Şimdi Ara

ZAVOLİ İLE İLGİLİ SORUNUNUZMU VAR ARAYIN ÇÖZELİM ÜNLÜ OTOGAZ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SELAMLAR BEN ÜNAL GEDİK VE EKİBİM BUNDAN BÖYLE ZAVOLİ İLE İLGİLİ TÜM SORU VE SORUNLARINIZLA YAKINDAN İLGİLENECEĞİZ HİÇ BİR SORU CEVAPSIZ HİÇBİR SORUN ÇÖZÜMSÜZ KALMAYACAK.HEPİNİZE TASARRUFLU GÜNLER...



  • Sayın Ünal Bey,

    Zavoli ailesine yapacağınız katkılardan dolayı sizi tebrik ve takdir ederiz.

    Çalışmalarınızda başarılar dileriz.

    POLARİS LPG
    Zavoli Türkiye Distribütörü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZAVOLI TR

    Sayın Ünal Bey,

    Zavoli ailesine yapacağınız katkılardan dolayı sizi tebrik ve takdir ederiz.

    Çalışmalarınızda başarılar dileriz.

    POLARİS LPG
    Zavoli Türkiye Distribütörü
    merhaba Ünal Bey
    benim merak ettiğim konu şu.aracım 1.6 307.bu araç ile agresif olmayan bir kullanımda uzun yolda ve şehir içinde nasıl bir değer elde edilir.(yani 10 LT ile kaç Km? gibi..) çünkü ben bir çok defa aracım çok yakıyor diye servise gitmeme rağmen sorun halledilemedi.şehir içi değer tespiti yapma imkanım olmadı bu güne kadar ama uzun yolda normal bir kullanım ile (ne çok devirli ne de agresif) 1 lt lpg ile 10 km gidiyorum ve çok yaktığını düsünüyorum.acaba bütün 307 lerde böyle mi yoksa sorun benim arabanın montajından mı?
    Teşekkürler ..




  • merhaba ünay bey..
    bende de 2003 model 307 1.6 16V BVA var.. aracımı aldıktan 1 ay sonra şanzuman indirdim.. kısmet dedim gerçi km si 137000 lere gelmiştiya neyse. diskler balatalar pistonlar yağ filtresi filan değişti içinde türbün kontrol edildi.. ondan sonra araçım çok hoş oldu önceleri şehir içinde 22 kuruşlara gezerken şimdi 18 kuruşlara geziyorum.. abim istanbula gitti şok olmuş :) 12 kuruş yakmış araç.. geldi hemen kendi otomatik hyundai getze gaz taktırdı.. benim size sorum şu olacak zavoli marka sistem var aracımda ancak tüpü saka marka içindeki göstergenin üzerinde de fema yazıyo aracıma takılan yerde bursa y. tomurcuk oto faturalı.. arkadaşları aradım normal dedi.. bunların sadece beyinleri zavolidir.. diğer kısımları yerlidir dediler, acaba bu doğrumudur yoksa tamamen zavoli olan sistem varmı tüpüne kadar yani.. bilgilerinize şimdiden çok teşekkür ediyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    merhaba Ünal Bey
    benim merak ettiğim konu şu.aracım 1.6 307.bu araç ile agresif olmayan bir kullanımda uzun yolda ve şehir içinde nasıl bir değer elde edilir.(yani 10 LT ile kaç Km? gibi..) çünkü ben bir çok defa aracım çok yakıyor diye servise gitmeme rağmen sorun halledilemedi.şehir içi değer tespiti yapma imkanım olmadı bu güne kadar ama uzun yolda normal bir kullanım ile (ne çok devirli ne de agresif) 1 lt lpg ile 10 km gidiyorum ve çok yaktığını düsünüyorum.acaba bütün 307 lerde böyle mi yoksa sorun benim arabanın montajından mı?
    Teşekkürler ..

    Alıntıları Göster
    SELAMLAR ARACINIZIN YAKIT DEĞERİ NORMAL 1 LT.LPG İLE YAKLAŞIK 10 KM. YOL YAPARSINIZ.AYRICA BU VERİ TÜM ARAÇLAR İÇİN GAYET NORMAL..TASARRUFLU GÜNLER...
    quote:

