Şimdi Ara

Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
148
Cevap
3
Favori
49.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Vites boştayken el freni çekilir, sonra vitese takılır.Böylece vitese hiçbir yük binmez. Boşta araba bırakılmaz. Düz yerde belki bir sorun olmaz ama yinede boşta bırakılmaz. Kaldıki vitese yük binse bile birşey olmuyor pek, eğer olsa bayan sürücülerinin araçlarının kısa sürede bozulması gerekirdi. Zira aracı dik yokuşlarda P de asılı bırakan çok gördüm.

    ek: el frenini çektikten sonra frenden ayağınızı çekip aracın yerine oturmasını sağlamak en mantıklısı. Ancak bunlar zaten düşünülerek yapilacak şeyler değil. Gidersin biyere park edersin el frenini çekince ayagını frenden çeker vitese takarsın bukadar basit.

    Dik bi yokusta el frenini cekmeden p ye takip birak, geri d ye atarken takur tukur zorla gecer bunuda sık sık yapinca kisa surede sanzimani kucagimiza aliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?

    Alıntıları Göster
    arabayı viteste bırakmakla bişe olmaz tüyden nem kapmayada gerek yok bu kadar yıldır millet viteste bırakıyor hiç bişey olanını görmedim. he ama viteste bırakmam deyip 30 bin liralık aurisi yokus assagı kaçırıp pert eden adamı gördüm.
    noluyomuş viteste bırakınca sanki diyelmki yokuş aşagı park ettin önce el frenini çek yük ona binsin, sonra al geri vitese , şanzımana hem daha az yük biner hemde daha kaçma falan olayı olmaz en azından aklın arabada kalmaz.




  • Arabayi her zaman viteste birakirim. Hatta tekerleklerim de hep duz durur
  • düz yerde birakirsan ,no problem, veya soguk kis günlerinde ( arka fren kitlenebilir ) vitesde birkmak tavsiye olunur.
    hic kullanmiyanlar (arka) frende sorun yasayabilir, Tüv Türk muayenesinde arka fren ayarsiz tutabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?

    Vitesi 3 ya da 4'te bırakmanızın şanzumana binen yük bakımından bir şey değiştireceğini sanmam. Lakin 3 hatta 4 viteste bırakırsanız araç yokuş aşağı oldukça yüksek süratlere ulaşabilir 1 ya da R konumunda bırakmanın dişli oranından kaynaklı olduğunu sanıyorum. Yokuş aşağı inerken vitesi 2 ye alıp freni rahatlatmakla aynı mantık yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    arabayı viteste bırakmakla bişe olmaz tüyden nem kapmayada gerek yok bu kadar yıldır millet viteste bırakıyor hiç bişey olanını görmedim. he ama viteste bırakmam deyip 30 bin liralık aurisi yokus assagı kaçırıp pert eden adamı gördüm.
    noluyomuş viteste bırakınca sanki diyelmki yokuş aşagı park ettin önce el frenini çek yük ona binsin, sonra al geri vitese , şanzımana hem daha az yük biner hemde daha kaçma falan olayı olmaz en azından aklın arabada kalmaz.

    Alıntıları Göster
    Araç durduğu yerde şanzımana birşey olmaz, kabul ancak diyelim ki aracınızı kenara çektiniz viteste bıraktınız sonra birisi geldi arkadan hızlı bir şekilde çarptı. Bu durumda araç bir anda hareket etmek isteyecek ve bütün yük şanzımana binecek.

    Fazla mı paranoyağım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    düz yerde birakirsan ,no problem, veya soguk kis günlerinde ( arka fren kitlenebilir ) vitesde birkmak tavsiye olunur.
    hic kullanmiyanlar (arka) frende sorun yasayabilir, Tüv Türk muayenesinde arka fren ayarsiz tutabilir.

    Bu konuyu biraz daha aciklar misin? El frenini kullabmazsak mi arka freninayari bozuluyor? Sebep nedit? Ben otm arabaya gectigimden beri P ye takip birakiyorum el freni kullanmiyorum. Merak ettim boyle bir sey var ise ara sira cekerim el frenini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?

