Şimdi Ara

Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Hesaplar hep 2yıl sonra satma üzerine. 10 sene binse rakam direk aşağı iniyor.
    Tabiiki hocam dusus yavasliyor. Ama gene de var dusus. 3uncu yikdan sonra garanti bitiyor vs. O yuzden biraz dusuyor vs.

    100 binlik bmw 7 serisini 15e satarsiniz 10 sene sonra. Ortalama yuzde 8-9 eder deger kaybi. Ama garanti bittikten sonra bakimi bozulmasi vs. Giriyor isin icine. Aracin deger kaybi dusuyor ama baska masraflar basliyor.

    Ayrica 640a binen cogu insan 10 sene tutmaz zaten. 10 senelik ilk sahibinden bmw bulmaniz nadir olur.

    Birakin Amerikayi Turkiyede bile sifir bme alip 10 sene binen cok nadirdir. Zengin adam degistirir 3-4 sene de bir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo-wan

    Sanırım dünyanın her yerinde araç fiyatları ikinci el piyasasına göre belirleniyor, ama oradaki piyasa bizden hem çok farklı hem de değil, şöyle ki;
    1. "Abi arabalar ucuz, o zaman hemen bir mustang gt500 alayım" demiyorlar
    2. Orta kesim fiyat performans sedanları veya aile jeep'leri alıyorlar (çoğu japon)

    Yani orada da yine fiyat performans ürünleri alınıp satılıyor, geri kalan herşey lükse giriyor ve inanılmaz hızlı değer kaybediyor keza alan satan yok.

    Ve adamların lüks sınırı 50k üstü. 50k üstüne rahatça sıfır bir spor araç alabilecekken yine gidip aile jeep'i alıyorlar. Gel de kafayı yeme
    Kafa yiyecek bir durum yok. Örneğin ABD için örnekler vereyim:

    1) ABD'de araba genel olarak hiçbir zaman hava atma ya da statü göstergesi değil, aksine ihtiyaç kalemi, supersport bir araba değilse. Buradaki adam kampa gidiyor, balığa gidiyor, tekne çekiyor, karavan çekiyor, römork çekiyor, çok eşya ile termoslarla ızgaralarla geziyor, spor arabayı ne yapsın, tabiki SUV alacak.

    2) Pick-up truck ya da SUV'lerin de birçoğunda minimum V6 veya bazen V8, azınlıkla da v12 motor var. Sizin spor otomobil sayacağınız birçok otomobilin performansına yakın keyif verir.

    3) Birçok ailenin 2 hatta 3 ve hatta evdeki genç çocuk sayısına göre 4 otomobili olabiliyor. Bunlar arasında tek kapı bir spor otomobil olma ihtimali yüksek.

    4) 50 bin dolar üstü para ABD'de de orta gelir insanlar için büyük para, çünkü alım gücü çok yüksek. Otomobil alırken kredi puanınız iyiyse çok büyük bir zorluk değil bu paralar, 5 yılda sıfır faiz alabilirsiniz belki ama, yine ilk maddeye dönelim, millet arabaya aç değil, araba hayatın anlamı olarak görülmüyor, dolayısıyla "oo araba almak çok kolay, hemen gidip spor araba alayım" durumu yok. Üstelik pratikte arabanın hayatın anlamı olduğu yer burası olmasına rağmen, çünkü yolu taşıma yaygın değil, mesafeler çok uzak, çoğu yerde bir aileye en az bir araba şart, ama dediğim gibi genel kullanım ihtiyaçlarına göre alışveriş.

    5) Kültür farkı. Sizin Türkiye'de spor tek kapı otomobillere olan bakışınız, ABD'de Pick-up trucklara karşı var denilebilir. Yani erkeksi araç olarak onlar görülüyor, gören çevrelerce 😀 Dolayısıyla, ABD'deki alım gücü kolaylığının yansımasını, tek kapı spor otomobil satışlarında değil, çoğu 50 bin dolar üstü olan Pick-up truck'ların yaygınlığında görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 18 Eylül 2020; 8:6:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Bence satiyordur hocam.

