Şimdi Ara

yokuşta arabayı kaldırmak ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
1.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yalnız burda önemli bir nokta var, sürekli kavrama noktasında aracı bekletmek ve sürekli böyle sallayarak kalkmak zamanla debriyaj baskı balatayı bitirecektir.
  • ben elfirenini çekerim sonra ayağımı debraja yapıştırır az gaz verirken az debrajdan kaldırırım sonra arabanın kıcı kalkar elfreni çekik olduğundan sonra elfranini yavaşca indirir ayağım gaza basar ve debrajıda yavaşça çekerim böylece arba kalkar eğerki ayağını debrajdan çabuk çekersen istop edersin
    ayanı gaza çok yüklersen pati çekersinaradaki kavrama noktasını yakalarsan arabayı öle sabit tutarsın

    kolay gelsin el freni kullanmadan kalkıcam diyorsan az biraz gazı fazla vermelisinki rahat kalkasın

    fren debraş debrajdan ayağını çek yavaşca araba titrerken ayağını frenden çekersin gaza dokunursun aradaki gaza dokununcaya kadar kaydırırsan arkdaki araca geçirme şansın artar en iyisi el freni yolu acemiyim diyorsan valla 8senedir el freni ile kalkarım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Yalnız burda önemli bir nokta var, sürekli kavrama noktasında aracı bekletmek ve sürekli böyle sallayarak kalkmak zamanla debriyaj baskı balatayı bitirecektir.


    ışıklarda, tafikte falan sürekli bu vaziyette tutmak tabii ki doğru değil zaten mantıklı da değil, bas frene bitir işi.

    sadece kalkarken kullanılmalı.
  • yaw arkadaşlar debriyajın kavrama yeri öyle rampada duruup kalkamakla bulunmaz yakarsınız yeni arabanın baskısını hatta volant ve debriyaj bilyası bile haşt olabilir. kavrama yerini anlamak için önce düz yolda gaz vermeden ayağını yavaş yavaş çekerek ve de motorun sesinin nasıl değiştiğine bakarak debriyaj pedalını ayakla hissede hissede bulması gerekir. Motorun sesi düz yolda ve rampada yanıltır insanı. önce kavramayı hissetmelisin arkadaşım. Kavramayı ayağınla hissettğinde bütün rampalarda ne kadar gaz vereceğini ve nerden kavrayacağını önceden bilirsin.Zira ayakla debriyajın kavrama yerini hissetmedikten sonra istediğiniz kadar rampada durup kalkın ezbere yaparsınız. yazık olacak baskıya dünyanın parası..

    Bende vw cady var. aracın ağırlığı 1.5 ton un üzerinde olduğu için öyle dik rampalarda hiç de erkeklik yapmam. El fireni ile durup kalkarım (18 yıllık şoförüm. AS600 ve BEDFORD bile kullandım) Bunda utanılacak bir durum yok. Eğer aracını düşünüyorsan yükü baskı ya bindireğine el firenine dolayısıyla balatalara bindir. Böylece aracın arkasına takoz koymuş gibi rahatlıkla kalkarsın. Araca gaz verip debriyajdan ayağını çekerken kavrama noktasına geldiğinde araç ileri doğru atılır ama arkaya yaslanır.(el freni ve arka fren balatalarına yük biner.) İşte o anda el frenini yavaş yavaş indirdiğinde sanki düz yolda imiş gibi kalkış yaparsın. Böylece baskı gereksiz yere zorlanmamış veya yıpranmamış olur. Aracı iyice tanıdıktan sonra el frensiz kalkış yaparsın. Böylece aracına extradan masraf açtırmamış olursun.


