Şimdi Ara

yüksek hızda uzun süre gitmenin zararı? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
15.942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Size çok basit bir örnek vereyim, parmağınızı bir duvara koyup biraz bastırarak yavaş yavaş 2-3 metre sürükleyin, birde aynı mesafeyi hızlıca aynı şekilde bastırarak sürükleyin, hangisinde canınız yanıyor, hızlıca sürttüğünüzde yanma olur ve elinizi çekersiniz, yüksek devirlere göre yapılmamış bir motoru sürekli yüksek devirlerde kullanmakta aynı şekilde zarar verir, zaten bir clio ile 150-160 sürekli gitmek akıl mantık işi de değildir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: targocid

    Ozaman dizel motorlar az devir çevirdiği içinde uzun ömürlü oluyorlar.Tabi mazotun yağlama özelliğini saymazsak..Ve terlemiyorlar..


    Uzun ömürlü olmasına neden olacak yönleri düşük devir,mazotun yağlama özelliği ve sürücülerinin birçoğunun bu araçlarla ekonomi yapma peşinde olması

    Ama ne olursa olsun birçoğu turbo beslemeli olan bu motorlar mazotun güce çevrilişinde oluşan aşırı basınç ve turbo basıncı karşısında risk altında olduğuda gerçek.
  • Araclarin klavuzlarinda yuksek devirlerde kullanmanin herhangi bir sakincasi olmayacagi yaziyor. Enjeksiyonlu araclar zaten belirli devirlerde keime gidiyorlar. Ulkemizde sabit 200 ile gidebileceginiz yol da cok fazla yok. Bir ara IST ANKARA arasi 10-15 dk. kadar laguna ile 190-200 km. hizla gidebilmistim. Ancak tuketimin yol bilgisayarinda 16-23 lt/100 km. oldugunu gordukce moralim bozumlustu. Bir daha da hic acelem olmadigi halde o kadar yuksek suratlerde gitmenin sadece devlete ve benzin istasyonlarina ek kazanc saglamak disinda bir faydasi olmadigi kanaati hakim oldu.
  • şu terlemeyi anlayamadım motor canlımı terlesin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tk152

    Araclarin klavuzlarinda yuksek devirlerde kullanmanin herhangi bir sakincasi olmayacagi yaziyor. Enjeksiyonlu araclar zaten belirli devirlerde keime gidiyorlar. Ulkemizde sabit 200 ile gidebileceginiz yol da cok fazla yok. Bir ara IST ANKARA arasi 10-15 dk. kadar laguna ile 190-200 km. hizla gidebilmistim. Ancak tuketimin yol bilgisayarinda 16-23 lt/100 km. oldugunu gordukce moralim bozumlustu. Bir daha da hic acelem olmadigi halde o kadar yuksek suratlerde gitmenin sadece devlete ve benzin istasyonlarina ek kazanc saglamak disinda bir faydasi olmadigi kanaati hakim oldu.

    Ben teorik olarak sormuştum.Örneğin çok büyük dümdüz bir pisste aynı 2 arabanın birisi sürekli 200 km. ile diğeri 100 km. ile 100.000 km. dolaşsın.Sonunda motor açılıp bakıldığında motorun yıpranması ve aşınma oranları aynımı olacaktır?1. bunu merak etmiştim.

    Terleme ise ustaların söylediği motorun birleşim yerlerinden(örneğin üst kapak contası bölgesi) yağ kaçırmasıymış.Bu aynı model bazı arabalarda var bazılarında yok.Acaba üretimle ilgili bir sorunmu yoksa kullanmaya bağlımıdır? bunu merak etmiştim.teşekkürler..




  • bu sorunun cevabı basit tabi ki eğer o kadar kilometre dağılmadan gidebilirse 200 km ile giden arabanın motoru çok daha fazla aşınmış olacaktır, en basit örnek ralli araçlarından verilebilir çok daha dayanıklı motorları olmasına rağmen hiçbir zaman 100 bin km yapamazlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    bu sorunun cevabı basit tabi ki eğer o kadar kilometre dağılmadan gidebilirse 200 km ile giden arabanın motoru çok daha fazla aşınmış olacaktır, en basit örnek ralli araçlarından verilebilir çok daha dayanıklı motorları olmasına rağmen hiçbir zaman 100 bin km yapamazlar.


