Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
148
Cevap
3
Favori
49.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hangi viteste parkediyorsam o şekil kalıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Bence vitese takmak sakat iş. Çünkü şanzıman zorlanıyor. Öyle bir durumda arabaya çarpıldığında motor ve şanzıman hasar alabilir diye düşünüyorum.

    önce el frenini çekip sonra vitese takarsan şanzıman zorlanmaz ama el freninde arıza olursa şanzıman da arabanı korur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    düz, eğim farketmez. aracı viteste bırakmam.

    rampada da; ön tekerlerin yönünü kaldırıma doğru ayarlarım. kayarsa kaldırıma çarpıp dursun diye.

    devamlı öyle yapmakta direksiyonun
    hidrolik sistemine zararlı hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacopastor

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Bence vitese takmak sakat iş. Çünkü şanzıman zorlanıyor. Öyle bir durumda arabaya çarpıldığında motor ve şanzıman hasar alabilir diye düşünüyorum.

    önce el frenini çekip sonra vitese takarsan şanzıman zorlanmaz ama el freninde arıza olursa şanzıman da arabanı korur..

    önce boşa a frene bas el frenini çek vitese tak 3 saniye
  • elektronik el freniyle daha dikkatli olmak lazım
  • Önce debriyaja basılır veya boşa alınır. El freni çekilip, araç el freni üzerine bindirildikten sonra vitese alınıp, bırakılır. Böylece hem şanzımana yük binmemiş olur, hem de güvenli olur.
  • araç viteste bırakılır. (nokta)

    kışın don yağmur kar olmayan bir yerde sanırım arkadaş,

    illa yük biner şanzımana diyorsan da önce el frenini çeki, yükü ona bindir, sonra vitese al
  • Düz vites arabayı %98 1. viteste, %2 geri viteste bırakırım.
    Otomatik vitesliyi P'de.
  • aracı park ederim el frenini çekerim zemin düzse 1 e takarım yokuşsa gerekli vitese takıp tekeride kaldırıma doğru çevirerek riski sıfıra indiririm herzaman işimi sağlama alırım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Valeli yerlere gidiyorsan zengin adamsındır takma kafana böyle küçük şeyleri

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    quote:

    Orijinalden alıntı: WalkieTalkie2

    Valeli yerlere gidiyorsan zengin adamsındır takma kafana böyle küçük şeyleri



    Artık en dandik kebapçıda bile vale var.
  • Aracımı her halukarda viteste bırakırım.
  • Devamlı hidrolik bir aracı direksiyon kırık bırakırsanız pompanız ilerki zamanlarda zarar görür, ben viteste bırakırım el freni ile birlikte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Şanzumana yük binecek diye aracı viteste bırakmayanlar: arabaya bindiğinizde de vitese geçirmeyin aracı, sonra yük biner, mazallah bozulur filan... İterek götürün aracınızı, maksat şanzumana yük binmesin...



    simdi bunu yazacaktim. sanzimani cukulatadan yapilmis saniyor herlde bazilari.
  • Önce el frenini çekip ayağınızı frenden bırakırsınız. Yokuş aşağı ise araba öne, yokuş yukarı ise araba aşağı yığılır. Sonra yokuş yukarı ise 1'e, yokuş aşağı ise geriye takarsınız. Öncesinde yükü frene bindirdiğiniz için, şanzımana yük binmemiş olur. Ancak bir sebepten el freni boşa çıkarsa vites aracı tutar. Çok dik bir yokuşta gene tutamayabilir; ama yavaş çarpmasını ve hasar minimizasyonunu garantiye alır.

    El freni boşa çıkabilir. Çok güvenilmemesi gereken bir şey. Ondan aracı boşta bırakmak yanlıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    Devamlı hidrolik bir aracı direksiyon kırık bırakırsanız pompanız ilerki zamanlarda zarar görür, ben viteste bırakırım el freni ile birlikte

    O pompayi bozmak icin tam kirdiginizda sona gelirken sert cevirerek vurmak lazim.aksi halde, direksiyon kirik diye pompa bozulmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur

    Budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    Devamlı hidrolik bir aracı direksiyon kırık bırakırsanız pompanız ilerki zamanlarda zarar görür, ben viteste bırakırım el freni ile birlikte

    O pompayi bozmak icin tam kirdiginizda sona gelirken sert cevirerek vurmak lazim.aksi halde, direksiyon kirik diye pompa bozulmaz.

    O zaman sen bildiğin gibi tam kırık bırak sonra neler oluyor bizzat gör, 1 senelik yeni dobloda yaşamıştım bu orayı adamlar senin dediğini demedi ilginç




  • Bir de şu var...

    Otomatik vitesli araçlarda N'ye, yani boşa alıp bırakmıyorsak, bunun için P (Park) vitesi yapılmışsa, demek ki boşta bırakmamak gerek.
  • Manuel veya otomatik viteste Önce vitesi boşa atın ve el frenini çekin. Daha sonra manuelde vitesi 1'e, otomatikte ise park konumuna alın. El freni tertibatınızda herhangi bir sorun problem yoksa şanzımana yük asla binmez.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.