Şimdi Ara

Yüksek devirdemi kulanırsak çok yakar yoksa düşük devirdemi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
7.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrahan27

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın hızını sabit tutmak için gaz pedalına en az açıyla bastığınız vites ve devirde az yakar yani motorun en iyi çektiği devir - max. torkunu verdiği devir oluyor. bunu deneyerek ve anlık tüketimi sürekli takip ederek rahatça bulabilirsiniz.

    Ben acaba 2 . vitesin yüksek devrimi 3 ün düşük devri arasında kalmıştım ama 3. düşük devrinden daha az yakıyor gibi.

    aynen öyle 3. attığınızda motor max. torkunu verdiği devire gelir. dizelde devir arttıkça tork eğrisi düşme eğilimi gösterir

    Sanırım multijettende anlıyorsunuz Fiorino muzda var kombi değil emotion 2. vitesten çabucak 3 e geçmek istiyor bana performansı düşük geliyor düşüncem doğrumu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.

    Hay bu 1.3 mjet kadar taş düşsün başınıza.Millet vw den sıkıldı son günlerin taşlama modası 1.3 motor oldu.Adam hangi devirde araç kullanmalı diye sormuş cevap yine 1.3 motora gelmiş.

    4 yetişkin full dolu bagaj ve arkada oturanların elinde, arka camın dibinde eşyalarla dolu olmak üzere bu yaz astra 1.3cdti ile Kastamonu'dan Gemlik'e gittim. Gerede'den otobana girip İzmit'ten çıktım ve otobanda 140 ın altına hiç düşmedim. 550km toplam mesafede 100km de 6,2-6,4 yaktı. Sizin hesabınıza göre 3lt yakmalıydı, ne de olsa 2 dizel kadar mazot içiyorya

    Ha bir de bu arabayla sollamaya çıkmak çok tehlikeliya, trafik polisine yalvar yakar girebildik otobana

    1.3cdti dan önce 10 sene 1.4 polo benzinli kullandım ve aradaki tek fark kalkışta cdti bayık ki polo kendi ayarındaki birçok arabayı kalkışta geçecek atiklikte bir arabaydı zaten.Onun dışında bu motorla sollama yapılmaz diyen adam şöfor değildir.Hala daha sollanmaz diyen varsa buyursun nasıl sollama yapılıyor göstereyim (yarış yapmayı kastetmiyorum).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.

    Hay bu 1.3 mjet kadar taş düşsün başınıza.Millet vw den sıkıldı son günlerin taşlama modası 1.3 motor oldu.Adam hangi devirde araç kullanmalı diye sormuş cevap yine 1.3 motora gelmiş.

    4 yetişkin full dolu bagaj ve arkada oturanların elinde, arka camın dibinde eşyalarla dolu olmak üzere bu yaz astra 1.3cdti ile Kastamonu'dan Gemlik'e gittim. Gerede'den otobana girip İzmit'ten çıktım ve otobanda 140 ın altına hiç düşmedim. 550km toplam mesafede 100km de 6,2-6,4 yaktı. Sizin hesabınıza göre 3lt yakmalıydı, ne de olsa 2 dizel kadar mazot içiyorya

    Ha bir de bu arabayla sollamaya çıkmak çok tehlikeliya, trafik polisine yalvar yakar girebildik otobana

    1.3cdti dan önce 10 sene 1.4 polo benzinli kullandım ve aradaki tek fark kalkışta cdti bayık ki polo kendi ayarındaki birçok arabayı kalkışta geçecek atiklikte bir arabaydı zaten.Onun dışında bu motorla sollama yapılmaz diyen adam şöfor değildir.Hala daha sollanmaz diyen varsa buyursun nasıl sollama yapılıyor göstereyim (yarış yapmayı kastetmiyorum).

    Algı sorununuz var herhalde. Ben yalnızca örnek verdim. Düşük hacimli başka motorları da örnek gösterebilirim. 1.4 Polo'nun alt devirlerde daha iyi olmasının nedeni atmosferik olmasıdır. 1.3 mJet turbo beslemeli bir motor olduğundan, turbo yeterli basıncı sağlayana kadar araç yeterli çekiş sağlayamaaz. Siz herhalde 1400cc'den büyük hacme sahip araba kullanmamaışsınız, ben de 14000 cc'den küçük motorlu araba kullanmadım; anlattıklarımı çok iyi anlayabileceğinizi sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.

