Şimdi Ara

Sinyal Vermeme Kaza Kusur Oranı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
9.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese hayırlı sabahlar. Dün akşam önümde yavaş seyreden aracı yeşil ışığa yetişmek için geriden solladım. Meğer sola dönecekmiş. Geçme esnasında sinyal vermeden sola direksiyonu kırınca kapılarına sürterek savruldum. Sigorta, ehliyet, evrak eksiği, alkol vs kimsede yok. Ben kaza tutanağına sinyal vermeden önüme kırdığını yazdım. Arkadaş da karşı geliş şeritine geçerek hatalı sollama yaptığımı (sollamak için arabanın yarısı diğer şerite taşmıştı) ve sinyal vermeye kalmadan gelip ona vurduğumu yazdı (ifade bu sinyal vermeye kalmadan).

    Sinyal Vermeme Kaza Kusur Oranı

    Biraz dönüp yolu yarıladıktan sonra mı sinyal verecektin kardeşim dedim bir şey demedi :) Sürücü görüşündeki ifadeler kaza kusur oranını çok etkiler mi? 2 araç farklı şeritlerde düz gidiyorken kaza oluyorsa ve benim arabanın sağı onun solu hasar alıp ben sola savruluyorsam dediğinin doğru olmadığı ispat etmeye yetmez mi? Benim ona vurmam için düz giderken sağa kırmam lazım çünkü. Bir de polis gelince ilk sorduğu şey diğer şerite geçip geçmediğim oldu? Aracın bir kısmının diğer şerite geçmesinin kusura etkisi nedir?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 24 Kasım 2021; 8:41:32 >







  • şimdi velev ki sen sollayacak olsaydın bile sinyalini yakıp soluna geçtiğin anda o dönmeyi bırak şerit dahi değiştiremez.

    önce o sinyal yakmış olsaydı, senın onu beklemen gerekiyordu.

  • Arkadaş yolun iki şerit olduğunu sonradan söylediği için mesajımı değiştirdim, ben yanlış anlayıp yazmışım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 25 Kasım 2021; 9:20:50 >
  • teşekkür ederim hocam. Fakat akan trafikte sinyal vermeden dönüş yapmak kusur değil mi?


    67/1-c trafik cezası Dönüşlerde veya şerit değiştirmelerde niyetini dönüş işaret ışıkları veya kol işareti ile açıkça ve yeterli şekilde belirtmemek, işaretlere manevra süresince devam etmemek ve biter bitmez sona erdirmemek, yasaktır.

  • büyük ihtimalle %100 sen kusurlu çıkacaksın gibi. Işıklarda genelde düz çizgiler vardır yani sollama ya da şerit değiştirme yasaktır. O yüzden adama herhangi bir kusur verileceğini sanmıyorum. Senin zaten sollama yapman yasak

  • GarbageCollector kullanıcısına yanıt

    hocam orda ışık vs yok ışık ileride kavşak yazan yerde. Kazanın olduğu yer ışıktan önceki ara sokak kavşağı ve yerde kesik kesik çizgiler var. Ben ışığa yetişmek için bayağı geriden solladım daha doğrusu sol şeritten ilerliyordum karşı taraf da sağ şeritten ilerlerken dönüş yaptı. Tabi gene de kusurluysak yapacak bir şey yok ama %100 verirlerse de herkes her anda sinyal vermeden sağa sola dönmek için önüne kırabilir gibi bir anlam çıkardım ben.

  • dr0742 D kullanıcısına yanıt

    Sollama yapmanda herhagi bir sakınca yoksa size her zamanki tarife uygulanır %50 %50. İki tarafta bariz kusurlu olmayınca genelde 50-50 veriyorlar.

  • Yol tek gidiş tek geliş ise ihale sizde. Çift geliş çift gidişse ihale diğer sürücüde kalır.

  • Polis sorduğuna göre demek ki karşı şeritte sollama yapman büyük ihtimalle yasaktı ama düz çizgi ile belirtmeleri gerekir bunu ya da trafik işareti ile sollama yapamayacağın belirtilmesi gerekir diye düşünüyorum. Trafik işaretlerini kontrol ettin mi acaba. Eğer sollama yapılmayacağına dair bir işaret varsa kesin yüksek oranda sen kusurlusun. Tabi işaret olmasa bile burada sollama yapılmayacağını bilmen gerekir gibisinden muamele yaparlarsa yine sen suçlusun ama diğer araba da hatalı bence. Bu adam sinyali direksiyonu kırdıktan sonra veriyorsa her yolda böyle yapıyordur. (Büyük ihtimalle vermeyecekti bile) Bugün sana yarın başka birine başka bir yerde çarpacak. Aynayı da kontrol etmiyor anlasılan. Her hatalı sollama yapana geçireydik ayağımız sanayiden çıkmazdı.


