Şimdi Ara

Zincirleme kazada kusur oranı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
15.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Aklıma takılan bir şeyi paylaşmak istiyorum. Zincirleme araç kazası senaryosu düşünelim. İlk araç(A) bir sebeple yolda durdu. Arkasından gelen B, C ve D araçları da sırayla bir önündeki araca çarptı.

    Bu senaryoda
    A aracı %0
    B aracı %100
    C aracı %100
    D aracı %100 suçlu olarak görünüyor.
    Takip mesafesi yüzünden bu kazanın olduğunu varsayıyoruz.

    Eğer senaryo şu şekilde olsaydı;
    A aracı bir şekilde yolun ortasında duruyor(seyir halinde değil yani orada bekliyor.) B C ve D arka arkaya geliyorlar. B duramayarak A ya vuruyor. Buraya kadar tamam

    A aracının büyük kütleli olduğunu düşünelim B çarpıyor ama A yı yerinden kımıldatmıyor.
    C aracı B bin çarptığını görünce durmaya çalışıyor duramıyor.
    D aracı C nin frenini görünce duramıyor.
    Zincirleme kaza oluyor. Tam bulamadım ama kurallara göre B, C ve D %100 kusurlu görünüyor galiba.

    Benim fikrim ise,

    B ve C arasında takip mesafesi var. Normalde boş yolda B frene basınca 50m sürüklendi ve durdu diyelim.
    C de görünce frene basacak 50-55m. sonra duracak.
    Ama bu olayda böyle bir şans yok çünkü B aracı sürüklenmiyor A ya vurduğu gibi aniden durmuş C nin gidecek yeri yok
    Aynı şekilde D nin de kızaklama yapacak yeri yok.

    Tabi burada araya fizik kuralları vs. de giriyor. Sizce kusur oranları nasıl veya kurallarda böyle bir durum var mı? Yorumlarınız nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi davidddd -- 20 Kasım 2019; 11:3:13 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Zincirleme Kazada Kusur Oranı

    Zincirleme kazalar, birden fazla aracın karıştığı ve ardışık olarak meydana gelen trafik kazalarıdır. Bu tür kazalarda, sürücülerin kusur oranları önemli bir rol oynar ve sorumluluk dağılımını belirler.

    Zincirleme Kazada Ortadaki Araç

    Ortadaki araç, genellikle arkadan gelen bir araç tarafından itilerek kaza zincirine dahil olur. Ancak bazı durumlarda, ortadaki araç da arkadan gelen araca arkadan çarpabilir. Bu durumda, ortadaki aracın sürücüsünün de kusuru olabilir.

    Zincirleme Kazada Kusur Oranı

    Zincirleme kazalarda kusur oranı, her sürücünün kazaya yaptığı katkıya göre belirlenir. Genellikle, arkadan vuran araçların sürücüleri daha yüksek oranda kusurlu kabul edilir. Ancak, önündeki araca aniden fren yapan veya seyir halindekiyken yavaşlayan sürücülerin de kusuru bulunabilir.

    Zincirleme Kazada Kim Suçlu

    Zincirleme kazalarda suçun kimde olduğu, kusur oranlarına göre belirlenir. En yüksek kusurlu sürücü genellikle en fazla sorumluluğa sahip olur. Ancak, birden fazla sürücünün kusurlu olması durumunda, sorumluluk aralarında paylaştırılır.

    Zincirleme Kazada Arkadan Vuran

    Arkadan vuran araçların sürücüleri, genellikle zincirleme kazalarda en yüksek kusur oranına sahip olurlar. Bu, arkadan vuran aracın sürücüsünün önündeki aracı takip etme mesafesini koruyamadığını gösterir. Ancak, önündeki araç sürücüsünün ani manevraları veya hataları da arkadan vuran aracın kusur oranını etkileyebilir.

    Zincirleme Kazada Suç Kime Verilir

    Zincirleme kazalarda suç, kusurlu sürücü veya sürücülere verilir. Sorumluluk, kusur oranlarına göre dağıtılır. Birden fazla sürücünün kusurlu olması durumunda, mahkeme veya sigorta şirketleri sorumluluğu aralarında paylaştırır.

