Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
148
Cevap
3
Favori
49.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vitesi boşa alırım el frenini çekerim

    çok aşırı yokuşsa 1. vitese takarım artı işlem olarak.
  • Ben hem el freni çekerim hem viteste bırakırım.Belli mi olur el freni boşalır falan
    Birde kışın soğukta zaten el freni çekemiyorsun mecbur viteste bırakacaksın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 14 Haziran 2012; 9:56:53 >
  • Yokuşta olsa düz zeminde olsa viteste bırakırım aracı.Aracı stop etmeden vites boştayken el frenini çekerim sonra vitese takarım stop edip çıkarım arabadan.
  • En güzeli hem el freni hemde 1. viteste bırakmaktır. ikili önlem oluyor. birinden biri olmazsa azda olsa risk var. El frni çekmezde viteste bırakırsan motor kompresyon kaçırıyorsa araç alır başını gider. Veya vites boşta el freni çekili iken, el frenini az çekmişsen, el freni ayarı düşükse, balatalarda ypranma varsa, veya el freni halatı koparsa aracı koyduğun yerde bulamayabilirsin.

    En güzeli al 1 e çek el frenini öyle bırak.

    Konuyu açan arkadaşa bir bilgi vereyim, ayağın frende iken el frenini iyice çeker sonra vitese alırsan, şanzımana yük falan binmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    hem viteste bırakırım hemde el frenini çekerim hiç bir eksi yanını görmedim birde el frenini soğuk olan erzurum , sivas vb gibi yerlerde sen vitese takma el freni çek sabah o arabayı yürütürsün


    tecrube ile sabittir Yer: Erzincan
  • viteste de olsa boşta da el frenini çekmeden arabadan kimse beni çıkartamaz.
  • Ayağım frendeyken el frenini çekerim yokuşun durumuna göre de 1 veya geri vitese takarım. Sonra ayağımı frenden çekerim. Doğruluk derecesini bilmiyorum ama viteste olmadığı takdirde el freni telinin kopması ihtimali var.
  • vay canına,

    arabalar hakkında o kadar yazılan bir konuda, daha millet park etmeyi bilmiyor.

    arabayı her konumda viteste ve el freni ile bırakırsın.

    yokuşsa direksiyonu da duvara veya kaldırıma doğru çevirirsin.

    şanzımana yük binecek diye kimsenin hayatı tehlikeye atılmaz, tek başına el frenine de vitese de güvenilmez.

    önce güvenlik, şanzıman dediğin kaç para?

    arabayı kaydırıp bir çocuğu ezsen, sakat bıraksan, öldürsen ne olacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: molarrr

    vay canına,

    arabalar hakkında o kadar yazılan bir konuda, daha millet park etmeyi bilmiyor.

    arabayı her konumda viteste ve el freni ile bırakırsın.

    yokuşsa direksiyonu da duvara veya kaldırıma doğru çevirirsin.

    şanzımana yük binecek diye kimsenin hayatı tehlikeye atılmaz, tek başına el frenine de vitese de güvenilmez.

    önce güvenlik, şanzıman dediğin kaç para?

    arabayı kaydırıp bir çocuğu ezsen, sakat bıraksan, öldürsen ne olacak?


    Park halinde el freni boşalıp önünü birbirine katan bir tane BİNEK ARAÇ haberi bulabilir misiniz?
  • araç düzde ise şanzımana yük falan binmez viteste bırakmanın bir sakıncası yok, düz değilse yük el frenine binecek şekilde ardından da eğimin durumuna göre uygun vitese atılır
  • bende genelde 1e atar bırakırım ne olur ne olmaz, babamda başka etrafımda gördüklerimde öyle yapıyor bu böyle gider :D
  • Şanzumana yük binecek diye aracı viteste bırakmayanlar: arabaya bindiğinizde de vitese geçirmeyin aracı, sonra yük biner, mazallah bozulur filan... İterek götürün aracınızı, maksat şanzumana yük binmesin...
  • Düz zeminde neyse de hafif eğimde bile viteste bırakmak en doğrusudur.
  • parkedeceğim zaman ya 1. viteste ya da 2 de olur parkederim el frenini çekerim kontağı kapatıp inerim vites öyle kalır.
  • 2 x 2 = 4 nasıl değişmez bir kural ise;

    1 - Yokuş aşağı araç geri vitese takılır, el freni çekilir.
    2 - Yokuş yukarı araç birinci vitese takılır, el freni çekilir.
    3 - Düz zeminde araç birinci vitese takılır, el freni çekilir. (Şahsen ben düz zeminde çekmem ve hep birinci viteste bırakırım)

    Diyelim ki dalgınsın. Hatta yanında birileri var, konuşa konuşa geldin, arabayı park ettin ve düz zemin. Vitese takmadın. El frenini de çekmeyi unuttun. Arabayı park ettin. Sonra adamın biri geldi arkadaşıyla konuşurken senin el frenini çekmeyip boşta bıraktığın arabaya dayandı. Araba hareketlenmeye başladı. Olur, olmaz değil. Yada biri park ederken senin arabaya tamponu değdi, oynar araba yerinden. Çünkü boşta, el freninide çekmedin. Hiç bir şey tutmuyor arabayı. Vites her türlü park halinde arabayı tutar. El frenide arabayı sabitler ve arabanı güvenli bir şekilde hem vites, hem el freni ile sabitleyip rahatça park edebilirsin.




  • Bende yıllardır viteste bırakırım aracı. öyle öğrendim öyle yaparım
  • 1 yerine 2,3,4 veya 5 e taksak fark eder mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Bence vitese takmak sakat iş. Çünkü şanzıman zorlanıyor. Öyle bir durumda arabaya çarpıldığında motor ve şanzıman hasar alabilir diye düşünüyorum.

    dik yokuşta butun yuk el freni teline biner ve el freni sanzıman kadar arabayı tutmaz

    örnek olarak bir aracı bir kablo ile başka bir araca bağlayın ( bu el freni olsun ) bir de halat ile ( sanzıman ) hangisi diğer aracı daha fazla çekebilir ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    1 yerine 2,3,4 veya 5 e taksak fark eder mi?

    aracın burnu nereye bakıyorsa tersi vitese yer çekimi kanunu aşağıya bakıyorsa aracın burnu geri vitese yukarı bakıyorsa 1.vitese
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.