    Ben 40 metre geriden sinyali yaktığım zaman bile tam dönmeye 4-5 metre kala arkadan son sürat biri gelip solluyor. Aynayı kontrol etmeden dönüp yandan dokundursam takla atacak haberi yok.





  • Dreamerrrr D kullanıcısına yanıt

    Yol çift gidiş çift geliş. Kaza gidiş şeritleri içinde oldu ama benim aracın yarısı geçerken diğer şerite taşmıştı.

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Yolda giderken ondeki arac once aynasindan kendisini gecip gecmeyen olduguna bakmali sonra serit degistirmeli. Kural bu. Aynayi kontrol edecek arac yoksa serit degistirecek.

  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt

    hocam 2 gidiş 2 geliş. Ortada çift devamlı çizgi var, kazanın olduğu kavşakta ise kesik kesik çizgiler var. Ben 2 gidişin sol şeridindeydim, diğer araç sağ şeridindeydi. Karşı araç dönüş için sola doğru kırınca ben de sola doğru son anda kırdım sürtme şeklinde sıyırttırıp karşı kaldırıma geçerek durabildim. Karşıdan gelen araç olmadığı için rahat sollama amaçlı çift çizginin birazını başta geçmiş olabilirim ama kesinlikle karşı şeritte ilerlemiyordum. Ayrıca önümdeki araç dönüşünün yarısını tamamlamış olup da ben çok hızlı gelip göbekten girmedim yani. Arkadaş aynaya bakmadan sinyal vermeden sola anlık hamle yapınca oldu. Karşı araç şu şekilde:

    Sinyal Vermeme Kaza Kusur Oranı




  • Karşı aracın sinyal vermeye kalmadan lafına göre kusur büyük ihtimal karşıya yazılır, neticede siz bir şeritte ilerliyorsunuz, diğer araç aniden önünüze kırıyor ve bu lafla önünüze kırdığını itiraf ediyor. Sola dönecek ise vakitlice sinyalini vermesi ve sol şeride geçmesi gerekli. Karşı araçtaki sürtme izleri de önünüze kırdığını belli edecek şekilde gibi geldi bana.
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Kazayı yapan arkadaş 2-2 gidiş geliş olduğunu söyleyince durum aydınlandı, tutanakta da tek şerit gibi görünüyor, kasko-sigorta açısından sıkıntılı olabilir, çift gidiş geliş olduğunu belirtmek gerek bence.


    Tabi ki, adam zaten sağda gidiyor olup, son anda sola dönmeye çalışmışsa ordan, yaptığı büyük armutluk zaten. Kusuru olacak büyük ihtimal ama arkadaş da arkadan çarpmış olduğu için ona da bir miktar kusur yazılır herhalde.


    Ben önceki yazdıklarımı tamamen tek şerit gidiş geliş gibi düşünerek yazdım kusura bakmayın.

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    sorun yok. ben de yanlış bildiğinizi düşünerek düzeltmek istedim. kazasız belasız sürüşler dilerim.

  • Geçmiş olsun sadece bir hatırlatma yapmak istedim ,aracınızda kamera olsaydı kimseye meramınızı anlatmak durumunda kalmazdınız ,alın izleyin kim haklı kim haksız buyrun karar verin derdiniz.

  • Han_09 H kullanıcısına yanıt

    kesinlikle haklısınız

  • dr0742 D kullanıcısına yanıt

    Şimdi olay aydınlandı işte. Tek gidiş sandım. Bence siz haklısınız. Bir kere zaten aksine işaret yoksa sağ şeritten sola dönülmez. Bu mallığı bizim ülkede niye çoğu kişi yapıyor hala anlamıs değilim. Hadi son anda karar verdin sola dönmeye -ki bu yanlış- bi aynanı falan kontrol et be adam.


    Ki karşı şerite taşmanız kurallara göre yasak olabilir ama herkesin de yaptığı bir şey. Solladığımız araç stabil, kararlı sürüş sergilemiyorsa -sağa sola yalpalıyorsa mesela- ona göre mesafe bırakır herkes. Tabi buna bakmazlar. Kural neyse odur. Burada kusur yüksek ihtimalle yüzde 50 yüzde 50 yazılır gibime geliyor. Ters yöndeki şeride taştığınız için. Diğer araç da hatalı dönüş yaptığı için.


    Ekleme: Ama bana kalırsa hata yüzde yüz diğer araçta. Çünkü siz şeridinizden taşmasanız de bu kaza meydana gelecekti. Hatta daha kötü sonuçlanacaktı kaçma mesafeniz azalacağı için.





  • Çift direk çizginin dışına taştıysanız kusur yüzde yüz size çıkar. çift direk çizgiyi refüj gibi düşünebilirsiniz. kesinlikle dışına çıkılamaz. Hatalı sollamadan size çıkacak duruyor.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.