    Bir yol daha var ama bunu genellikle kamyon veya ağır vasıta sürmüş şoförler daha rahat yaparlar. Arac rampada iken sağ ayağın frende iken frendeki ayağının burnunu gaz pedalına doğru kaydırıp gaza basarsın.. Bu arada debriyajdan ve frenden yavaş yavaş ayağını çekip gaza tam basarsın. Araç hiç geri geri kaymaz . Ama dedim ya bu yönten uzun uzun alıştırma yaparak olur. Hafif tonajlı araçlarda kullanan olmaz. Genelde ağır tonajlı araçlarda yüklü iken kamyon veya otobüs şoförlerinin eskiden kamyon kullanırken benimde arada bir dik rampalarda yapmak zorunda kaldığım bir yöntemdi ama benim tavsiyem.. Aracına iyice alışana kadar mutlaka el freni ile rampadan kalk. Alıştıktan sonra istediğin gibi durup kalkarsın. El freni ile rampada kalkmak hem rahatlık hemde araç için oldukça yararlıdır. (Baskı volant ve şanzıman ı gerekiz yere zorlamamış olursun)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 10 Mart 2007; 22:42:16 >




  • ben önce düz bir yolda yaptım sadece ayagım debriyajda idi ve kaldıra kaldıra araç debriyajla kalkmaya basladı gaza basmadıgım halde işte
    tam o sırada kavramayı öğrendim
  • Çok dik yokuşlarda ben de el firenini kullanıyordum ama yeni aldğım araçta hill holder (yokuşta kalkış asistanı) var ona da gerek kalmıyor artık.
  • arkadaşlar yeri gelmişken söleyim pati cekmeyi önleyen sistemin ismi neydi vede aracın geri kacmasını önleyen sistemin adı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esdegel06 -- 10 Mart 2007; 22:41:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    arkadaşlar yeri gelmişken söleyim pati cekmeyi önleyen sistemin ismi neydi vede aracın geri kacmasını önleyen sistemin adı ?


    ASR ve Hill Holder.
  • tşk.ler
  • geçen arkadaşım palio multijet kiralamış sürme şansım oldu hiç gaz vermeye gerek yok araba kendi kendine kalkıyo debriyajdan yavaş yavaş çek gidiyo meret
  • Yazılanların tamamını okuyamadım ama yokuş benim için sorun olmaz.
    Ayağımı frenden çekip gaza basarken aradan geçen sürede yarım debriyaj'a düşürüyorum dolayısıyla az da olsa motor frenine biniyor ve geri kaymıyor gazı da yiyince hareket etmiş oluyor.Bu zamana kadar hiç elfreni kullanmadım desem yeridir.O kadar da usta bir şoför değilim ama.Konuyu açan arkadaş benden çok araba kullanmıştır buna eminim fakat yine de çözemedim bu yokuş olayını.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Andrew

    Yazılanların tamamını okuyamadım ama yokuş benim için sorun olmaz.
    Ayağımı frenden çekip gaza basarken aradan geçen sürede yarım debriyaj'a düşürüyorum dolayısıyla az da olsa motor frenine biniyor ve geri kaymıyor gazı da yiyince hareket etmiş oluyor.Bu zamana kadar hiç elfreni kullanmadım desem yeridir.O kadar da usta bir şoför değilim ama.Konuyu açan arkadaş benden çok araba kullanmıştır buna eminim fakat yine de çözemedim bu yokuş olayını.



    usta şoför değilsen mesela ilk adımı olarak konunun tamamını okuyarak başlayabilirsin.. ve göreceksinki el freni kullanmamak değil aksine el freniyle yokuşlarda kalkış yapmanın ne kadar faydalı ve tecrübe bilgi birikimin sonucu olduğunu göreceksin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: Andrew

    Yazılanların tamamını okuyamadım ama yokuş benim için sorun olmaz.
    Ayağımı frenden çekip gaza basarken aradan geçen sürede yarım debriyaj'a düşürüyorum dolayısıyla az da olsa motor frenine biniyor ve geri kaymıyor gazı da yiyince hareket etmiş oluyor.Bu zamana kadar hiç elfreni kullanmadım desem yeridir.O kadar da usta bir şoför değilim ama.Konuyu açan arkadaş benden çok araba kullanmıştır buna eminim fakat yine de çözemedim bu yokuş olayını.



