Şimdi Ara

YUNANİSTAN VİZE İŞLEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
1.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar vizeye başvurdum 6 ay multi istedim ilk başvurum tabiki bukadar uzun vereceklerini sanmıyorum ama ben olsun dedim ben uzun istiyim o kısa versin:) Neyse sorum şu aslında pasaportum gelmeden vizem onaylandımı onaylanmadımı nasıl öğrenebilirim pasaportu beklemek zorundamıyım takip numaramdan sadece pasaportun çıktığı görünüyor ups'e yani bana baya saçma geldi oraya onay aldın veya almadın diye belirtmek çokmu zor anlamadım....



  • NuuL kullanıcısına yanıt
    Pasaportun gelmeden vizeye mi başvurdun?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: offside

    Pasaportun gelmeden vizeye mi başvurdun?


    Yanlış anlamışsın . :) Arkadaşın pasaportu vize kurumundan kargo ile gelecekmiş.

    Pasaport gelmeden vizenin çıkıp çıkmadığını öğrenemezsin .
  • haklı bir serzeniş. milenyum diyoz bitcoin diyoz halen zarftan çıkacak sonucu bekliyoz.
    yine allahtan yunanistan erken cevap veriyor. 2/3 haftada verilen cevaplar var.
  • Perşembe bavurumu yaptım pazartesi pasaportum elime ulaştı 1 aylık multi vizem geldi Vize sonucunu böyle öğrenmek gerçekten gülünç arkadaşlar:)
  • Mesaj Tamamen bilgilendirme ve yardımcı olma hakkında olup, vize süreci hakkında kurumlar ve rolleri açıklamaktır.

    Vize işlemleri eskiden konsolosluklar tarafından yürütülüyordu. 1999 yılında İkiz kuleler saldırısı ve ardından dünyada, Türkiye'de ingiliz konslolsluğuna yapılan saldırı sonrası ülkelerin Konsoloslukları güvenlik önlemleri nedeni ile vize başvurusu için vatandaşların kendi kurumları ve konsolosluk binalarına girmesinin önünü kesti.

    bir diğer durum ise, vatandaş ile yaşanan iletişimsizlikti. Konsoloslukların vize departmanında çalışan kişiler genellikle ülkenin kendi vatandaşı, bu çalışanlar görevleri gereği Türkçe öğreniyorlar, ama öyle durumlarla karşılaşılıyordu ki, Elin İtalyan'ı öğrenbildiği en maksimum seviyede Türkçe öğrenirken, vize başvursuna gelen adam Türkçe'yi düzgün konuşamıyor, söyleneni anlamıyor, işlem süresi uzuyor, vakit kaybı oluyordu.

    Sonrasında her ülke vize işlemleri için aracı kurumlara yöneldi.

    Mesela Yunanistan üzerinden gidelim, VFS Global ile çalışıyor.

    Kimdir VFS global? İsviçre Menşeli, Merkezi Londra'da bulunan şirket, Türkiye'de Gateway manangment ile ortaklığı var.

    İşi nedir peki? Anlaşmalı olduğu ülkelerin vize başvurularında, Ülkelerin belirlediği evrak ve diğer şartları eksiksiz toplamak ve o ülkenin konsolosuna iletmek. Herhangi bir ülkenin konsolosluk yetkilisi, temsilcisi bu VFS'de çalışmaz, VFS'nin anlaşmalı olduğu ülke üzerinde herhangi bir insiyatifi olamaz.

    VFS'de bu işler nasıl yürür, senden evrakları ve pasaportu alır, bir zarfın içine koyar kapatır, akşam onları bir beyaz kutuya veya valizlerin içine koyar, beyaz kapalı kasa araca koyar, güvenlik eşliğinde ilgili konsolosluğa götürür. Aynı zamanda da VFS mail olarak bir excel formtatında kendisine getirdiği pasaport sayısı, isim soy isim bulunan listeyi gönderir. konsoloslukla evrakları teslim eden VFS çalışanı arasındaki tek ilişki, evrakları teslim aldığıdır.

    Konsolosluğa gelen pasaport, vize görevlileri tarafından açılır, gelen pasaportlar başvuranın seyahat tarihine göre sıralanır. Mesela sen VFS'ye saat 10 da randevuya gitmişsindir, senin gidiş tarihin 15 Ocaktır, Benim randevum öğle 14:00 dır gidiş tarihim ise 10 Ocak.