    Orjinalden alıntı: kasım04

    merhaba Ünal Bey
    benim merak ettiğim konu şu.aracım 1.6 307.bu araç ile agresif olmayan bir kullanımda uzun yolda ve şehir içinde nasıl bir değer elde edilir.(yani 10 LT ile kaç Km? gibi..) çünkü ben bir çok defa aracım çok yakıyor diye servise gitmeme rağmen sorun halledilemedi.şehir içi değer tespiti yapma imkanım olmadı bu güne kadar ama uzun yolda normal bir kullanım ile (ne çok devirli ne de agresif) 1 lt lpg ile 10 km gidiyorum ve çok yaktığını düsünüyorum.acaba bütün 307 lerde böyle mi yoksa sorun benim arabanın montajından mı?
    Teşekkürler ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail RXT 2.0

    merhaba ünay bey..
    bende de 2003 model 307 1.6 16V BVA var.. aracımı aldıktan 1 ay sonra şanzuman indirdim.. kısmet dedim gerçi km si 137000 lere gelmiştiya neyse. diskler balatalar pistonlar yağ filtresi filan değişti içinde türbün kontrol edildi.. ondan sonra araçım çok hoş oldu önceleri şehir içinde 22 kuruşlara gezerken şimdi 18 kuruşlara geziyorum.. abim istanbula gitti şok olmuş :) 12 kuruş yakmış araç.. geldi hemen kendi otomatik hyundai getze gaz taktırdı.. benim size sorum şu olacak zavoli marka sistem var aracımda ancak tüpü saka marka içindeki göstergenin üzerinde de fema yazıyo aracıma takılan yerde bursa y. tomurcuk oto faturalı.. arkadaşları aradım normal dedi.. bunların sadece beyinleri zavolidir.. diğer kısımları yerlidir dediler, acaba bu doğrumudur yoksa tamamen zavoli olan sistem varmı tüpüne kadar yani.. bilgilerinize şimdiden çok teşekkür ediyorum..
    SELAMLAR İSMAİLCİM ZAVOLİ MARKA SİSTEME SAKA MARKA LPG TANKLARI KULLANIYORUZ BU TÜM TÜRKİYE GENELİNDE BÖYLE ŞAMANDIRA SEÇENEKLERİDE FEMA,ALDESA VEYA ZAVOLİ ORJİNAL KULLANILMAKTA ANCAK ÖN TARAFA TAKILAN TÜM PARÇALAR İTALYADAN ORJİNAL KUTU İÇİNDE CIVATASINDAN KELEPÇESİNE BAKIR BORUSUNDAN HORTUMUNA KADAR REGÜLATÖRÜ ECU VE TESİSATI HERŞEY ORJİNALDİR VE BU ŞEKİLDE OLMAK ZORUNDADIR ÖN TARAFA TAKILAN MALZEME İLE İLGİLİ TEREDDÜTÜNÜZ VARSA BAŞKA BİR ZAVOLİ BAYİNDE ARACINIZI KONTROL ETTİRİN EĞER ORJİNAL OLMAYAN BİR PARÇA TESBİT EDİLİRSE LÜTFEN BANA ULAŞIN VE BENDE SİZE BU KANUDA YARDIMCI OLMA SÖZÜ VEREYİM.SAYGILAR TASARRUFLU GÜNLER...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ismail0307

    merhaba ünay bey..
    bende de 2003 model 307 1.6 16V BVA var.. aracımı aldıktan 1 ay sonra şanzuman indirdim.. kısmet dedim gerçi km si 137000 lere gelmiştiya neyse. diskler balatalar pistonlar yağ filtresi filan değişti içinde türbün kontrol edildi.. ondan sonra araçım çok hoş oldu önceleri şehir içinde 22 kuruşlara gezerken şimdi 18 kuruşlara geziyorum.. abim istanbula gitti şok olmuş :) 12 kuruş yakmış araç.. geldi hemen kendi otomatik hyundai getze gaz taktırdı.. benim size sorum şu olacak zavoli marka sistem var aracımda ancak tüpü saka marka içindeki göstergenin üzerinde de fema yazıyo aracıma takılan yerde bursa y. tomurcuk oto faturalı.. arkadaşları aradım normal dedi.. bunların sadece beyinleri zavolidir.. diğer kısımları yerlidir dediler, acaba bu doğrumudur yoksa tamamen zavoli olan sistem varmı tüpüne kadar yani.. bilgilerinize şimdiden çok teşekkür ediyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalgedik

    SELAMLAR İSMAİLCİM ZAVOLİ MARKA SİSTEME SAKA MARKA LPG TANKLARI KULLANIYORUZ BU TÜM TÜRKİYE GENELİNDE BÖYLE ŞAMANDIRA SEÇENEKLERİDE FEMA,ALDESA VEYA ZAVOLİ ORJİNAL KULLANILMAKTA ANCAK ÖN TARAFA TAKILAN TÜM PARÇALAR İTALYADAN ORJİNAL KUTU İÇİNDE CIVATASINDAN KELEPÇESİNE BAKIR BORUSUNDAN HORTUMUNA KADAR REGÜLATÖRÜ ECU VE TESİSATI HERŞEY ORJİNALDİR VE BU ŞEKİLDE OLMAK ZORUNDADIR ÖN TARAFA TAKILAN MALZEME İLE İLGİLİ TEREDDÜTÜNÜZ VARSA BAŞKA BİR ZAVOLİ BAYİNDE ARACINIZI KONTROL ETTİRİN EĞER ORJİNAL OLMAYAN BİR PARÇA TESBİT EDİLİRSE LÜTFEN BANA ULAŞIN VE BENDE SİZE BU KANUDA YARDIMCI OLMA SÖZÜ VEREYİM.SAYGILAR TASARRUFLU GÜNLER...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ismail0307

    merhaba ünay bey..
    bende de 2003 model 307 1.6 16V BVA var.. aracımı aldıktan 1 ay sonra şanzuman indirdim.. kısmet dedim gerçi km si 137000 lere gelmiştiya neyse. diskler balatalar pistonlar yağ filtresi filan değişti içinde türbün kontrol edildi.. ondan sonra araçım çok hoş oldu önceleri şehir içinde 22 kuruşlara gezerken şimdi 18 kuruşlara geziyorum.. abim istanbula gitti şok olmuş :) 12 kuruş yakmış araç.. geldi hemen kendi otomatik hyundai getze gaz taktırdı.. benim size sorum şu olacak zavoli marka sistem var aracımda ancak tüpü saka marka içindeki göstergenin üzerinde de fema yazıyo aracıma takılan yerde bursa y. tomurcuk oto faturalı.. arkadaşları aradım normal dedi.. bunların sadece beyinleri zavolidir.. diğer kısımları yerlidir dediler, acaba bu doğrumudur yoksa tamamen zavoli olan sistem varmı tüpüne kadar yani.. bilgilerinize şimdiden çok teşekkür ediyorum..


    Alıntıları Göster
    ARTIK BURADAYIZ ARKADAŞLAR SİZLERİN SORU VARSA SORUNLARINIZI YAZMANIZI BEKLİYORUZ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalgedik

    ARTIK BURADAYIZ ARKADAŞLAR SİZLERİN SORU VARSA SORUNLARINIZI YAZMANIZI BEKLİYORUZ...

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalgedik



    Alıntıları Göster
    ünal bey hayırlı olsun yeni başlığınız, daha yeni farkettim.

    Zavoliciler, çok iyi bir referansınız var : Ünal Gedik Bey...

    Ankaradan selamlar saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dondurmaci

    ünal bey hayırlı olsun yeni başlığınız, daha yeni farkettim.

    Zavoliciler, çok iyi bir referansınız var : Ünal Gedik Bey...

    Ankaradan selamlar saygılar.

    Alıntıları Göster
    TEŞEKÜRLER DONDURMACI KİMİN EKMEĞİNİ YERSEK ONUN KILICINI SALLAMAK LAZIM ÖYLEDEĞİLMİ???
    quote:

    Orjinalden alıntı: dondurmaci


    ünal bey hayırlı olsun yeni başlığınız, daha yeni farkettim.

    Zavoliciler, çok iyi bir referansınız var : Ünal Gedik Bey...

    Ankaradan selamlar saygılar.






