Şimdi Ara

yokuşta arabayı kaldırmak ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
1.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Ben ne yarım debriyaj ne el freni kullanıyorum.

    Ayağın debriyaja alıştımı birde arabayı tanıyorsan iş bitmiştir..

    Ayaklarım debriyajda ve frende iken viteste 1 de takılı iken, frenden ayağımı çekip aniden debriyajı kaldırıp ve o arada gaza yükleniyorum ve wııınn.


    benım toros ta yaptıgım gibi (arasıra)
  • Zamanında çok pati çektim çokkkkkkk. Pis pati çekerdim. Tabi o zamanlar cahildik ama kızlar beni parmakla gösterirlerdi: "Bak geçen pati çeken çocuk" diye. Ortaoklu yılları çabık geçti be
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay

    Zamanında çok pati çektim çokkkkkkk. Pis pati çekerdim. Tabi o zamanlar cahildik ama kızlar beni parmakla gösterirlerdi: "Bak geçen pati çeken çocuk" diye. Ortaoklu yılları çabık geçti be


  • yaa düz vites mi kaldı bu devirde...git bi otomatik al,yokuşlarda kıvranmaya değmez
  • yok be hocam,,, araba dediğin vitesini kendin atmalısın
  • yokuşlarda el frensiz kalkmak hareketli parçalara aşırı yük bindirir ve ömürleri kısalır. yokuşun acısı artıkca debrıyajla kalkmak daha çok zor hala gelir ve daha fazla yükü balataya bindirmşi olur ayı zamanda motoruda aşırı zorlarsın. en iyisi el freni ile kalkıştır.el frenini çek vitesi 1 e al.ayağının frene basmanada gerek kalmaz.debriyajı az kaldır azda gaza bas yıne o titreme yada öne doğru hafif kıpırdanmayı hissetiğin zman el frenını indir git.bölece aracınıda zorlamamış olursun. debrıyajlı kalkış tavsiye edilmez yokuşlarda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    yokuşlarda el frensiz kalkmak hareketli parçalara aşırı yük bindirir ve ömürleri kısalır. yokuşun acısı artıkca debrıyajla kalkmak daha çok zor hala gelir ve daha fazla yükü balataya bindirmşi olur ayı zamanda motoruda aşırı zorlarsın. en iyisi el freni ile kalkıştır.el frenini çek vitesi 1 e al.ayağının frene basmanada gerek kalmaz.debriyajı az kaldır azda gaza bas yıne o titreme yada öne doğru hafif kıpırdanmayı hissetiğin zman el frenını indir git.bölece aracınıda zorlamamış olursun. debrıyajlı kalkış tavsiye edilmez yokuşlarda

    verdiğiniz cvp'lar için tşk ederim arkadaslar....
    artık ayagım yeni arabaya alıştı,,, motor dilinden anlamaya başladım artık wawwwwwwwww




  • Yokuşlarda el frenini kullanmadan aracı kaldırmaya çalışmak baskı balatalarına zarar verir,el frenini kullanmama inadı neden onu anlamadım?
  • ya bu konuyu açan arkadaş neden bu arabanın markasını yazmaktan kaçınmış ben onu anlamadım. ben göğsümü gere gere söylüyorum. bende 93 toros var. bak ne kadar basit. ayrıca tahminim senden yaşça büyüğüm ve şoförlük tecrübem senden daha fazladır diye düşünüyorum. yanılıyo da olabilirim. ama ben hala kaç yıllık şoför olmama rağmen dik yokuşlarda hep el freni kullanmaya dikkat ederim ha çok acele olur ve yol sıkışır o zaman debriyajı kullanarak kalkarsın ama el freni her zaman aracın ömrünü uzatır ve el freniyle kalktığın zaman kimse de sana acemi demez merak etme. hele ki aracın yeniymiş. ben olayım senin yerinde o aracı yıpratmamaya çalışırım. ve hala aracın marka modelini acayip merak ediyorum...

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polorider

    Yokuşlarda el frenini kullanmadan aracı kaldırmaya çalışmak baskı balatalarına zarar verir,el frenini kullanmama inadı neden onu anlamadım?




    yani çocuksu davranmanın gereği yok.. el frenine hyr kalkış çalışmasına hyr. olmaz öyle.. arkadaş güzel anlatmış. el frenine kıyamadığın arabanın baskısına kıyarsın haberin olsun.. el freniyle kalkmak acemilik değil bilgi birikimden dolayı gelen ustalıktır..