    Yunanistan konsolosluğunda ilk işlem görecek pasaport benimkidir, çünkü benim tarihim daha yakın. neyse, Yunanistan vize görevlisi benim evraklarımı inceler, vizeyi basar, zarflar ve kutuya koyar. ondan sonra bana teslim edilmek üzere VFS globale teslim eder, teslim edilme süresinde de sunduğu liste üzerinde sadece benim ismim ve soy ismim yazar, hani şu şu kişilerin pasaportlarını gönderiyorum şeklinde. O pasaport VFS'ye gelir, bende gider alırım.

    Bu sürecin temel olarak anlatılmasıdır.

    Basit özeti şudur, sana kurye geldiğinde, sen kuryeye bana ne gelmiş diye sorsan o adam sana kargonun üzerindeki şeyi söyler, evrak der, ama evrakın içeriği ne bilemez, çünkü açma hakkı yoktur.

    İşte aynı durum da vize şirketi konsolosluk arasındaki durumdur, vize şirketi burada taşeron konumdadır, görevi, evrakı senden alır kapalı şekilde gönderir, pasaportu kapalı şekilde alır, sana teslim eder.

    O yüzden vize ne kadar çıktı, ret mi verdi, bunun bilgisini alma mümkünatın yok maalesef. Konsolosu arasan, muhattap olmaz, sana VFS'yi adres gösterir, VFS'ye gitsen, dediğim gibi aracı kurum tam anlamıyla taşeron, konsolosluğa telefon açıp bu adamın pasaportu ne oldu diye soramaz, bunu sana yapsa herkese yapmak zorunda kalacak, senin pasaportunun süresini soracak, ben gidicem evrak doğru mu diye sorucam ee o zaman Yunanistan neden VFS ile çalışsın, eski sisteme dönsün vatandaşla muhattap olsun.

    Ama amaç zaten bunu engellemek, konsolosluklar derki ben insanlara dert anlatmakla uğraşmayım, işim olan vize başvurusu değerlendireyim ve bunu güvenli bir şekilde yapayım.

    O yüzden sadece Türkiye'de değil VFS global çatısında bütün dünyada işlenen süreç bu şekildedir.

    İşin teknoloji, milenyum çağı ile ilgisi yoktur.

    Olay tamamen iş akışı, iş süreci gibi konulardan ibarettir.




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    kendisi için, bookingten rezervasyon kodunu sorgulayabilen konsolosluğun,
    benim için, zaten dijital kayıt altında bana verdikleri vize yi, tc/pasaport/basvuru no ile net üzerinden sorgulatmaması
    belli ki size çok doğru geliyor.
    ama değil.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ingiltere Vize Manisa
    10 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bak arkdaşım

    Bugün Amerikan konsolosluğu bile vize formunu online (DS-160) doldurup, vize bedelini kredi kartı ile online ödetiyor.

    yani sen Yunan konsolosluğu bookingten rezervasyon kontrolü yapıyorsun diye teknolojiden faydalandığını ima ederken adam sana formu elle doldurtuyor ödemesini orada alıyor. Amerika, İngiltere bu işi online yapıyor.

    Pasaportu yine postaya veriyor, ve sorgulamada bunun durumunu göremiyorsun.

    Vizenin onaylanıp onaylanmadığı, onaylandıysa süresi, ne zaman başlayıp, ne zaman biteceği.

    Bunlar özel ve gizli şahsi bilgilerdir.

    Kapalı devre de olsa, açık sistem de olsa bunu kalkıp web gibi her an herkesin ulaşabileceği bir yerden şahsi bilgi paylaşmaz, paylaşamaz.

    Dahası, bu adamın işi kendisine gelen vize talebini değerlendirmek adına evrak incelemesi ve evrakların ışığında kanaat getirip vizeni onaylaması veya reddetmesi.

    İStanbul Yunan konsolosluğunda vize departmanında çalışan kişi sayısı 3, İzmir'de ise 2. 1 günde işlem gördüğü pasaport sayısı İstanbul'da ortalama 80, İzmir'de 50. Başvuru sayısı günde ortalama İstanbul'da 800-1000 arası, İzmir'de 550-750 Çünkü her şehirde yok. Koskoca Marmara bölgesine İstanbul, Ege Bölgesine İzmir bakıyor.

    Konsolos görevlisinin, senin rezervasyon kodu üzerinden bookinten sorgulaması, hatta tatmin olmayıp, oteli bile araması 1. işi.

    Bu adam yukarıda verdiğim hususlar doğrultusunda kendi işine zor yetişiyorken, birde online girmesini mi istiyorsun?

