Şimdi Ara

Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar baktim ki forumun en populer gundemi yurtdisi fiyat karsilastirmalari. Birimler, Asgari ucretler vs. forumda ciddi bir ilgi var. Sanirim Turkiyede arac almak imkansizlastikca bu konulari konusmak insanlari rahatlatiyor.

    neyse ben de bir konu acayim farkli bir sekilde bakayim dedim.

    Amerikada Su gordugunuz araba 23 bin milde yani 30 bin km falan. 2 yil kullanilmis. Su an fiyati 42 bin dolar.
    Bu arac 2 yil once yaklasik 77 bin dolara alinmis.

    Yani iki yil 30 bin kmden sonra degerinin yuzde 46sini kaybetmis. Buna binen adam yillik 17 bin dolar harcamis bu arabaya binebilmek icin. Acaba deger mi? Yani bu adam bmw almasa her sene bir tane yeni Honda Jazz alabilirmis

    Sizce bu adam enayilik mi etmis yoksa hayatin keyfini mi surmus?

    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk







  • Guzel konu, benim de su tabloyla katkim olsun:



    Tablo ABD'ye ozel, tabloda "Top 5 Cars to Buy New" denilen sutunun alttinda siralanan araclar "Sifir km almasi en mantikli araclar", cunku sonradan cok yavas deger kaybediyor. "Top 5 Cars to Buy Used" denilen sutunun alttinda siralanan araclar da "Ikinci el almasi en mantikli araclar", konu sahibi arkadasin yazdigi hususlardan dolayi.

    Buna benzer gecenlerde okudugum bir haberde de Tesla'nin otomotiv sektorunde cok koklu bir is modeli degisikligi yaptigini, araclarini sattiktan sonra bircok yazilim guncellemesi ile, musterisinin elindeyken bile gelistirmeye devam ettigini, bunun yardimiyla da araclarinin ikinci elinin de deger kaybetmesinin az oldugunu yaziyordu. Bu Tesla'nin sifir km satislarina da yansiyordur, Tesla almayi dusunen birisi, ikinci el fiyatlarini cok yuksek gorunce, gidip sifirini alip geciyordur. Ama arkadasin yazdigi BMW'de oldugu gibi, o arabayi hayatta sifir km almam, gider uc yasinda, degerinin yarisini kaybedince alirim. O haber de su:
    https://cleantechnica.com/2020/08/29/tesla-introduced-a-business-model-the-world-has-not-seen-before/

    Asagidaki grafik de o haberden:

    Orda stok sıkıntısı yok,
    Bizim bayiler az kazanıyor o yüzden yurt dışına gönderelim demiyorlar.
    Araba bolluğu var.

    O yüzden ikinci el değeri çok düşüyor.
    Aynı birimde hesap yaparsak bizde 2 yaşına gelince 60-70 bin dolar arası isterler sıfırı 77 bin dolar olan araca. 520D M Sport sıfırı 1.170.000 lira ama 2017 model üç yaşında araç 750 bin lira.

    Orada değer kaybı çok olduğu için de kimse 2 yılda bir aracını sıfırlamak istemez. Bizde yapan çok var. Adam 2016 aracımı sattım 2019 modelini aldım aynı paket ve üstüne sadece 17 bin lira ödedim diyor.


    tabloya göre tesla sipariş yetiştiremiyor, parayı veriyorlar 6 ay 1 sene sonra geliyor araba diyorlardı.

    DEMEK Kİ ORADA DA BİZDEKİ GİBİ STOK SIKINTISI OLSA AYNI TESLA GİBİ İKİNCİ ELİ SIFIRA YAKIN SATILACAK. Arz-Talep dengesi dünyanın her yerinde aynı.

    milleti kötülemeye de gerek yok demek ki
  • Orda stok sıkıntısı yok,
    Bizim bayiler az kazanıyor o yüzden yurt dışına gönderelim demiyorlar.
    Araba bolluğu var.

    O yüzden ikinci el değeri çok düşüyor.
    Aynı birimde hesap yaparsak bizde 2 yaşına gelince 60-70 bin dolar arası isterler sıfırı 77 bin dolar olan araca. 520D M Sport sıfırı 1.170.000 lira ama 2017 model üç yaşında araç 750 bin lira.

    Orada değer kaybı çok olduğu için de kimse 2 yılda bir aracını sıfırlamak istemez. Bizde yapan çok var. Adam 2016 aracımı sattım 2019 modelini aldım aynı paket ve üstüne sadece 17 bin lira ödedim diyor.


    tabloya göre tesla sipariş yetiştiremiyor, parayı veriyorlar 6 ay 1 sene sonra geliyor araba diyorlardı.