    Alıntıları Göster
    Önce el frenini çekip daha sonra ayağınızı frenden çekerek yükü el frenine bindirebilirsiniz. Daha sonra vitese de takarsanız kayma durumunda kaymaya devam etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?

    Vitesi 3 ya da 4'te bırakmanızın şanzumana binen yük bakımından bir şey değiştireceğini sanmam. Lakin 3 hatta 4 viteste bırakırsanız araç yokuş aşağı oldukça yüksek süratlere ulaşabilir 1 ya da R konumunda bırakmanın dişli oranından kaynaklı olduğunu sanıyorum. Yokuş aşağı inerken vitesi 2 ye alıp freni rahatlatmakla aynı mantık yani.

    Anladım hocam.Açıkçası üşengeçlikten yapıyordum bunu.Bundan sonra duruma göre 1.vites yada geri viteste bırakmakta fayda var o zaman.Teşekkürler :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?

    1. viteste bırakmak en doğrusudur çünkü ; 3. ve 4. viteste şanzumana daha fazla yük biner. Zaten araç 3. viteste daha rahat kayar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos

    düz yerde birakirsan ,no problem, veya soguk kis günlerinde ( arka fren kitlenebilir ) vitesde birkmak tavsiye olunur.
    hic kullanmiyanlar (arka) frende sorun yasayabilir, Tüv Türk muayenesinde arka fren ayarsiz tutabilir.

    Bu konuyu biraz daha aciklar misin? El frenini kullabmazsak mi arka freninayari bozuluyor? Sebep nedit? Ben otm arabaya gectigimden beri P ye takip birakiyorum el freni kullanmiyorum. Merak ettim boyle bir sey var ise ara sira cekerim el frenini

    Tüv Türkte Mühendis arka frenin ayak frenine ve el freninin ayarini kontrol eder.
    Ayak freninde sorun yasamaszin, cünkü her frene bastiginiz vakit arka fren de görev yapiyor.

    el frenini hic cekmez isen mekanizmasi ve ona bagli olan onunla görev yapan
    parcalar birbirine yapisip paslanir..



     Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu?


     Sinir Oluyorum: Arabayı Viteste Bırakmak Doğru Mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 13 Haziran 2012; 19:49:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Ben de düz,yokuş farketmez arabayı viteste bırakırım.

    Yalnız şöyle bir durum var,vites boşta ortadayken ya direkt ileri itip 3de bırakırım ya da geri çekip 4de bırakırım vitesi.Bunun 1de veya geri viteste bırakmaya göre bir sakıncası olur mu?

    Vitesi 3 ya da 4'te bırakmanızın şanzumana binen yük bakımından bir şey değiştireceğini sanmam. Lakin 3 hatta 4 viteste bırakırsanız araç yokuş aşağı oldukça yüksek süratlere ulaşabilir 1 ya da R konumunda bırakmanın dişli oranından kaynaklı olduğunu sanıyorum. Yokuş aşağı inerken vitesi 2 ye alıp freni rahatlatmakla aynı mantık yani.

    Anladım hocam.Açıkçası üşengeçlikten yapıyordum bunu.Bundan sonra duruma göre 1.vites yada geri viteste bırakmakta fayda var o zaman.Teşekkürler :)

    Alıntıları Göster
    Aracı viteste bırakmak doğru olandır. Tabiki yokuş yerlerde. Kendi aracım için konuşursam şanzımana zaten sürüş esnasında 255 newton metre güç uygulanıyor. Araç 1.2 ton. O kadar yük binse ne olur. El frenini çekmeden bile vitese takıp yokuşta park etsen bişey olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Aracı viteste bırakmak doğru olandır. Tabiki yokuş yerlerde. Kendi aracım için konuşursam şanzımana zaten sürüş esnasında 255 newton metre güç uygulanıyor. Araç 1.2 ton. O kadar yük binse ne olur. El frenini çekmeden bile vitese takıp yokuşta park etsen bişey olmaz.

