Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
148
Cevap
3
Favori
49.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabayı el freni çekili ve viteste bırakın rica ediyorum özellikle yokuşlarda.Arkadaşımın arabasına bu şekilde biri vurdu.Şanzıman dağılmasın diye düşünüyorsunuz da başka birinin arabaını dağıtmak hiç aklınıza gelmiyor.

    YENİ KONU AÇMAK İSTEMEDİĞİM İÇİN BURAYA YAZMAK İSTEDİM: edc şanzımanlı aracım var. Işıklarda vitesi boşa atmam sağlıklı olurmu? Kaç saniye kırmızıda beklemem gerektiğinde vitesi boşa almalıyım?Ya da hiç almasam daha mı iyi. Yokuşta ya da düz yolda vitesi boşa almamın bir mahsuru var mı? Eğer boşa almak mahsurlu ise P yani park moduna almak uzun süre araca zarar verir mi çalışırken ?

    Rica ediyorum bu konuda fikrinden emin olmayan yorum yazmasın. Bu işi bilen biri tavsiyede bulunsun bende onun tavsiyesine uyacağım zira.Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    bi kaç seçenek var


    düz bi yere park edersin, vitese takarsın el frenini çekmene gerek kalmaz
    düz bi yere park edersin , el frenini çekersin vitese takmana gerek kalmaz
    yokuş bi yere park edersin, el frenini çekersin vitese takmazsın boşta olur araba kayabilir
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekmezsin, buna rağmen araba 1-2 saniye yokuşta sabit kalır sonra kayar
    yokuş bi yere park edersin vitese takarsın el frenini çekersin en sağlıklısı budur

    hatta tekeri de kaldırıma dayarsın oh mis :)
  • araba yokuş aşağı ise geri.
    Yokuş yukarı ise 1e takarım.

    Önce el frenini çekerim bu arada bu sayede aracın kayması engellenmiş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Şanzumana yük binecek diye aracı viteste bırakmayanlar: arabaya bindiğinizde de vitese geçirmeyin aracı, sonra yük biner, mazallah bozulur filan... İterek götürün aracınızı, maksat şanzumana yük binmesin...



    simdi bunu yazacaktim. sanzimani cukulatadan yapilmis saniyor herlde bazilari.

    Ben de tam bunu yazacaktım.

    Şanzımana yük biner ne demek? Arabayı kullanırken o yük hep şanzımanın üzerinde zaten
  • sadece el frenine güvenip gitmek büyük cesaret

    üstelik viteste şanzumana yük biniyor diye takıntı etmek gereksiz.sonuçta el freni de çekili olduğunda şanzumana yük falan binmez.
  • vitese yük biner lafı çok muğlak, üstelik araç hareketliyken dişliler o durduğu zamankine nazaran çok daha fazla yüklere maruz kalırlar, aracın kütlesine ivme kazandırma vs... batıl yapmayın, aracınızı viteste bırakın kafanıza da böyle şeyleri takmayın yahu.
  • Yorum yapmadan peugeot 207 kullanma kılavuzunda yazanı göndereyim:


     Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu?
  • Şimdiki ehliyet kurslarında ne öğretiyorlar?

    Doğruyu geçtim el frenini çekmemek suç. Kayıp birisine zarar verirse tedbirsizlik kusurudur, arabaya biri çarpar da kötü bir şey olursa kusuru paylaşırsınız. Pek çok ülkede el freni kanunen yardımcı değil tamamlayıcıdır. Eskiden San Fransisko'da eğer yokuş varsa ve tekerlekler kaldırıma çevrili değilse polis ceza yazıyordu. (Yokuş yukarı eğer kaldırım varsa dışa çevrili olacak, bunun da nedeni eğer kayarsa araba daha kısa mesafede duruyormuş.)