    Hay bu 1.3 mjet kadar taş düşsün başınıza.Millet vw den sıkıldı son günlerin taşlama modası 1.3 motor oldu.Adam hangi devirde araç kullanmalı diye sormuş cevap yine 1.3 motora gelmiş.

    4 yetişkin full dolu bagaj ve arkada oturanların elinde, arka camın dibinde eşyalarla dolu olmak üzere bu yaz astra 1.3cdti ile Kastamonu'dan Gemlik'e gittim. Gerede'den otobana girip İzmit'ten çıktım ve otobanda 140 ın altına hiç düşmedim. 550km toplam mesafede 100km de 6,2-6,4 yaktı. Sizin hesabınıza göre 3lt yakmalıydı, ne de olsa 2 dizel kadar mazot içiyorya

    Ha bir de bu arabayla sollamaya çıkmak çok tehlikeliya, trafik polisine yalvar yakar girebildik otobana

    1.3cdti dan önce 10 sene 1.4 polo benzinli kullandım ve aradaki tek fark kalkışta cdti bayık ki polo kendi ayarındaki birçok arabayı kalkışta geçecek atiklikte bir arabaydı zaten.Onun dışında bu motorla sollama yapılmaz diyen adam şöfor değildir.Hala daha sollanmaz diyen varsa buyursun nasıl sollama yapılıyor göstereyim (yarış yapmayı kastetmiyorum).

    Bahsettiğim üzre Fiorino Emotion aracımızda var 5000 km de daha 50 km lik bir yere gidilecekti depoyu doldurdum sonra 50 km sonra tekrar doldurdum 2 lt yaktı.Ama yolda 90 ı geçmedim.




  • Fiorino anlık yakıt tüketimini göstermiyorsa birkaç litre yakıtla sağlıklı bir hesaplama yapılamaz ama onun yakacağı da aşağı yukarı öyle bir şeydir. Hafif ticarilerin vites oranları otomobillerden daha farklıdır. Genellikle şehir içi ulaşım amaçlı olduklarından ekonomi hızları 50, 70 km gibi belirli sınırlardır. Bazen ekonomi vites olarak altıncı vites olur ve onda da yine ekonomi hızı 90-100 km/h gibi oluyor. Aracın motor hacmi kadar rüzgar sürtünme katsayısı da önem arz ediyor. otomobiller gibi düşük sürtünme kat sayısına sahip olmadığında ticariler, orta viteslerde gidiyor olsa bile yaklşaık 70 km/h hızlarda en ekonomik şekilde yol alırlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Fiorino anlık yakıt tüketimini göstermiyorsa birkaç litre yakıtla sağlıklı bir hesaplama yapılamaz ama onun yakacağı da aşağı yukarı öyle bir şeydir. Hafif ticarilerin vites oranları otomobillerden daha farklıdır. Genellikle şehir içi ulaşım amaçlı olduklarından ekonomi hızları 50, 70 km gibi belirli sınırlardır. Bazen ekonomi vites olarak altıncı vites olur ve onda da yine ekonomi hızı 90-100 km/h gibi oluyor. Aracın motor hacmi kadar rüzgar sürtünme katsayısı da önem arz ediyor. otomobiller gibi düşük sürtünme kat sayısına sahip olmadığında ticariler, orta viteslerde gidiyor olsa bile yaklşaık 70 km/h hızlarda en ekonomik şekilde yol alırlar.

    Araç yeni şirkette kullanılıyor ben ilk defa kullandım pek kurcalamadım sadece km ye baktım doldurdum tekrar 50 km de doldurdum şehirlerarası yoldu. 70-80-85 arası gidip geldim .Belki emotionlarda vardır anlık yakıt tüketimi .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.

    Hay bu 1.3 mjet kadar taş düşsün başınıza.Millet vw den sıkıldı son günlerin taşlama modası 1.3 motor oldu.Adam hangi devirde araç kullanmalı diye sormuş cevap yine 1.3 motora gelmiş.

