Şimdi Ara

Yüz kırk yıllık batarya markası Varta iflasın eşiğinde (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Almanya günümüz dünyasına ayak uyduramaz özellikle Çin varken. İşçi maliyeti çok fazla. Eski yatırımları olmasa otomobil devleri gibi işi zordu. Ama Çin yavaş yavaş ona da el attı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Alman ekonomisi ucuz Rus enerjisi + ucuz enerji sayesinde rekabetçi maliyet ve fiyatlara sahip yüksek katma değerli endüstriyel ürün ihracatına dayanıyordu. Rusya-Ukrayna Savaşı bunu değiştirdi ve Almanlar üstüne ABD'nin peşinden körü körüne giderek, öncesinde de Ukrayna Krizi'nin çözümü konusunda yeterli adım atmayarak ve nükleer enerjiyi iptal ederek durumu ağırlaştırdılar. Genelde Uzak Asya, özelde Çin'in oldukça zorlayıcı meydan okumasıyla karşı karşıyalar. Endüstriyel sahalardaki yatırımcılar dezavantajlı hale gelen Almanya'dan yurtdışına çıkıyor (de-industrialisation denilen süreç).


    Alman politikacılar bir türlü Rusya'ya ilişkin gerçekçi bir yer açma ve bir arada yaşama anlayışı geliştiremediği veya sürdüremediği için Almanya devamlı kaybediyor. Mesela İkinci Dünya Savaşı'ndaki büyük Alman hezimeti aslında Almanya'nın Rusya politikasının başarısızlığına bağlanabilir. Günümüzün demokrat Avrupa Birliği bağlamında Napolyon sonrası Kutsal İttifak devrindeki büyük Avrupalı güçler gibi Rusya ile ideolojik bir sinerji kurmalarını kimse beklemiyor ama biraz Klemens von Metternich gibi kimselerden karşılıklı çıkarlara dayalı işler bir devletler ligi ortaya çıkarma konusunda dersler çıkarabilirler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Almanya gelişmiş makina ve otomotiv sanayi son 50 yıldır yediği ekmek artık yavaş yavaş yerini Çine bırakıyor.


    Almanya mecbur refahından ödün verecek.


    Bunu yaşayarak göreceğiz. Almanya siyasi olarak da zor süreç var önünde.

  • Elektrikli otomobiller daha da yaygınlaşırken ZF,webasto,Mahle gibi köklü alman firmalarının batışına tanık olmak şaşırtıcı olmasa gerek.Kodak,nokia gibi firmalar bile adapte olmaya fırsat bile bulamadan mortu çektiler.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.