Şimdi Ara

Yüksek irtifalarda çekiş sorunu..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende 2006 model corolla mmt vite vardı. Bu araçla yaylaya falan gittiğimizde, Yaklaşık 2000 metreden sonra 3000'e yaklaşırken araçta ilk çalıştırma da zorlanmalar, en ufak eğimde bile çekişinde zorlanmalar oluyordu. Merak ettiğim, bu durum mmt vitesten mi, yoka dizel motordan mı kaylaklanmaktadır? Yoksa her araçta bu yüksekliklerde benzer durumlar meydana gelir mi?



  • Yüksek irtifada oksijen yoğunluğu azalır...Motorların çalışması için yakıt+hava karışımı gerektiğinden bir miktar zorlanma normaldir...
  • Sizin arabanıza özel bir durum değil,aşırı derecede değişen hava basıncı ve oksijen miktarı motor içinde farklı karışımlara neden oluyor.

    2006 da Laguna II aracımla Zigana yaylasına tırmanırken benzer durumu yaşamıştım; araç çok hafif eğimde 2. vitesi bile bitiremiyordu,önümde arkamdaki onlarca araç da dahil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Sizin arabanıza özel bir durum değil,aşırı derecede değişen hava basıncı ve oksijen miktarı motor içinde farklı karışımlara neden oluyor.

    2006 da Laguna II aracımla Zigana yaylasına tırmanırken benzer durumu yaşamıştım; araç çok hafif eğimde 2. vitesi bile bitiremiyordu,önümde arkamdaki onlarca araç da dahil.
    Turbosuz motorlarda bu durum çok normal ancak turbolularda bariz çekiş farkı olmaması gerekir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Turbosuz motorlarda bu durum çok normal ancak turbolularda bariz çekiş farkı olmaması gerekir

    Alıntıları Göster
    Öyle dedinde,Laguna aracım turbo dizel olsaydı muhtemelen hala ona biniyor olurdum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Öyle dedinde,Laguna aracım turbo dizel olsaydı muhtemelen hala ona biniyor olurdum

    Alıntıları Göster
    Turboyu bulandan Allah razı olsun, çok başka birşey gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Turboyu bulandan Allah razı olsun, çok başka birşey gerçekten

    Alıntıları Göster
    bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan9001

    bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan9001

    bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac


    bu kadar da olmaz bu aracın max hızı 175 km. en azından üreticisi böyle olduğunu söylüyor. Km sayacı sizi yanıltmıştır. Yada gözleriniz yanlış görmüştür. Eşşek kadar kasa 1.4 90 beygir dizel motor ve 210 km sürat. Bunların hepsi bir arada olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertce

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan9001

    bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac


    bu kadar da olmaz bu aracın max hızı 175 km. en azından üreticisi böyle olduğunu söylüyor. Km sayacı sizi yanıltmıştır. Yada gözleriniz yanlış görmüştür. Eşşek kadar kasa 1.4 90 beygir dizel motor ve 210 km sürat. Bunların hepsi bir arada olamaz.

    Alıntıları Göster
    Daha önce 1000 km ardından hız denemesi yapmıştım ve 190km civarı ayağımı gazdan çekmiştim. Şimdi 20.600 km'de ve 200'ü göreceğine inanıyorum ama daha da gider mi bilmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Daha önce 1000 km ardından hız denemesi yapmıştım ve 190km civarı ayağımı gazdan çekmiştim. Şimdi 20.600 km'de ve 200'ü göreceğine inanıyorum ama daha da gider mi bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    gps le bir karşılaştırın bakalım, hız göstergeniz ne kadar hata yapıyormuş görün ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teme

    gps le bir karşılaştırın bakalım, hız göstergeniz ne kadar hata yapıyormuş görün ;)

    Alıntıları Göster
    Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.

    Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.

    Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?

    Alıntıları Göster
    Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.


    İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.

    Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.

    Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.


    İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.

    Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.

    Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler

    Alıntıları Göster
    Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff


    Standart standart 1.6 olan da 120hp 300nm tork




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff


    Standart standart 1.6 olan da 120hp 300nm tork

    Alıntıları Göster
    94-98 kasa corollalar çok rahat 210km görüyo. Hafif bayır aşağı 225 görüo:) bu 225 gören araba 210 000km de. yanlız 200 den sonra aracı yolda tutmak bi hayli zor oluyo heleki rüzgarlı bi yolsa fena... Her zaman deil ama arada bi test etmek lazım:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.

    Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.

    Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?


    Yaklaşık % 10 hata payı var göstergelerin. GPSde de bir hata payı vardır muhakkak ama çok daha az, İstanbulda bazı yerlerde yeni kurulmaya başlanan sabit radarlarda da deneyebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.


    İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.

    Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.

    Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35


    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.


    İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.

    Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.

    Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler

    Hocam Ağustos'ta bende Çeşme'ye gidicem...Civic var bende.Aldığımdan beri ilk hız denememi yapmayı planlıyorum...Benim Civic 1,6 125 hp.Düz yolda 170 km den sonra daha da hızlanıyordu fakat , arabada çocuk olduğu için hız kestim...

    Karşılaştırabiliriz bu sayede.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teme

    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35

    Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.

    Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?


    Yaklaşık % 10 hata payı var göstergelerin. GPSde de bir hata payı vardır muhakkak ama çok daha az, İstanbulda bazı yerlerde yeni kurulmaya başlanan sabit radarlarda da deneyebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: teme

    Yaklaşık % 10 hata payı var göstergelerin. GPSde de bir hata payı vardır muhakkak ama çok daha az, İstanbulda bazı yerlerde yeni kurulmaya başlanan sabit radarlarda da deneyebilirsiniz.


    Avupa Birliği'nde satış onayı alan araçlar maksimum %5 hata payı verebilir. Hız farkı eğimden ve arkadan alınan sert rüzgardan dolayı değişebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-B49CD3050

    quote:

    Orjinalden alıntı: rahan35


    quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.


    İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.

    Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.

    Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler

    Hocam Ağustos'ta bende Çeşme'ye gidicem...Civic var bende.Aldığımdan beri ilk hız denememi yapmayı planlıyorum...Benim Civic 1,6 125 hp.Düz yolda 170 km den sonra daha da hızlanıyordu fakat , arabada çocuk olduğu için hız kestim...

    Karşılaştırabiliriz bu sayede.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaf_kaftr
    Hocam Ağustos'ta bende Çeşme'ye gidicem...Civic var bende.Aldığımdan beri ilk hız denememi yapmayı planlıyorum...Benim Civic 1,6 125 hp.Düz yolda 170 km den sonra daha da hızlanıyordu fakat , arabada çocuk olduğu için hız kestim...

    Karşılaştırabiliriz bu sayede.


    Tavsiyem Urla'yı geçene kadar fazla hızlanmaman çünkü çok kalabalık oluyor. Çeşme'ye az mesafe kala eğimli güzel düzlük var, ben maks hızı orada görebileceğimi sanıyorum Geçen sefer yolun daha başlarında mazot ışığı yandığı için o düzlükte basmaya cesaret edememiştim




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.