    4 yetişkin full dolu bagaj ve arkada oturanların elinde, arka camın dibinde eşyalarla dolu olmak üzere bu yaz astra 1.3cdti ile Kastamonu'dan Gemlik'e gittim. Gerede'den otobana girip İzmit'ten çıktım ve otobanda 140 ın altına hiç düşmedim. 550km toplam mesafede 100km de 6,2-6,4 yaktı. Sizin hesabınıza göre 3lt yakmalıydı, ne de olsa 2 dizel kadar mazot içiyorya

    Ha bir de bu arabayla sollamaya çıkmak çok tehlikeliya, trafik polisine yalvar yakar girebildik otobana

    1.3cdti dan önce 10 sene 1.4 polo benzinli kullandım ve aradaki tek fark kalkışta cdti bayık ki polo kendi ayarındaki birçok arabayı kalkışta geçecek atiklikte bir arabaydı zaten.Onun dışında bu motorla sollama yapılmaz diyen adam şöfor değildir.Hala daha sollanmaz diyen varsa buyursun nasıl sollama yapılıyor göstereyim (yarış yapmayı kastetmiyorum).

    Algı sorununuz var herhalde. Ben yalnızca örnek verdim. Düşük hacimli başka motorları da örnek gösterebilirim. 1.4 Polo'nun alt devirlerde daha iyi olmasının nedeni atmosferik olmasıdır. 1.3 mJet turbo beslemeli bir motor olduğundan, turbo yeterli basıncı sağlayana kadar araç yeterli çekiş sağlayamaaz. Siz herhalde 1400cc'den büyük hacme sahip araba kullanmamaışsınız, ben de 14000 cc'den küçük motorlu araba kullanmadım; anlattıklarımı çok iyi anlayabileceğinizi sanmıyorum.

    Anlatta öğrenelim paşam şu cahil azıcık aydınlansın sayende, burdaki herkes alleme-i cihan araba,motor konusunda sende öylesin belliki.

    Örneğini bir daha adam gibi ver, algılamazsın bilmem anlamazsın diyede dangalak dangalak konuşma. 2 dizel kadar yakar diye laf konuşup kıvırma ondan sonra.




  • Max tork ile max beygir arasındaki bölge.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Yük için kamyon kullanmak gerekmiyor. Ağırlığına oranla düşük hacimli motora sahip arabalar düşük devirlerde, yüksek hızlarda, araba doluyken ve dik yokuşlarda az yakmaz. Düz yol hariç, yüksek hız-düşük devir eskiden kalma yanılgıdır esasında. 1.3 mJet yüklüyken veya uzun yolda giderken 2 dizel motorlu araba kadar yakar. Bu durum, azami tork devrinin daha yüksek devirlerde elde edildiği atmosferik motorlarda daha belirgindir.

    Hay bu 1.3 mjet kadar taş düşsün başınıza.Millet vw den sıkıldı son günlerin taşlama modası 1.3 motor oldu.Adam hangi devirde araç kullanmalı diye sormuş cevap yine 1.3 motora gelmiş.

    4 yetişkin full dolu bagaj ve arkada oturanların elinde, arka camın dibinde eşyalarla dolu olmak üzere bu yaz astra 1.3cdti ile Kastamonu'dan Gemlik'e gittim. Gerede'den otobana girip İzmit'ten çıktım ve otobanda 140 ın altına hiç düşmedim. 550km toplam mesafede 100km de 6,2-6,4 yaktı. Sizin hesabınıza göre 3lt yakmalıydı, ne de olsa 2 dizel kadar mazot içiyorya

    Ha bir de bu arabayla sollamaya çıkmak çok tehlikeliya, trafik polisine yalvar yakar girebildik otobana

    1.3cdti dan önce 10 sene 1.4 polo benzinli kullandım ve aradaki tek fark kalkışta cdti bayık ki polo kendi ayarındaki birçok arabayı kalkışta geçecek atiklikte bir arabaydı zaten.Onun dışında bu motorla sollama yapılmaz diyen adam şöfor değildir.Hala daha sollanmaz diyen varsa buyursun nasıl sollama yapılıyor göstereyim (yarış yapmayı kastetmiyorum).