    DEMEK Kİ ORADA DA BİZDEKİ GİBİ STOK SIKINTISI OLSA AYNI TESLA GİBİ İKİNCİ ELİ SIFIRA YAKIN SATILACAK. Arz-Talep dengesi dünyanın her yerinde aynı.

    milleti kötülemeye de gerek yok demek ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izengel -- 19 Eylül 2020; 3:7:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • izengel kullanıcısına yanıt
    Cogu insan 2-3 senede bir sifirliyor hocam. Ozellikle luks araba kullanicilari.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guzel konu, benim de su tabloyla katkim olsun:

    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk

    Tablo ABD'ye ozel, tabloda "Top 5 Cars to Buy New" denilen sutunun alttinda siralanan araclar "Sifir km almasi en mantikli araclar", cunku sonradan cok yavas deger kaybediyor. "Top 5 Cars to Buy Used" denilen sutunun alttinda siralanan araclar da "Ikinci el almasi en mantikli araclar", konu sahibi arkadasin yazdigi hususlardan dolayi.

    Buna benzer gecenlerde okudugum bir haberde de Tesla'nin otomotiv sektorunde cok koklu bir is modeli degisikligi yaptigini, araclarini sattiktan sonra bircok yazilim guncellemesi ile, musterisinin elindeyken bile gelistirmeye devam ettigini, bunun yardimiyla da araclarinin ikinci elinin de deger kaybetmesinin az oldugunu yaziyordu. Bu Tesla'nin sifir km satislarina da yansiyordur, Tesla almayi dusunen birisi, ikinci el fiyatlarini cok yuksek gorunce, gidip sifirini alip geciyordur. Ama arkadasin yazdigi BMW'de oldugu gibi, o arabayi hayatta sifir km almam, gider uc yasinda, degerinin yarisini kaybedince alirim. O haber de su:
    https://cleantechnica.com/2020/08/29/tesla-introduced-a-business-model-the-world-has-not-seen-before/

    Asagidaki grafik de o haberden:

    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 17 Eylül 2020; 21:52:6 >




  • Sıfırı zaten ucuz olan şey varsın değer kaybetsin..yine gider ucuza sıfır araç alırım..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Hocam tablo cok guzel acikliyor olayi aslinda.
    Bir civic e binmek icin yillik 1000-1500 dolar harciyorsunuz.

    Ama bir bmw 3 ye binmek icin yillik 6-7 bin dolar harciyorsunuz. 7 serisi icin yillik 15 bin dolar harciyorsunuz. Tabloya gore.

    Yani Amerikada (Avrupada benzer) olay almak degil binebilmek aslinda. Normal biri yillik 10 bin dolar odeyemedigi icin bir arabaya gidip civic crv vs. Ikinci eli iyi olan araclar aliyor.

    Aynen ben de sizin dediginiz gibi ikinci el alirim luks araba alacaksam.

    Tesla olayi cok ilginc hocam degerini acayip koruyor su an.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Evet, aslinda dunyanin her yerinde buna benzer bir durum, yani arabalar yolda ve zamanla tukenen sarf malzemeleri, dolayisiyla sizin gucunuz yavas yavas tukenene mi yoksa hizli hizli tukenen ve genelde premium olanlara mi yetiyor, mesele bu.

    Iste gercek bir zenginseniz, BMW 7 serisinin yilda kaybedecegi 17 bin dolar gozunuze zaten gorunmuyor, gidip sifir aliyor, veya hatta daha fazla odeyip 3 yillik lease yapiyorsunuz. Ama premiuma hevesli orta direkseniz, kullanim esnasindaki masraflarinizi miminuma dusurmek asil hedefiniz oluyor, gidip uc yasina gelmis ve deger kaybinin cogunu yasamis araclari aliyorsunuz.
  • anlamadığınız nokta; ülkemizde araç değer kazanmıyor, paranın değeri düştüğü için, ederini koruyor ve fiyat artışı olarak algılanıyor. yani aracın karşılığı olan atıyorum 2 kg kağıt parçası, değer kaybından 3 kg kağıt parçasına tekabül ediyor bir zaman sonra.

    sıfırına yine gayet uygun bir fiyata(biriktirilebilir bir meblağ) sahip olma şansım olacaksa, varsın aldığım araç yarı fiyatına düşsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kamyonlarkavuntaşır kullanıcısına yanıt
    Konu ulkemiz degildi aslinda. Neden anlamadiginiz diye girdiniz konuya bilmiyorum anlamayan kim.

