Bende 2006 modelcorolla mmt vite vardı. Bu araçla yaylaya falan gittiğimizde, Yaklaşık 2000 metreden sonra 3000'e yaklaşırken araçta ilk çalıştırma da zorlanmalar, en ufak eğimde bile çekişinde zorlanmalar oluyordu. Merak ettiğim, bu durum mmt vitesten mi, yoka dizel motordan mı kaylaklanmaktadır? Yoksa her araçta bu yüksekliklerde benzer durumlar meydana gelir mi?
Yüksek irtifada oksijen yoğunluğu azalır...Motorların çalışması için yakıt+hava karışımı gerektiğinden bir miktar zorlanma normaldir...
Sizin arabanıza özel bir durum değil,aşırı derecede değişen hava basıncı ve oksijen miktarı motor içinde farklı karışımlara neden oluyor.
2006 da Laguna II aracımla Zigana yaylasına tırmanırken benzer durumu yaşamıştım; araç çok hafif eğimde 2. vitesi bile bitiremiyordu,önümde arkamdaki onlarca araç da dahil.
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Sizin arabanıza özel bir durum değil,aşırı derecede değişen hava basıncı ve oksijen miktarı motor içinde farklı karışımlara neden oluyor.
2006 da Laguna II aracımla Zigana yaylasına tırmanırken benzer durumu yaşamıştım; araç çok hafif eğimde 2. vitesi bile bitiremiyordu,önümde arkamdaki onlarca araç da dahil.
Turbosuz motorlarda bu durum çok normal ancak turbolularda bariz çekiş farkı olmaması gerekir
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Turbosuz motorlarda bu durum çok normal ancak turbolularda bariz çekiş farkı olmaması gerekir
Alıntıları Göster
Öyle dedinde,Laguna aracım turbo dizel olsaydı muhtemelen hala ona biniyor olurdum
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Öyle dedinde,Laguna aracım turbo dizel olsaydı muhtemelen hala ona biniyor olurdum
Alıntıları Göster
Turboyu bulandan Allah razı olsun, çok başka birşey gerçekten
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Turboyu bulandan Allah razı olsun, çok başka birşey gerçekten
Alıntıları Göster
bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac
quote:
Orijinalden alıntı: volkan9001
bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: volkan9001
bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac
bu kadar da olmaz bu aracın max hızı 175 km. en azından üreticisi böyle olduğunu söylüyor. Km sayacı sizi yanıltmıştır. Yada gözleriniz yanlış görmüştür. Eşşek kadar kasa 1.4 90 beygir dizel motor ve 210 km sürat. Bunların hepsi bir arada olamaz.
quote:
Orijinalden alıntı: mertce
quote:
Orjinalden alıntı: volkan9001
bende 2007 d4d sedan var 1.4 aracla uzun yolda 210 km i gördüm çekişde hiç bi sıkıntı yhok benznli gibi giden bia arac
bu kadar da olmaz bu aracın max hızı 175 km. en azından üreticisi böyle olduğunu söylüyor. Km sayacı sizi yanıltmıştır. Yada gözleriniz yanlış görmüştür. Eşşek kadar kasa 1.4 90 beygir dizel motor ve 210 km sürat. Bunların hepsi bir arada olamaz.
Alıntıları Göster
Daha önce 1000 km ardından hız denemesi yapmıştım ve 190km civarı ayağımı gazdan çekmiştim. Şimdi 20.600 km'de ve 200'ü göreceğine inanıyorum ama daha da gider mi bilmiyorum
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Daha önce 1000 km ardından hız denemesi yapmıştım ve 190km civarı ayağımı gazdan çekmiştim. Şimdi 20.600 km'de ve 200'ü göreceğine inanıyorum ama daha da gider mi bilmiyorum
Alıntıları Göster
gps le bir karşılaştırın bakalım, hız göstergeniz ne kadar hata yapıyormuş görün ;)
quote:
Orijinalden alıntı: teme
gps le bir karşılaştırın bakalım, hız göstergeniz ne kadar hata yapıyormuş görün ;)
Alıntıları Göster
Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.
Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.
Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?
Alıntıları Göster
Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.
quote:
Orijinalden alıntı: cervinff
Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: forumnik
Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.
İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.
Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.
Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
quote:
Orjinalden alıntı: forumnik
Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.
İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.
Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.
Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler
Alıntıları Göster
Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff
quote:
Orijinalden alıntı: cervinff
Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: forumnik
Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff
Standart standart 1.6 olan da 120hp 300nm tork
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
quote:
Orjinalden alıntı: forumnik
Lancia'nın bu değerleri standart mı üfff
Standart standart 1.6 olan da 120hp 300nm tork
Alıntıları Göster
94-98 kasa corollalar çok rahat 210km görüyo. Hafif bayır aşağı 225 görüo:) bu 225 gören araba 210 000km de. yanlız 200 den sonra aracı yolda tutmak bi hayli zor oluyo heleki rüzgarlı bi yolsa fena... Her zaman deil ama arada bi test etmek lazım:)
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.
Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: rahan35
Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.
Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?
Yaklaşık % 10 hata payı var göstergelerin. GPSde de bir hata payı vardır muhakkak ama çok daha az, İstanbulda bazı yerlerde yeni kurulmaya başlanan sabit radarlarda da deneyebilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: rahan35
quote:
Orjinalden alıntı: forumnik
Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.
İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.
Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.
Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: rahan35
quote:
Orjinalden alıntı: forumnik
Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.
İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.
Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.
Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler
Hocam Ağustos'ta bende Çeşme'ye gidicem...Civic var bende.Aldığımdan beri ilk hız denememi yapmayı planlıyorum...Benim Civic 1,6 125 hp.Düz yolda 170 km den sonra daha da hızlanıyordu fakat , arabada çocuk olduğu için hız kestim...
Karşılaştırabiliriz bu sayede.
quote:
Orijinalden alıntı: teme
quote:
Orjinalden alıntı: rahan35
Hata payı mutlaka vardır ama tüm araçlarda olan birşey. Ben 190'a çıktığımda benimle birlikte A3 ve Focus olmak üzere 3 araç gidiyorduk ve hepimiz de aynı hızları gördük kadranda.
Siz GPS ile denediniz mi? Ne kadar fark çıkıyor arada, bir de GPS'in hesaplaması daha mı güvenilir?
Yaklaşık % 10 hata payı var göstergelerin. GPSde de bir hata payı vardır muhakkak ama çok daha az, İstanbulda bazı yerlerde yeni kurulmaya başlanan sabit radarlarda da deneyebilirsiniz.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: teme
Yaklaşık % 10 hata payı var göstergelerin. GPSde de bir hata payı vardır muhakkak ama çok daha az, İstanbulda bazı yerlerde yeni kurulmaya başlanan sabit radarlarda da deneyebilirsiniz.
Avupa Birliği'nde satış onayı alan araçlar maksimum %5 hata payı verebilir. Hız farkı eğimden ve arkadan alınan sert rüzgardan dolayı değişebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-B49CD3050
quote:
Orjinalden alıntı: rahan35
quote:
Orjinalden alıntı: forumnik
Rahan hocam hafif yokuş aşağı 190 hatta 200 bile görmek mümkün ama düz yolda 180'i geçemez d4d. Hafta sonu Abant'a gittik Bolu dağını 100km/h ve 5. vitesle çıktım. Sadece bir yerde 4 e düştüğümü hatırlıyorum. Benzinlinin yokuş yukarı çekişi de çok iyi. Arkadaşta 1.5 Lada Vega vardı yokuşun başlarında kaldı o. Tabi 80Bg olduğundan. E6 da düzlükte Kia Rio CRDI ile hafif kapıştık 150km/h den sonra arkamda kaldı. Kia'nın hızlanması ve yolda gidişatını beğendim. Kendi segmentinde bence her arabayı tokatlar.
İzmir taraflarında Konya gibi düz ve eğimsiz yol pek olmadığı için zaten düzlükte hiç deneyemedim. Otoyollar inişli çıkışlı, ben 190'ı gördüğümde de Çeşme'ye gidiyordum ve yol eğimliydi. Ancak yokuş yukarı hızlanma denememde de 170'i görüyor, bu yüzden eğimsiz uzun yolda da 190'ı görebileceğine inanıyorum.
Benzinli motor yüksek devirde de tork kaybı yaşamadığı için yokuşta devirli kullanılırsa canavar gibi tırmanacağından şüphem yok aslında. Hatta dizel yüksek devirde yaşadığı tork kaybından dolayı tırmanışta yüksek hızlara çıkmakta daha başarısız ancak yüksek vites düşük devir olsa bile vites küçültmeye gerek kalmıyor.
Ama benim aklım hala 1.9 Twin Turbo dizel Lancia Delta'da 190 beygir ve 450nm tork 1.9'a göre muhteşem değerler
Hocam Ağustos'ta bende Çeşme'ye gidicem...Civic var bende.Aldığımdan beri ilk hız denememi yapmayı planlıyorum...Benim Civic 1,6 125 hp.Düz yolda 170 km den sonra daha da hızlanıyordu fakat , arabada çocuk olduğu için hız kestim...
Karşılaştırabiliriz bu sayede.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: kaf_kaftr Hocam Ağustos'ta bende Çeşme'ye gidicem...Civic var bende.Aldığımdan beri ilk hız denememi yapmayı planlıyorum...Benim Civic 1,6 125 hp.Düz yolda 170 km den sonra daha da hızlanıyordu fakat , arabada çocuk olduğu için hız kestim...
Karşılaştırabiliriz bu sayede.
Tavsiyem Urla'yı geçene kadar fazla hızlanmaman çünkü çok kalabalık oluyor. Çeşme'ye az mesafe kala eğimli güzel düzlük var, ben maks hızı orada görebileceğimi sanıyorum Geçen sefer yolun daha başlarında mazot ışığı yandığı için o düzlükte basmaya cesaret edememiştim