Şimdi Ara

Yüksek devirdemi kulanırsak çok yakar yoksa düşük devirdemi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
7.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • "Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
    Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
    Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor."



    Üstteki bilgileride başka bir forumda okudum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cliohb1416v

    "Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
    Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
    Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor."



    Üstteki bilgileride başka bir forumda okudum

    Benzinli araçta maksimum torkta tasarruf yapamazsınız.Çünkü atmosferik motorlarda genelde 4000 civarında verir maks torku bu devirde tasarruf olmaz.Üstte yazılanlar dizel araç için söz konusudur.Çünkü maks torku 1750 2000 civarında vermeye başlar.Az yakmak için önemli olan aracı taşımaya yeterli olan mümkün olan en az devirde kullanmak ile olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    arkadaşlar 4'üncü viteste 30 km hız ile (sokak içlerinde) araba sürdüğümde anlık yakıt göstergesi çok az gösteriyor.araca bir zararı olurmu.
    5'inci vitestede 40-50 km hız yapıyorum.anlık yakıt göstergesi 100km/5lt gibi çok az değer gösteriyor.devir göstergeside 1000 devir civarı oluyor.
    aracım benzinli


    Çinli taksiciler gibi olmuş kullanımınız. Araç gaz yediği sürece benzinli araçlarda daha az yakar diye biliyorum. Çinde taksiciler 2 vitesle kaldırıyorlar aracı sonra 5. vitese takıp yola devam ediyorlar niye diye sorduğumda Çinli arkadaşım yakıt tasarrufu için olduğunu söylemişti. Gittiğimiz şehirler genelde düz olduğu için adamlar 2. ve 5. vitesi kullanıyorlardı genellikle.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.