  • selamlar ünal bey. aracım 2004 model megane 2 hb. 1.6 16v. auth. aracın ilk sahibiyim.aracımın tüm bakımlarını yetkili serviste ve zamanında hatta zamanında önce yaptırırım ve aracım 79000 km.de vaktim oldukça forumları takip etmeye çalışırım. bu foruma da daha önceler yazdım ve derdime çare bulamadım. aracıma 2007 yılında konya ece otogaz da(o zamanlar zavoli servisi idi.) 34500 km. de iken zavoli lpg taktırdım. sorunum şu: araç klima açıkken genelde stop ediyor. araçta viteste ilerlerken ayağınızı gazdan çekip belli bir süre gidip te (cutt off oluyormuş herhalde) debriyaja bastığınızda rolanti kendini toparlıyamıyor ve araç stop ediyor. bu her zaman değilde 10 defa da 3-4 kez olmakta. aracımı daha önce konya sarıkulak lpg./ istanbul polaris lpg./ ankara ilsay lpg. ve antalya şah otogaza gösterdim. bu saydıklarımın hepsi o zamanlar yetkili bayii idi. aracıma ilk montaj yapıdığında emme manifoldumdan tek bir hortum çıkmakta ve o horum regülatöre bir "T" ile bağlanmakta ve o "T" den regülatöre 2 adet hortumla dağıtım yapılmakta idi. yukarıda saydığım lpg. ciler (şah otogaz hariç.) aracımın manifold bağlantılarını beğenmediler ve her birisi bir öncekinin ustalığına söverek(tekrar söylüyorum şah otogaz hariç) aracımın manifoldunu delik deşik ettiler. bir öncekinin deldiğini öbürü kapadı yeni bir delik açtı. şu an emme manifoldundan direk olarak regülatöre 3 hortum çıkmakta. 2 tanede açılıp kapatılmış delik var toplamda manifoldumda 3'ü bağlantılı 2' si kapalı 5 delik oldu. Artık içim rahat çünkü manifoldda delecek yer bırakmadılar. aracımın montajına belirttiğim gibi sadece antalya şah otogaz dokunmadı. orada yanlış hatırlamoyırsam hakan isminde uzun boylu bir arkadaş var. bayağı bi araçla uğraşıt. izmir polaris lpg.den faruk usta ile telefonda bilgi alışverişinde bulundu. faruk usta tel.de klima gazımın eksik olup olmadığını sordu.(ki yetkili servisten yeni klima bakımından çıkmıştım.) birde aracımın gaz enjektör uçlarını sordu hakan ölçtü ve 2 mm. çıktı problem yok dedi. Daha sonra Hakan la antalya çevre yolunda araç hareket halindeyken 3-4 kez ayar yaptık ve fazla bir sonuca ulaşamadık. en son şah otogaz daki hakan regülatörümün eğik durduğunu belki bundan olabileceğini söyledi. en son konya ya döndüğümde montaj yaptırdığım ece otogaza gittim. 1 hafta boyunca araç hareket halinde iken sürekli ayar yaptık. (yaklaşık 100 km. yol katettik.) ayar ekranında (excel sayfası gibi hücreli bir ekran ortada bir yuvarlak var gaza basınca dolanıp duruyor benzinde iken kırmızı renkli gazda iken mavi renki oluyor tarif edebilmişimdir herhalde.) rakamların hepsi 205 (yukarıda belirttiğim lpg. cileri 130-170 aralığında kalibre etmişlerdi.) rakamında ayarlandı yanlız 4500 devri geçince araç kendini otomatik olarak benzine geçirince 4500 devir ve üstünü 140-160 değerlei arasında ayarladı. şu an aracımın rolantide titremesi azaldı klima açıkken stop etme olayı 10 defa da 1-2 kez oluyor.bu sefer de havalar ısındığından beri aracın ısısı 60 C ye gelene kadar gaz da iken araç gaza basında çok geç tepki veriyor yani gaz yemiyor. ama ısındıktan sonra problem yok. 5 gün önce aracın bakımını yaptırdım bobinlerini ölçtürdüm ateşleme sisteminde bir problem çıkmadı. en son aracın üstünde ki tüpü söktürüp ibreti alem için yakacağım olmadı forumda kocaelinde herkese yardım etmeye çalışan lpg ci (lpg markasını söylemek istemiyorum.) bir arkadaş var gidip aracıma kocaelinde montaj yaptıracağım bide o markayı deneyeyim. daha önce bu forumda zavolli tr isimli arkadaş beni konya sarıkulak otogaza yönlendirdi (biz aradık felan git seni bekliyorlar dedi. sağolsun.) gittim ama yine bir çare bulamadım. sizin fikriniz varsa bir de onu denemek isterim. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    selamlar ünal bey. aracım 2004 model megane 2 hb. 1.6 16v. auth. aracın ilk sahibiyim.aracımın tüm bakımlarını yetkili serviste ve zamanında hatta zamanında önce yaptırırım ve aracım 79000 km.de vaktim oldukça forumları takip etmeye çalışırım. bu foruma da daha önceler yazdım ve derdime çare bulamadım. aracıma 2007 yılında konya ece otogaz da(o zamanlar zavoli servisi idi.) 34500 km. de iken zavoli lpg taktırdım. sorunum şu: araç klima açıkken genelde stop ediyor. araçta viteste ilerlerken ayağınızı gazdan çekip belli bir süre gidip te (cutt off oluyormuş herhalde) debriyaja bastığınızda rolanti kendini toparlıyamıyor ve araç stop ediyor. bu her zaman değilde 10 defa da 3-4 kez olmakta. aracımı daha önce konya sarıkulak lpg./ istanbul polaris lpg./ ankara ilsay lpg. ve antalya şah otogaza gösterdim. bu saydıklarımın hepsi o zamanlar yetkili bayii idi. aracıma ilk montaj yapıdığında emme manifoldumdan tek bir hortum çıkmakta ve o horum regülatöre bir "T" ile bağlanmakta ve o "T" den regülatöre 2 adet hortumla dağıtım yapılmakta idi. yukarıda saydığım lpg. ciler (şah otogaz hariç.) aracımın manifold bağlantılarını beğenmediler ve her birisi bir öncekinin ustalığına söverek(tekrar söylüyorum şah otogaz hariç) aracımın manifoldunu delik deşik ettiler. bir öncekinin deldiğini öbürü kapadı yeni bir delik açtı. şu an emme manifoldundan direk olarak regülatöre 3 hortum çıkmakta. 2 tanede açılıp kapatılmış delik var toplamda manifoldumda 3'ü bağlantılı 2' si kapalı 5 delik oldu. Artık içim rahat çünkü manifoldda delecek yer bırakmadılar. aracımın montajına belirttiğim gibi sadece antalya şah otogaz dokunmadı. orada yanlış hatırlamoyırsam hakan isminde uzun boylu bir arkadaş var. bayağı bi araçla uğraşıt. izmir polaris lpg.den faruk usta ile telefonda bilgi alışverişinde bulundu. faruk usta tel.de klima gazımın eksik olup olmadığını sordu.(ki yetkili servisten yeni klima bakımından çıkmıştım.) birde aracımın gaz enjektör uçlarını sordu hakan ölçtü ve 2 mm. çıktı problem yok dedi. Daha sonra Hakan la antalya çevre yolunda araç hareket halindeyken 3-4 kez ayar yaptık ve fazla bir sonuca ulaşamadık. en son şah otogaz daki hakan regülatörümün eğik durduğunu belki bundan olabileceğini söyledi. en son konya ya döndüğümde montaj yaptırdığım ece otogaza gittim. 1 hafta boyunca araç hareket halinde iken sürekli ayar yaptık. (yaklaşık 100 km. yol katettik.) ayar ekranında (excel sayfası gibi hücreli bir ekran ortada bir yuvarlak var gaza basınca dolanıp duruyor benzinde iken kırmızı renkli gazda iken mavi renki oluyor tarif edebilmişimdir herhalde.) rakamların hepsi 205 (yukarıda belirttiğim lpg. cileri 130-170 aralığında kalibre etmişlerdi.) rakamında ayarlandı yanlız 4500 devri geçince araç kendini otomatik olarak benzine geçirince 4500 devir ve üstünü 140-160 değerlei arasında ayarladı. şu an aracımın rolantide titremesi azaldı klima açıkken stop etme olayı 10 defa da 1-2 kez oluyor.bu sefer de havalar ısındığından beri aracın ısısı 60 C ye gelene kadar gaz da iken araç gaza basında çok geç tepki veriyor yani gaz yemiyor. ama ısındıktan sonra problem yok. 5 gün önce aracın bakımını yaptırdım bobinlerini ölçtürdüm ateşleme sisteminde bir problem çıkmadı. en son aracın üstünde ki tüpü söktürüp ibreti alem için yakacağım olmadı forumda kocaelinde herkese yardım etmeye çalışan lpg ci (lpg markasını söylemek istemiyorum.) bir arkadaş var gidip aracıma kocaelinde montaj yaptıracağım bide o markayı deneyeyim. daha önce bu forumda zavolli tr isimli arkadaş beni konya sarıkulak otogaza yönlendirdi (biz aradık felan git seni bekliyorlar dedi. sağolsun.) gittim ama yine bir çare bulamadım. sizin fikriniz varsa bir de onu denemek isterim. Saygılarımla.
    kardeş muhakkak senin lpg kalibrasyonunu yanlış yapıyorlar o bahsettiğin kırmızı ve mavi topun olduğu kısım map haritasının olduğu kısımdır oradaki değerlerin hepsi 205 çıkıyorsa kalibrasyon veya enjektör memeleri yanlıştır doğru bir ayarda değerler ortalama 130 ile 160 arasındadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babacan44

