Şimdi Ara

Yüksek irtifalarda çekiş sorunu.. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar dizel motorlu bir araçla son sürat denemesi yapmak için viteslerinizi(3.ve4.) son devre yani turbo devreden çıkana kadar kullanın ve 5e geçin düz ve hafif meğilli yolda dizel corolla 210 benzinli ile 230 gördüm dizel corolla ile izmir aydın arası otobanda 230 gördüm diyen müşterim oldu ama belki dedim bir yanım inandı bir yanım inanamadı

    fabrika verileri aracın 4kişi yüklü hali ile güvenli olarak seyir edebileceği son sürati verir yani bu aracın freni şanzımanı süspansiyonu bu sürate kadar güvenlidir şeklinde algılanmalıdır bu araç bunun üzerini görmez diye değil...
  • arkadaşlar merhaba aynı çekiş problemini bende bolu dağında yaşamaktayım arac bir anda yığılıp kalıyor.oksijen dengesinden olacak herhalde.
  • konu sapmış ama bendeki bilgiyi paylaşayım benim yeğenim renoda çalışıyor bursada oturuyor geçen sene tataile alanyaya gitti tatil dönüşü bana ugradı arabanın toroslarda çekişten düştüğünü belirtti onunda sonradan aklına gelmiş tepede suyun başında 1-2 dk. arabayı boşta çaluıştırmış sonra araba hava basıncını otomatik olarak ayarlamış ve basa bas devam etmiş yoluna bana söyle demişti dik rampa çıkarken araba hava ile yakıtı karıştırdığı için yüksek irtiflarda aptallaşıyormuş 1-2 dk. boşta çalıştır araba kendini basınca ayarlar demişti arabası renault scenic 2000 model olması gerekir
  • Dağcılıkta, yüksek irtifa tırmanışlarında belirli yüksekliklerde kamp kurularak vücudun aklimatizasyonu için konaklanır. Böylelikle daha fazla oksijen taşınabilmesi için kan hücreleri ve hemoglobin seviyesi artar, akciğer arterlerindeki basınç artarak deniz seviyesinde kullanılmayan bölümleri de kullanılmaya başlar ve vücudumuzun arabalar gibi yüksek irtifada performans kaybı yaşamasının önüne geçilir Demek ki araçlar da insanlar gibi aklimatizasyona ihtiyaç duyuyorlarmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertce


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan9001

    bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac


    bu kadar da olmaz bu aracın max hızı 175 km. en azından üreticisi böyle olduğunu söylüyor. Km sayacı sizi yanıltmıştır. Yada gözleriniz yanlış görmüştür. Eşşek kadar kasa 1.4 90 beygir dizel motor ve 210 km sürat. Bunların hepsi bir arada olamaz.


    Hafif egimde, onden ruzgar yerken, ve sonradan farkettigimiz jant egriligi ile birlikte 1.4 D4D Corolla 2006 model arabamizda 200u gormustuk.
    GPS ile de teyit edildi bu hiz..
    210 sanmiyorum. Cunku 4500RPM deydi 200e yaklasirken. Manual moda alinmazsa araba o devirden daha yuksek yapmiyor.
    Manual modda 5000 ustune cikabiliyor fakat karsidan esen ruzgarin da etkisiyle cok fazla ses vardi disardan. Ara ara "fiuuuuuuuuuuuuw" gibi sesler de gelmeye baslayinca yavaslamistik..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bcincin

    Bende 2006 model corolla mmt vite vardı. Bu araçla yaylaya falan gittiğimizde, Yaklaşık 2000 metreden sonra 3000'e yaklaşırken araçta ilk çalıştırma da zorlanmalar, en ufak eğimde bile çekişinde zorlanmalar oluyordu. Merak ettiğim, bu durum mmt vitesten mi, yoka dizel motordan mı kaylaklanmaktadır? Yoksa her araçta bu yüksekliklerde benzer durumlar meydana gelir mi?


    2004 düz vites corolla ile 2300 - 2400 m. ye kadar çıktım. Bahsettiğiniz sorunu yaşamadım. Çünkü yayla yolları zaten 2. vitesi bile limitinde kullanmaya elverişli değil.
    Mesleği gereği 1/25.000 ölçekli haritalarla haşır neşir olan birisi olarak; 3.000 m. deki yaylanın neresi olduğunu merak ettim doğrusu...

    Sultan Murat Yaylası. Rakım : 2210 m.
     Yüksek irtifalarda çekiş sorunu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dondurmaci -- 13 Temmuz 2009; 17:51:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaf_kaftr
    Hocam Ağustos'ta bende Çeşme'ye gidicem...Civic var bende.Aldığımdan beri ilk hız denememi yapmayı planlıyorum...Benim Civic 1,6 125 hp.Düz yolda 170 km den sonra daha da hızlanıyordu fakat , arabada çocuk olduğu için hız kestim...

    Karşılaştırabiliriz bu sayede.


    Tavsiyem Urla'yı geçene kadar fazla hızlanmaman çünkü çok kalabalık oluyor. Çeşme'ye az mesafe kala eğimli güzel düzlük var, ben maks hızı orada görebileceğimi sanıyorum Geçen sefer yolun daha başlarında mazot ışığı yandığı için o düzlükte basmaya cesaret edememiştim



    birde benden tavsiye çok radar var gecen ay gittik foça aliaga arasında 265 ytl verince şok olduk :




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.