    her türlü yokuşta her türlü kalkarım el frensiz.. ama yazık günah.. dik yokuşları bile tırmanmamaya özen gösteririm. ne demişler "ite bulaşma çalıyı dolaş"

    ankarada taksiciler bile "doruk sokak" bilen bilir orayı çıkmam der açık açık. hiç bişey diyemezsin çünkü bende çıkmam kendi arabamla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cengiz57_1978

    ya bu konuyu açan arkadaş neden bu arabanın markasını yazmaktan kaçınmış ben onu anlamadım. ben göğsümü gere gere söylüyorum. bende 93 toros var. bak ne kadar basit. ayrıca tahminim senden yaşça büyüğüm ve şoförlük tecrübem senden daha fazladır diye düşünüyorum. yanılıyo da olabilirim. ama ben hala kaç yıllık şoför olmama rağmen dik yokuşlarda hep el freni kullanmaya dikkat ederim ha çok acele olur ve yol sıkışır o zaman debriyajı kullanarak kalkarsın ama el freni her zaman aracın ömrünü uzatır ve el freniyle kalktığın zaman kimse de sana acemi demez merak etme. hele ki aracın yeniymiş. ben olayım senin yerinde o aracı yıpratmamaya çalışırım. ve hala aracın marka modelini acayip merak ediyorum...



    ya işte çoğu insanda araba son model para var ama arabadan anlamıyo diye terslememek lazım. kendinden tecrübelilerin söylediklerine kulak verdikten sonra sorun yok. şu son 4 yorumu okusa zaten o arkdaş dh ye aşık olur. vay bee ne zarar veriyomuşum arabaya diyerekten.




  • el frenini cek ayagin debriyajda basili dursun devri 2000 dd sabit tut ayagini tam kavrama noktasina geldiginde debriyajdan cek el frenini indir azcik daha gaz bas ve yolun acik olsun
  • bundan sonra el-frenini kullancam arkadaslar
    yeni araba Accenet Era ve bi önceki arabam ise R12 Toros idi 93 model
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    bundan sonra el-frenini kullancam arkadaslar
    yeni araba Accenet Era ve bi önceki arabam ise R12 Toros idi 93 model



    sevindirici bir haber verdin bize. aracın hayırlı olsun. kazasız belasız eskit.. saygılar
  • tşk ederim.....
  • Ya ben de yokuşlarda vitesle kalkmaya alıştım ama aşırı dik rampalarda el freni kullanmam lazım ama hiç kullanmadım bugüne kadar.. El freni ayarı ayak freni gibi değil ki, buna da alışmak için zaman lazım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ya ben de yokuşlarda vitesle kalkmaya alıştım ama aşırı dik rampalarda el freni kullanmam lazım ama hiç kullanmadım bugüne kadar.. El freni ayarı ayak freni gibi değil ki, buna da alışmak için zaman lazım..



    İnsanın eline, ayağıyla birlikte hareket etmesini öğretmesi biraz zaman alabiliyor. Fakat daha sonrası kolay. Bende diğer arkadaşlara katılıyorum. El freni ile kalkmak beceriksilik değil aksine bilginin fazla olduğunu gösterir.
  • arkadaslar bi de bende şu hastalık war arabayı hep boşa alma hastalığım araba devrini aldıktan sonra hep boşa alıyorum
    bende bu hastalık war
    mesela 90km hızla gidiyorum baglantı yoluna girecem mesela boşa alıp giriyorum sonra da vites küçültüyorum
  • YOKUŞ YUKARI DURUYORUM. Ayağımı frenden vede gazdan çekiyorum. Araç 1 cm bile geri kaymıyor. Ayağımın ucuyla gaza dokunuyorum. Hiç sorunsuz yavaşça kalkıyor.














    Devir Otomatik devri .Teknolojiyi yakalayın Otomatik vites kullanın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    taktiği veriyorum: (daha önce aynı problemi olan arkadaşım tek seferde başardı bu söylediğimi sen de büyük ihtimal başarırsın)

    1- debriyaja ve frene aynı anda sonuna kadar bas
    2- debriyajdan ayağını yavaş yavaş çekmeye başla
    3- araçTİTREMEYE başladığında, debriyajı o seviyede tut ayağını frenden çek
    4- aracın kaymadığını görecek ve şaşıracaksın
    5- gaza bas
    6- ve ilerle

    işte bu kadar basit.

    tamam benım bu uyguladığım taktiğin aynısı - ama ayagımızı gaza secerken debriyajdan kaldırmayı yapamıyorum, gaz verirken
    ne kadar debriyajdan kaldırmamız gerekiyor



    ARAÇ TİTREMEYE BAŞLADIĞINDA (MOTOR KUVVETİNİ YERE AKTARAMADIĞI İÇİN MOTOR KULAKLARARI VASITASIYLA ŞASİYE AKTARARIR; ARAAÇ ZANGUR ZUNGUR TİTREMEYE BAŞLAR) ÇEK AYAĞINI FRENDEN BAS GAZA GİT.

    bu yöntemi eskiden sürücü kurslarında öğretiyorlardı zaten, ama artık öğretmiyorlar demekki.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.