Şimdi Ara

Act motor uzun yol trafikli yakıt tüketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi burada tsı az yakıyor diye bir laf etmicem. Çünkü komple 4 silindir çalışsaydı yakardı. Burada bir motor teknolojisinden söz ediyorum.
    Bu Pazar gece 11 de sakarya- İstanbul (esenler) arası aldığım yol. Normalde trafiksiz bir buçuk saate gittiğim yolu iki buçuk saate gittim.
    Bulduğum her boşlukta min 140 ile giderek bu değeri elde ettim. Çünkü ne kadar erken gidersem o kadar fazla uyku sabah iş var.
    En ufak bir aman az yaksın ya falab demedim. Bu arada araç babamın depoyu o fullemişti. Tek yaptığım araç eco modda idi. Ama oturdun mu gaza iki vites indirip akıyor.

    Sonuç itibariyle elde ettim değer bu. Olay şöyleki örneğin 140 a kadar hızlandın ve sabit akıyor öndekiler milim olarak gazı bırakıon hafifçene iki silindirde gidiyor araç. Anlık olarak 3-4 litre arası gösteriyor. Trafiğe girdiğinde de aynı durum geçerli 2 viteste iken biraz hızlan 2500-2600 devirde sabit gideceksen iki silindire atıyor. Düşük devirlerde iki silindire almıyor zaten çünkü araç yeterli güç varken iki silindire alıyor. Örneğin 7.viteste 2000 devir gidiyorsun iki silindire alsın diye gazı biraz bıraktın araç 6 ya atıyor 2600 devir civarı seyrediyor ama iki silindirde. Bu yüzden en iyi hızlar 130-140 civarı 7. Viteste 2700 devirde iki silindire aldırmak. Olay tamamen bundan ibaret. Act siz motorlarsa istemeden bu değerleri elde edenler kendi sabırlarını zorluyorlar. Adam 80 le gidiyor az yaktı tsı diyor. Bu motorda da normal moda al komple 4 silindirde sabit 80-90 git en az 6 görür. Ha bu gittiğim yerde 1,6 dizel ne yakardı diye sorarsanız 4,8 in altına inmezdi zannımca.

    Türkiye şartlarında uzun yola giden en iyi benzinli motor zannımca bu. 1,0 turbolar falan bu yaptığım sürüşle 7 nin altını görmez.

    Bu arada Sakaryaya giderken gene basa basa gitmiştim 5,6 yakmıştı. Eğim farkı var bir miktar.


    Act motor uzun yol trafikli yakıt tüketimi

    Gidilen yol: 149 km
    Süre: 2:25
    Ortalama Yakıt: 5,2 litre
    Ortalama hız: 61 kmh

    Ekleme: En az yarım saat dur kalk trafik olduğunu anlarsınız diye yazmamıştım. Anlamayanlar olmuş. Zaten pazar günü istanbula dönüş yolunu çoğu kişi bilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 30 Temmuz 2018; 11:56:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Act mct yakıta bu kadar etki edemez. Verdiğiniz değerler bariz bir şekilde çelişiyor. Arabanın harcaması gereken enerji belli. Bunu iki silindir ya da 4silindirle yapmanız fazla bir fark oluşturmaz. Büyük hacimli araçlar da mesela şehir dışında yüksek hızlarda küçük hacimlere göre az yakar. Act verimli kullanıldığında bile etkisi 0.2,0.4 litre ama sözde siz dikkatli kullanmamış, 140 150basmışsınız. Bu tür durumlarda etkisi daha da az olur. 120sabit gidiyor, 7.0yakıyorsunuz ama yoğun trafik +, 140 la geliyorsunuz 5.2yakıyorsunuz. Buna kim inanır?
  • Mobilde fotoya tıkşanınca açılmıyor çoğunlukla. Ve sayfadaki foto bulanık görünüyor bi şunu düzeltemediler gitti. Sadece donanımhaber de var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    Firefox öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 149 km 2 saat 25 dakikada gidilmis ve 61 km ortalama hiz. Demek 140la gittin:) ben bu yolu senin gibi 1.6 tdi ile 90la giderim 2 saatte varirim 3.2 litre yakiyo diye konu acarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam, hepinizin araçları "En az yakan araç". Artık "En az benim aracım yakıyor!" konusu açmayın lütfen.
  • Dediğinize göre yorum yapıyorum. 140 ile minimum gitseniz o ort hız en az 15 km fazla olurdu. Işığa mı takıldınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt
    Evet ilk başta D100 karayolundan seyrettim en az 3 ışığa takıldım. Işığı geçmek için de dur kalklar var tabi. Daha sonra ışıksız yerlerde durma noktasına geldi D100 yolundan bazı yerlerde otaban gözükür kısmen daha iyi ilerliyordu otobana geçtim.