    Bir diğer önlem de direksiyon kilidi. O da hırsızlık için değil sadece, çünkü eğer fren boşalırsa serbest direksiyon eğimi takip edip aracı çok hızlandırabilir. Çalışmaması TÜV muayenesinde ağır kusurdur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Şimdiki ehliyet kurslarında ne öğretiyorlar?

    Doğruyu geçtim el frenini çekmemek suç. Kayıp birisine zarar verirse tedbirsizlik kusurudur, arabaya biri çarpar da kötü bir şey olursa kusuru paylaşırsınız. Pek çok ülkede el freni kanunen yardımcı değil tamamlayıcıdır. Eskiden San Fransisko'da eğer yokuş varsa ve tekerlekler kaldırıma çevrili değilse polis ceza yazıyordu. (Yokuş yukarı eğer kaldırım varsa dışa çevrili olacak, bunun da nedeni eğer kayarsa araba daha kısa mesafede duruyormuş.)

    Bir diğer önlem de direksiyon kilidi. O da hırsızlık için değil sadece, çünkü eğer fren boşalırsa serbest direksiyon eğimi takip edip aracı çok hızlandırabilir. Çalışmaması TÜV muayenesinde ağır kusurdur.




    En doğru ve tam bilgi bu olmuş. Teşekkürler.

    Şanzımana yük bindirip, tekrar arabaya bindiğinizde debriyaja basarak yükü alırsanız bir zararı yoktur. Debriyaja basmadan boşa atarak yükü alırsanız teoride zarar vermeniz mümkündür. Şanzımana yük bindirme konusunda pimpirikli olan arkadaşlar önce el freni çekip ayağını frenden çekip, arabanın el frenine binmesini sağlar, sonra aracı vitese takarlarsa şanzımana gene yük binmemiş olur. Olası bir el freni atması durumunda da arabaları viteste kalmış olur. Karbon 12 arkadaşın anlattıkları ile de harmanlarsanız risk minimizasyonunu sağlamış olursunuz.

    Aracı kaldırıma yaslayınca sıkıntı çıktığı lafı da teoride mümkündür. Ancak sıkıntı kaynağı direksiyon hidrolik merkezi veya diğer adıyla direksiyon kutusunda olur. Bazı araçlardaki merkezler iki kanal arası yağ kaçırmaya meyillidir. Bu kaçırma öncelikle direksiyonu sorunsuz kırdıktan sonra geri toplarken titreme yapmak olarak karşınıza çıkar. Benim focus 2.5'da mevcut bir sorundu. Bu semptomdan binlerce km sonra direksiyon kutunuz bozulabilir. Direksiyon kutusu kolayına tamamen bozulacak birşey değildir. Titreme başladıktan sonra 150.000km bile dayanabilir. Belli olmaz. Teoride buna zarar vermek mümkündür. Ama lastiği çevrik tutup kaldırıma dayamaktan zarar görüp daha kısa sürede bozulacak direksiyon merkezi de zaten dandik demektir. Elbet bir zaman bozulacak ve sıkıntı çıkartacaktır. Ondan 5000km önce bozulmasının bir önemi yoktur. 300.000km'de giden Saab'ımın direksiyon merkezine dokunulmamıştı. Focus 55.000km'de toplarken titreme yapmaya başlamıştı. Şans biraz bu işler...




  • otomatik arabalarda zaten P' ye almazsanız kontağı çıkaramazsınız :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkayzer

    otomatik arabalarda zaten P' ye almazsanız kontağı çıkaramazsınız :)

    yüksek sınıf araçlarda olabilir mi bu dediğiniz? çünkü bazı araçlarda çıkıyor. mesela era.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcgc -- 15 Haziran 2012; 16:34:12 >
  • Otomatik vites aracımı n de bırakınca anahtar kontaktan çıkmıyor hatta kapıyı açınca iğrenç bir ikaz sesi çıkıyor sıkıysa alma p ye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    En güzeli hem el freni hemde 1. viteste bırakmaktır. ikili önlem oluyor. birinden biri olmazsa azda olsa risk var. El frni çekmezde viteste bırakırsan motor kompresyon kaçırıyorsa araç alır başını gider. Veya vites boşta el freni çekili iken, el frenini az çekmişsen, el freni ayarı düşükse, balatalarda ypranma varsa, veya el freni halatı koparsa aracı koyduğun yerde bulamayabilirsin.

