Şimdi Ara

ZF için şikayet çanları çalıyor..! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
6.799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Shaarawy AC Milan

    2 ileri 1 geri 5200 CC en sorunsuz

    El Camino?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: El Shaarawy AC Milan

    2 ileri 1 geri 5200 CC en sorunsuz

    El Camino?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Thm 350 3 ileri şanzıman ilk defa 45 sene önce kullanılmış. 350 cubic inch small block v8'e bağlı amerikan araçlarında 300 bin+ mil yapmış orjinal halde bir kaç tanesini görmüştüm zamanında. Sırf şu petrol fiyatlarından dolayı artan vites sayısı yüzünden 100 bin kmyi görecek şanzıman kalmadı neredeyse artık.. Hondaya kızıyoruz 5 ileri kullanıyor hala diye ama var bir nedeni ki kullanıyor adamlar..

    Dünyanın halen açık ara en sorunsuz şanzımanını üreten marka Honda dır. Çoluk çocukla tartışmaya dahi girmeyin.

    Dünyanın en sorunsuz şanzımanını üreten Honda, CRV ve Pilot modelinde neden ZF 9HP model şanzımanı kullanmak istiyor?

    Kaynak:http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_9HP_transmission

    Marka emisyon ortalamas, maliyet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Vites sayısını arttirmak insanlarin mevcut araçlarını eskimiş algısı yaratarak daha yenisi ile değiştirmeye teşvik edip piyasadaki talebi canlı tutmaya çalışmaktan başka birşey değildir. elin caponu 20 yıl önce sonsuz ileri cvt yi bulmuş bunlar hala 8 9 un ıslak kurunun peşinde. Bozulunca bile para kazanıyorlar nasi olsa oh ne güzel iş. Hem satarken öp hem serviste öp.

    Cvt sorunsuz mu yani?

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2856892/nissan-micra-sanzimanim-37000-kmde-bozuldu

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2651133/honda-urunune-sahip-cikmiyor-sikayetcigim

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2471298/nissan-aracimin-sanzimani-arizali

    40.000 tl isteniyor sanziman icin,sonra duserek 10 k civari isteniyor?

    Bu mu sorunsuz?

    Sorun ciktiginda cift kavramalardan bile daha pahali

    Allah askina,su Japonlar saglamdir kafasindan kurtulun artik,sanki hic ariza cikmaz,ciksa bile ucuz olur kafasiyla bakmayin artik

    Böyle bir cevap geleceğini tahmin ediyordum bu yazıyı yazarken. CVT Son derece basit bir mantıkta çalışır içinde 10larca dişli mil valf vs. bulunmaz. Bu yüzden de arıza verme ihtimali çok çok düşüktür. Genelde yanlış yağ kullanımı ya da gerekli zamanda yağ değişiminin yapılmaması nedeniyle arızalanır. CVT Şanzıman neredeyse hiç arızalanmadığı için ve iç kısımda revizyon vs gerektirmediği için yetkili servis ustaları dahil bir çoğu CVT nin tamiri ile haşır neşir değildir diye tahmin ediyorum. Bu yüzden de milyonda bir çıkan arıza durumunda "komple şanzıman değişecek" gibi Türk milletine özgü bir savuşturma ve müşteri kazıklama yöntemine gidiyor servisler. Bu CVT şanzımanı üreten üreticinin kabahati değil, bunu onaracak yetkinlikte personel bulundurmayan servislerin kabahatidir.

    Ayrıca CVT sadece otomobillerde değil, yeryüzündeki nerdeyse tüm scooterlarda kullanılan bir şanzımandır. 3 yıldır motosiklet dünyasıyla ilgileniyorum scooter sahibi de oldum. Şu ana dek bir scooterın kullanım ömrü boyunca cvt şanzıman arıza verdiğini duymadım. 20bin km de bir CVT şanzımanda kavramayı sağlayan varyatör kayışı ve içindeki bagalar aşınmadan ötürü değişir onun dışında tamirlik bir duruma şahit olmadım. Sadece hindistanda ve çinde milyar tane scooter vardır bu şanzımanı kullanan.

    edit: imla


    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2856892/nissan-micra-sanzimanim-37000-kmde-bozuldu

    Yahu burada bayan 2011 sifir aldigi Nissan Micra sinin 37.000 kmde ariza verdiginden bahsediyor.Ne alaka simdi yag degisimi yapilmamistir vs ile?

    37.000 km deniyor.En kotu ihtimalle 40binde yag bakimi yapilir(Mitsubishi Cvt)oyleydi,daha o kmye gelmemis bile.

    Simdi bu kadin nasil oluyorda ozensiz kullanmis oluyorda cvt nin bozulmasina neden oluyor?

    Herhangi bir kullanici hatasi vs yok

    Bu bilgiler isiginda,hani bakimsiz cvt sorunlu olurdu?