    Zincirleme Trafik Kazasında Suç Kimin

    Zincirleme trafik kazalarında suç, kusurlu sürücülerin üzerine yıkılır. Kusur oranları, her sürücünün kazaya yaptığı katkıya göre belirlenir. Arkadan vuran araçların sürücüleri genellikle en yüksek kusur oranına sahipken, diğer sürücülerin de kusuru olabilir. Sorumluluk, kusur oranlarına göre dağıtılır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İlginç bir soru. Bazen sizin senaryonuzun da dışına çıkıyor durum. A duruyor, B'de duruyor ama C hızlı gelip çarptığı için B gidip A'ya çarpıyor. Böyle bir durumda ne oluyor acaba?
  • caner91 kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğiniz durumda C yüzünden oluyor bütün olay. Bildiğim kadarıyla C kusurlu bu durumda. Diğerlerinin hiç kusuru yok.
  • Takip mesafesinde arabanın sürüklenme ihtimalinden doğan fark hesaplanmaz diye düşünüyorum. Senin hızına göre öndeki araçla en az fren mesafesini bırakman gerekli yoksa duran araç 30metre süreklenebilir örneğine göre 25metre yeterli gelir ama öyle olmaz.

    quote:

    A aracı bir şekilde yolun ortasında duruyor(seyir halinde değil yani orada bekliyor.) B C ve D arka arkaya geliyorlar. B duramayarak A ya vuruyor. Buraya kadar tamam


    Bu durumda A nın duruma göre kusuru var. Sadece B C D kusurlu çıkmaz duruma göre B kusursuz çıkabilir. Akan şeritte sürekli bekleme yapamazsın güvenli şeritte acil durumlarda beklersin güvenli şerit yoksa yolda bekleme yapıyorsan ikaz ışıklarını yakmak , trafik setindeki 2 adet reflektör ile şeridi sürücülerin durumu anlayabileceği ölçüde uzaklıktan belirtmek gerekirse el feneri ile işaret yapmazsan kazanın oluşmasında tam kusurlu çıkabilirsin. Özellikle geceleri kimse şeridi bir aracın tıkadığını öngöremez. Taksirle yaralama , öldürmeye kadar sorumluluğa sebep olur.




  • Ayni ay basima geldi ben 5. Aractim son anda kurtardim..En sol seritten En saga gecerek kurtardim milim fark ile..

    En ondeki arac ani fren yapiyor..Hizlarimiz 120 civari..4 arac birbirine giriyor...Yaralilar var,ambulanslar geldi...3 arac pert...

    B konumundaki arac davaci olacakti onde fren yapandan..Polis ile beraber kameralara bakilacakmis dava surecinde..A konumundaki araç makas atarak en sol şeride geçiyor,önündeki fren yapınca B arac vuruyor 120 ile..Başlıyor zincirleme kaza..

    Yalniz sunu cok iyi anladim..Benim onumde 1,5-2 araba boyu mesafe vardi..Ona ragmen zor kurtardim Anlatilamaz zaten yasamak lazim o anı...En onde ki aracin vurdugunu gordum ( B konumundakinin vurmasini )

    Refkesle Frene basarak En sag serite gectim zor kurtardim..D konumunda ki arac vurup orta serite gecti onu da sağladim neredeyse Emniyet seridinde durdum..Allah'tan sağ taraf bostu yada fren yaptilar..2. Kopru yolu Kavaciga giderken...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 6 Kasım 2019; 15:25:42 >
  • Dediğiniz doğru. A aracı akan trafikte öyle yolun ortasında bekleyemez ama onu lastiği patlamış veya bir sıkıntıdan dolayı araç durmuş da reflektör vs çıkarmak için inerken 30 saniye sonra diğer araçlar gelmiş gibi düşünelim.

    Anlatmak isteğim olayı açıklamak adına öndeki aracın sabit olduğunu varsaydım. Zincirleme kazalarda bunu görüyoruz.Özellikle önünüzdeki araç bir şeye çarparak durduysa sizin frenleyerek aynı mesafede durma şansınız bence çok az.

