Şimdi Ara

Yüksek hızdayken frene basınca direksiyon titriyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
10.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    Yüksek hızdan kastınız ne acaba?

    Alıntıları Göster
    salıncak burçu ya da diskler kaynaklıdır.
  • Muhtemelen disklerden. Eger diskleri degistirirseiz sakin otokoc marka taktirmayin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    Direksiyon sağa sola oynuyor hızlı hızlı, titriyor. neden olabilir acaba? aracım ford focus 2008 model

    Probleminizim muhtemel sebepleri ve çözümleri:

    - Disklerdeki yamukluk : Çözümü diskleri değiştirmek, tornalatmanızı asla tavsiye etmiyorum.

    - Fren kuvveti farklılığı : Eğer fren yaptığınızda aracınız sağa ve ya sola çekiyorsa iki tekerlek arasında fren kuvveti farklılığı var demektir. Balatalardan da kaynaklanabilir, fren sisteminin hidroliğinden de. Çözümü fren sisteminin kontrol edilip, balataların değiştirilmesi ya da sağ sol değiştirilerek takılması olabilir. Sağa ve ya sola çekme varsa önce aracınızı fren testine sokun ve hangi tekerleğin daha çok, hangi tekerleğin daha az frenleme yaptığını rapordan kontrol edin. Buna göre çözümü belirleyin.

    - Disk Balata arasına giren yabancı madde : Eğer disk ile balatanın arasına bir madde girip diski ve balatayı çizmişse titremeye sebep olabilir. Çözümü balata ve diskin kontrol edilmesi ve gerekiyorsa değişimin yapılmasıdır.

    Bunun dışında her ihtimale karşı askı sisteminin burçlarını , rot ve rotilleri de kontrol ettirebilirsiniz. Bunları rot balansçı da yapabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Disklerle ilgili bir durum. Düşük hızlardada frene basınca olur ama pek hissedilmez.

    %99 disklerden . ama yüksek hız dediğiniz için emin olamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Disklerle ilgili bir durum. Düşük hızlardada frene basınca olur ama pek hissedilmez.

    %99 disklerden . ama yüksek hız dediğiniz için emin olamadım.

    Alıntıları Göster
    Bende yazayım bari, disklerdendir hocam özellikle diskler sıcakken su tutulduysa zarar görür diskler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Disklerle ilgili bir durum. Düşük hızlardada frene basınca olur ama pek hissedilmez.

    %99 disklerden . ama yüksek hız dediğiniz için emin olamadım.

    Alıntıları Göster
    Diskin yamulmuş dostum metal ezilmesi gibi gıyk diye bir seste geliyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apocaltique

    Diskin yamulmuş dostum metal ezilmesi gibi gıyk diye bir seste geliyor mu ?

    Alıntıları Göster
    Diskler torna edilecek. Eğer daha önce 1-2 sefer torna edilmişse değiştirin diskleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Diskler torna edilecek. Eğer daha önce 1-2 sefer torna edilmişse değiştirin diskleri.

    Alıntıları Göster
    Aynı araçta aynı sorun başıma geldi, önce ön diskleri tornalatacaksınız , mutlaka araç üstünde tornalatın söktürmeyin diskleri.

    Balatalar eskimişse balataları değiştirin , buna ilaveten balans ayrı yaptırın.Sorun ortadan kalkacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    Benim aractada hafiften titriyor disklerimde sorun yok yeni bakımdan cıktı araç. Lastiklerimde yeni.

    aynen çok zorlayınca benimkilerde titriyor,ama fren performansına pek etki etmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    sorun buyuk ihtimal fren disklerinden. uzun yolda sıcak diske yıkama esnasında su tutulursa bu sorunla genelde karşılaşılır.. ben de focus sahibiyim, aracın üstündeki diskin orjinali motocraft marka olsa gerek. ford focuslar için en kaliteli marka o diyebilirim..bu arada diskleri degiştirirseniz balataları da yenileyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Aynı araçta aynı sorun başıma geldi, önce ön diskleri tornalatacaksınız , mutlaka araç üstünde tornalatın söktürmeyin diskleri.

    Balatalar eskimişse balataları değiştirin , buna ilaveten balans ayrı yaptırın.Sorun ortadan kalkacaktır.

    Araç üstünde tornalatmak önemli.
  • Bende de ayni sorun var, genelde yuksek hizda ya da cok sert frende oluyor, sadece direksiyonda hissediyorum, yoksa zink diye duruyor.

    Sanirim surekli yagisli iklimde ve yokusluk yollarda surekli frenle inmem yuzunden oldu (araba otomatik)

    Rot balans yaptirdim, lastikleri degistirdim, balatalar yeni sanirim geriye diskler ya da fren merkezindeki bir ariza kaldi.