    kardeş muhakkak senin lpg kalibrasyonunu yanlış yapıyorlar o bahsettiğin kırmızı ve mavi topun olduğu kısım map haritasının olduğu kısımdır oradaki değerlerin hepsi 205 çıkıyorsa kalibrasyon veya enjektör memeleri yanlıştır doğru bir ayarda değerler ortalama 130 ile 160 arasındadır.

    Alıntıları Göster
    zavoli lpg kaliteli bir lpg sistemidir fakat işi bilmeyenlerin eline geçince derin yaralar alıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babacan44

    zavoli lpg kaliteli bir lpg sistemidir fakat işi bilmeyenlerin eline geçince derin yaralar alıyor.

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cermin007 -- 20 Haziran 2009; 17:38:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cermin007

    .

    Alıntıları Göster
    merhabalar ünal gedik bey..öncelikle zavoli kullanıcılarına yardımcı olacagınızdan dolayı teşekkür ederim... lpg filtre değişimleri fiyat olarak şu an nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nod35

    merhabalar ünal gedik bey..öncelikle zavoli kullanıcılarına yardımcı olacagınızdan dolayı teşekkür ederim... lpg filtre değişimleri fiyat olarak şu an nedir?

    Alıntıları Göster
    TEŞEKÜRLER...ZAVOLİ FİLTRE DEĞİŞİMİ BİZDE KESİNLİKLE ORJİNAL VE 60 TL DİR PİYASADA ORJİNAL OLMAYAN FİLTRELER KULLANILMAKTA BUNA DİKKAT ETMENİZİ VE BU KONUYA ÖZEN GÖSTERMENİZİ TAVSİYE EDERİM TASARRUFLU GÜNLER...
    quote:

    Orjinalden alıntı: nod35

    merhabalar ünal gedik bey..öncelikle zavoli kullanıcılarına yardımcı olacagınızdan dolayı teşekkür ederim... lpg filtre değişimleri fiyat olarak şu an nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    selamlar ünal bey. aracım 2004 model megane 2 hb. 1.6 16v. auth. aracın ilk sahibiyim.aracımın tüm bakımlarını yetkili serviste ve zamanında hatta zamanında önce yaptırırım ve aracım 79000 km.de vaktim oldukça forumları takip etmeye çalışırım. bu foruma da daha önceler yazdım ve derdime çare bulamadım. aracıma 2007 yılında konya ece otogaz da(o zamanlar zavoli servisi idi.) 34500 km. de iken zavoli lpg taktırdım. sorunum şu: araç klima açıkken genelde stop ediyor. araçta viteste ilerlerken ayağınızı gazdan çekip belli bir süre gidip te (cutt off oluyormuş herhalde) debriyaja bastığınızda rolanti kendini toparlıyamıyor ve araç stop ediyor. bu her zaman değilde 10 defa da 3-4 kez olmakta. aracımı daha önce konya sarıkulak lpg./ istanbul polaris lpg./ ankara ilsay lpg. ve antalya şah otogaza gösterdim. bu saydıklarımın hepsi o zamanlar yetkili bayii idi. aracıma ilk montaj yapıdığında emme manifoldumdan tek bir hortum çıkmakta ve o horum regülatöre bir "T" ile bağlanmakta ve o "T" den regülatöre 2 adet hortumla dağıtım yapılmakta idi. yukarıda saydığım lpg. ciler (şah otogaz hariç.) aracımın manifold bağlantılarını beğenmediler ve her birisi bir öncekinin ustalığına söverek(tekrar söylüyorum şah otogaz hariç) aracımın manifoldunu delik deşik ettiler. bir öncekinin deldiğini öbürü kapadı yeni bir delik açtı. şu an emme manifoldundan direk olarak regülatöre 3 hortum çıkmakta. 2 tanede açılıp kapatılmış delik var toplamda manifoldumda 3'ü bağlantılı 2' si kapalı 5 delik oldu. Artık içim rahat çünkü manifoldda delecek yer bırakmadılar. aracımın montajına belirttiğim gibi sadece antalya şah otogaz dokunmadı. orada yanlış hatırlamoyırsam hakan isminde uzun boylu bir arkadaş var. bayağı bi araçla uğraşıt. izmir polaris lpg.den faruk usta ile telefonda bilgi alışverişinde bulundu. faruk usta tel.de klima gazımın eksik olup olmadığını sordu.(ki yetkili servisten yeni klima bakımından çıkmıştım.) birde aracımın gaz enjektör uçlarını sordu hakan ölçtü ve 2 mm. çıktı problem yok dedi. Daha sonra Hakan la antalya çevre yolunda araç hareket halindeyken 3-4 kez ayar yaptık ve fazla bir sonuca ulaşamadık. en son şah otogaz daki hakan regülatörümün eğik durduğunu belki bundan olabileceğini söyledi. en son konya ya döndüğümde montaj yaptırdığım ece otogaza gittim. 1 hafta boyunca araç hareket halinde iken sürekli ayar yaptık. (yaklaşık 100 km. yol katettik.) ayar ekranında (excel sayfası gibi hücreli bir ekran ortada bir yuvarlak var gaza basınca dolanıp duruyor benzinde iken kırmızı renkli gazda iken mavi renki oluyor tarif edebilmişimdir herhalde.) rakamların hepsi 205 (yukarıda belirttiğim lpg. cileri 130-170 aralığında kalibre etmişlerdi.) rakamında ayarlandı yanlız 4500 devri geçince araç kendini otomatik olarak benzine geçirince 4500 devir ve üstünü 140-160 değerlei arasında ayarladı. şu an aracımın rolantide titremesi azaldı klima açıkken stop etme olayı 10 defa da 1-2 kez oluyor.bu sefer de havalar ısındığından beri aracın ısısı 60 C ye gelene kadar gaz da iken araç gaza basında çok geç tepki veriyor yani gaz yemiyor. ama ısındıktan sonra problem yok. 5 gün önce aracın bakımını yaptırdım bobinlerini ölçtürdüm ateşleme sisteminde bir problem çıkmadı. en son aracın üstünde ki tüpü söktürüp ibreti alem için yakacağım olmadı forumda kocaelinde herkese yardım etmeye çalışan lpg ci (lpg markasını söylemek istemiyorum.) bir arkadaş var gidip aracıma kocaelinde montaj yaptıracağım bide o markayı deneyeyim. daha önce bu forumda zavolli tr isimli arkadaş beni konya sarıkulak otogaza yönlendirdi (biz aradık felan git seni bekliyorlar dedi. sağolsun.) gittim ama yine bir çare bulamadım. sizin fikriniz varsa bir de onu denemek isterim. Saygılarımla.
    ANTALYA YA YOLUNUZ DÜŞERSE BENDE ARACI GÖRMEK İSTERİM BU KADAR SERVİS ARACA MÜDEHALE EDİP ÇÖZEMEDİ İSE BENİM SİZİN YAZDIKLARINIZA DAYANARAK FİKİR YÜRÜTMEM YANLIŞ OLUR BUYRUN GELİN BİZDE BİR ŞANSIMIZI DENEYELİM...SAYGILARIMIZLA...
    quote:

    Orjinalden alıntı: möhkem

    selamlar ünal bey. aracım 2004 model megane 2 hb. 1.6 16v. auth. aracın ilk sahibiyim.aracımın tüm bakımlarını yetkili serviste ve zamanında hatta zamanında önce yaptırırım ve aracım 79000 km.de vaktim oldukça forumları takip etmeye çalışırım. bu foruma da daha önceler yazdım ve derdime çare bulamadım. aracıma 2007 yılında konya ece otogaz da(o zamanlar zavoli servisi idi.) 34500 km. de iken zavoli lpg taktırdım. sorunum şu: araç klima açıkken genelde stop ediyor. araçta viteste ilerlerken ayağınızı gazdan çekip belli bir süre gidip te (cutt off oluyormuş herhalde) debriyaja bastığınızda rolanti kendini toparlıyamıyor ve araç stop ediyor. bu her zaman değilde 10 defa da 3-4 kez olmakta. aracımı daha önce konya sarıkulak lpg./ istanbul polaris lpg./ ankara ilsay lpg. ve antalya şah otogaza gösterdim. bu saydıklarımın hepsi o zamanlar yetkili bayii idi. aracıma ilk montaj yapıdığında emme manifoldumdan tek bir hortum çıkmakta ve o horum regülatöre bir "T" ile bağlanmakta ve o "T" den regülatöre 2 adet hortumla dağıtım yapılmakta idi. yukarıda saydığım lpg. ciler (şah otogaz hariç.) aracımın manifold bağlantılarını beğenmediler ve her birisi bir öncekinin ustalığına söverek(tekrar söylüyorum şah otogaz hariç) aracımın manifoldunu delik deşik ettiler. bir öncekinin deldiğini öbürü kapadı yeni bir delik açtı. şu an emme manifoldundan direk olarak regülatöre 3 hortum çıkmakta. 2 tanede açılıp kapatılmış delik var toplamda manifoldumda 3'ü bağlantılı 2' si kapalı 5 delik oldu. Artık içim rahat çünkü manifoldda delecek yer bırakmadılar. aracımın montajına belirttiğim gibi sadece antalya şah otogaz dokunmadı. orada yanlış hatırlamoyırsam hakan isminde uzun boylu bir arkadaş var. bayağı bi araçla uğraşıt. izmir polaris lpg.den faruk usta ile telefonda bilgi alışverişinde bulundu. faruk usta tel.de klima gazımın eksik olup olmadığını sordu.(ki yetkili servisten yeni klima bakımından çıkmıştım.) birde aracımın gaz enjektör uçlarını sordu hakan ölçtü ve 2 mm. çıktı problem yok dedi. Daha sonra Hakan la antalya çevre yolunda araç hareket halindeyken 3-4 kez ayar yaptık ve fazla bir sonuca ulaşamadık. en son şah otogaz daki hakan regülatörümün eğik durduğunu belki bundan olabileceğini söyledi. en son konya ya döndüğümde montaj yaptırdığım ece otogaza gittim. 1 hafta boyunca araç hareket halinde iken sürekli ayar yaptık. (yaklaşık 100 km. yol katettik.) ayar ekranında (excel sayfası gibi hücreli bir ekran ortada bir yuvarlak var gaza basınca dolanıp duruyor benzinde iken kırmızı renkli gazda iken mavi renki oluyor tarif edebilmişimdir herhalde.) rakamların hepsi 205 (yukarıda belirttiğim lpg. cileri 130-170 aralığında kalibre etmişlerdi.) rakamında ayarlandı yanlız 4500 devri geçince araç kendini otomatik olarak benzine geçirince 4500 devir ve üstünü 140-160 değerlei arasında ayarladı. şu an aracımın rolantide titremesi azaldı klima açıkken stop etme olayı 10 defa da 1-2 kez oluyor.bu sefer de havalar ısındığından beri aracın ısısı 60 C ye gelene kadar gaz da iken araç gaza basında çok geç tepki veriyor yani gaz yemiyor. ama ısındıktan sonra problem yok. 5 gün önce aracın bakımını yaptırdım bobinlerini ölçtürdüm ateşleme sisteminde bir problem çıkmadı. en son aracın üstünde ki tüpü söktürüp ibreti alem için yakacağım olmadı forumda kocaelinde herkese yardım etmeye çalışan lpg ci (lpg markasını söylemek istemiyorum.) bir arkadaş var gidip aracıma kocaelinde montaj yaptıracağım bide o markayı deneyeyim. daha önce bu forumda zavolli tr isimli arkadaş beni konya sarıkulak otogaza yönlendirdi (biz aradık felan git seni bekliyorlar dedi. sağolsun.) gittim ama yine bir çare bulamadım. sizin fikriniz varsa bir de onu denemek isterim. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babacan44

