Şimdi Ara

Z4 ALIYORUM YARDIM!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
15.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2.0 150 hp 240 tork 2004 model bi z4 almak üzereyim yada alternatif olarak 2.5 z4 düşünüorm 193 hpydi sanırm oda,kararsız kaldığım nokta vergisi ve yakıt tüketiminin 2.5te daha yüksek olması,daha önce kullanan varsa bu 2 araç ne yakar ve yanlış bilmiosam kasa makyajlandı,süspansyonlar fln yumaşatıldı,hangi modellerden itibaren geçerli makyajlı kasa,ayrıca kapalı garajım yok tentenin ne gbi sorunları olur bna,daha önce kullanan arkadşlar varsa bu araç hakkında genel fikirlerinide duymak isterm,teşekkrler şimdiden



  • 2 litre motor 150 beygir şehir içi 10.8 litre fabrika verisi
    2.5 litre motor 192 beygir şehir içi 12.5 litre fabrika verisi
    ancak bu araç altında oldumu basmadan gitmessin onu düşünürsek 2 litre için 12 litre en az , 2.5 için 14-15 litre en az diyebiliriz heralde
    2004 olduğunu varsayarsak 2 litre motorun vergisi yıllık 876,00 TL, 2.5 litre motorun vergisi yıllık 1.315,00 TL 2004 yılında aracın yaşı 6 yı geçtiği için vergi düşüyor 2004 üstü alırsan vergi artar.
  • Suspansiyonlar makyajli kasa ile yumusadi. Ben eski kasa ve spor paket kullaniyorum ama Run Flatleri normal lastik ile degistirdim idare ediyor yine de sert tabi. Makyajli kasalar gunluk kullanima daha uygun deniyor. Benimki 2.5 olan 12 lt civari yakiyor. Bazen seri kullandigim da oluyor ama sehir icinde otoban cok ve istanbul kadar sikisik degil. Yuzde 30 s.disi-yuzde 70 sehir ici diyebilirz 12 lt icin.
    2004ler makyajli kasa degil 2005 te cikti makyajli kasa. Zaten on gorunusten anlasiliyor hemen makyajli kasalar. Ayrica eski kasalarda tavan motorunun su alma riski var. Benimki bir hafta once bozuldu. Makyajli kasada da ayni risk var ama daha az. Garaj yoksa bu senin icin buyuk bir sorun olabilir. Benimki kapali garajda durdugu halde yikadiktan sonra bozuldu.

    Imkan varsa makyajliya bak derim. Olmadi makyajsizlarda guzel ama iste sert suspansiyon ve tavan riskine katlanmak lazim. Eski Bmw aliyorsan onun masrafina katlanmayi goze alacaksin. Bu aractan aldigin zevki ulasilabilir araclar arasinda cok azindan alabilirsin o da ayri konu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Suspansiyonlar makyajli kasa ile yumusadi. Ben eski kasa ve spor paket kullaniyorum ama Run Flatleri normal lastik ile degistirdim idare ediyor yine de sert tabi. Makyajli kasalar gunluk kullanima daha uygun deniyor. Benimki 2.5 olan 12 lt civari yakiyor. Bazen seri kullandigim da oluyor ama sehir icinde otoban cok ve istanbul kadar sikisik degil. Yuzde 30 s.disi-yuzde 70 sehir ici diyebilirz 12 lt icin.
    2004ler makyajli kasa degil 2005 te cikti makyajli kasa. Zaten on gorunusten anlasiliyor hemen makyajli kasalar. Ayrica eski kasalarda tavan motorunun su alma riski var. Benimki bir hafta once bozuldu. Makyajli kasada da ayni risk var ama daha az. Garaj yoksa bu senin icin buyuk bir sorun olabilir. Benimki kapali garajda durdugu halde yikadiktan sonra bozuldu.