    Ama zincirleme kazalarda önündekine vuran her araç takip mesafesini korumadığı için vurdu deniyor. Bu yanlış olabilir diye düşünüyorum

    @Backstreet size de geçmiş olsun hocam.
  • takip mesafesi bunun için var. önündeki aracı duvar olarak düşündüğünde durabileceğin mesafeye tepki sürende katedeceğin mesafeyi de eklemen gerekiyor. yoksa öndeki araç frene bassa 50 metrede durur 50 metre de ben bırakayım 100 metre olsun değildir takip mesafesi.
  • Hocam dediğinize göre resimdeki gibi bir araç yolda giderken takip mesafesi kadar metre önünde aniden bir duvar belirdi.

    Sürücü frene basınca duvara çarpmaz diyorsunuz öyle mi?Zincirleme kazada kusur oranı nedir?
  • davidddd kullanıcısına yanıt
    takip mesafesini öndeki giden araç değil de bir anda duvar olacakmış gibi belirlemeli diyorum. 100 ile gidiyorsa araba 50 metrede duruyorsa en azından 60 metre mesafe bırakmalı ki tepki süresi sonunda duramayacak mesafe kalmamış olsun.
  • Hocam dediğiniz gibi olduğunu varsaysak bile benden öncede yazılmış takip mesafesi senin hızınla öndeki araba ile kendi aracının arasındaki mesafeyi esas alıyor. Öndeki aracın ani durması , yavaşlayıp durması , hızlı durması esas alınmıyor.
  • Anladım hocam aynı şeyden bahsediyormuşuz zaten. Ben de duvar varmış gibi hesaplandığını sanmıyorum. Dolayısıyla başlıktaki olayda arkadaki araçlar duvar varmış gibi çarpıyor. Yani gördükleri gibi reflexle frene basılsa dahi çarpmadan duramama ihtimali var.
    Buna rağmen kusurlu oluyor gibi de bir durum var.
  • davidddd kullanıcısına yanıt
    aslında takip mesafesini ayarlayamadığı için kusurlu oluyorlar. çünkü öndeki arabanın önüne köpek, çocuk ya da insan atlarsa ani fren yapmak durumunda. eğer önüne araba çıkar ve vurursa takip ettiğin araba bir anda durarak duvara döner. şimdi internetten baktım saatte 100km kızla giderken saniyede 27.5metre yol alıyormuşuz. yani 1 saniye geç tepki vermek 50 metre bıraktığın takip mesafesinden 27.5 metre çalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner91

    İlginç bir soru. Bazen sizin senaryonuzun da dışına çıkıyor durum. A duruyor, B'de duruyor ama C hızlı gelip çarptığı için B gidip A'ya çarpıyor. Böyle bir durumda ne oluyor acaba?
    Böyle bir kaza başıma geldi. En arkadan vuran suçlu.

    Konudaki hikayeye göre anlatırsam D C'ye, C B'ye B de A'ya vurdu. A B C araçları sabitti. D aracı C ye çarpınca 4 araç kazaya karışmış oldu. Bütün kusur D'ye çıkarıldı.

    Ayrıca D aracı zabıta arabasıydı.


    Genel bir ek bilgi olarak, zincirleme kaza olmuşsa veya kazaya kamu aracı karışmışsa polis çağırmak zorunluymuş. Kaza alanına gelen memur söylemişti.
  • hocam 1 saniye geç tepki vermeyi geçin zaten verilebilecek en erken tepki 75 salise gibi bir süresi varmış hatırladığım kadarıyla.

    Zaten bildiğiniz gibi koşuda bile silah ateşlendikten 10 salise önce çıkan kişi hatalı çıkış sayılıyor. Silahın ateşlenmesini beklediği halde 10 salise altında bir insanın tepki vermesinin imkansız olduğu ve bunu yaptıysa ateşlenmeden önce çıktığı kabul ediliyor.

    Trafikte ise olayı görmesi, frene basması gerektiğini idrak etmesi, basmak için beyinden komut gitmesi, frene basmak için ayağın yönlenmesi vs deyince 75 salise bile iyi bir rakam.