    Bu arada yazıda bulduğum her boşlukta 140 bastım demişim zaten. Çoğu yerlerde trafik 80-20 arası hızlanıp yavaşlanıyor. Kimi yerde tam duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 30 Temmuz 2018; 15:28:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 3 yakıt tüketimi
    15 yıl önce açıldı
    UZUN YOL LPG ???
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • eko33 E kullanıcısına yanıt
    Bulduğum her boşlukta min 140 bastım diyorum. Bi yerinizden uydurup uydurup millete fak atmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tidiay candir tisiay heyecan

    Act motor uzun yol trafikli yakıt tüketimi

    Act motor uzun yol trafikli yakıt tüketimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Nasıl sürdüğünüzü de yazsaydınız olgun birisi olduğunuzu anlardık. Pişkin pişkin gülmüşsünüz.



    Tsı (Tiesay)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Verdiginiz sosyal mesajlar icin tesekkurler

    %80i 100 km sabit hiz

    %20 si orta yogunlukta trafik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Benim verdiğim değerlere de bakarsak:

    %50 yoğun trafik

    %25 120-150 hızlar

    %25 60-120 hızlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Aracınızın motorunu bilmiyorum ama o kadar kasarsam TSI motorla ben de öyle yakıyorum. (1.2 TSI 110 HP)

    Act motor uzun yol trafikli yakıt tüketimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkon -- 30 Temmuz 2018; 16:25:43 >
  • gkon kullanıcısına yanıt
    1.6tdi 115ps euro 6 golf hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce sizin paylaşımlar vardı. Bu konudan çok daha makul şartlarda hız sabitleyerek 7.0yaktı demiştiniz. Arabaya ne oldu da trafikli daha yüksek hızlarda daha az yakmaya başladı?



    Konunuz burada. Kendinizle çelişiyorsunuz.



    https://forum.donanimhaber.com/hiz-sabitlemenin-yakit-tuketimini-artirdigi-kanaatine-varmis-bulunmaktayim--131155373#131155373

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam bunu örnek verdiğiniz iyi oldu. Çelişki yok aslında. Ben burda act olayını odak aldığım için törpülediğim bir nokta var. Atalet modu. Yolun durumuna göre gazı tamamen bırakınca boşa alıyor ve süzüle süzüle gidiyor ve hızı çok az azalıyor.

    Hız sabitken sürekli bir tüketim oluyor. Ama bazen yolun akışına göre kendim gazı bırakınca boşa alıyor süzüle süzüle hızını kaybetmeden gidiyor 2-3 dk.

    Ekseriyetle hız sabitken iki silindire de çok nadir geçiyor.



    Bir atladığım nokta daha var. Orda araba 5 kişi full bagaj + Ocak ayı

    Şimdi 3 kişi bagajda 2 çanta var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Act mct yakıta bu kadar etki edemez. Verdiğiniz değerler bariz bir şekilde çelişiyor. Arabanın harcaması gereken enerji belli. Bunu iki silindir ya da 4silindirle yapmanız fazla bir fark oluşturmaz. Büyük hacimli araçlar da mesela şehir dışında yüksek hızlarda küçük hacimlere göre az yakar. Act verimli kullanıldığında bile etkisi 0.2,0.4 litre ama sözde siz dikkatli kullanmamış, 140 150basmışsınız. Bu tür durumlarda etkisi daha da az olur. 120sabit gidiyor, 7.0yakıyorsunuz ama yoğun trafik +, 140 la geliyorsunuz 5.2yakıyorsunuz. Buna kim inanır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Haklısınız, siz öyle diyorsanız öyledir. Biz kim doğru bilgi aktarmak kim. İşimiz yalan dolan bizim. İşimiz gücümüz yok senaryo uydurup forumda iteliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu sahibinin yalancı olduğu ortaya çıktı, konu ban üye kilit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Haklısınız, siz öyle diyorsanız öyledir. Biz kim doğru bilgi aktarmak kim. İşimiz yalan dolan bizim. İşimiz gücümüz yok senaryo uydurup forumda iteliyoruz.
    a noktasından b noktasına aynı sürede ve aynı ortalama hız ile gidiyorsanız, ister cc ile ister gaza basıp gidin istersenizde arabayı inip arkasından itekleyin, harcanan enerji aynı olacaktır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.