    Imkan varsa makyajliya bak derim. Olmadi makyajsizlarda guzel ama iste sert suspansiyon ve tavan riskine katlanmak lazim. Eski Bmw aliyorsan onun masrafina katlanmayi goze alacaksin. Bu aractan aldigin zevki ulasilabilir araclar arasinda cok azindan alabilirsin o da ayri konu.

    çok saol çok faydalı oldu bi kaç şey daha soriym hazır yakalamışken:)spor paket neleri kapsıyo ve tente dışında morordada ciddi sorunlar çıkarırmı.ayrıca tente sadece sudan dolayımı arıza yapıyo,tşkkrler




  • bir soru daha.bu makyaj nelere uygulandı araçta süspansyn tente dşnda
  • Ben araca Amerika`da sahibim. Pek sanmiyorum ama Turkiye donanimlari farklilik gosterebilir. Spor pakette 17 inc jantlar, spor suspansiyon (normalden daha sert ve daha alcak), sis lambalari ve orta konsolda sport dugmesi var. Sport dugmesine basildiginda direksiyon ve gaz pedali hassasiyeti degisiyor. Otomatik vites ise vites degistirme devirleri degisiyor.

    Makyajla birlikte motor gucleri artti bildigim kadariyla, suspansiyon ve tavan motorunun izolasyonunda iyilestirmeler oldu. Ayrica tavan mekanizmasi biraz daha farkli kilitleri falan. Ama gozle gorulur olarak on far grubu, sis farlari ve arka stop grubunda degisiklikler var. Ayrica donanim olarak da ekstra seyler var mesela Aux cikisi, direksiyondan muzik sistemi kumandasi, icerdeki tuslarda aluminyum kaplama falan var yine makyajli kasada. Far yikama var sanirim makyajli kasa bi-xenonlarda. Benim bildiklerim bu kadar baska degisikliklerde vardir belki.

    Bugune kadar benim motor sorunum olmadi. Genel olarak 2003-2004 modellerin daha sorunsuz oldugu soyleniyor motor konusunda. Manuel vites alirsan bence tente disinda kafana takilcak bir sorun olmaz bu arabada.

    Tentenin tabiiki baska ariza riskleri de vardir ama en cok gorulen ve pahaliya mal olan sorun su sorunu. Bunun sebebi de gider kanallarinin tente motorunun yanindan gecmesi ve cok kucuk olmasi. Icine yaprak vs. girerse tikaniyor, su kanaladan gidemeyince tente motorunun icine akiyor. Eger bu kanallari surekli temizlersen ve tikanmadigina emin olursan motorun bozulma riski yok gibi bir sey. Zaten tentedeki (kumas tentenin kendisi disinda) en pahali parca bu motor. Bir iki kiside sensor sorunlari falan oldugunu duydum ama onlar ucuz parcalar ve degistirmesi kolay parcalar.




  • Alcaksan git hard top al, türkiyede tente işini görmez.
  • çok saol aydınlattn resmen:)
    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ben araca Amerika`da sahibim. Pek sanmiyorum ama Turkiye donanimlari farklilik gosterebilir. Spor pakette 17 inc jantlar, spor suspansiyon (normalden daha sert ve daha alcak), sis lambalari ve orta konsolda sport dugmesi var. Sport dugmesine basildiginda direksiyon ve gaz pedali hassasiyeti degisiyor. Otomatik vites ise vites degistirme devirleri degisiyor.

    Makyajla birlikte motor gucleri artti bildigim kadariyla, suspansiyon ve tavan motorunun izolasyonunda iyilestirmeler oldu. Ayrica tavan mekanizmasi biraz daha farkli kilitleri falan. Ama gozle gorulur olarak on far grubu, sis farlari ve arka stop grubunda degisiklikler var. Ayrica donanim olarak da ekstra seyler var mesela Aux cikisi, direksiyondan muzik sistemi kumandasi, icerdeki tuslarda aluminyum kaplama falan var yine makyajli kasada. Far yikama var sanirim makyajli kasa bi-xenonlarda. Benim bildiklerim bu kadar baska degisikliklerde vardir belki.