    Algı sorununuz var herhalde. Ben yalnızca örnek verdim. Düşük hacimli başka motorları da örnek gösterebilirim. 1.4 Polo'nun alt devirlerde daha iyi olmasının nedeni atmosferik olmasıdır. 1.3 mJet turbo beslemeli bir motor olduğundan, turbo yeterli basıncı sağlayana kadar araç yeterli çekiş sağlayamaaz. Siz herhalde 1400cc'den büyük hacme sahip araba kullanmamaışsınız, ben de 14000 cc'den küçük motorlu araba kullanmadım; anlattıklarımı çok iyi anlayabileceğinizi sanmıyorum.

    Anlatta öğrenelim paşam şu cahil azıcık aydınlansın sayende, burdaki herkes alleme-i cihan araba,motor konusunda sende öylesin belliki.

    Örneğini bir daha adam gibi ver, algılamazsın bilmem anlamazsın diyede dangalak dangalak konuşma. 2 dizel kadar yakar diye laf konuşup kıvırma ondan sonra.



    Barku ben açıkladım zaten en fazla 5 yakar yüklü olsada nerden 2 araba kadar yakıyormuş




  • Bazilari max tork u verdigi devir demis, bazilari da max beygir ile tork arasi demis.

    Max torku 4800 devirde max beygiri de 6000 devirde veriyor benim arac, 4500 devirden sonra hissedilir bir sekilde atiklesiyor arac.

    Ee ben ne yapacagim 4800 devir ve ustunde mi gezinecegim o hesaba gore? Ben genelde 1750-2500 devir cogunlukla 2000 devirde kullaniyorum zaten 100 ile giderken 2000 devir yaptigindan yeterli oluyor (duz yolda)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Bazilari max tork u verdigi devir demis, bazilari da max beygir ile tork arasi demis.

    Max torku 4800 devirde max beygiri de 6000 devirde veriyor benim arac, 4500 devirden sonra hissedilir bir sekilde atiklesiyor arac.

    Ee ben ne yapacagim 4800 devir ve ustunde mi gezinecegim o hesaba gore? Ben genelde 1750-2500 devir cogunlukla 2000 devirde kullaniyorum zaten 100 ile giderken 2000 devir yaptigindan yeterli oluyor (duz yolda)

    Dizel için söylenmiş onlar.
  • 90 km/h hızla gitmek mi ekonomik, yoksa 140 km/h hızla devir göstergesinde 3 ü geçirmemek mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 14 Ocak 2012; 14:32:05 >
  • Yol bilgisayarinda anlik tuketim var hani, ordan gozlemle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrahan27

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrahan27

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın hızını sabit tutmak için gaz pedalına en az açıyla bastığınız vites ve devirde az yakar yani motorun en iyi çektiği devir - max. torkunu verdiği devir oluyor. bunu deneyerek ve anlık tüketimi sürekli takip ederek rahatça bulabilirsiniz.

    Ben acaba 2 . vitesin yüksek devrimi 3 ün düşük devri arasında kalmıştım ama 3. düşük devrinden daha az yakıyor gibi.

    aynen öyle 3. attığınızda motor max. torkunu verdiği devire gelir. dizelde devir arttıkça tork eğrisi düşme eğilimi gösterir

    Sanırım multijettende anlıyorsunuz Fiorino muzda var kombi değil emotion 2. vitesten çabucak 3 e geçmek istiyor bana performansı düşük geliyor düşüncem doğrumu?

    mutijet grande puntom var
    fiorino kanında az çok ticari olduğu için vites aralıkları özellikle ilk 3 vites kısadır yüklü durumlar için bu yüzden sık vites değiştirmek gerekir. 95 likleri yeterli sizinki muhtemelen 75 liktir.
    bu arada fiorinoda anlık tüketim mevcut. trip butonundan değiştirerek görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 14 Ocak 2012; 15:09:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrahan27

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrahan27

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın hızını sabit tutmak için gaz pedalına en az açıyla bastığınız vites ve devirde az yakar yani motorun en iyi çektiği devir - max. torkunu verdiği devir oluyor. bunu deneyerek ve anlık tüketimi sürekli takip ederek rahatça bulabilirsiniz.

