Şimdi Ara

Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaci_takimi

    İkinci el arabada, "reelde değer kazanma"dan bahsedilemez, Türkiye'nin saçma ekonomisinde bile. En fazla "göreceli değer kazanma" denilebilir, örneğin bu zıvanadan çıkartılan vergi dilimlerinde bir model başka modellere göre nispi değer kazanmış gibi olmuştur, araçlar bir iki ay gibi kısa sürelerde döviz kuru sabit iken değer kazanmış gibi olmuştur, veya yine ekonomik krizden ve başkaca ilişkili sebeplerden kaynaklanan şişirilmiş ikinci el araba fiyatları, nispeten yerinde sayan ev fiyatlarına göre değer kazanmıştır.

    Ekonomi uzmanı değilim, boyumu aşan bir laf etmeyeceğim, ama bugünkü son derece saçma otomotiv sektörü görüntüsünün (örneğin sıfırdan pahalı ikinci el araçlar vb.) başı boş bir devletten, ön görülemez bir ekonomiden kaynaklandığını anlamak için de ekonomist ya da kahin olmak gerekmiyor sanırım. Ne kadar nispi değer kazanıyor görüntüsü olursa olsun ekonomisi batan bir ülkenin tuhaflıklarını konuşuyoruz.

    @The Division Bell finans uzmanı diye biliyorum, yazdıklarımda bir tutarsızlık varsa, uyarın lütfen özür dileyerek düzelteyim.

    Alıntıları Göster
    Mart 2019 bmw 320d xdrove fiyati 380 bin tl imis. Dolar 5.45 imis. Yani 70 bin dolar.

    Bugun bu aracin ikinci eli 550-580 arasi. Yani bugunku kurla 77 bin dolar ediyor.

    Ustune de bir bucuk yil 30 bin km kullanmis.

    Bunun sebebi de vergi hocam. Normalde tabiiki eskiyen bir urunden antika vs olmadigi surece reel kazanc elde edemezsiniz. Ama devlet gelip ben bu urunun fiyatina yuzde 60-70 ek vergi koydum derse o zaman sizin elinizdeki urun de degerleniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 18 Eylül 2020; 1:35:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    550-580 arasi diyorsun da neye gore kime gore 550 580?

    O fiyati yaziyolar da bakalim satilabiliyolar mi. Herkes kafasina gore bir fiyat yaziyor at izi it izine karisti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Sıkınti yok dediklerin dogru arkadasim.

    Arabadan reel kazanc elde edebilmen icin rant vurmasi lazim. O da binde bir olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    550-580 arasi diyorsun da neye gore kime gore 550 580?

    O fiyati yaziyolar da bakalim satilabiliyolar mi. Herkes kafasina gore bir fiyat yaziyor at izi it izine karisti.
    Bence satiyordur hocam.

    Haklisin rant vurmasi lazim ve onu da devlet yaratti iste vergi zammini koyarak. Ben zaten demiyorum ki alin 5 yil sonra kar edersinjiz su son bir bucuk yilda oldu bu devlet vergi ekledikce reelde deger kazan araclar oldu ust vergi diliminde.


    Baska bir ornek
    520d ocak fiyati sifir 700 bin dolar. 5.9 kurla 118 bin dolar ediyor.

    Bugun elini opene 1 milyona satarsin. Ki daha bile fazlaya satabilirsin. Galeriler 1.2 milyon fiyat yazmis.
    1 milyon desek bugunku kurla 133 bin dolar ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu adam enayilik etmis biraz.

    Durust olmak gerekirse normal her gelismis ulkede arabalarin fiyatlari hizlica duser 0 alindiktan sonra ama bu araba ayri bir kategoride. Yeni 6 serisi cikmiyor artik ve cokta tutmamis bir model kuzey amerika'da fiyat dususun buyuklugunde bununda etkisi cok var.

    Bu tip arabalara binmek isteyen insanlarda leasing yapmak daha yaygin, gorece uygun bir miktara kiralamak yani 5 seneligine.