    Bunu en erken diye kabul edersek 1 saniye daha geç kaldığında zaten...
  • yolun ortasına araba park edenin de suçu vardır bence. yedek senaryodaki.
  • Merhaba bir soru sormak istiyorum 2 gün önce bir zincirleme trafik kazası geçirdim toplam 5 araçlık bir kaza

    A aracı fren yapıyor B aracı duruyor arkadan gelen c aracı b aracına çarpıyor b aracı çarpmanın etkisiyle a aracına çarpıyor kazayı gören d aracı c aracına çarpmadan duruyor ama arkadan gelen e aracı d aracına çarpıyor çarpmanın etkisiyle d aracı da c aracına hafif çarpıyor bu durumda kusur oranı nasıl oluyor
  • mami_5353 M kullanıcısına yanıt

    Selamlar, çok geçmiş olsun. Burada mantık şu, kendi kendine çarpmadan durabilen araçlar %0 kusurlu. Duramayıp çarpan araç da, hem önündeki araç ile hem de o çarpma etkisiyle daha önde zarar gören diğer araç ile ikili mukayesede %100 kusurlu diye biliyorum.


    Eğer bu kazaya karışanlardan birisi hatalı sollama, yanlış şerit değiştirme gibi bir kusur işlemediyse tahminimce oranlar şöyle olur. Yanlış anlamadıysam burada 2 farklı zincirleme kaza var. Yani c aracı ilk zinciri bitiriyor, ikinci zincir de c aracı çarptıktan sonra oluşuyor.


    İlk kaza için;

    A aracı = %0 kusur

    C aracı = %100 kusur


    B aracı = %0 kusur

    C aracı = 100 kusur


    İkinci kaza için;

    C aracı = %0 kusur

    E aracı = %100 kusur


    D aracı = %0 kusur

    E aracı = %100 kusur


    Burada önemli bir detay var, e aracının en son çarpmasının etkisiyle c aracı, öndeki araçlara ekstra zarar verdi mi vermedi mi, buna bağlı olarak ilk kazadaki C aracındaki kusurun bir kısmı, E aracına yazılabilir. Ama bu konudan kesin emin değilim.





  • Ben buradaki d aracıyım yarın kaza raporu çıkacak bakalım nasıl karar verecekler gerek arabamdaki hasardan gerek fotoğraflardan benim durduğum arkadaki aracın bana çarpmasının etkisiyle öndeki araca çarptığım belli oluyor umarım kusur bulmazlar.şimdi benim aracın arka tamponun değişmesi gerekiyor ve bunu karşı tarafın sigortası ödeyecek benim aracımda tramer gözükecek mi

  • mami_5353 M kullanıcısına yanıt

    Selamlar tekrardan, kaza raporundaki kusur dağılımına göre, hangi tarafın sigortası hangi tarafın masrafını karşılayacak belli olacak.


    Ama anlattığınıza göre size arkadan çarpan E aracı, sizin dahil olduğunuz kazada suçlu göründüğü için sürpriz olmazsa eğer, evet karşı tarafın sigortası sizin masrafları karşılayacak.


    Tampon da değişse, tramer kaydı gözükür. Fakat tampon gibi parçalar araçta değer kaybı yaratmıyor. Zaten ekspertizde de tampon değerlendirmeye alınmaz.

  • Merhaba, dün başıma gelen bir olay konusunda fikrinizi istiyorum.

    - Sol şeritte bir araç ani fren yapıyor ve arkasındaki araçta takip mesafesi çok bırakmadığından refleksle orta şeride kırıyor direksiyonu.

    - Ben orta şeritte 80-90 ile ilerlerken sol şeritten yanımdaki aracın üzerime kırmasıyla fren yapıyorum ama bana çarptığı için sürüklenip sağ şeride kayıyorum.

    - Sağ şeritte ilerleyen İETT otobüsüne çarpıyorum.


    Şimdi aynı şeritte arka arkaya olan zincirleme kazalarda sorumluluklar aşağı yukarı her yerde yazıyor ama farklı şeritler için yazmıyor.

    Sorum şu: burada ortadaki aracın sahibi olarak ben iett aracında ortaya çıkan hasardan sorumlu sayılıyor muyum? Bir de ticari araç olduğu için çalışmadığı sürenin parası da talep ediliyormuş bu da mı talep edilir?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.