    O zaman iş yükü artacak, o pasaport konsolosluktan 5 günde değil 10 günde çıkar.

    2) o zaman ona göre adam çalıştıracak mı diyorsun, bir konsolosluk çalışanının bir ülkeye olan maliyeti kapsamında, maliyetide vize ücretinden çıkardığını düşünürsek, o vize ücreti 80 €değil 100 € olur.

    Peki ben bütün bunların hepsini Yunanistan hayranlığımdan olduğunu mu sanıyorsun?

    Hayır Türsab üyesi acente müdürüyüm ve Türsab Bölge yürütme kurulunun tertiplediği toplantı kapsamında İzmir Yunanistan Başkonsolosuna bu taleplerimizi belirttik, sorunları, önerilerimizi sunduk cevaplarını da aldık.

    Booking'ten rezervasyon kodu sorgulamayı teknoloji nimeti olarak mı sanıyorsun? Teknolojinin işin içine girince güvenilirlik azalır. Hile hurda başlar.

    Peki sen bu yaz yani 2017 yazında booking.com üzerinden opsiyonlu rezervasyon yapmak suretiyle yani parası ödenmemiş rezervasyonlarla çok fazla baş vuru yapıldığı için, Yunanistan Konsolosluğunun booking rezervasyonları kabul etmediğini, konaklamalı vize başvurularında, otelden kaşeli, imzalı belge istediğini biliyor musun?

    Bu durum yüzünden bizlerin vizeci olarak değil, tur düzenleyen operatörler açısından yaşadığımız durumları?

    Kendi ülken daha e-devlet sistemine yeni geçmiş ve tam entegre olamamışken,

    elalamin ülkesine girmek için, zaten sana bir sürü prosedür, evrak, üzerine para alıyor

    birde diyorsun ki sistem online olsun.

    Daha net bir şey söyleyeyim, en yeni nesil çipli pasaportlarda parmak izlerimiz artık mevcut.

    Yani emniyette verdiğin parmak izi, çip içinde pasaportunda var.

    Hala daha ilk vize başvurunda parmak izine gitmek zorundasın.

    Biz acenteci olarak bunu da sorduk. Parmak izi çipte var, alın buradan yararlanın bizim yolcularımızı parmak izine çağırmayın iş gücü kaybı oluyor, işvereni izin vermiyor diye.

    Verdikleri cevap teknolojiniz, bizim teknolojimizin altında, o çipi okuyacak sistem mevcut değil, sistemlerinizi güncellerseniz, uyum olur ve bu gerçekleşir.


    Turizm ve Kültür bakanlığı aracılığı ile İç İşleri Bakanlığına ilettik durumu.

    Tık yok.

    O yüzden işin ardını bilmeden, konuşmak ve eleştirmek yersiz.




  • Kapalı devre de olsa, açık sistem de olsa bunu kalkıp web gibi her an herkesin ulaşabileceği bir yerden şahsi bilgi paylaşmaz, paylaşamaz.



    bu cümleden sonrasini yeminle okumadim. tüm ailevi bilgilerini ve ailenin fotolarini vererek,greencard basvusu yaptiginda 20 haneli kod veriyor ve sonucu rahatca netten sorguluyorsun!

    ayrica yine tüm özel bilgilerini aracı kuruluşa veriyorsun. adam sana o belgelerdeki herseyi soruyor. madem bunlar ozel ve gizli bilgiler, neden bu 3. sahislar incik boncuk inceliyor bunlari. alsin kapali zarfla postalasin konsolosluga.!



    yani dedigim gibi, size bunlar dogru gelebilir. ama degil.@winwin35 @winwin35



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksinaletinsan -- 15 Aralık 2017; 21:22:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İncik cincik incelediğinden ne demek istiyorsun?

    Adam senin evrakların tam mı değil mi diye bakıyor, bakacakta çünkü eğer senin verdiğin evrakın içeriği eksikse sen ret alacaksın. Sana yardımcı olmaya çalışıyor.

    Bundan bir rahatsızlığın var ise bir daha ki vize başvurusunda konsolosluğa gider, gerekçelerini söyler vize başvurusunu 1. kişiye yapmak istediğini söylersin. Ben öyle yaptım son vize başvurumda.

    Greencard ile schengen vizesinin ne alakası var anlamadım. Dahası eğer aynı mantıktan gidersen Amerika green carda sorguşama yapıyor, ama Amerika vizesini neden sorgulatıyor. Bu arada green card çekilişi sana çıktıysa sonrasında vizeye başvurman gerekir, vizeyi sorgulayamaıyorsun.