    usta şoför değilsen mesela ilk adımı olarak konunun tamamını okuyarak başlayabilirsin.. ve göreceksinki el freni kullanmamak değil aksine el freniyle yokuşlarda kalkış yapmanın ne kadar faydalı ve tecrübe bilgi birikimin sonucu olduğunu göreceksin

    evt ben bunu öğrendim artık
    ben dışardan milleti görüyordum kaç yıllık şöför diyordum daha halen el-freni kullanıyor diyordum bi de üstüne guluyordum meğer usta şöförlükten kaynaklanıyormuş




  • ben ne yarım debriyaj nede el freni kullanıyorum.yokuş ne kadar dik olursa olsun yada ne kadar yük olursa olsun çünki;yokuş+arabanın yükü+birde el frenini çekince motorun üstüne bayağı bir yük düşüyo zaten onun yerine hızlı bir şekilde debriajı kavrama noktasına,gaz pedalınıda aracın yükü ve yokuşun yüksekliğine göre tahmin etttiğim derece basarak kaldırıyorum.araç biraz kaçıyo o ara ama, kullandığım teknik budur.öbürtürlüle denedim ama pek pratik olmuyo.şimdi yorumlar kafamı karıştırdı.bu durum yorum meselesi midir?yoksa el freniyle kalkmak dahamı doğru yaw??
    birde usta söför abimiz kendisi demişiti "ben yokuşta frensiz dururum"yani araç viteste debriyaj ve gazı dengeli bir şekildetutunca frene basmadan araç duruyomuş.gerçekten ustalık istiyen bir iş midir yoksa balata sarfiyatının önde gidenimidir??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rikimaru -- 11 Mart 2007; 16:21:21 >
  • onu ben de yapabiliyorum ama trafikte cok dikkat cekiyorsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rikimaru

    ben ne yarım debriyaj nede el freni kullanıyorum.yokuş ne kadar dik olursa olsun yada ne kadar yük olursa olsun çünki;yokuş+arabanın yükü+birde el frenini çekince motorun üstüne bayağı bir yük düşüyo zaten onun yerine hızlı bir şekilde debriajı kavrama noktasına,gaz pedalınıda aracın yükü ve yokuşun yüksekliğine göre tahmin etttiğim derece basarak kaldırıyorum.araç biraz kaçıyo o ara ama, kullandığım teknik budur.öbürtürlüle denedim ama pek pratik olmuyo.şimdi yorumlar kafamı karıştırdı.bu durum yorum meselesi midir?yoksa el freniyle kalkmak dahamı doğru yaw??
    birde usta söför abimiz kendisi demişiti "ben yokuşta frensiz dururum"yani araç viteste debriyaj ve gazı dengeli bir şekildetutunca frene basmadan araç duruyomuş.gerçekten ustalık istiyen bir iş midir yoksa balata sarfiyatının önde gidenimidir??



    frensiz durmak iyice sakat iş.. baskıya bi sürü yük biner daha felaket olur.. konuyu okusan tüm cevapları bulabilirsin..




  • Yokuşta frensiz durmak bence sakıncalı debriyajı hem çabuk bitirirsin hem de arabanın bir tarafı yanıyormuş gibi kokutursun ortalığı.

    Şahsen ben 55 derece açılı bir rampada hyundai accenti 1, 2 cm civarı kaydırıyorum en çok. Debriyajdan ağaımı yarım çekerek motor titremeye başladığı an gaza basıyorum (ayağımı frenden kaldırıp gaza basmıyorum,, fren pedalının üzerinden kaydırıp gaza basıyorum) süper bir teknik. ilk zamanlar lap diye pati koyuyordu ama sonraları alıştım.

    Yeni çıkan arabalar da yokuşta kalkmak için 2sn süreli otomatik fren uyguluyor araba. Nerde benim gençliğim be, sol ayakla gaza basar sağ ayakla debriyajı basardım.

    Eniştem de şöyle yapardı : Sağ ayak frene basarken aynı zamanda da gaza basardı, ayağını yan basardı adam. gram kaydırmazdı arabayı bea.




  • övünmek gibi olmasın da, "auto hold" var arabamda. yokuş da neymiş
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.