Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
148
Cevap
3
Favori
49.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracın elfren halatı kopabilir o zaman yük şansumana biner araç ilerlemez önce el frenini çekip sonra vitese takarsanız şansumana yük binmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    1 yerine 2,3,4 veya 5 e taksak fark eder mi?

    1 De bile bazen tutmadığı oluyor çok dik yerlerde böle tık tık tık yapar kompresörden diyolar. 5 te çok minik eğimde bile hemen motor dönüyor yani 5 e takmanın anlamıyo yok ya 1 yada geri.
  • Konuyu acali 1 yil olmus. Bosta birakmaktan asla vazgecmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anladığım kadarıyla "hafif rampada bıraktığınız arabanızı sabah uyandığınızda 20 metre aşağıda ters bir insanın polosuyla tamponlar iç içe geçmiş ilişki içerisindeyken" yakalamadınız.
  • yaz ayı çok önemli degi ama kıs ayında donma oluyorsa aracı düz biyere park edin ve viteste bırakın el frenini ya hiç çekmeyin yada yarım çekin
  • Ben düz de olsa eğim de olsa bırakıyorum Malesef arabanın el freni hiç sağlam değil.Çok dik bir yokuşta sonuna kadar çeksem bile tutmuyor az az bırakıyor kendini. Debriyaja basar basmaz bırakıyor. o yuzden viteste bırakıyorum..
  • ciddi bir yokuş eğim yoksa kesinlikle viteste bırakmam. tehlikli yerlerde vites el freni ve tekerlekleri kaldırıma dayarım içim rahat eder.
  • En doğrusu hava aşırı soğuk olmadığı zamadlarda önce elfreni çekilir sonra aracın drumuna göre geri veya 1 takılır ki yük dürekt şanzımana binmesin. Hava aşırı soğuk olduğu taktirde aracı düz yere elfrenini yarım çekip vitese takarak bırakmalı Ve kesinlkle bun lardan birine güvenip bırakmamak daha sağlamdır. Malum elfren teli kopabilir araç kayar gider, Aracın debriyaj balatası bitmek üzeredir ve kaçırıyordur evvelden kaymaz ama ufakbir müdahele ile araç teklergibi kayar gider.
  • Isini bilen arabayi viteste birakir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kız arkadaşımı ehliyet sınavına çalıştırıyorum kitapta yazanı aynen aktarıyorum

    diz veya yukarı eğimli yollarda aracı 1. viteste
    aşağı eğimli yollarda aracı geri viteste bırakmak doğrudur.
  • Mantık der ki, yükü önce el frenine verin sonra vitese takın.

    Mesela otomatik vites araçlarda, yokuş aşağı konumda iken, önce P konumuna alıp sonra el frenini çekenler var. Daha sonra araca bindiğinizde, aracı geri D konumuna alırken, acı bir ses çıkarır. Sürekli tekrarlanan bu yöntem aracın vitesini zamanla aşındırabilir.

    O yüzden vites N konumuna alıp, en freni çekilip yük el frenine verilir. Daha sonra P konumuna alınır.

    Düz vites araçlarında aynı yöntem uygulanabilir. Vites boşa alınıp, yük el frenine bindirilip vitese takmak gibi.. Bu en azından uzun vade de çıkabilecek sorunların önüne de geçebilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    Sadece viteste bırakmak doğru değil, vitese gereksiz yük biner.

    Düz yolda vites boşta, sadece el frenini çekerim
    Yokuş yukarı el freni çekerim ve vitesi 1'e takarım
    Yokuş aşağı el freni çekerim ve vitesi geriye takarım.

    Herhalde en dogrusu bu.
    Bende aynen boyle yapiyorym.
    Hatta cok yokus ise direksiyonu kaldirima yonune dogru ceviririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu güne kadar viteste bıraktığı için sorun yaşayan ya da boşa aldığı için bir zarardan kurtulan var mı?
  • Ankara gibi heryer yokuşsa mecbur elfreni+vites...
  • Eğer Çok soğuk bir bölge değilse aracın tekeri kaldırıma çevirip önce el freni daha sonra yokuşun yönüne göre (Aracın burnu aşağıya doğru ise geri vitese yukarıya doğru ise 1. vitese takılır) uygun vitese takılır. Bunun nedeni motora binen yükü (Eğer el freniniz sağlamsa) 0'a indirmektir.Bunları uyguladıktan sonra birisi çarpmadıkça bir şey olmaz. Yıllarca Bodrum gibi sağlam yokuşları olan yerlerde araç süren büyüklerimizden böyle öğrendik ve mantığa en iyi yatan budur. Saygılar...
  • selam
    arabanın tekerini her zaman düz bırakırım
  • Aslında 1. vites ile Geri vites arasında bırakma anlamında bir fark yok. Motorun arabayı tutmak için yapacağı mukavemet (kompresyon) 1. vites ve geri vites dişlilerinin tahvilleri aynı ise aynı olacaktır. motor ters dönmez diye bir kural yok basbayağı ters şekilde dönebilir. Bu durumda şu sonuç ortaya çıkıyor; 1. vites ve ya geri vites dişlilerinden hangisinin tahvil oranı büyükse aracı o viteste bırakmak mantıklıdır. Benim aracımın 1. vitesi ile geri vitesinin dişli çapları aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 29 Haziran 2013; 3:03:13 >
  • Teşekkür ederim hocam bizim astralarda da geri vites dişli çapı daha büyük ama yinede 1. vitese çok yakın olduğundan ayrıma gitmek istemedim amacım sadece genellemede bulunmaktı çoğu insanın dişli çaplarını bilmediğini var sayarak yorumda bulundum. Saygılar...
    @Du Hast
  • Onur.K kullanıcısına yanıt
    Aslında cevabı içinde vermişsiniz. Duran araba'nın şanzımana yük binmez :) O şanzıman kaçbin devir çeviriyor azcık yükten bir şey olmaz... Frenin boşalması ihtimalini göz önüne almak lazım her zaman.
  • Viteste bırakmak mantıklı bir iş değil zaten araba dik yokuşta değilse.Eskiden kalma saçma bir alışkanlık.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.