    5 senelik arabalarda x3'un fiyati dahi 5 senelik honda cr-v fiyatlarina inebiliyor. Genelde degerini en iyi japon-kore arabalarinin orta boy suvleri koruyor, cr-v, rav4 gibi...
  • Bir tane de daha kisa donemli ornek. Opel grandlan x nisan da 220 bin tl idi forumda alanlar oldu doluydu araclar. Grandland x konusunda var bir suru. Yani 31 bin dolar

    Bugun bu aracin sifir 320 bin tl. Ikinci elini 280 ne hatta belki 300 e satabiliyorlar. 280 desek bile 37 bin dolar ediyor.

    Aciklama getirim ben arabadan reelde kar edilir demiyorum. Ilk mesajimda da bunu belirttim. Son 1.5 yilda devletin hatali vergi sisteminde diretmesi ve surekli vergilero arttirmasi sebebi ile reelde deger kazanan araclar oldu dedim. Yarin kazanirsiniz demiyorum. Her arac kazandi demiyorum. Devletin vergisini arttirdigi bazi araclar kazandi. Ilk mesajda da yazmistim denk gelmesi lazim diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BerkKhan B kullanıcısına yanıt
    Hocam evet 6 serisinin devami gelmedi gt kasa tutulmadi vs. Deger dususunde bunlar tabiiki etkili. Benim sevdigim bir model o yuzden ornek sectim. Deger kaybi 7 serisinde de benzer oranda onun kasasi devam ediyor. 5 serisinde bu kadar yuksek degil mesela. O biraz daha degerli.

    Bmwlerin leasi de ucuz degil hocam. Lease dedigin zaten bugunku degeri ve 3 sene sonraki degeri arasindaki farki bankaya odemeniz uzerine kurulmis bir sistem. Tabi o tahmini bir deger kaybi oluyor eger arac o tahminden cok deger kaybederse banka zararli cikiyor siz karli cikiyorsunuz. Ama bu bmw yine 900-1000 dolar vardir aylik leasi. Bu adamda lease etmis olabilir belki de. Yine de az para degil.

    Aynen hocam zaten arkadas tablo paylasmis degerini koruyanlar diye. 5 sene de x3. Crv ile ayni paraya dusuyor falan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 18 Eylül 2020; 2:20:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba bu, bakımını yapsan bile eskimeye mahkum bir varlık. Sence de değerinin düşmesi normal değil mi? Ev gibi mi olacak?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt
    Tabiiki normal ama 35 bin dolar cok buyuk para. Kendi basina bir bmw 1 serisi parasi. yaklasik 2 tane civic parasi. 1.5 tane CRV parasi falan:)

    Bir CRV alsan degeri 5 bin dolar duser 2 yilda mesela. Benim sordugum buydu yoksa neden dusuyor demedim. Keyif icin verilir mi dedim.
  • Bu arada simdi haber gordum. Unlu Youtuber Enes Batur Beykozdaki villasindan ciktigi icin karantinaya alinmis. Takildigim nokta Beykozdaki villa oldu.
    Birakalim Amerikayi Avrupayi arabalari falan da, bir youtuber nasil Beykozda villa alabiliyor buna bakalim. Ya da youtuber olmanin yollarini falan tartisalim. bence bu daha ilginc.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Tabiiki normal ama 35 bin dolar cok buyuk para. Kendi basina bir bmw 1 serisi parasi. yaklasik 2 tane civic parasi. 1.5 tane CRV parasi falan:)

    Bir CRV alsan degeri 5 bin dolar duser 2 yilda mesela. Benim sordugum buydu yoksa neden dusuyor demedim. Keyif icin verilir mi dedim.
    Ben vermem açıkçası. Avrupa'da olsam zaten sıfır araba da almam ama bir arabadan çok eminimdir, bu arabaya uzun yıllar binecem diyorsam da çok önemsemem herhalde. İstediğim neyse alır geçerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bunlar lease cikmasi ilk sahibi kiraladi muhtemelen.

    Bmw ve bircok markada daimi musteri indirimi, tip calisani-asker-itfaiyeci, bmw america dernegi uyeligi, yeni unv mezunu, costco indirimi, uretici tesvigi var. ustune birde servis yedek araci, showroom araci (5 bin mil altinda olmak kaydiyla) olabiliyor.