    Bugune kadar benim motor sorunum olmadi. Genel olarak 2003-2004 modellerin daha sorunsuz oldugu soyleniyor motor konusunda. Manuel vites alirsan bence tente disinda kafana takilcak bir sorun olmaz bu arabada.

    Tentenin tabiiki baska ariza riskleri de vardir ama en cok gorulen ve pahaliya mal olan sorun su sorunu. Bunun sebebi de gider kanallarinin tente motorunun yanindan gecmesi ve cok kucuk olmasi. Icine yaprak vs. girerse tikaniyor, su kanaladan gidemeyince tente motorunun icine akiyor. Eger bu kanallari surekli temizlersen ve tikanmadigina emin olursan motorun bozulma riski yok gibi bir sey. Zaten tentedeki (kumas tentenin kendisi disinda) en pahali parca bu motor. Bir iki kiside sensor sorunlari falan oldugunu duydum ama onlar ucuz parcalar ve degistirmesi kolay parcalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Imnobody

    Alcaksan git hard top al, türkiyede tente işini görmez.

    yok açılır kapanır tavan istiyorm ve yeni kasaya malesf param yetmio
  • Selamlar,

    Bizde 2003 Z4 3.0 var. 3.0'ı gördüğümüz her yerde basınca 14-15 gibi tüketimi oluyor, sakin kullanınca 12-13 arası oluyor. Yukarıda arkadaşın dediği gibi makyajlılar 2005 yılı ile başlıyor ve yine dediği gibi ayırt etmek son derece kolay. Runflat lastikler ile kullanıyoruz, evet araç sert ancak konfor sıfır demek zor. Doğrusu bu yorum birazda sertlikten ne anladığınıza bağlı, almadan önce mutlaka kullanın rahatsız ediyorsa kesinlikle arabayı almayın. İnanın sevgili Türkiyemin yollarının berbatlığından o oto ile yaşayabileceğiniz sorunlara inanamazsınız. Tavan konusuna gelince kapalı garaj olmadan kullanıyoruz, kışın aracın üstüne tente serdik, yağmur yağacağına inandığımız zamanlarda da tente serdik allaha şükür şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadık. Yeri geldiğinde bu arabayı yağmur altında filan kullandığımızı da ekliyeyim.

    Arkadaşın dediği sport paketteki sport düğmesi, 17inç jant filan bizimkinde de var. Bilmiyorum standart halinde sert ve alçak mıdır ama hiç sanmıyorum, gördüğüm tüm 3.0lar bizimki ile aynı yükseklikte.

    Araca gelince demek istediğim ilk şey eğer alırsanız geçmiş olsun, bunu değiştirince otomobil bulmanız bayağı zor olacak. Bizim aracı satışa çıkardık ve yerine yenisinden başka ne alabiliriz bir türlü karar veremiyoruz. Kullanımı korkunç keyifli bir otomobil. Ama yukarıda dediğim gibi kesinlikle almadan önce kullanın, eğer sert geliyorsa hiç bulaşmayın.




  • s2000 ler nasıl ?
  • 20 yaşındayım ve hızı çok severdm,allah çok korudu bni,yanlış anlamazsanda araç kullanırken çok soğukkanlı olurum böle zor durumlarda,yani biraz ben büyük kısmı allahtan hep bi şekilde yırttım kazadan,kendime çok güvensemde mantıklı biriyimdir,o aracı kullancak tecrübem yok henüz herşeye rağmen,toplaması kurtarması çok zor araç,benim altımda olduğunda bide potansiyel katil olurum:)z4 alamzsam s2k dşnüodmda
    quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    s2000 ler nasıl ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pyros