    kardeş muhakkak senin lpg kalibrasyonunu yanlış yapıyorlar o bahsettiğin kırmızı ve mavi topun olduğu kısım map haritasının olduğu kısımdır oradaki değerlerin hepsi 205 çıkıyorsa kalibrasyon veya enjektör memeleri yanlıştır doğru bir ayarda değerler ortalama 130 ile 160 arasındadır.

    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: babacan44

    kardeş muhakkak senin lpg kalibrasyonunu yanlış yapıyorlar o bahsettiğin kırmızı ve mavi topun olduğu kısım map haritasının olduğu kısımdır oradaki değerlerin hepsi 205 çıkıyorsa kalibrasyon veya enjektör memeleri yanlıştır doğru bir ayarda değerler ortalama 130 ile 160 arasındadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalgedik


    quote:

    Orjinalden alıntı: babacan44

    kardeş muhakkak senin lpg kalibrasyonunu yanlış yapıyorlar o bahsettiğin kırmızı ve mavi topun olduğu kısım map haritasının olduğu kısımdır oradaki değerlerin hepsi 205 çıkıyorsa kalibrasyon veya enjektör memeleri yanlıştır doğru bir ayarda değerler ortalama 130 ile 160 arasındadır.


    Alıntıları Göster
    ünal bey, yan sanayi filitre takmanın mahsurları nelerdir? birde bu fiitrenin çalışma sistemini açıklarsanız sevap işlersiniz.selametle..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: figor44

    ünal bey, yan sanayi filitre takmanın mahsurları nelerdir? birde bu fiitrenin çalışma sistemini açıklarsanız sevap işlersiniz.selametle..

    Alıntıları Göster
    SELAMLAR FİLTRE KULLANMAMIZDAKİ NEDEN LPGNİN İÇERİSİNDE BULUNAN AĞIR METAL ATIKLARININ ENJEKTÖRLERE GİTMEDEN SÜZÜLMESİNİ VE ENJEKTÖRLERİN BOZULMAMASINI SAĞLAR YAN SANAYİ FİLTRELER İSE BU GÖREVİ TAM ANLAMIYLA YERİNE GETİREMEDİĞİ KANITLANMIŞTIR ORJİNAL FİTRE KULLANAN BİR ARAÇLA ORJİNAL KULLANMAYAN BİR ARACIN ENJEKTÖR ÖMRÜNÜN NEKADAR KISA OLDUĞUNU DEFALARCA DENEDİK VE BUNU ISPATLADIK...SAYGILAR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    ünal bey, yan sanayi filitre takmanın mahsurları nelerdir? birde bu fiitrenin çalışma sistemini açıklarsanız sevap işlersiniz.selametle..




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.