    Haklisin rant vurmasi lazim ve onu da devlet yaratti iste vergi zammini koyarak. Ben zaten demiyorum ki alin 5 yil sonra kar edersinjiz su son bir bucuk yilda oldu bu devlet vergi ekledikce reelde deger kazan araclar oldu ust vergi diliminde.


    Baska bir ornek
    520d ocak fiyati sifir 700 bin dolar. 5.9 kurla 118 bin dolar ediyor.

    Bugun elini opene 1 milyona satarsin. Ki daha bile fazlaya satabilirsin. Galeriler 1.2 milyon fiyat yazmis.
    1 milyon desek bugunku kurla 133 bin dolar ediyor.

    Alıntıları Göster
    Tamam iste 2 litre uzerine rant vurmus vergi zammiyla. O gece vergi kararina arabada yakalananlar bir kereye mahsus nemalanmislar bu durumdan.

    Simdi artik bu yeni vergili fiyatlardan alanlar yine reelde kar edemeyecek. Kisacasi ayda yilda bir denk gelen istisnalar kaideyi bozmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Hesabiniz yanlis.

    194.400tl/26.398= 7.36 degerinde bir euro kuru cikiyor size göre. Oysa ki 2018 yilinda ulkeye giren araclar ortalama 5.50 euro kuru ile girdi. (1 ocak'18 de seneye 4.50tl ile filan basladi kur) Agustos'18 Rahip brunson krizindeki peak yapan kur seviyelerinden arac filan girmedi.

    Yani aracin o zaman ki fiyati 26.398 degil, 35.300euro olacak.

    7.36 li euro kuru ile daha yeni 3 ay once girmeye basladi otmobiller... Ve fiyatlarin geldigi noktalar ortada. Daha 8 le ve ardindan 9 la girmeye baslayacak :)) suan kur 9tl oldu...

    Ama maaslar yerinde sayiyor

    Alıntıları Göster
    Doğrudur 7.36 dan hesapladım ki Eylül ayı ortalaması o.
    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk

    İyi de aracın kaç Eurodan girdiğini biz bilemeyiz ki. Ben o ay içerisinde alan kişinin ortalama Euro kuruyla kaça aldığını hesapladım. Alan kişi aracın kaç Eurodan girdiğine bakmaz ki cebinden çıkana bakar. O yüzden bu hesaba yanlış demek yanlış. Eylül ayı içinde
    3 Eylül 2018 de Euro ay içinde en yüksekken alan biri 194.400/7.8116=24.884,06 Euro ya almış.
    28 Eylül 2018 de Euro ay içinde en düşükken alan biri 194.400/6.8915=28.214,80 Euroya almış.

    İlandaki en ucuz 2.el 1.18i nin bu araçlardan biri olduğunu varsayarsak 24.884 Euroya alan zaten kârda tartışmasız. Sebebi araç o zaman %50 ÖTVden satıldı. Şu an muadili sıfır 1 serisi %80 ÖTV diliminde. 28.214 Euroya alan kişi daha az kârda. Aslında kâr sayılmaz. 1.226 Euroluk kâr 2 yıllık sigorta+kasko+mtv masraflarını anca karşılıyordur. Bakımlarda ondan gitmiştir yani aslında zararda. Ay içinde bile böyle bir durum var. Şimdi 2018 yıl geneline göre hesaplayalım.
    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk
    2018 yıl içerisinde Euronun en düşük olduğu tarih 09/01/2018. 1 Euro=4,4744 TL
    Ocak fiyat listesine göre BMW 1.18i Pure 153.200 TLhttps://www.otokokpit.com/bmw-modelleri-ocak-2018-fiyat-listesi/
    153.200/4.4744=34.239,22 Euro

    En yüksek olduğu tarih 13/08/2018. Gün içerisinde 8.2370 i görmüş.
    Ağustos 2018 BMW 1.18i Pure 173.800 TL https://www.otokokpit.com/bmw-agustos-2018-fiyat-listesi-aciklandi/
    173.800/8.2370=21.099,91 Euro.

