Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
3
Favori
51.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orijinalden alıntı: wrcsinan



    Dizel pikap dedigin arac nasil calisiyor anlamadim. Aracin anahtari uzerinde olmasi gerek

    Eski dizel araçların bir çoğu motora ilk hareketi verdiğiniz zaman çalışabilecek şekildedirler. Bu araçları durdurmak için bir stop kolu çekilerek, pompadan direk yakıt kesilirdi. Motorun döndürülmesi çalışmasına yeterlidir.
  • El frenini çektikten sonra vitesi ilk boşa alır sonra bire takarım.Sadece tedbir amaçlı el freni bazen devre dışı kalabilir bu gibi durumlarda 1. viteste araba hiçbir yere gitmez bence 1. viteste bırakın güvenlik için ..
  • Aracın el freni pek sağlam değil.Yokuşta aracı çalıştırmak için mecbur frene basıyorum.Birde marşı zor almasın mı sağ ayakla hem frene hem de topukla gaza basıyorum.Kendimi yarışçı gibi hissediyorum valla
  • Dostum işin doğrusu şudur;

    Aracı park ettikten sonra aracı boşa al, ayak frenine basarken el frenini sıkıca çek. Ayağını frenden çek kontağı kapat, aracı 1. vitese tak ve in.

    Aracın şu durumda yükü, el frenindedir. Şanzımana yük binmemektedir. Aracı viteste bırakma sebebimizde, eğerki el freninde sorun yaşanırsa, aracın kaymasını engellemektir.

    Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: morykante

    Dostum işin doğrusu şudur;

    Aracı park ettikten sonra aracı boşa al, ayak frenine basarken el frenini sıkıca çek. Ayağını frenden çek kontağı kapat, aracı 1. vitese tak ve in.

    Aracın şu durumda yükü, el frenindedir. Şanzımana yük binmemektedir. Aracı viteste bırakma sebebimizde, eğerki el freninde sorun yaşanırsa, aracın kaymasını engellemektir.

    Kolay gelsin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: morykante

    Dostum işin doğrusu şudur;

    Aracı park ettikten sonra aracı boşa al, ayak frenine basarken el frenini sıkıca çek. Ayağını frenden çek kontağı kapat, aracı 1. vitese tak ve in.

    Aracın şu durumda yükü, el frenindedir. Şanzımana yük binmemektedir. Aracı viteste bırakma sebebimizde, eğerki el freninde sorun yaşanırsa, aracın kaymasını engellemektir.

    Kolay gelsin.

    +1903
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Bir de şu var...

    Otomatik vitesli araçlarda N'ye, yani boşa alıp bırakmıyorsak, bunun için P (Park) vitesi yapılmışsa, demek ki boşta bırakmamak gerek.


    N pozisyonunda anahtarı çıkartamıyoruz. illaki P pozisyonuna almadan araba dan çıkmak mümkün olmuyor.
    P pozisyonuna alıp, freni bırakır el freni çekerim.

    manuel aracım olduğu dönemler de duruma göre; boşta el frenini çeker, vitesi 1'e yada R'ye takar park ederdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur


    El frenini çekerim
    Vitese takarım (inişe, yokuşa göre geri veya 1 e)
    Yanaştıgım yere göre tekerlekleri kaldırımada dayarım.

    3 lü garanti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Perfect Blue -- 16 Haziran 2012; 18:03:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Arabayı el freni çekili ve viteste bırakın rica ediyorum özellikle yokuşlarda.Arkadaşımın arabasına bu şekilde biri vurdu.Şanzıman dağılmasın diye düşünüyorsunuz da başka birinin arabaını dağıtmak hiç aklınıza gelmiyor.

    YENİ KONU AÇMAK İSTEMEDİĞİM İÇİN BURAYA YAZMAK İSTEDİM: edc şanzımanlı aracım var. Işıklarda vitesi boşa atmam sağlıklı olurmu? Kaç saniye kırmızıda beklemem gerektiğinde vitesi boşa almalıyım?Ya da hiç almasam daha mı iyi. Yokuşta ya da düz yolda vitesi boşa almamın bir mahsuru var mı? Eğer boşa almak mahsurlu ise P yani park moduna almak uzun süre araca zarar verir mi çalışırken ?