    Selamlar,

    Bizde 2003 Z4 3.0 var. 3.0'ı gördüğümüz her yerde basınca 14-15 gibi tüketimi oluyor, sakin kullanınca 12-13 arası oluyor. Yukarıda arkadaşın dediği gibi makyajlılar 2005 yılı ile başlıyor ve yine dediği gibi ayırt etmek son derece kolay. Runflat lastikler ile kullanıyoruz, evet araç sert ancak konfor sıfır demek zor. Doğrusu bu yorum birazda sertlikten ne anladığınıza bağlı, almadan önce mutlaka kullanın rahatsız ediyorsa kesinlikle arabayı almayın. İnanın sevgili Türkiyemin yollarının berbatlığından o oto ile yaşayabileceğiniz sorunlara inanamazsınız. Tavan konusuna gelince kapalı garaj olmadan kullanıyoruz, kışın aracın üstüne tente serdik, yağmur yağacağına inandığımız zamanlarda da tente serdik allaha şükür şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadık. Yeri geldiğinde bu arabayı yağmur altında filan kullandığımızı da ekliyeyim.

    Arkadaşın dediği sport paketteki sport düğmesi, 17inç jant filan bizimkinde de var. Bilmiyorum standart halinde sert ve alçak mıdır ama hiç sanmıyorum, gördüğüm tüm 3.0lar bizimki ile aynı yükseklikte.

    Araca gelince demek istediğim ilk şey eğer alırsanız geçmiş olsun, bunu değiştirince otomobil bulmanız bayağı zor olacak. Bizim aracı satışa çıkardık ve yerine yenisinden başka ne alabiliriz bir türlü karar veremiyoruz. Kullanımı korkunç keyifli bir otomobil. Ama yukarıda dediğim gibi kesinlikle almadan önce kullanın, eğer sert geliyorsa hiç bulaşmayın.

    çok teşekkrler bilgi için,ama bikaç bşy daha sormak isterm size,bu araç güvenlik açısında bakarsak ve diğer roadstarlarla karşılaştrdığınızda nasıl bir araç,ve her virajda arkası dağılıyomu bununda dğer bmwler gbi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umur19
    çok teşekkrler bilgi için,ama bikaç bşy daha sormak isterm size,bu araç güvenlik açısında bakarsak ve diğer roadstarlarla karşılaştrdığınızda nasıl bir araç,ve her virajda arkası dağılıyomu bununda dğer bmwler gbi


    Samimi konuşmak gerekirse biz alırken EuroNCAP testlerine filan bakmadık ancak rahat rahat söyleyebilrim ki aracın size güven veren bir yapısı var. Bir roadster olması nedeniyle ister istemez üreticiler takla gibi durumlarda güvenlik ne olacaktır düşünmek zorundalar. BMW gibi bir markanın eften püften birşeyler yapacağını hiç sanmıyorum.

    "Her virajda arkası dağılıyor mu" sorusundan demek istediğinizi anlamadım. Eğer aletin arkayı savurmasını söylüyorsanız bu zaten arkadan itişli güçlü her otomobilde olacak birşey. Eğer bu sizi rahatsız eden birşeyse bu alete sakın girmeyin. Hele hele yukarıda S2000 demişsiniz ona hiç girmeyin. Z4 kilitli diferansiyeli olmayan bir alet dolayısıyla bir virajı tam anlamıyla drift yapar gibi yanlayamazsınız ancak uzunca bir virajı bile arkayı biraz daha yana çıkarta çıkarta dönebilirsiniz. Hele hele DTC'yi açıp sport moda getirirseniz her virajda ufak gaz hareketleri ile arkayı çıkarttırabilirsiniz, bunu düz yolda bile yapabiliyor. Ben şahsen DSC'yi (BMW'nin ESPsi) tamamen kapatıp hiç kullanmadım, arkadan itişli nispeten güçlü sayılabilecek bir alet. buna karşılık Türkiyenin yolları ise hiçte iyi değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pyros

    quote:

    Orijinalden alıntı: umur19
    çok teşekkrler bilgi için,ama bikaç bşy daha sormak isterm size,bu araç güvenlik açısında bakarsak ve diğer roadstarlarla karşılaştrdığınızda nasıl bir araç,ve her virajda arkası dağılıyomu bununda dğer bmwler gbi


    Samimi konuşmak gerekirse biz alırken EuroNCAP testlerine filan bakmadık ancak rahat rahat söyleyebilrim ki aracın size güven veren bir yapısı var. Bir roadster olması nedeniyle ister istemez üreticiler takla gibi durumlarda güvenlik ne olacaktır düşünmek zorundalar. BMW gibi bir markanın eften püften birşeyler yapacağını hiç sanmıyorum.