    9 Ocak 2018 de alıp şu an satan kişi ciddi zararda. 13 Ağustosta alan ise sigorta+kasko+mtv+bakım masraflarını düşsen dahi yine ciddi kârda. Durum bu. Bu saçma durumun en önemli nedeni ekonomik
    istikrarsızlık nedeniyle aşırı dalgalanan kur ve sürekli yükselen ÖTV. ÖTVli fiyattan hesaplanan KDV. Vergiler vergiler vergiler.

    Son olarak halen aynı ÖTV diliminde olan bir araca göre hesaplayalım bakalım orda durum neymiş.
    Günümüzün en düşük ÖTV si %45.Üst sınırı 145.435 TL. 2018 de %45 ÖTV de olup halen %45 ten satılan olan tek tük araç var. Dacia Sandero Stepway 0.9 Easy-R ve Fiat Egea Sedan 1.3 Multijet Easy ye göre hesaplayalım. https://www.otokokpit.com/dacia-modelleri-ocak-2018-fiyat-listesi/ 70.000 TL fiyatı varmış o zaman.
    09/01/2018 Euro 4,4744 TL
    70.000/4,4744=15.644,55 Euro
    13/08/2018 Euro 8.2370 TL
    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk
    84.750/8,2370=10.288,94 Euro

    Aynı aracın 2.eli hatasız boyasız değişensiz olarak ve 25000 kmde 134.750 TL yani 15.046,10 Euro.
    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk
    İlanı da buhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-dacia-2018-dacia-sandero-0.9-tce-stepway-easy-r-boyasiz-hatasiz-858680728/detay
    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk

    9 Ocakta sandero stepway alan biri ne kafa kafaya parasını alır.13 Ağustosta alan biri yaklaşık %50 kârda.
    Bu arada sıfırı 139.900 yani 15.621,14 Euro güncel kur ile.
    www.dacia.com.tr
    Sıfır Araç Fiyatları | Dacia Türkiye
    https://www.dacia.com.tr/dacia-fiyat-listesi.html


    Egea Sedan 1.3 Multijet Easy
    Sıfırı şuan 140.900 TL Güncel kur ile 15.732,80 Euro https://www.otokokpit.com/fiat-modelleri-ocak-2018-fiyat-listesi/ Ocak 2018 77.833 TL
    09/08/2018 Euro dip fiyatından 4,4744 ile alan biri
    77.833/4,4744=17.395,18 Euro ödeyerek satın almış.
    https://www.otokokpit.com/fiat-agustos-2018-fiyat-listesi-aciklandi/
    13/08/2018 de Euro tavanken alan biri
    107.400/8,2370=13.038,72 Euro ödeyerek almış.

    Hatasız,boyasız,değişensiz kriterleriyle 70 tane Easy 1.3 dizel Egea sedan çıkıyor. En düşük kmlisi 4.800 de ve sıfırından daha pahalı fiyatı var. En yükseği 211.839 km de. Seç beğen al hangisi kafana yatarsa. Fakat ben olsam illa 2.el alacaksam max 25-30 binde bakardım. https://www.sahibinden.com/fiat-egea-1.3-multijet-easy?a5_max=2018&unpaintedParts=true&sorting=price_asc&a5_min=2018&query_desc=true&unchangingTracks=true&query_text_mf=hatas%C4%B1z&query_text=hatas%C4%B1z

    Benim tercihim bu ikisinden biri olurdu. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-gur-otogaleri-den-2018-model-egea-1.3-dizel-856317555/detay
    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni solukhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-ilk-el_boyasiz_hatasiz_2018_egea-1.3-mjet-easy_sadece-13-binde-861543934/detay
    Yurtdisi karsilastirmasinda yeni soluk

    İlkine göre güncel kurdan hesaplayalım.
    132.000/8.96=13.038,72 Euro
    Bu durumda 9 Ocakta alan zararda 13 Ağustosta alan ise ne kâr ne zararda. Sigorta+kasko+mtv ve bakım ücretlerini hesaplarsak o da zararda.