    Alıntıları Göster
    hem viteste bırakırım hemde el frenini çekerim hiç bir eksi yanını görmedim birde el frenini soğuk olan erzurum , sivas vb gibi yerlerde sen vitese takma el freni çek sabah o arabayı yürütürsün




  • Bende viteste bırakmazdım fakat babamın devamlı ikazları ile alışkanlık oldu,2-3 yıldır hep viteste bırakıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    hem viteste bırakırım hemde el frenini çekerim hiç bir eksi yanını görmedim birde el frenini soğuk olan erzurum , sivas vb gibi yerlerde sen vitese takma el freni çek sabah o arabayı yürütürsün

    Alıntıları Göster
    garaja koyuyorum sadece el freni yetiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Aracı viteste bırakmak doğru olandır. Tabiki yokuş yerlerde. Kendi aracım için konuşursam şanzımana zaten sürüş esnasında 255 newton metre güç uygulanıyor. Araç 1.2 ton. O kadar yük binse ne olur. El frenini çekmeden bile vitese takıp yokuşta park etsen bişey olmaz.

    Alıntıları Göster
    Yokuş iniş, düz farketmez. Her zaman el freni + vites + en yakın kaldırıma doğru ayarlı ön tekerler.

    Çoluk var çömbelek var, arabaya, şanzumana, tekere bişi olsa ne olur olmasa ne olur.

    En iyisi garantilisi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Araç durduğu yerde şanzımana birşey olmaz, kabul ancak diyelim ki aracınızı kenara çektiniz viteste bıraktınız sonra birisi geldi arkadan hızlı bir şekilde çarptı. Bu durumda araç bir anda hareket etmek isteyecek ve bütün yük şanzımana binecek.

    Fazla mı paranoyağım

    Vites 1 dede olsa devir zaten 0 şöyle düşünün otobanda 200 le giderken debriyaja basip 1 e alin oyle birakin rölantide gider hic bisey olmadan ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Araç durduğu yerde şanzımana birşey olmaz, kabul ancak diyelim ki aracınızı kenara çektiniz viteste bıraktınız sonra birisi geldi arkadan hızlı bir şekilde çarptı. Bu durumda araç bir anda hareket etmek isteyecek ve bütün yük şanzımana binecek.

    Fazla mı paranoyağım

    Vites 1 dede olsa devir zaten 0 şöyle düşünün otobanda 200 le giderken debriyaja basip 1 e alin oyle birakin rölantide gider hic bisey olmadan ?

    Alıntıları Göster
    Arabayı viteste bırakmak doğrudur (duruma göre 1. vites yada geri vites) ama derseniz ki araç düz yerde veya otoparkta (yani güvenlik açısından bir sakınca yoksa) o zaman el freni çekip boşta bırakılabilirsiniz. Viteste bırakma işlemi aracı park ettikten sonra yapılır (yani el freni çekilip kontak kapandıktan sonra) ve aracı çalıştırmadan önce de boşa alınıp çalıştırılır(yani kontağı çevirmeden önce vites boşa alınır, sonra marşa basılır, tabi bu arada araç hareket edene kadar el freni hala çekik kalır), böylece şanzımana yük vs. binmiş olmaz. Vale konusunda ise sizin yerinizde olsam bırakın viteste bırakmasını direksiyona dokunmasına bile izin vermezdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Araç durduğu yerde şanzımana birşey olmaz, kabul ancak diyelim ki aracınızı kenara çektiniz viteste bıraktınız sonra birisi geldi arkadan hızlı bir şekilde çarptı. Bu durumda araç bir anda hareket etmek isteyecek ve bütün yük şanzımana binecek.

    Fazla mı paranoyağım

    Vites 1 dede olsa devir zaten 0 şöyle düşünün otobanda 200 le giderken debriyaja basip 1 e alin oyle birakin rölantide gider hic bisey olmadan ?

    Alıntıları Göster
    AVM otoparklarında düz zeminse viteste bırakıp el frenini çekmemek daha iyi olur diye düşünüyorum. Sakar birileri önden veya arkadan yanaşırken tamponlara çarparsa, vitesteki araba yaylanarak tampon braketleri daha az zarar görür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    AVM otoparklarında düz zeminse viteste bırakıp el frenini çekmemek daha iyi olur diye düşünüyorum. Sakar birileri önden veya arkadan yanaşırken tamponlara çarparsa, vitesteki araba yaylanarak tampon braketleri daha az zarar görür.

    Alıntıları Göster
    bu kadar çetrefilli bir konu olacağını hiç tahmin etmemiştim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.