    Paranin deger kaybi var hocam ama onu hesaba kattiginizda bile Turkiyese ikinci eldeki deger kaybi yurtdisindan az. Ayrica ozellikle.son yillarda vergi artislari ve basamakli vergi sistemi sebebiyle ikinci elde gercekten deger kazananlar oldu.

    Adam aliyor arabayi 6 ay sonra sifiri ust vergi dilimine geciyor ikinci eli de artiyor. Ya da vergi orani artiyor sifiri artinca ikinci el de artiyor. Bu sekilde cidden dolardan eurodan falan daha fazla deger kazanan araclar var piyasada. Tabi denk gelmesi lazim.

    Bir de satinca araba alacaksa bir karin olmuyor cunku sifiri daha cok artmis oluyor. Ama al satcilara yaradi vergi artislari ve basamakli sistem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 17 Eylül 2020; 23:3:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    birkaç gündür bu konu hararetli konuşuluyor (keyifle okuyorum, şikayet değil) anlamadığınızdan kastım oydu.

    tamam al satçılar kazanıyor evet, onun da nedeni, tlde kalmanın güven vermemesi, otomobilin kolay dönüştürülebilen bir emtia haline gelmesi.

    sorunun cevabı gayet basit aslında:
    tıkla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kamyonlarkavuntaşır -- 17 Eylül 2020; 23:31:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok doğru bir yönden yaklaşmışssınız. Yurtdışında arabanın marşa bassan 5000€ kaybediyor. Burda arabayı alıp ertesi hafta 5 bin lira fazlasına satabiliyorsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arian Galatian

    Sıfırı zaten ucuz olan şey varsın değer kaybetsin..yine gider ucuza sıfır araç alırım..
    Olay bitmistir...

    Ülkemizde bir telefon alir rahatliginda araba aliyorsun abd de.... Ulasmak bir telefon almak kadar basit. Varsin fiyati yariya düşsün. Gram umrumda olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kamyonlarkavuntaşır

    anlamadığınız nokta; ülkemizde araç değer kazanmıyor, paranın değeri düştüğü için, ederini koruyor ve fiyat artışı olarak algılanıyor. yani aracın karşılığı olan atıyorum 2 kg kağıt parçası, değer kaybından 3 kg kağıt parçasına tekabül ediyor bir zaman sonra.

    sıfırına yine gayet uygun bir fiyata(biriktirilebilir bir meblağ) sahip olma şansım olacaksa, varsın aldığım araç yarı fiyatına düşsün.
    Cok dogru 👍👍

    Cunki ithal otomobilin çıpası doviz kurudur.. Kur deger kazanip TL deger kaybettikce ithal aracin TL bazinda ederi de artar cunki dovize endexlidir. Lakin millet bunu aracim deger kazandi olarak algiliyor.

    Ama reelde deger kazandigi filan yok. Aracin fiyati doviz bazinda yerinde sayiyor. Sadece enflasyona ve tl nin deger kaybina karsi parani korumus oldun. Kisaca ha birikiminle doviz almissin, ha otomobil. Degisen bisey yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2018 de BMW nin en ucuz modeli 1.18i Pure 194.400 müş yani 26.398 Euro.
    Aynı aracın 51.000 km deki hatasız boyasız Değişensiz 2.eli 262.900 TL yani 29.440 Euro

    Aradaki farkın sebebi 2018 de satıldığında %50 ÖTV de imiş. Bugün BMW nin en ucuz modeli %80 ÖTV de. Vergiler artmasaydı bu aracın ederi 20.000 Euro bile değildi en fazla 18-19 bin Euro olurdu. Ama vergiler sağolsun araca Euro bazında bile değer kaybettimiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam arabada tukenen bir malzeme. Guzel orneklediniz.

    Aslinda bakilmasi gereken o. Forumdaki ikinci eli kotu muhabbetide ordan geliyor aslinda. Kimisi diyorki ikinci elini dusunerek arabami alinir. Ama aslinda dusunulmesi daha mantikli cunku aslinda sizin verdiginiz para aradaki fark.

    Bugun bana deseler 100 bin dolarlik araba var ama 3 sene sonra 90 bine satabileceksin. Hic dusunmem gider kredi ceker onu alirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Cok dogru 👍👍

    Cunki ithal otomobilin çıpası doviz kurudur.. Kur deger kazanip TL deger kaybettikce ithal aracin TL bazinda ederi de artar cunki dovize endexlidir. Lakin millet bunu aracim deger kazandi olarak algiliyor.

    Ama reelde deger kazandigi filan yok. Aracin fiyati doviz bazinda yerinde sayiyor. Sadece enflasyona ve tl nin deger kaybina karsi parani korumus oldun. Kisaca ha birikiminle doviz almissin, ha otomobil. Degisen bisey yok.

