dairesel kavşak çıkışlarında bağlanılan çift şeritli yol teke düşerken yol üstünlüğü kime aittir. sağdakine mi, soldakine mi yoksa önde olana mı? |
Yol üstünlüğü kime aittir.
-
-
Burda önemli olan kazanın oluş biçimi. Görüş açısında soldaki araç sağa doğru hamle yaparsa hem şerit ihlalinden hemde görüş açısından %100 kusurlu çıkar. Eğer soldaki araç sağ şeride geçerken sağdaki araç engelleme yaparsa ve kaza oluş şekline göre %50%50 çıkar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: BulutKedisiBurda önemli olan kazanın oluş biçimi. Görüş açısında soldaki araç sağa doğru hamle yaparsa hem şerit ihlalinden hemde görüş açısından %100 kusurlu çıkar. Eğer soldaki araç sağ şeride geçerken sağdaki araç engelleme yaparsa ve kaza oluş şekline göre %50%50 çıkar.
kaza yaşanmadı çok şükür ancak geçen gün haysiyetsizin teki ben sağda ve önde iken sol şeritten hızla gelerek haklıymışcasına öne geçti, ben de konuyu merakımdan açtım.
tıpkı kavşağa yanaşanların hızla gelip dönel kavşak içindekilere yol vermemesi gibi.
-
Bu soruya cevap vermek için dönel kavşağın şerit sayısı ve çıkış istikametinin şerit sayısı önemlidir. Öncelikle anlatımınızdan benim çıkarttığım Sizin sorunu dönel kavşakla ilgili değil.
Öncelikle dönel kavşak nasıl kullanılır konusuna açıklık getirelim:
Eğer dönel kavşak tek şeritliyse girerken, sol sinyal verilerek (ilk kavşaktan çıkacaklar hariç) dönel kavşağa girilir. Öncelik sürekli dönel kavşak içindeki aracındır. Çıkacağı yola kadar sol sinyal ile devam edilir. Çıkışa yaklaşınca sağ sinyal verilerek, çıkışa yaklaşılır. Çıkış manevrası esnasından öncelik sağdan gelen varsa onundur.
Eğer dönel kavşak iki şeritli ise; ilk kavşaktan çıkacaklar sağ sinyal vererek dış şeritten dönerler. Diğer çıkışları kullanacaklar sol sinyal vererek dönel kavşağa girerler. Öncelik yine kavşak içindeki aracındır. Çıkacağı yola kadar sol sinyal ile devam edilir. Çıkışa yaklaşınca sağ sinyal verilerek, çıkışa yaklaşılır. Çıkış manevrası esnasından öncelik sağdan gelen varsa onundur.
Eğer dönel kavşakta üç veya daha fazla şerit varsa; ilk kavşaktan çıkacaklar yine sağ sinyal vererek, diğerleri sol sinyal vererek dönel kavşağa girer. Öncelik yine kavşak içindeki aracındır. İlk kavşaktan çıkacaklar en sağ şeritten, diğerleri en iç şeritten dönmeye başlarlar. Çıkacağı kavşağa yaklaşanlar sağ sinyal vererek önce en yakındaki şeride, sonra da en sağ şeride yaklaşırlar. Çıkış manevrası esnasından yine öncelik sağdan gelen varsa onundur.
Kısaca özetlemeye çalıştığım bu manevra , öncelik ve sinyal kurallarının tamamı dönel kavşak içinde geçerlidir. Dönel kavşaktan çıktıktan sonra artık dönel kavşak kuralı uygulanamaz. Burada öncelik diğer yollarda olduğu gibi geçerlidir.
Sorunuzda geçen olay; eğer çıkış manevrası esnasında olmuşsa, sağda olan önceliklidir. Çıktıktan sonra yol daralıyor ve tek şeride düşüyorsa; burada şerit değiştirme kuralları geçerli olur. Şeridi kapanan aracın diğer şeride geçmesi gerektiğine göre, yol verecek ve diğerini bekleyecek olan kapanan şeritte olan araçtır. Eğer yerde veya yol kenarında bir şerit kapanma işareti yoksa, öncelik her zaman sağdaki araçta olacaktır.
Umarım faydası olmuştur.
Kolay gelsin...
-
Şema çizermisin kafada kuramadım
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye'de ilk sağdan döneceksen dönel kavşağa sağ şeritten girersin diğer yerlerden çıkacaksan sol şeritten. Buna uyarsan kaza olmaz.
-
türkiye için konuşursak kavşağa kafasını ilk sokana aittir. çünkü bizde yol verme kültürü yok yol alma kültürü var.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X