    En güzeli al 1 e çek el frenini öyle bırak.

    Konuyu açan arkadaşa bir bilgi vereyim, ayağın frende iken el frenini iyice çeker sonra vitese alırsan, şanzımana yük falan binmez.

    hocam helal olsun diyorum başlığı okudum bir tek doğru birşey yazan sensin.

    bi gün kompresyon kaçıran (segmanı bitmiş olabilir) ve el freni tutmayan bi araç kullanmak nasip oldu :D . dik bir yokuşta el frenini çektim. baktım araç kayıyor. sonra vitese taktım araç durdu bakımsız bir araç oldğndan acaba araç kompresyon kaçırıyomudur diye araçtan inip biraz bekliyim dedim 10 saniye kadar bekledim araç bir tık kaydı bi 10 saniye sonra bir tık daha . yani viteste bırakıp gitsem araç öle tık tık gidecek. elfrenini çekince ikisi beraber aracı tuttu. yani eğer aracımıza güveniyorsanız el frenini çekip veya vitesi takıp gidin. ancak aracınınızn fren ayarı bozulmuş ve bunun farkında olmayabilirisiniz veya viteste bırakıp gidince motorun kompresyon kaçırdığının farkına varamayabilirisniz. en güveniliri hem el freni hem viteste bırakmak özellikle dik yokuşlarda




  • Park ettigim yer, duz bir alan olsa bile yaz-kis arabayi 1. viteste birakirim.. Kisin donma tehlikesi oldugu icin el freni cekmem ama yazin el frenini de cekerim..
  • Her park edişimde hem el frenini çekerim hem de aracı viteste bırakırım.
  • Şu yokusun yönüne göre vitesi 1 e veya geriye takanlar beni güldürdüler acıkcası bu nasıl mantıktır.1.viteste ayagınızı hızlıca debriyajdan cekince istop etmiyormu araba.Yokusun yönü fark etmez 1 de hiç bi şekilde kaymaz araba.
  • Önce el frenini çekin, sonra normal freni bırakın, en son da vitese takın.
    Böylece el freni düzgün tuttuğu sürece şanzımanınıza yük binmez
  • Birisi aceminin birine akıl verir. "debriyaja yarım basma" bozulur diye, adamda gelip yardım istiyor, alışveriş yerlerinde arabayı park edemiyorum, çok hızlı gidiyor rölantide diye. ee debriyajla yavaşca gir diyorsun, debriyaja yarım basınca bozuluyormuş dediler diyor.

    Bu olayda öyle, kendi kendine iş çıkarıyor bizim millet. Motorun tüm gücünü tekerlere aktaran şanzıman, aracı götüren şanzıman, durduğu yerde viteste olunca zorlanıyormuş, zarar görüyormuş.
    Kim uyduruyor böyle şeyleri, nereden çıkıyor bilemiyorum ama bizim millet bunu her konuda sık sık yapıyor.

    Bir de acemi biri gördülermi, ooo sen yokuşta vitesemi takıyosun, vay haline.. Adamda ne yapsın inanıyor. o da başkasına söylüyor.

    O kadar ilgili meraklı insanlar var. neredeyse şu forumda bile viteste bırakmak iyi değil diyenler çıkacak.


    Traktör, kamyon falan olsa belki motor kompresyonu aracı tutamaz, hatta birde çalışır gider diye korkulabilir, viteste bırakılmayabilir, takoz konabilir de.

    Otomobiller, küçük araçlar için teknik hiç bir zararı yok. Aksine sadece el freni çekildiğinde, iş çok şansa bırakılmış oluyor.