    Rica ediyorum bu konuda fikrinden emin olmayan yorum yazmasın. Bu işi bilen biri tavsiyede bulunsun bende onun tavsiyesine uyacağım zira.Teşekkürler

    10 yıla yakın zamandır otomatik araç kullanıyorum.

    eğer ışık 7-8 saniye kadar yanmaya devam edecek ise boşa atmam. ama kırmızı ışığa yeni gelmiş isem ve daha fazla bir zaman
    yeşil ışığın yanmasını bekleyeceksem, mutlaka boşa atarım. deneme yanılma yöntemi ile olayı çözebilirsiniz. 10sn sonra ayağınız
    frendeyken boşa atın, aracın rahatladığını fark edersiniz. yokuş aşağı yada eğimli yollarda N'ye almanın hiç bir +'sı yoktur. bunun
    içincut-off konularını okuyunuz. araca göre 1.500'lü devir üzerinde ayağınızı gazdan çekerseniz sisteme yakıt akışını kesersiniz.
    bunu yol bilgisayarında --/-- olarak gözlemleyebilirsiniz.
    çalışırken çook uzun süre P pozisyonuna almak sakıncalı mı bilmiyorum. 10 dakika kadar P'ye alıp beklediğim zamanlar oldu, bir
    sorun yaşamadım. ama ben eğim düz ise boşa alıp el freni çekerek bekleme yapmayı tercih ediyorum. eğim var ise P pozisyonu ve
    el freni kombinasyonu yaparım. tüm olasılıklar düşünülerek tasarlanan sistemler oldukları için zararı olacağını sanmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 16 Haziran 2012; 18:07:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Arabayı el freni çekili ve viteste bırakın rica ediyorum özellikle yokuşlarda.Arkadaşımın arabasına bu şekilde biri vurdu.Şanzıman dağılmasın diye düşünüyorsunuz da başka birinin arabaını dağıtmak hiç aklınıza gelmiyor.

    YENİ KONU AÇMAK İSTEMEDİĞİM İÇİN BURAYA YAZMAK İSTEDİM: edc şanzımanlı aracım var. Işıklarda vitesi boşa atmam sağlıklı olurmu? Kaç saniye kırmızıda beklemem gerektiğinde vitesi boşa almalıyım?Ya da hiç almasam daha mı iyi. Yokuşta ya da düz yolda vitesi boşa almamın bir mahsuru var mı? Eğer boşa almak mahsurlu ise P yani park moduna almak uzun süre araca zarar verir mi çalışırken ?

    Rica ediyorum bu konuda fikrinden emin olmayan yorum yazmasın. Bu işi bilen biri tavsiyede bulunsun bende onun tavsiyesine uyacağım zira.Teşekkürler

    10 yıla yakın zamandır otomatik araç kullanıyorum.

    eğer ışık 7-8 saniye kadar yanmaya devam edecek ise boşa atmam. ama kırmızı ışığa yeni gelmiş isem ve daha fazla bir zaman
    yeşil ışığın yanmasını bekleyeceksem, mutlaka boşa atarım. deneme yanılma yöntemi ile olayı çözebilirsiniz. 10sn sonra ayağınız
    frendeyken boşa atın, aracın rahatladığını fark edersiniz. yokuş aşağı yada eğimli yollarda N'ye almanın hiç bir +'sı yoktur. bunun
    içincut-off konularını okuyunuz. araca göre 1.500'lü devir üzerinde ayağınızı gazdan çekerseniz sisteme yakıt akışını kesersiniz.
    bunu yol bilgisayarında --/-- olarak gözlemleyebilirsiniz.
    çalışırken çook uzun süre P pozisyonuna almak sakıncalı mı bilmiyorum. 10 dakika kadar P'ye alıp beklediğim zamanlar oldu, bir
    sorun yaşamadım. ama ben eğim düz ise boşa alıp el freni çekerek bekleme yapmayı tercih ediyorum. eğim var ise P pozisyonu ve
    el freni kombinasyonu yaparım. tüm olasılıklar düşünülerek tasarlanan sistemler oldukları için zararı olacağını sanmam.



