Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
148
Cevap
3
Favori
51.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracı asla viteste bırakmam. bu benim takıntım. fakat valeler yahut aracı süren arkadaşlar viteste bırakıyor. aracı viteste görünce sinirleniyorum.

    bir arkadaşım da "doğrusu viteste bırakmak" dedi...

    neden???



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabayı Viteste Bırakmak: Doğru Mu?

    Arabayı Viteste Bırakmak

    Arabayı park halindeyken viteste bırakmak yaygın bir uygulamadır. Ancak bu uygulama doğru mudur? Bu sorunun cevabı, arabanın türüne ve park edildiği araziye bağlıdır.

    Manuel Arabalar

    Manuel arabalar, park halindeyken viteste bırakılmalıdır. Bu, aracın kaymasını önler. Yokuş aşağı park ediyorsanız, aracı geri vitese almalısın. Yokuş yukarı park ediyorsanız, aracı birinci vitese almalısın.

    Otomatik Arabalar

    Otomatik arabalar, park halindeyken "P" (park) konumunda bırakılmalıdır. Bu konum, aracın şanzımanını kilitler ve tekerleklerin dönmesini engeller. Otomatik arabaları viteste bırakmak, şanzımana zarar verebilir.

    Arabayı Viteste Bırakmak Zararlı Mı?

    Manuel arabalarda viteste bırakılmadığı takdirde araç kayabilir. Bu, özellikle yokuşlu arazilerde tehlikeli olabilir. Otomatik arabalarda viteste bırakılmadığı takdirde şanzıman zarar görebilir.

    Sonuç

    Arabayı park halindeyken viteste bırakmak veya bırakmamak, arabanın türüne ve park edildiği araziye bağlıdır. Manuel arabaların viteste bırakılması gerekirken, otomatik arabaların "P" konumunda bırakılması gerekir. Viteste bırakılmadığı takdirde, manuel arabalar kayabilirken, otomatik arabalarda şanzıman hasarı meydana gelebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracı sürekli düz yere mi park ediyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    aracı sürekli düz yere mi park ediyorsun?
    düz yokus egim farketmez bende viteste birakmam hic duran arabanin sanzimanina yük bindirmek istemem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    aracı sürekli düz yere mi park ediyorsun?
    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur

    Alıntıları Göster
    Bence vitese takmak sakat iş. Çünkü şanzıman zorlanıyor. Öyle bir durumda arabaya çarpıldığında motor ve şanzıman hasar alabilir diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur

    Alıntıları Göster
    Doğrusu
    Düz vites araçlarda; vites birde veya geri viteste takılı el freni çekili bırakmaktır.
    Otomatik vitesli araçlarda; vites p seçeneğinde ve el freni çekili bırakmaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur

    Alıntıları Göster
    düz bi zeminde ise viteste bırakılmasına lüzum yok.Ben arabayı biraz eğim olduğu için önce vites boştayken el freni çekerim.daha sonra da vitese bırakırım.olası bi el freninin iptal olması durumunda araba kaymasın diye.tedbir amaçlı.yokuş yukarı da olduğu zaman aynı kombinasyon geri vitese takılıp yapılır.ayrıca ilk olarak el freni çekilirse yük vitese değil el frenine biner.ama vitese takılıp el freni çekilirse işte o zaman yük vitese biner.sinirlenecek bişey yok kişiden kişiye değişen bi durum doğrusu ama araba her ihtimale karşı viteste bırakılmasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur

    Alıntıları Göster
    Her halukarda arabayı viteste bırakırım.

    Düz yada yokuş yukarı ise 1.
    Yokuş aşağı ise geriye.


    El freninide evin otoparkında fln çekmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Her halukarda arabayı viteste bırakırım.

    Düz yada yokuş yukarı ise 1.
    Yokuş aşağı ise geriye.


    El freninide evin otoparkında fln çekmem.

    Alıntıları Göster
    Valeli yerlere gidiyorsan zengin adamsındır takma kafana böyle küçük şeyleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Bence vitese takmak sakat iş. Çünkü şanzıman zorlanıyor. Öyle bir durumda arabaya çarpıldığında motor ve şanzıman hasar alabilir diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Ben mutlaka her eğimde viteste bırakırım..şanzımana hiç bir zarar gelmedi.. el freni boşalırsa eğer.. aracınız hareket eder arkasındaki yada önündeki araca çarpar.. eğer gidiş yönü boş ise araç hızını alıp daha kötü sonuçlara neden olabilir.. eğer aracın önü yokuş aşağı bakıyorsa.. geri vitese.. yokuş yukarı bakıyorsa 1.vitese almak gerekir.. ben şahsen el freni boşalıp.. aşağı doğru hareket eden araç çok gördüm.. eğer yokuşta vitese takmak istemiyorsanız.. en azından direksiyonu hafif kaldırım duvar vs.. yönüne çevirebilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 13 Haziran 2012; 19:52:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade1978

    Doğrusu
    Düz vites araçlarda; vites birde veya geri viteste takılı el freni çekili bırakmaktır.
    Otomatik vitesli araçlarda; vites p seçeneğinde ve el freni çekili bırakmaktır.