    Özetle araçtan araca farkediyor. Bir markada ocakta alan kârda ağustosta alan zararda iken diğerinde tam tersi bir durum var. Aracın hangi ay hangi günde alındığı önemli. Hatta gün içinde hangi saatte alındığı bile önemli. Gün içinde bile ciddi kur şahlanışları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 18 Eylül 2020; 11:10:56 >




  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Sevgili arkadasim o sene brunson krizinden sonra gumrukten yeni arac sokamadilar euro 6.50 lere dusene kadar. İptal edildi cogu siparis.

    Zaten cevabi kendin de yazmissin mesajinda;
    Ocakta euro 4,47 iken arabayi 153.200tl ye satan borusan, agustosta 8tl lerden araba soksa Agustos liste fiyatina 173.800tl mi yazar zannediyorsun :)) Kur 4.47 den 8.23 e %85 artmis, aracin tl fiyatina ise sadece %14 mü zam gelicek. Aklin aliyor mu boyle birseyi. Aradaki %70 lik farki borusan cebinden mi odiyicek :))

    Lutfen kacirmayalim artik boyle ufak detaylari, gorelim ve yakalayabilelim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Sevgili arkadasim o sene brunson krizinden sonra gumrukten yeni arac sokamadilar euro 6.50 lere dusene kadar. İptal edildi cogu siparis.

    Zaten cevabi kendin de yazmissin mesajinda;
    Ocakta euro 4,47 iken arabayi 153.200tl ye satan borusan, agustosta 8tl lerden araba soksa Agustos liste fiyatina 173.800tl mi yazar zannediyorsun :)) Kur 4.47 den 8.23 e %85 artmis, aracin tl fiyatina ise sadece %14 mü zam gelicek. Aklin aliyor mu boyle birseyi. Aradaki %70 lik farki borusan cebinden mi odiyicek :))

    Lutfen kacirmayalim artik boyle ufak detaylari, gorelim ve yakalayabilelim.
    Ya tamam da bu alıcıyı ilgilendirmez. Alıcı kaçtan girmiş diye bakmaz. Alıcı ben şu tarihte şu kadar Euroya aldım der geçer. Kaç Eurodan girdiği BMW AG ile Borusanı ilgilendirir. Onların anlaşmasına bakar. Alıcı gidip ticari anlaşmalarını takip edecek isteyecek değil herhalde. Şimdi başka bir hesap yapayım BMW özelinde konu netleşsin. En ucuz BMW 1.18 i nin şu an ki fiyatı 366.500 TL %80 ÖTV ile.https://www.bmw.com.tr/tr/fastlane/bmw-fiyat-listesi.html#/bookmark=aHR0cHM6Ly93d3cuYm9ydXNhbm90b21vdGl2LmNvbS9ibXcvc3RhZ2UyL2ZpeWF0LWxpc3Rlc2kvc3RhdGljLWZpeWF0LWxpc3Rlc2ktdjIuYXNweA==
    İkinci eli 262.900 TL
    Sıfırına göre %28,27 daha ucuz 2 yaşındaki bir araç için makul bir fark.

    Aracın net fiyatı 366.500/1.80/1.18=172.551,78 TL

    ÖTV artmasaydı ve araç halen %50 lik ötv diliminde olsaydı.
    172.551,78x1.50x1.18=305.416,65 TL fiyatı olacaktı.
    2. eli de 305.416,65x0.7173= 219.075,36 TL olurdu.
    Yani 24.461 EURO




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Ya tamam da bu alıcıyı ilgilendirmez. Alıcı kaçtan girmiş diye bakmaz. Alıcı ben şu tarihte şu kadar Euroya aldım der geçer. Kaç Eurodan girdiği BMW AG ile Borusanı ilgilendirir. Onların anlaşmasına bakar. Alıcı gidip ticari anlaşmalarını takip edecek isteyecek değil herhalde. Şimdi başka bir hesap yapayım BMW özelinde konu netleşsin. En ucuz BMW 1.18 i nin şu an ki fiyatı 366.500 TL %80 ÖTV ile.https://www.bmw.com.tr/tr/fastlane/bmw-fiyat-listesi.html#/bookmark=aHR0cHM6Ly93d3cuYm9ydXNhbm90b21vdGl2LmNvbS9ibXcvc3RhZ2UyL2ZpeWF0LWxpc3Rlc2kvc3RhdGljLWZpeWF0LWxpc3Rlc2ktdjIuYXNweA==
    İkinci eli 262.900 TL
    Sıfırına göre %28,27 daha ucuz 2 yaşındaki bir araç için makul bir fark.