    Çok teşekkür ederim yardımınız için. Bu şekilde yapıyordum ama sivri zekalı bir arkadaşım öyle yapmamam zira sorun çıkartabileceğini söyleyince tedirgin oldum. Ben asla otomatik vitesli bir araçta da, manuel vites de de yokuş aşşağa boşa almamışımdır.Bu konu tartışılmıştı ve mantıksız olduğuna kanaat getirmiştik hatırladığım kadarıyla. Bundan sonra vites N modunda, el freni çekili bekleyeceğim yine tavsiyeniz üzerine.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Çok teşekkür ederim yardımınız için. Bu şekilde yapıyordum ama sivri zekalı bir arkadaşım öyle yapmamam zira sorun çıkartabileceğini söyleyince tedirgin oldum. Ben asla otomatik vitesli bir araçta da, manuel vites de de yokuş aşşağa boşa almamışımdır.Bu konu tartışılmıştı ve mantıksız olduğuna kanaat getirmiştik hatırladığım kadarıyla. Bundan sonra vites N modunda, el freni çekili bekleyeceğim yine tavsiyeniz üzerine.

    rica ederim.

    kısaca tekrar edeyim;

    kırmızı ışık kısa süreli bekleme: D + FREN
    kırmızı ışık uzun süreli bekleme: N + FREN (isteğe göre el freni)

    araba çalışır park halinde uzun süreli(eğimsiz yol): N + EL FRENİ
    araba çalışır park halinde uzun süreli (eğimli yol) : P + EL FRENİ
    (her iki durum için, 5-10' markete gir çık, birisini bekle bu arada klima çalışsın gibi bekleme durumları için geçerli.
    klima açık değil ise; her zaman kontak kapat, P + EL FRENİ)

    araç haraket halinde eğimli yol devir 1500 üzeri : D + AYAK GAZDAN ÇEK

    olarak uyguluyorum.....

    kırmızı ışığa yaklaşırken cut-off için her yokuş da yada uygun eğimde ayağı gazdan çekmek ve gereksiz kick-down dan
    kaçınmak yakıt sarfiyatını olumlu yönde etkiliyor.




  • sanzumana bir durum daha zarar verir: seyir halindeyken elini vites Kolunun üzerine birakmak, sanzuman dislilerine
    zarar verir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 17 Haziran 2012; 11:05:52 >
  • Bir şey sormak istiyorum,

    kulandıgınız şu tabirlerin açıklamasını yazarmısınız

    D
    P
    N
  • Kesinlikle viteste bırakırım. Araçlarım elektronik park frenine sahip. Bu nedenle vitese bırakmadan ayrılmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perfect Blue

    Bir şey sormak istiyorum,

    kulandıgınız şu tabirlerin açıklamasını yazarmısınız

    D
    P
    N


    Otomatik araçlarda

    D ileri vites demek
    P park konumunda demek ki bu durumda kısmı bir el freni gorevi görmektedir. Cogu otomatik araçta bu konuma almadan anahtarı kontaktan çıkaramazsınız.
    N aracın bosa alınmasidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik al, temiz temiz P'de birak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosa alinca butun yuk el frenine biniyormus zararliymis buda bu yuzden viteste birak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba kaymasın da kafanıza göre takılın. Cok cok dik bir yokuş olmadıgı sürece sanzuman a yük te binse önemi yok. Bu zamana kadar kullandıgim butun oto manuel farketmez hicbirsey olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes bildiği gibi yapsın kardeşim, millete ne akıl verseniz de yine kendi bildiğini yapacak zaten boşuna tartışıyorsunuz
  • önce el freni çekilip sonra vitese takılırsa sanzımana yük binmez ancak düşük ihtimal de olsa frenin boşalması halinde şanzıman devreye girer ki fren boşaldıysa hem can hem mal güvenliği acısından şanzıman zorlansın
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.