    Ne el frenine, ne motor kompresyonuna çok güven olmaz. ikisi de aracın 2 saat sonra yerinde olacağını garanti etmez. Fakat bunları yapar, bir de direksiyonu kaldırıma çevirip kitlersek yeterlidir.


    ( Geçen senelerden bir adamın aracının el freni kendini bırakıyor ve hareket ediyor, önündeki dizel ford pikapa çarpıyor. vitesteki pikap çalışmaya ve ilerlemeye başlıyor. ben gördüğümde pikap ağır ağır ileriyordu. insanlar durdurmaya çalışıyorlardı. neyse bir bahçe duvarından aşağıya uçtu. burun üstü çakıldı. hala çalışıyor, arka tekerleri boşlukta dönüyordu. neyseki kimseye bir zarar gelmedi ve gülerek geçirdik bu durumu. )

    bu iki araç sahibinden herhangi birisi aracını vitese takmak ve el freni çekmenin haricinde, direksoyunu kaldırıma kırmış olsaydı, ikisine de bir zarar gelmeyecekti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Birisi aceminin birine akıl verir. "debriyaja yarım basma" bozulur diye, adamda gelip yardım istiyor, alışveriş yerlerinde arabayı park edemiyorum, çok hızlı gidiyor rölantide diye. ee debriyajla yavaşca gir diyorsun, debriyaja yarım basınca bozuluyormuş dediler diyor.

    Bu olayda öyle, kendi kendine iş çıkarıyor bizim millet. Motorun tüm gücünü tekerlere aktaran şanzıman, aracı götüren şanzıman, durduğu yerde viteste olunca zorlanıyormuş, zarar görüyormuş.
    Kim uyduruyor böyle şeyleri, nereden çıkıyor bilemiyorum ama bizim millet bunu her konuda sık sık yapıyor.

    Bir de acemi biri gördülermi, ooo sen yokuşta vitesemi takıyosun, vay haline.. Adamda ne yapsın inanıyor. o da başkasına söylüyor.

    O kadar ilgili meraklı insanlar var. neredeyse şu forumda bile viteste bırakmak iyi değil diyenler çıkacak.


    Traktör, kamyon falan olsa belki motor kompresyonu aracı tutamaz, hatta birde çalışır gider diye korkulabilir, viteste bırakılmayabilir, takoz konabilir de.

    Otomobiller, küçük araçlar için teknik hiç bir zararı yok. Aksine sadece el freni çekildiğinde, iş çok şansa bırakılmış oluyor.

    Ne el frenine, ne motor kompresyonuna çok güven olmaz. ikisi de aracın 2 saat sonra yerinde olacağını garanti etmez. Fakat bunları yapar, bir de direksiyonu kaldırıma çevirip kitlersek yeterlidir.


    ( Geçen senelerden bir adamın aracının el freni kendini bırakıyor ve hareket ediyor, önündeki dizel ford pikapa çarpıyor. vitesteki pikap çalışmaya ve ilerlemeye başlıyor. ben gördüğümde pikap ağır ağır ileriyordu. insanlar durdurmaya çalışıyorlardı. neyse bir bahçe duvarından aşağıya uçtu. burun üstü çakıldı. hala çalışıyor, arka tekerleri boşlukta dönüyordu. neyseki kimseye bir zarar gelmedi ve gülerek geçirdik bu durumu. )

    bu iki araç sahibinden herhangi birisi aracını vitese takmak ve el freni çekmenin haricinde, direksoyunu kaldırıma kırmış olsaydı, ikisine de bir zarar gelmeyecekti.

    Dizel pikap dedigin arac nasil calisiyor anlamadim. Aracin anahtari uzerinde olmasi gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • el freni + 1. vites veya geri vites duruma göre :)
    Bendede takıntı var hayatta sadece el frenine bırakıpta güvenmem :)
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.