    Sen vize başvurusunda bulunduktan sonra VFS'ye vekil belirttiğinde senin yerine belirttiğin kişi gidip pasaportu alabilir. Ama eğer pasaport ret çıkmışsa, Yunanistan konsolosluğu ret çıkardığı pasaportları, VFS'ye ayrı bir çantanın içinde veriyor, VFS o çantanın içindeki pasaportların ret olduğunu o şekilde anlıyor, ve EĞER VİZE RET İSE, VEKİK TAYİN ETTİĞİN KİŞİYE PASAPORTU VERMİYOR, ACENTE BİLE OLSA ŞAHSIN GELİP KENDİSİ ALMASI GEREK. Ama bunu da açıkladılar, bu durumla şahıs kendisi öğrensin bu durumun bir utanç, bir mahcubiyet yaratmaması için diyor adamlar.

    Sonrasını okumamış olman senin eksikliğin söylemen ise saygısızlığın, sen 1 kişisin, ben İzmir'de yazın her hafta 3 otobüs Yunan adaları turu organize ediyorum. Yani vizelerin zorlukları ile konsolosluklarla resmi toplantılılarda senin şikayetçi olduğun durumdan fazlasını sorduk, cevapları resmi ağızdan aldık, sana açıklamaya çalıştığım durum da bu iş o akdar basit değil, uluslar arası, bakanlıklar arası prosüdürler var




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    yine ilk 2 cumlenizi okudum sonrasini okumadim.

    italyadan gelen davetiyem vardi. adam sirket sahibi, 10 sayfa sirket evraki vardi. ( gecen yilki ithalatlari 90milyon euro)

    size gore sadece eksik evrak icin baktiklarindan dolayi kabul etmeleri lazim. ama oyle olmadi. adam her evrakin her cumlesini okudu ve davetiye gonderen kisi italyan vatandasi olmadigi icin kabul edilmedi. 40 tane evrak istedi. (idata)

    ama tls hic bir evraka bakmiyor. sadece kabul ediyor.



    guvenlik filan diyorsunuzya, aslinda guvenlik filan yok. hem 3. kisilerle evrak paylasimi var hemde sahte vize yapilabiliyor.

    bakin, bu adamlar araci kurum. hic bir yukumlulukleri yok. bunu biliyoruz. burda olay konsoloslukta. yapacaklari tek sey basit bir sorgulama sistemi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türsab üyesi acente müdürüyüm ve Türsab Bölge yürütme kurulunun tertiplediği toplantı kapsamında İzmir Yunanistan Başkonsolosuna bu taleplerimizi belirttik, sorunları, önerilerimizi sunduk cevaplarını da aldık. Aralarında senin vize sorgulama sistemini de sordum zaten.

    Sebep sonuç ilişkileri ile irdeledik yani, ezber konuşmuyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Türsab üyesi acente müdürüyüm ve Türsab Bölge yürütme kurulunun tertiplediği toplantı kapsamında İzmir Yunanistan Başkonsolosuna bu taleplerimizi belirttik, sorunları, önerilerimizi sunduk cevaplarını da aldık. Aralarında senin vize sorgulama sistemini de sordum zaten.

    Sebep sonuç ilişkileri ile irdeledik yani, ezber konuşmuyoruz.

    umarım en kısa sürede çözülür. hayırlı isler sizede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Mesaj Tamamen bilgilendirme ve yardımcı olma hakkında olup, vize süreci hakkında kurumlar ve rolleri açıklamaktır.

    Vize işlemleri eskiden konsolosluklar tarafından yürütülüyordu. 1999 yılında İkiz kuleler saldırısı ve ardından dünyada, Türkiye'de ingiliz konslolsluğuna yapılan saldırı sonrası ülkelerin Konsoloslukları güvenlik önlemleri nedeni ile vize başvurusu için vatandaşların kendi kurumları ve konsolosluk binalarına girmesinin önünü kesti.

    bir diğer durum ise, vatandaş ile yaşanan iletişimsizlikti. Konsoloslukların vize departmanında çalışan kişiler genellikle ülkenin kendi vatandaşı, bu çalışanlar görevleri gereği Türkçe öğreniyorlar, ama öyle durumlarla karşılaşılıyordu ki, Elin İtalyan'ı öğrenbildiği en maksimum seviyede Türkçe öğrenirken, vize başvursuna gelen adam Türkçe'yi düzgün konuşamıyor, söyleneni anlamıyor, işlem süresi uzuyor, vakit kaybı oluyordu.