    Araba 9. Yilina girdi sanirim disklerden o yuzden pek umursamiyorum duruyor mu duruyor benim icin yeterli.
  • uzu.n vadede bozuk disk bilyalari. bilyalarda aks i bozar masraf buyur. tecrubeyle sabittr.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Aynı araçta aynı sorun başıma geldi, önce ön diskleri tornalatacaksınız , mutlaka araç üstünde tornalatın söktürmeyin diskleri.

    Balatalar eskimişse balataları değiştirin , buna ilaveten balans ayrı yaptırın.Sorun ortadan kalkacaktır.

    Araç üstünde tornalatmak önemli.

    Neden araç üstünde torna öneriliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: decsan

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Aynı araçta aynı sorun başıma geldi, önce ön diskleri tornalatacaksınız , mutlaka araç üstünde tornalatın söktürmeyin diskleri.

    Balatalar eskimişse balataları değiştirin , buna ilaveten balans ayrı yaptırın.Sorun ortadan kalkacaktır.

    Araç üstünde tornalatmak önemli.

    Neden araç üstünde torna öneriliyor?

    Alıntıları Göster
    100-110'dan sonra yapıyorsa ve sadece frene bastığında yapıyorsa disklerin yamuk, düz giderken yine o km hızlarda frene basmadan da titriyorsa ön lastiklerinde balans var demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    100-110'dan sonra yapıyorsa ve sadece frene bastığında yapıyorsa disklerin yamuk, düz giderken yine o km hızlarda frene basmadan da titriyorsa ön lastiklerinde balans var demektir.

    Alıntıları Göster
    bende de aynı sorun vardı.

    önce diskler ve fren balatalarını değiştirdim. yüzde 70 oranında problemim çözüldü. Salıncak burçlarım kaldı sadece. o da değişince tam düzelecek. rot balans vs. herşeyim tamam. lastiklerim iyi.

    kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Disklerle ilgili bir durum. Düşük hızlardada frene basınca olur ama pek hissedilmez.

    Aynen. Bende de olmuştu. Diskler değişti.
  • Bu sorunun belli sebepleri var.

    Fren sistemi
    lastikler ve jant
    yürüyen aksam.

    Fren diskleri ve balatalardan olabiliyor. Disk yamulmus ise bu yüksek hızda frene basmadan da titreşime sebep olur. Fren basınca titreşim artar.

    Jantlarda oluşan bi yamukluk da sebep olabilir. Kaldırıma filan sert çarpınca jantlar hasar görüyor. Doğal olarak lastikler de görebilir. Hasarlı ve eski lastikler de sebep olabilir. Rot ve balansin hatalı olması da titreşim yaratır.

    Yürüyen aksam, tekeri bir yere çarparsaniz porya, rot, rotiller falan filan hasar görüp bağlantı noktalarında boşluk olabiliyor veya yamulma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 12 Ekim 2012; 22:17:37 >
  • Peheyy, millet lastikten girmiş rottan çıkmış.. Sorun diskte arkadaşım, ona baktır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Bu sorunun belli sebepleri var.

    Fren sistemi
    lastikler ve jant
    yürüyen aksam.

    Fren diskleri ve balatalardan olabiliyor. Disk yamulmus ise bu yüksek hızda frene basmadan da titreşime sebep olur. Fren basınca titreşim artar.

    Jantlarda oluşan bi yamukluk da sebep olabilir. Kaldırıma filan sert çarpınca jantlar hasar görüyor. Doğal olarak lastikler de görebilir. Hasarlı ve eski lastikler de sebep olabilir. Rot ve balansin hatalı olması da titreşim yaratır.

    Yürüyen aksam, tekeri bir yere çarparsaniz porya, rot, rotiller falan filan hasar görüp bağlantı noktalarında boşluk olabiliyor veya yamulma.
    Fren test cihazı olan bir frencide sorun direk ortaya çıkar.Aracı platforma sokup frene basar ibreler çok hassas olduğundan oynama varsa sorun disklerdendir.

    Fren disklerinin ömrü kullanıma göre değişir şehiriçi trafiğinde aracı sert kullanmak ve ısınmış disklere sürekli su tutmak ömrünü 30.000 km'de bitirebileceği gibi uzun yolda veya motor freni kullanılan bir araçta 200.000 km'leri görebilir.

    Teker söküldüğünde diskin inceldiğini görebilirsiniz bu disklere torna yapılmaz yenisiyle değişir ve düzgün olmayan incelmiş disk yüzeyi balatanın yüzeyine de aynı şekli aldırdığından balatalar da disklerle beraber değişir...

    Yetkili servislerde disk ve balata değişimi 4 haneli rakamları bulabilir, Bosch Car Service de 300-400 TL civarında yaptırmak mümkün.Tamircilerde ise 200 TL'ye kadar inebilir, ancak kullanılan yedek parçadan emin olmak lazım fren aracın en önemli parçası...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.