    "Her virajda arkası dağılıyor mu" sorusundan demek istediğinizi anlamadım. Eğer aletin arkayı savurmasını söylüyorsanız bu zaten arkadan itişli güçlü her otomobilde olacak birşey. Eğer bu sizi rahatsız eden birşeyse bu alete sakın girmeyin. Hele hele yukarıda S2000 demişsiniz ona hiç girmeyin. Z4 kilitli diferansiyeli olmayan bir alet dolayısıyla bir virajı tam anlamıyla drift yapar gibi yanlayamazsınız ancak uzunca bir virajı bile arkayı biraz daha yana çıkarta çıkarta dönebilirsiniz. Hele hele DTC'yi açıp sport moda getirirseniz her virajda ufak gaz hareketleri ile arkayı çıkarttırabilirsiniz, bunu düz yolda bile yapabiliyor. Ben şahsen DSC'yi (BMW'nin ESPsi) tamamen kapatıp hiç kullanmadım, arkadan itişli nispeten güçlü sayılabilecek bir alet. buna karşılık Türkiyenin yolları ise hiçte iyi değil.

    ewt tamda onu sormuştm,3.00 araç için yaptığınız yorumlar çok mtlu etti çünkü ben bundan çok daha güçsüz bi model alacağımdan çok rahat edeceğimi tahmin ediyorm,s2k knusunda bende tamamen sizn gbi dşnyrm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umur19
    ewt tamda onu sormuştm,3.00 araç için yaptığınız yorumlar çok mtlu etti çünkü ben bundan çok daha güçsüz bi model alacağımdan çok rahat edeceğimi tahmin ediyorm,s2k knusunda bende tamamen sizn gbi dşnyrm

    Eğer yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Ancak maalesef size söylemek istediğim şey 2.0 alırsanız keşke 2.5 alsaydım diyeceksiniz, 2.5 alırsanız keşke 3.0 alsaydım diyeceksiniz ve 3.0 aldıysanız acaba M alsam mı diyeceksiniz. Biz M'i düşünüyoruz düşünmesine ama vergi + kasko'dan çekindiğimiz için onu eliyoruz. Aletin egzost sesi, tepkileri herşeyiyle sportif bir alet insanı ister istemez gaza dokunmaya itiyor.

    Bu arada kişisel tavsiyem Z4'ün yakıt tüketiminden önce vergi + kaskosunu gözden geçirin karar verirken. 3.0 için konuşayım bence yakıt tüketimi hiçte yüksek olan bir araç değil ama kasko ve vergi hiçte öyle değil. Vergi yine nispeten kabul edilebilir bir seviyede ama kaskoyu mutlaka inceleyin.

    S2k'da yanlış anlaşılmasın farklı konseptte güzel bir alet. S2k Z4'ten daha sert ve kalite olarak Z4e maalesef gelemez, S2k bence salt sürüş arabası, keyif için alınıp binilecek bir alet değil bence.
    Eğer arkayı savurmasından keyif almıyorsanız S2k gibi kilitli diferansiyeli olan bir alet hiçte size göre değil ama bana verirseniz seve seve alır 2 set lastiğide hediye edin derim :)
    Neyse naçizane tavsiyem Z4'te eğer savrulmasını istemiyorsanız DTC'yi açmayın veya DSC'yi kapatmayın. Bu yine de arkanın az miktarda da olsa savrulmayacağı demek değil; azda olsa savrulur ama tehlikeli olabilecek bir seviyeye bile gelmeden DSC devreye girip savrulmayı durduruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pyros


    quote:

    Orijinalden alıntı: umur19
    ewt tamda onu sormuştm,3.00 araç için yaptığınız yorumlar çok mtlu etti çünkü ben bundan çok daha güçsüz bi model alacağımdan çok rahat edeceğimi tahmin ediyorm,s2k knusunda bende tamamen sizn gbi dşnyrm

    Eğer yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Ancak maalesef size söylemek istediğim şey 2.0 alırsanız keşke 2.5 alsaydım diyeceksiniz, 2.5 alırsanız keşke 3.0 alsaydım diyeceksiniz ve 3.0 aldıysanız acaba M alsam mı diyeceksiniz. Biz M'i düşünüyoruz düşünmesine ama vergi + kasko'dan çekindiğimiz için onu eliyoruz. Aletin egzost sesi, tepkileri herşeyiyle sportif bir alet insanı ister istemez gaza dokunmaya itiyor.

    Bu arada kişisel tavsiyem Z4'ün yakıt tüketiminden önce vergi + kaskosunu gözden geçirin karar verirken. 3.0 için konuşayım bence yakıt tüketimi hiçte yüksek olan bir araç değil ama kasko ve vergi hiçte öyle değil. Vergi yine nispeten kabul edilebilir bir seviyede ama kaskoyu mutlaka inceleyin.

    S2k'da yanlış anlaşılmasın farklı konseptte güzel bir alet. S2k Z4'ten daha sert ve kalite olarak Z4e maalesef gelemez, S2k bence salt sürüş arabası, keyif için alınıp binilecek bir alet değil bence.
    Eğer arkayı savurmasından keyif almıyorsanız S2k gibi kilitli diferansiyeli olan bir alet hiçte size göre değil ama bana verirseniz seve seve alır 2 set lastiğide hediye edin derim :)
    Neyse naçizane tavsiyem Z4'te eğer savrulmasını istemiyorsanız DTC'yi açmayın veya DSC'yi kapatmayın. Bu yine de arkanın az miktarda da olsa savrulmayacağı demek değil; azda olsa savrulur ama tehlikeli olabilecek bir seviyeye bile gelmeden DSC devreye girip savrulmayı durduruyor.

    aslında çok severim arkayı savurmayı fakat trafikte ani bi hareketimde arkanın dağılması hiç hoş olmaz.bu nedenle özellikle sordum bunu,aslında bnde 2500 istyrm fakat vergi ve kaskodan korktgmdan almıyorm benzini dediğinz gbi bunlardan snra dşnüorm




  • RX-8 Tavsiye ederim...
    1,3 motor 240bg
    2004 modellerin vergisi:senelik 184 tl 2004 ve üzerilerin :304 tl senelik vergisi var
    .TAvsiye ederim....

     Z4 ALIYORUM YARDIM!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 6 Haziran 2011; 17:05:33 >
  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cottonmurat -- 3 Ocak 2016; 19:38:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cottonmurat

    Bu araç ikinci aracınız olmayacaksa, garajınız da yoksa tenteyle falan uğraşılmaz çirkin durur. Hardtop slk gibi bir model de düşünebilirsiniz, hem sokağa bırakabilirsiniz.

    edit: 2006 modeller hoş

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-orjinal-amg-mi-istiyorsun-51279003/detay/

    kullandınızmı tentteli araç,bi çok arkadaş ii bakarsan sorun olmaz dio,ewt slkyı bende istiyodm fakat onun hardtopu bmwnin tentesinden daha sorunlu,her kullanan yaka silkio,babamda uzun süre mercedes yedek parçacılığı yaptı,onunda dediği aynı şey hiç uğraşılmaz dio,bu nedenle düşünmüorm slk,aynı şekilde rx8de hiç sevmediğim bir araç ayrıca yürütemem o aracı z4ten çok daha fzla yakar




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.