    +1 bence motor yıpranması motorun kaç km yaptığından çok toplam çevirdiği devir sayısıyla alakalı..
  • hız akıl karı bişi diil zaten aksiyon istiyorsan çok devir yapmana gerek yok devri hızlı yükselt
  • Konu dışı ama uzun süre yüksek hızda bence lastiklere çok dikkat etmek gerekir.

    motor dur mekaniktir halledilir.

    lastikler çok ısınırsa ....

    Aman Allah korusun....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 22 Ağustos 2008; 14:04:09 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy

    Konu dışı ama uzun süre yüksek hızda bence lastiklere çok dikkat etmek gerekir.

    motor dur mekaniktir halledilir.

    lastikler çok ısınırsa ....

    Aman Allah korusun....


    Bencek lastikler o kadar çok ısınmaz eyer her şey düzgun se lastikler ve jantlar yaplan frenlerden ısınır F1 veya leman yarışlarına bakacak olursak orada adamlar 280-300 km/h 40km/h düşmekte ve bu olay lastikleri ısıtmakta normal şartlarda kim 200 den 20 düşüp tekrar 200 çıkıyor bence bu doğru bir yaklasım değil. Lastiğin havası olması grekenden az olsa bile yine patlayacak kadar ısınmaz ama lastik deforme olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy

    Konu dışı ama uzun süre yüksek hızda bence lastiklere çok dikkat etmek gerekir.

    motor dur mekaniktir halledilir.

    lastikler çok ısınırsa ....

    Aman Allah korusun....


    Bencek lastikler o kadar çok ısınmaz eyer her şey düzgun se lastikler ve jantlar yaplan frenlerden ısınır F1 veya leman yarışlarına bakacak olursak orada adamlar 280-300 km/h 40km/h düşmekte ve bu olay lastikleri ısıtmakta normal şartlarda kim 200 den 20 düşüp tekrar 200 çıkıyor bence bu doğru bir yaklasım değil. Lastiğin havası olması grekenden az olsa bile yine patlayacak kadar ısınmaz ama lastik deforme olur.


    Isınır.F1 lastiklerinin hamuru üretimi herşeyi özeldir.Aracın ağırlığı bile lastik ısınmasında etkilidir.Standart lastikler 180 km hız lastikleri 220 km/h saat hızlara garanti verirler.
    Tamam bunlar herşey normalse patlamayabilir ancak ufacık bir mıcır aşırı ısınmış lastiğin yarılması için yeterlidir.F1 de de istanbul gp de hamilton lastikleri çok ısıtacak şekilde ayarladığından 1 pit fazla yaptı ki lastikler o hıza dayanamadığı için.




  • din kardeşiyiz


    quote:

    Orjinalden alıntı: ctrl_alt_del

    BU DA ŞEHİR EFSANESİ,
    ARACIN DEVRİNİ SIK OLARAK YÜKSELTİP ALÇALTMAK, YANİ SIKIŞIK BİR TRAFİKTE YAPILAN DUR-KALKLAR MOTORU VE AKTARMA ORGANLARININ DAHA FAZLA ZORLAR.
    ŞAHSEN BEN 200-210 KM SÜRAT İLE 1 SAAT CİVARINDA 2000 MODEL ASTRA KULLANDIM, MOTORDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK, SORUN VS OLMADI...
  • yani f1 deki lastik teknolojisi ile 100 ytl ye aldığımız lastikleri, f1 pisti ile bizim otoyol ve karayollarımızı bir mi tutyorsunuz.

    Ayrıca bir sürüde eski teknoloji ile üretilmiş, rafta 3 -5 sene beklemiş lastik var. Ve bunları alan bir sürüde arkadaş.

    Çok sık görülmemekle beraber uzun süreli aşırı hızdan dolayı patlayan (yan etkenlerde dahil arkadaşların dediği gibi taş mıcır v.s..) lastikler vardır.