    Sonrasında her ülke vize işlemleri için aracı kurumlara yöneldi.

    Mesela Yunanistan üzerinden gidelim, VFS Global ile çalışıyor.

    Kimdir VFS global? İsviçre Menşeli, Merkezi Londra'da bulunan şirket, Türkiye'de Gateway manangment ile ortaklığı var.

    İşi nedir peki? Anlaşmalı olduğu ülkelerin vize başvurularında, Ülkelerin belirlediği evrak ve diğer şartları eksiksiz toplamak ve o ülkenin konsolosuna iletmek. Herhangi bir ülkenin konsolosluk yetkilisi, temsilcisi bu VFS'de çalışmaz, VFS'nin anlaşmalı olduğu ülke üzerinde herhangi bir insiyatifi olamaz.

    VFS'de bu işler nasıl yürür, senden evrakları ve pasaportu alır, bir zarfın içine koyar kapatır, akşam onları bir beyaz kutuya veya valizlerin içine koyar, beyaz kapalı kasa araca koyar, güvenlik eşliğinde ilgili konsolosluğa götürür. Aynı zamanda da VFS mail olarak bir excel formtatında kendisine getirdiği pasaport sayısı, isim soy isim bulunan listeyi gönderir. konsoloslukla evrakları teslim eden VFS çalışanı arasındaki tek ilişki, evrakları teslim aldığıdır.

    Konsolosluğa gelen pasaport, vize görevlileri tarafından açılır, gelen pasaportlar başvuranın seyahat tarihine göre sıralanır. Mesela sen VFS'ye saat 10 da randevuya gitmişsindir, senin gidiş tarihin 15 Ocaktır, Benim randevum öğle 14:00 dır gidiş tarihim ise 10 Ocak.

    Yunanistan konsolosluğunda ilk işlem görecek pasaport benimkidir, çünkü benim tarihim daha yakın. neyse, Yunanistan vize görevlisi benim evraklarımı inceler, vizeyi basar, zarflar ve kutuya koyar. ondan sonra bana teslim edilmek üzere VFS globale teslim eder, teslim edilme süresinde de sunduğu liste üzerinde sadece benim ismim ve soy ismim yazar, hani şu şu kişilerin pasaportlarını gönderiyorum şeklinde. O pasaport VFS'ye gelir, bende gider alırım.

    Bu sürecin temel olarak anlatılmasıdır.

    Basit özeti şudur, sana kurye geldiğinde, sen kuryeye bana ne gelmiş diye sorsan o adam sana kargonun üzerindeki şeyi söyler, evrak der, ama evrakın içeriği ne bilemez, çünkü açma hakkı yoktur.

    İşte aynı durum da vize şirketi konsolosluk arasındaki durumdur, vize şirketi burada taşeron konumdadır, görevi, evrakı senden alır kapalı şekilde gönderir, pasaportu kapalı şekilde alır, sana teslim eder.

    O yüzden vize ne kadar çıktı, ret mi verdi, bunun bilgisini alma mümkünatın yok maalesef. Konsolosu arasan, muhattap olmaz, sana VFS'yi adres gösterir, VFS'ye gitsen, dediğim gibi aracı kurum tam anlamıyla taşeron, konsolosluğa telefon açıp bu adamın pasaportu ne oldu diye soramaz, bunu sana yapsa herkese yapmak zorunda kalacak, senin pasaportunun süresini soracak, ben gidicem evrak doğru mu diye sorucam ee o zaman Yunanistan neden VFS ile çalışsın, eski sisteme dönsün vatandaşla muhattap olsun.

    Ama amaç zaten bunu engellemek, konsolosluklar derki ben insanlara dert anlatmakla uğraşmayım, işim olan vize başvurusu değerlendireyim ve bunu güvenli bir şekilde yapayım.

    O yüzden sadece Türkiye'de değil VFS global çatısında bütün dünyada işlenen süreç bu şekildedir.

    İşin teknoloji, milenyum çağı ile ilgisi yoktur.

    Olay tamamen iş akışı, iş süreci gibi konulardan ibarettir.

    Çok tşk ederim faydalı bilgiler lakin bu zamanda Postacı bekleyip vizem çıktımı çıkmadımı gerilimi stresi yaşamak komik bence tabiki işleyiş anlattığınız gibi süreçleri vs.. uzun ama bunun biran önce düzenlemeye gitmeleri gerektiğini düşünüyorum saygılar...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.