    Ben acaba 2 . vitesin yüksek devrimi 3 ün düşük devri arasında kalmıştım ama 3. düşük devrinden daha az yakıyor gibi.

    aynen öyle 3. attığınızda motor max. torkunu verdiği devire gelir. dizelde devir arttıkça tork eğrisi düşme eğilimi gösterir

    Sanırım multijettende anlıyorsunuz Fiorino muzda var kombi değil emotion 2. vitesten çabucak 3 e geçmek istiyor bana performansı düşük geliyor düşüncem doğrumu?

    mutijet grande puntom var
    fiorino kanında az çok ticari olduğu için vites aralıkları özellikle ilk 3 vites kısadır yüklü durumlar için bu yüzden sık vites değiştirmek gerekir. 95 likleri yeterli sizinki muhtemelen 75 liktir.
    bu arada fiorinoda anlık tüketim mevcut. trip butonundan değiştirerek görebilirsiniz.

    Evet 75 likmiş ama kombi değil emotion model 2 ay kadar önce alındı iç donanım beni gayette tatmin etti. Fiyatına göre mükemmel araç .32.500 tl ye böyle araba bulunmaz. Belki aile kullanıcıları için ticari gözükmesi sorun olur hız sınırı ve muayene eksileri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Aracın teknik verilerine bakıp azami tork gücünün alındığı devirde kullanın. Düz yolda, araba çektiği sürece bu devrin 500 rpm kadar altında kullanılabilir ama hafif tırmanışlarda azami tork devri uygundur.

    merhabalar

    benim arabada max torku(124nm) 3000 devirde veriyor sonra bu tork gittikçe düşüyor.

    misal
    5. vites 100 le giderken ortalama devir 3000 oluyor
    4. vites 80le giderken ortalama devir 3000 oluyor
    3. vites 60 la giderken ortalama devir 3000 oluyor
    2. vites 40la giderken ortalama devir 3000 oluyor

    ama 3000 devirde araba bağırıyor gibi geliyor ve ben rahatsız oluyorum yada araba zorlanıyor gibi geliyor zarar gelir düşüncesi ile 5. vites 2000 devir 80km/s le kullanıyorum .

    bu durumda ben arabaya çok mu yaktırıyorum.

    sizin dediğinize göre ben arabayı 4. vites 3000 devir 80 km/s le kullansam daha az yakacak doğrumudur.




  • soğukken 1500-2000 de vites atarım sıcakken 2200-3000 arası vites atarım sonuç aracı aldığımda 5.4 ortalamam 6.4 oldu
  • Düşük devir daha iyidir genel olarak ama benim kendi gözlemim şu şekilde:

    - aşağı eğimli yol: Yüksek vites, gaza basılmaz, cut off sağolsun anlık tüketim 0 olur. Boşta inmenin enjeksiyonlu araçlarda hiç bir faydası yoktur . Viteste inmekle gerçek ekonomi sağlanır.

    - Düz yolda: Düz yolda max torku vermeye başladığı aralık geçilir, vites atınca bu aralıktan çok alt devire düşmeyecek şekilde ayarlanır. 2.500'de atıyorum 1900 oluyor mesela, 2000 de atıyorum 1500 oluyor . Düz yolda kafi. Düz yolda kesinlikle yüksek vites düşük devir. 75 civarı giderken 6 . vites istiyor mesela aracım.

    - Rampa çıkarken: Bana göre sabit devir sabit hız en iyisidir. sokak arasında 2. vites 2500 deviri tutturduğum zaman anlkık tüketim 17 'den yukarı çıkmaz. 2500 'ü geçersem, gaza hızlanma amacıyla fazla basarsam anlık tüketim fırlar. Gidip vites yükseltirsem ve hızlanırsam araç 2500 devirde sabit gittiğimden fazla yakar ama aşırıya gitmez. Vites büyüttüğümde devir iyice düşüp yığılma yapacak olursa anlık tüketim fırlar.

    En iyisi sabit devir sabit hız bu yol durumunda bence.




  • arkadaşlar 4'üncü viteste 30 km hız ile (sokak içlerinde) araba sürdüğümde anlık yakıt göstergesi çok az gösteriyor.araca bir zararı olurmu.
    5'inci vitestede 40-50 km hız yapıyorum.anlık yakıt göstergesi 100km/5lt gibi çok az değer gösteriyor.devir göstergeside 1000 devir civarı oluyor.
    aracım benzinli
  • Atmosferik benzinli araçlarda,
    düz yolda düşük devir 2000-2500 arası
    rampada yüksek devir 3500-4000 gibi
    Vitesli bisiklet mantığı ile aynı...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.