    Alıntıları Göster
    Düz yerde takmanın bir manası yok ama eğimde el frenine bir şey olması ihtimaline karşı takılmalıdır.
    Ayrıca el freni çekiliyken şanzımana yük binmez.Çünkü el freni uygulanan kuvveti tek başına 0'a indirebiliyor zaten.
  • Doğru olan aracı viteste brakmaktır. (El freni çekik olsa bile.)
    Ayrıca kışın el freni kullanamazsınız, çünkü donabilir. Dolayısıyla özellikle kışın kesinlikle viteste bırakmalısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Bence vitese takmak sakat iş. Çünkü şanzıman zorlanıyor. Öyle bir durumda arabaya çarpıldığında motor ve şanzıman hasar alabilir diye düşünüyorum.

    şanzımanın zorlanacagını düşünüyorsan,
    -aracı boşa al ayagın frende olsun sonra el frenini çek freni bırak sonra da vitese tak
    yükü böylelikle öncelikle el frenine vermiş olursun
    ama tek basına ikisi de yokuşta sakat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dnz60 -- 13 Haziran 2012; 19:53:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Her halukarda arabayı viteste bırakırım.

    Düz yada yokuş yukarı ise 1.
    Yokuş aşağı ise geriye.


    El freninide evin otoparkında fln çekmem.

    Alıntıları Göster
    düz, eğim farketmez. aracı viteste bırakmam.

    rampada da; ön tekerlerin yönünü kaldırıma doğru ayarlarım. kayarsa kaldırıma çarpıp dursun diye.
  • vites emniyet sibobu gibidir, el freni kacirirsa vites tutar, yuk binmesi falan zorlayacagini sanmiyorum surus esnasinda fazlasiyla yuk biniyor zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaipirinhaReloaded

    Valeli yerlere gidiyorsan zengin adamsındır takma kafana böyle küçük şeyleri

    Alıntıları Göster
    Sadece viteste bırakmak doğru değil, vitese gereksiz yük biner.

    Düz yolda vites boşta, sadece el frenini çekerim
    Yokuş yukarı el freni çekerim ve vitesi 1'e takarım
    Yokuş aşağı el freni çekerim ve vitesi geriye takarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    Sadece viteste bırakmak doğru değil, vitese gereksiz yük biner.

    Düz yolda vites boşta, sadece el frenini çekerim
    Yokuş yukarı el freni çekerim ve vitesi 1'e takarım
    Yokuş aşağı el freni çekerim ve vitesi geriye takarım.

    Alıntıları Göster
    O zaman en mantıklısı önce el freni sonra duruma göre vites.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank W.

    düz bi zeminde ise viteste bırakılmasına lüzum yok.Ben arabayı biraz eğim olduğu için önce vites boştayken el freni çekerim.daha sonra da vitese bırakırım.olası bi el freninin iptal olması durumunda araba kaymasın diye.tedbir amaçlı.yokuş yukarı da olduğu zaman aynı kombinasyon geri vitese takılıp yapılır.ayrıca ilk olarak el freni çekilirse yük vitese değil el frenine biner.ama vitese takılıp el freni çekilirse işte o zaman yük vitese biner.sinirlenecek bişey yok kişiden kişiye değişen bi durum doğrusu ama araba her ihtimale karşı viteste bırakılmasıdır.

    Alıntıları Göster
    Vites boştayken el freni çekilir, sonra vitese takılır.Böylece vitese hiçbir yük binmez. Boşta araba bırakılmaz. Düz yerde belki bir sorun olmaz ama yinede boşta bırakılmaz. Kaldıki vitese yük binse bile birşey olmuyor pek, eğer olsa bayan sürücülerinin araçlarının kısa sürede bozulması gerekirdi. Zira aracı dik yokuşlarda P de asılı bırakan çok gördüm.

    ek: el frenini çektikten sonra frenden ayağınızı çekip aracın yerine oturmasını sağlamak en mantıklısı. Ancak bunlar zaten düşünülerek yapilacak şeyler değil. Gidersin biyere park edersin el frenini çekince ayagını frenden çeker vitese takarsın bukadar basit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 13 Haziran 2012; 20:16:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    O zaman en mantıklısı önce el freni sonra duruma göre vites.

    Alıntıları Göster
    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?

    Alıntıları Göster
    Ben hep viteste ve el freni çekili bırakırım aracı. Şimdiye kadar viteste bırakıldı diye şanzumanı zarar gören bir araç görmedim/duymadım.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.