    Aracın net fiyatı 366.500/1.80/1.18=172.551,78 TL

    ÖTV artmasaydı ve araç halen %50 lik ötv diliminde olsaydı.
    172.551,78x1.50x1.18=305.416,65 TL fiyatı olacaktı.
    2. eli de 305.416,65x0.7173= 219.075,36 TL olurdu.
    Yani 24.461 EURO

    Alıntıları Göster
    Bak cevabi yine kendin veriyorsun :))

    Aracin suanki yeni otv zamli fiyati 366.500/9tl=40.000euro.

    Eger dedigin gibi otv zammi gelmeseydi de;
    305.416/9tl=34.000euro.

    Yani demek istedigim bmw 1 serisinin turkiyede 21.000eurolara satilmasi imkansiz. Senin hatan 2018 de maksimum 5.50 ile giren arabalari brunson krizindeki yuksek kurdan euroya cevirip o sene 1 serisi 21.000euro idi diyorsun. Hata burda.


    Senin bahsettigin olay ise şu, adamin bankada eurosu vardir, brunson olayinda kur artinca gider 8tl den eurosunu bozar tl ye gecer ve 5.50 girisli 1 serilerini 170.000tl lerden piyasadan toplar. Guzelce 2 sene biner ve suan inci elini soyledigin gibi 24.000eurolardan satar. Bindigi de yanina kar kalir. 3 bin euro karini da cebine koyar. Sen sanirim bunu anlatmaya calisiyorsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Bak cevabi yine kendin veriyorsun :))

    Aracin suanki yeni otv zamli fiyati 366.500/9tl=40.000euro.

    Eger dedigin gibi otv zammi gelmeseydi de;
    305.416/9tl=34.000euro.

    Yani demek istedigim bmw 1 serisinin turkiyede 21.000eurolara satilmasi imkansiz. Senin hatan 2018 de maksimum 5.50 ile giren arabalari brunson krizindeki yuksek kurdan euroya cevirip o sene 1 serisi 21.000euro idi diyorsun. Hata burda.


    Senin bahsettigin olay ise şu, adamin bankada eurosu vardir, brunson olayinda kur artinca gider 8tl den eurosunu bozar tl ye gecer ve 5.50 girisli 1 serilerini 170.000tl lerden piyasadan toplar. Guzelce 2 sene biner ve suan inci elini soyledigin gibi 24.000eurolardan satar. Bindigi de yanina kar kalir. 3 bin euro karini da cebine koyar. Sen sanirim bunu anlatmaya calisiyorsun.

    Alıntıları Göster
    Hah tam olarak onu diyorum. Ocakta alan 150.000 e aldım 260.000 bine sattım kâr ettim diye kendini kandırır anca. Yani kâr zarar durumu aydan aya değişiyor.




  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Teksasdaki kovboylar hocam onlar 60-70 bin dolarlik pick up aliyorlar:)


    Saka bir yana guzel tespitler. Biz Amerika diye genelliyoruz ama aslinda her eyalet bir ulke gibi satin alim sekilleri vs. Bile farkediyor birbiri arasinda.
    Ozellikle California, New York ve Texas ucu de birbirinden baya farkli otomobil tercihi konusunda ki Amerikanin 4te birinden fazla toplam nufuslari.