    Alıntıları Göster
    Hocam size cevap yaziyorum diye lutfen alinmayin ya da yanlis anlamayin ama
    reelde deger kazanan arabalar oldu son 2 yil icinde. Sebebi de vergi artislari ve basamakli vergi sistemi.

    Bugun araba 240 bin TL ye satiliyor vergi dilimi sinifinda. Bir ay sonra zam geliyor siniri geciyor 280 bin TL oluyor ve siz ikinci elde o araci 260-270e satabiliyorsunuz bir ay sonra. BU enflasyon degil reel kazanc oluyor. Yanlis vergi sistemi burada bir acik doguruyor.

    Yine ayni sekilde vergisi yuzde 60 olan arabalrin vergisi bir gecede yuzde 80ne cikti. Bu araclara sahip olanlarin bir cogu enflayon uzerinde reel kazanc elde ettiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 18 Eylül 2020; 0:48:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    2018 de BMW nin en ucuz modeli 1.18i Pure 194.400 müş yani 26.398 Euro.
    Aynı aracın 51.000 km deki hatasız boyasız Değişensiz 2.eli 262.900 TL yani 29.440 Euro

    Aradaki farkın sebebi 2018 de satıldığında %50 ÖTV de imiş. Bugün BMW nin en ucuz modeli %80 ÖTV de. Vergiler artmasaydı bu aracın ederi 20.000 Euro bile değildi en fazla 18-19 bin Euro olurdu. Ama vergiler sağolsun araca Euro bazında bile değer kaybettimiyor.
    Hesabiniz yanlis.

    194.400tl/26.398= 7.36 degerinde bir euro kuru cikiyor size göre. Oysa ki 2018 yilinda ulkeye giren araclar ortalama 5.50 euro kuru ile girdi. (1 ocak'18 de seneye 4.50tl ile filan basladi kur) Agustos'18 Rahip brunson krizindeki peak yapan kur seviyelerinden arac filan girmedi.

    Yani aracin o zaman ki fiyati 26.398 degil, 35.300euro olacak.

    7.36 li euro kuru ile daha yeni 3 ay once girmeye basladi otmobiller... Ve fiyatlarin geldigi noktalar ortada. Daha 8 le ve ardindan 9 la girmeye baslayacak :)) suan kur 9tl oldu...

    Ama maaslar yerinde sayiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 18 Eylül 2020; 1:23:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam size cevap yaziyorum diye lutfen alinmayin ya da yanlis anlamayin ama
    reelde deger kazanan arabalar oldu son 2 yil icinde. Sebebi de vergi artislari ve basamakli vergi sistemi.

    Bugun araba 240 bin TL ye satiliyor vergi dilimi sinifinda. Bir ay sonra zam geliyor siniri geciyor 280 bin TL oluyor ve siz ikinci elde o araci 260-270e satabiliyorsunuz bir ay sonra. BU enflasyon degil reel kazanc oluyor. Yanlis vergi sistemi burada bir acik doguruyor.

    Yine ayni sekilde vergisi yuzde 60 olan arabalrin vergisi bir gecede yuzde 80ne cikti. Bu araclara sahip olanlarin bir cogu enflayon uzerinde reel kazanc elde ettiler.

    Alıntıları Göster
    İkinci el arabada, "reelde değer kazanma"dan bahsedilemez, Türkiye'nin saçma ekonomisinde bile. En fazla "göreceli değer kazanma" denilebilir, örneğin bu zıvanadan çıkartılan vergi dilimlerinde bir model başka modellere göre nispi değer kazanmış gibi olmuştur, araçlar bir iki ay gibi kısa sürelerde döviz kuru sabit iken değer kazanmış gibi olmuştur, veya yine ekonomik krizden ve başkaca ilişkili sebeplerden kaynaklanan şişirilmiş ikinci el araba fiyatları, nispeten yerinde sayan ev fiyatlarına göre değer kazanmıştır.

    Ekonomi uzmanı değilim, boyumu aşan bir laf etmeyeceğim, ama bugünkü son derece saçma otomotiv sektörü görüntüsünün (örneğin sıfırdan pahalı ikinci el araçlar vb.) başı boş bir devletten, ön görülemez bir ekonomiden kaynaklandığını anlamak için de ekonomist ya da kahin olmak gerekmiyor sanırım. Ne kadar nispi değer kazanıyor görüntüsü olursa olsun ekonomisi batan bir ülkenin tuhaflıklarını konuşuyoruz.

    @The Division Bell finans uzmanı diye biliyorum, yazdıklarımda bir tutarsızlık varsa, uyarın lütfen özür dileyerek düzelteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.