir o kadar tutar.

    velhasıl bazı kaçaklar meşakatli bazıları kolay ve masrafsız fakat benim araba almam için hiç birisi engel değil. masrafı düşülürse alınır.
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Parçalar önemli degil zaten işciligi cok pahalı acaba söylediginiz fiyatlar tahmini mi yoksa 3-5 aşşağı aynımıdır
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Bu arada hangi il bölgedesiniz ? Bahsettiginiz fiyatlar
  • Forummeraklisi F kullanıcısına yanıt
    3 aşağı 5 yukarı aynıdır fakat istanbul'da biraz daha farklı olabilir. siz alırken yaptır getir şeklinde alabilirsiniz ya da kendinizi olası masraftan kurtarmak adına bu fiyatların 100-200 üstüne koyarak pazarlık edebilirsiniz.
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı yokda ben daha pahalı sanıyordum aractan araca kece fiyatları degişirmi mesela benim baktıgım symbol icin aynısır sanırım em fazla 100₺ oynar heralde
  • Forummeraklisi F kullanıcısına yanıt
    şimdi nasıl anlatayım tam olarak bilemiyorum ama krank keçesi gibi yuvarlak keçeler universaldir. bu tür keçeler için keçeciye gider örneği ile ya da biliyorsan ölçüsünü verirsin, adam skt markasının kataloğuna bakar oradan bulur 20-30 lira civarına verir keçeyi sana. sen ister clio'ya tak ister mercedes'e o keçeciyi ilgilendirmez. fakat külbütör keçesi gibi parçalar araca özel. burada fiyatlar oldukça oynak. şahin doğan 50 lirayken toyota honda'ların ki 100-150 lira ya da daha fazla. yalnız şöyle söyleyeyim fransızlar genelde ucuzdur. hele ki renault parçasından korkma. atıyorum parçası çok pahalı ya da bulunmayan aracın varsa o da sorun değil. 5 liraya klingrit conta alır kesersin.
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Anladım yani araçlardan anlıyorum 33 yaşındayım ama nebilim yag kacagı diyince insanlar uzaklaşıyor bende aldıgım araba temiz olsun diyorum krank kecesini gördüm fiyatlarınında uygun olduğunu biliyorum ama bizim esnafımız cok nazlı ve cok işcilik istiyorlar fiyatlar 50-100₺ arasında değişkense yag kaçaklı bile bir araç alabilirim
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Cok detaylı anlatmışsınız öncekiklede cok teşekkür ederim alıxagım arac düşük kmli yani kecelerde ve turboda kacaklar olsa maksimum 1000₺ daha pazarlık yaparım bu fiyata aşmaz heralde
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.