    Aslinda gerek Amerikadaki gerekse Avrupadaki satis rakamlari gosteriyorki Turkiyede yuksek vergi olmasa araba ucuz olsa bile herkes gidip spor araba almayacak. Yine ihtiyacini goren daha iyi ya da daha donanimli arabalar alacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemican kullanıcısına yanıt


    Evet genellemeler konusunda çok güzel demişsiniz, katılıyorum. Ayrıca Türkiye konusunda da çok doğru tahmin, şimdilik arabaya dair hayaller var zihinlerde uçuşan, ama olay alıma geldi mi, yine gerçekçi ve ihtiyaç odaklı alınır mı mantıklı olan da o.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo-wan

    Sanırım dünyanın her yerinde araç fiyatları ikinci el piyasasına göre belirleniyor, ama oradaki piyasa bizden hem çok farklı hem de değil, şöyle ki;
    1. "Abi arabalar ucuz, o zaman hemen bir mustang gt500 alayım" demiyorlar
    2. Orta kesim fiyat performans sedanları veya aile jeep'leri alıyorlar (çoğu japon)

    Yani orada da yine fiyat performans ürünleri alınıp satılıyor, geri kalan herşey lükse giriyor ve inanılmaz hızlı değer kaybediyor keza alan satan yok.

    Ve adamların lüks sınırı 50k üstü. 50k üstüne rahatça sıfır bir spor araç alabilecekken yine gidip aile jeep'i alıyorlar. Gel de kafayı yeme
    2017 Peugeot 3008 parasına 2014 Bmw Z4 veriyorlar. 3008 ler onbinlerce satılırken z4 10 larca satılıyor sadece. yani bizim insanımız da amacına uygun araba bakabiliyor. spor araba alabilecekken milyonlarca insan binek araba alıyor, ikinci el piyasasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izengel

    2017 Peugeot 3008 parasına 2014 Bmw Z4 veriyorlar. 3008 ler onbinlerce satılırken z4 10 larca satılıyor sadece. yani bizim insanımız da amacına uygun araba bakabiliyor. spor araba alabilecekken milyonlarca insan binek araba alıyor, ikinci el piyasasında.

    Alıntıları Göster
    Tabiiki hocam.
    Forumda bakarsaniz herkes V8 Camora, mustang hayali kuruyor, hep onlarin fiyatlarina falan bakiyorlar ama Dunyanin hic bir yerinde spor araba satsilari yuksek degil. Araba ucuz da olsa pahali da olsa degisen bir sey yok.Biz de insaniz onlar da insan tercihler ayni olmasa da ana hatlariyla benzer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye deki araç sahiplerinin pek kafa yormadığı bir konuya parmak atmışsın bu değer kaybı konusu türkiye de de var ve üstüne üstlük türkiye de bir de faiz kaybı var.

    Değer kaybı, kullanıma ve yaşa bağlı aracın ekonomik değerindeki düşme ya da aynı aracın sıfırını almak için üstüne eklenmesi gereken tutar olarak da düşünülebilir. Türkiye de 24 ay için %25 olarak alınabilir.

    Faiz kaybı, bir çok yatırım aracının getirisinin ortalaması olarak alınması daha doğru olsa da kolaylık olması açısından mevduat faizi toplam getirisi kullanılabilir.

    Üstüne üstlük bunlardan ayrı olarak aşağıdakiler de pastanın süsüdür. (Bir de krediyle alınan araçlarda ödenen faiz var.)

    MTV
    Kasko
    Sigorta

    Bu maddeler düşünüldüğünde türkiyede araç sahibi olarak kalmak çok zordur. Sarı sitede yığınla 2020 model 300bin üzeri araç satılmak için bekliyor bu araçların kontağı çevrilmese bile her ay binlerce lira zarar ediyorlar. Kuga da satılmayı bekleyen araç sayısı ise gerçekten bu işin kontrolden çıktığının ispatı.

    Ülkede dış ticaret açığı malum ülke şartları da malum peki bu alıcılar binemeyecekleri pardon kendi özgür iradeleri ile binmedikleri araçları neden satın alıyorlar !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Asıl işin komiği bir çoğu spor arabayı çok yakıyor diye almıyor fakat dünyanın en ucuz benzini yine Amerika'da
  • Normal odur zaten fakat burda herkes araba satarken kâra alıştığı için saçma geliyor enflasyon Yok orada!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.