    Bu risk olduğu içinde A1 den ZR ye kadar endeksler vardır lastiklerde... (bizim genelde bildiklerimiz ve kullandıklarımız H 210 km/s, T 190 km/s V 240 km/s .....)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 22 Ağustos 2008; 18:34:40 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy

    yani f1 deki lastik teknolojisi ile 100 ytl ye aldığımız lastikleri, f1 pisti ile bizim otoyo ve karayollarımızı bir mi tutyorsunuz.

    Ayrıca bir sürüde eski teknoloji ile üretilmiş, rafta 3 -5 sene beklemiş lastik var. Ve bunları alan bir sürüde arkadaş.

    Çok sık görülmemekle beraber uzun süreli aşırı hızdan dolayı patlayan (yan etkenlerde dahil arkadaşların dediği gibi taş mıcır v.s..) lastikler vardır.

    Bu risk olduğu içinde A1 den ZR ye kadar endeksler vardır lastiklerde... (bizim genelde bildiklerimiz ve kullandıklarımız H 210 km/s, T 190 km/s V 240 km/s .....)







  • quote:

    Orjinalden alıntı: ctrl_alt_del

    BU DA ŞEHİR EFSANESİ,
    ARACIN DEVRİNİ SIK OLARAK YÜKSELTİP ALÇALTMAK, YANİ SIKIŞIK BİR TRAFİKTE YAPILAN DUR-KALKLAR MOTORU VE AKTARMA ORGANLARININ DAHA FAZLA ZORLAR.
    ŞAHSEN BEN 200-210 KM SÜRAT İLE 1 SAAT CİVARINDA 2000 MODEL ASTRA KULLANDIM, MOTORDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK, SORUN VS OLMADI...


    Motorda bir değişiklik olmasada, benzin göstergesinde ani değişiklikler olmuştur...
  • 200 biraz hızlı abicim siz en iyisi 100le falan gidin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: targocid

    balckcoupe güzel mantık ve güzel bilgiler için teşekkürler.Benim sinir olduğum motor yüksek devirde çalışınca ustaların terleme dediği contaların etrafında yağ oluşması veya kaçırması.Buna ustalar normal diyorlar ama ben sinir oluyorum.En azından kaputu açtığımda tertemiz bir motor görmek isterdim..Bu tüm motorlarda varmıdır ?Normalmidir? Örnegin çoğu honda motoru tertemiz duruyor.Motoru terlemeyen araba varmıdır?Birdahaki araba seçimimde önemli olacakta...

    Eğer tecav*ze uğramadıysa honda motoru kesinlikle doğrudur. Bir kere bile su eksiltmedi. Bir kere bile yağ görmedim. Motor her açtığımda pırıl pırıl oluyordu tozu saymazsak :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    din kardeşiyiz


    quote:

    Orjinalden alıntı: ctrl_alt_del

    BU DA ŞEHİR EFSANESİ,
    ARACIN DEVRİNİ SIK OLARAK YÜKSELTİP ALÇALTMAK, YANİ SIKIŞIK BİR TRAFİKTE YAPILAN DUR-KALKLAR MOTORU VE AKTARMA ORGANLARININ DAHA FAZLA ZORLAR.
    ŞAHSEN BEN 200-210 KM SÜRAT İLE 1 SAAT CİVARINDA 2000 MODEL ASTRA KULLANDIM, MOTORDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK, SORUN VS OLMADI...



    Olay doğru mu değil mi bilmiyorum ama koptum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozak07 -- 13 Ocak 2014; 6:54:38 >




  • eğer bu motor atmosferik bir japon motoruysa hiçbir şey olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    din kardeşiyiz


    quote:

    Orjinalden alıntı: ctrl_alt_del

    BU DA ŞEHİR EFSANESİ,
    ARACIN DEVRİNİ SIK OLARAK YÜKSELTİP ALÇALTMAK, YANİ SIKIŞIK BİR TRAFİKTE YAPILAN DUR-KALKLAR MOTORU VE AKTARMA ORGANLARININ DAHA FAZLA ZORLAR.
    ŞAHSEN BEN 200-210 KM SÜRAT İLE 1 SAAT CİVARINDA 2000 MODEL ASTRA KULLANDIM, MOTORDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK, SORUN VS OLMADI...



  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.