    Bunlarin hepsini bir araya getirebilen (nadir ama var) aylik $300 e kadar kiralayabilir bu araci.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım dünyanın her yerinde araç fiyatları ikinci el piyasasına göre belirleniyor, ama oradaki piyasa bizden hem çok farklı hem de değil, şöyle ki;
    1. "Abi arabalar ucuz, o zaman hemen bir mustang gt500 alayım" demiyorlar
    2. Orta kesim fiyat performans sedanları veya aile jeep'leri alıyorlar (çoğu japon)

    Yani orada da yine fiyat performans ürünleri alınıp satılıyor, geri kalan herşey lükse giriyor ve inanılmaz hızlı değer kaybediyor keza alan satan yok.

    Ve adamların lüks sınırı 50k üstü. 50k üstüne rahatça sıfır bir spor araç alabilecekken yine gidip aile jeep'i alıyorlar. Gel de kafayı yeme
  • Namaste. kullanıcısına yanıt
    Hocam soyledigin indirimler var ama bu arac 77 bin dolarlik bir arac. Butun indirimler bir araya gelse 4999 milde servis araci bulsan bile 300 e dusuremezsin.
    Anca 3 serisi falan dusurebilirsin 300e o bile nadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam soyledigin indirimler var ama bu arac 77 bin dolarlik bir arac. Butun indirimler bir araya gelse 4999 milde servis araci bulsan bile 300 e dusuremezsin.
    Anca 3 serisi falan dusurebilirsin 300e o bile nadir.
    Var hocam, 102k lik araci 400 kusure aldilar, etiket fiyatina cok takilma

    https://forum.leasehackr.com/t/signed-unicorn-2020-bmw-745e-x-msport-102k-msrp-432-mo-ttl-msd/287553

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Namaste. kullanıcısına yanıt
    O arac plug in elektrikli hocam federal tesvik var ustune eyalet tesvigi var. Ama yine de bu linkteki adam nadirin nadiri. Yorumlara bakarsan herkes cok sasirmis. Ayrica 2600 dolar ve kargo icin 750 dolar odemis. Onlari da katinca 510 dolara geliyor.

    E tronlari da 400 500 e alan oldu mesela. I3leri 99 dolara alanlar oldu.

    Elektrikli de devlet tesvikleri oldugu icin ihtimal biraz daha yuksek.

    Ayrica demo arac almak zaten ikinci el arac almak demek yani ayni konuya geliyoruz luks araclar ikinci elde deger kaybediyor demo alarak o deger kaybini azaltmks oluyorsunuz. Ikinci el.almis oluyorsunuz. Linkteki araba yuzde 29 indirimle verilmis yani 4000 mil yaptigi icin yuzde 29 deger kaybina ugramis bir arac.

    Bir de yillik sadece 7500 mile lease etmis. Amerika ortalamasi 12 bin mil yilda surus. Yani ortalama bir insan kadar kullanamayacak arabasini ya da ekstra mil parasi da odeyecek ustune vs.

    Sonucta oyle ya da boyle bu araclarin deger kaybi ilk kullanicilarinin cebinden cikiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 18 Eylül 2020; 4:20:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Tesvik 3500 sadece, fiyatin dusuklugu etiket fiyatindan %30 alinan indirim sayesinde. Yil sonlari boyle cok dusuyor biraz da sans isi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Namaste. kullanıcısına yanıt
    3500 bmwnin tesvigi hocam.
    Elektrikli araclarda 7500 dolar federal tesvik var.
    Adamin eyaletine gore eyalet tesvigi de var.
    Plug in oldugu icin bunlar indirim olarak yansiyor lease e.

    Neyse hocam istisnalar kaideyi bozmaz demisler. Verdiginiz cok uc bir ornek ve elektrikli bir arac ayrica bayinin demo araci yani ikinci el. Ikinci elde deger kaybinin ne kadar cok oldugunu ispatlayan bir ornek. Yani burada bizim konustigumuz konu da o zaten ikinci el cok deger kaybediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 18 Eylül 2020; 4:32:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Hesaplar hep 2yıl sonra satma üzerine. 10 sene binse rakam direk aşağı iniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.