Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
3
Favori
51.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Viteste birakmanin bir zararı olacağını sanmam zaten otomatik vitesin p moduda ayni mantikla calisyor bildigim kadariyla ama park halindeyken bir kamyon araciniza carparsa sanziman zarar gorebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende hiç boşta bırakmam.Ama benimkisi tamamen alışkanlık, bir amacı yok.Manuel viteste şanzımana yük biniyormuş filan bence tamamen hurafe.ömrü hayatım boyunca manuelde şanzıman sorunu yaşayan duymadım.bence o kadar kasmaya gerek yok

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARacım düz yada yokuşta olsun hep viteste bırakırım.Düz olduğu yerde bir diş çekerim yada soğuk havalarda yine bir diş çekerim, yokuş olduğu yerlerde eğimin tersine göre geri yada 1.viteste bırakıp el freni çekerim.Babam'dan kalan bir alışkanlık 93'ten beri hiç kimsede gelip bize niye arabayı viteste bırakıyorsunuz demedi bir sorunda çıkmadı.Bir arabanın viteste olduğunu görerek sinirlenmek tamamen takıntı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Aslında 1. vites ile Geri vites arasında bırakma anlamında bir fark yok. Motorun arabayı tutmak için yapacağı mukavemet (kompresyon) 1. vites ve geri vites dişlilerinin tahvilleri aynı ise aynı olacaktır. motor ters dönmez diye bir kural yok basbayağı ters şekilde dönebilir. Bu durumda şu sonuç ortaya çıkıyor; 1. vites ve ya geri vites dişlilerinden hangisinin tahvil oranı büyükse aracı o viteste bırakmak mantıklıdır. Benim aracımın 1. vitesi ile geri vitesinin dişli çapları aynı.

    Şantiyelerde kullandığımız el freninin çok zayıf tuttuğu Dodge 250 çift kabin kamyoneti dik bir rampada(aşağı eğilimli yönde) el freni çekili ve 1. viteste bırakmıştım.
    Araba ufak ufak kaymaya başladı, hızını alınca da motor çalışmaya başladı(vurdurma gibi oldu). Gözüm arabada olduğu için yetiştim ama o günden sonra aşağı eğimli yollarda hep geri viteste bıraktım arabayı.

    Ufak binek araçlarda sadece dik rampalarda viteste bırakırım. Diğer durumlarda gerek görmediğim için viteste bırakmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonkurt -- 29 Haziran 2013; 12:43:24 >




  • bizim evin onu hafif arabayi kaydirdigi icin dedemde 1.viteste birakiyor araci. ama dogrumu yanlis mi bilmiyorum bende her zaman vitesi kontrol ediyorum bu yuzden semt sakin oldugu icin cok nadir arac kullaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Bence vitese takmak sakat iş. Çünkü şanzıman zorlanıyor. Öyle bir durumda arabaya çarpıldığında motor ve şanzıman hasar alabilir diye düşünüyorum.

    Duran arabada şanzımanın zorlandığını kim söyledi ? Sen o arabayı sat bisiklet al en iyisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her ihtimale karşı aracımı viteste bırakırım. Bu zamana kadar hiç kimseden şanzumanla ilgili sıkıntı duymadım.
  • Ben vites kaçta durduysam onda bırakıyorum el frenini çekiyorum :) kışın el frenini çekemediğim için arabanın arkasına taş koyuyorum :)) bizim evin bulunduğu arada maceralarla dolu çocukluk anılarım var bazen sabah kalktığımız zaman Bizim Renoyu sokağın alt tarafında buluyorduk bir kere de biz aracın içinde oynarken aşağı kaymıştı :) abim nasıl bırakıyodu araba da mı sıkıntı vardı bilemiyorum onun içindir ki her durumda temkinli olmakta fayda var.

    Viteste bırakmayı alışkanlık haline getirmek gerekli diye düşünüyorum geçen gün küçük bir kaza yaşadık komşu arabayı boşta bırakmış heralde önünde de toros var araba kayıyo önündeki torosa vuruyo torosun önünde de arkadaşın annesi oturuyomuş Allahtan toros kaymamış sadece farla filan kurtardılar. Bunlar küçük ama önemli detaylar bence...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.