    Kullanici hatasi olmadan arizalanmis

    Su mantiktan bir vazgecin artik.İlla Japon yapti diye kullanici hatasi olmadan hayatta bozulmaz mantiginu bir kenara birakin.

    Cvt de bozulur,Japon vs olmasi farketmez

    Edit:Scooterlari ornek vermissiniz.

    Otomobilin urettigi torkla bir mi scooter?

    Tork dayanimi nedir,bu konuda bilginiz var mi?

    Ben ilk yazımda CVT sorunsuzdur yazmadım, CVT sonsuz dişli oranına sahiptir dedim. 9 ileri şanzıman ile CVT nin sağlamlığını karşılaştıran bir ifade de kullanmadım.. Hiç bir örneklememde CVT kusursuzdur asla arıza vermez demedim. Ben sadece daha iyi performans, ve daha iyi yakıt ekonomisi vaadiyle sürekli vites sayısı arttırılan otomatik şanzıman üreticilerinin pazarlama stratejisini eleştirdim.

    Yazdıklarımı saldıracak yer arama amaçlı okuduğunuzu düşünüyorum ve polemiğe girme gereği görmüyorum. Resmi kaynaklara dayanan 7-8-9 ileri çift kavrama vs şanzımanlardaki arıza oranı ile CVT arıza oranını karşılaştırması varsa birileri koysun görelim, ben de merak ediyorum. Ben CVT nin daha sorunsuz ve basit bir sistem olduğunu düşünüyorum, siz de buna katılmıyorsunuz, saygı duyarım.

    Japon fetişisti falan değilim. Şu anda japon aracımı sattım alman menşeili bir araç aldım. Japon araçların da sorunları olabilir. Bunun almanı japonu fransızı yok. Her mühendis hata yapabilir, her markanın kendine göre bir dayanıklılık ve kalite anlayışı vardır ve buna göre de pazarlama yapar, bunu düzgün yapamayan da piyasada adıyla kötü nam salar. Nissan'ın CVT konusunda yaptığı gibi. Toyotanın MMT de yaptığı gibi.

    Subaru WRX e CVT koymuş, biraz araştırdım henüz problem yaşayan yok. Tork mork demeyin, mühendislik düzgünse sorun çıkmaz.

    Saygılar.




  • En iyisini Subaru CVT şanzıman ile yapıyor. Kademe yok sorun yok.. (Sürekli değişken oranlı)

    Yazılım ile 6 - 7 - 8 ister 20 kademe bölebiliyor. ''En önemlisi'' dişli olmadığı için boyut minimum düzeyde..

    (Aynı şanzıman XV lerde 6 ileri çalışabiliyor, Outback te 7 ileri , Forester XT de 8 ileri F1 olarak kullanılabiliyor.)

    Geleceğe yönelik bir hamle.. Geliştikçe daha sportif ve seri olacağıda aşikar..

    Şuan için belki bir çift kademeli kadar seri değil (mili saniyeler ile ölçülebilir) ancak sorunsuz olduğu kesin.

    Sizce hızmı öncelikli sorunsuzluk mu ?






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Mayıs 2015; 15:30:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Thm 350 3 ileri şanzıman ilk defa 45 sene önce kullanılmış. 350 cubic inch small block v8'e bağlı amerikan araçlarında 300 bin+ mil yapmış orjinal halde bir kaç tanesini görmüştüm zamanında. Sırf şu petrol fiyatlarından dolayı artan vites sayısı yüzünden 100 bin kmyi görecek şanzıman kalmadı neredeyse artık.. Hondaya kızıyoruz 5 ileri kullanıyor hala diye ama var bir nedeni ki kullanıyor adamlar..

    Dünyanın halen açık ara en sorunsuz şanzımanını üreten marka Honda dır. Çoluk çocukla tartışmaya dahi girmeyin.

    Dünyanın en sorunsuz şanzımanını üreten Honda, CRV ve Pilot modelinde neden ZF 9HP model şanzımanı kullanmak istiyor?

    Kaynak:http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_9HP_transmission

    Marka emisyon ortalamas, maliyet.

    Marka emisyon ortalamasi nedir, zf nin en gelişmiş şanzımanınin alım maliyeti hondanin kendi urettigi eski nesil sanzimandan daha mi düşük?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vw çift kavramadan vazgeçip modern bir tork konvertörlü üretse çok iyi olurdu.
  • En iyisi dsg iste bosverin digerlerini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    vw çift kavramadan vazgeçip modern bir tork konvertörlü üretse çok iyi olurdu.

    Sorunsuz sanziman uretseler vw ye yonelecek bir suru insan var ama kapitalist duzende cok zor ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilteris_ kullanıcısına yanıt
    Hocam, ben de sizin dediklerinize katılıyorum. Cvt çok daha basit bir düzenek ve bence de arıza verme olasılığı modern çift kavramalılara göre daha düşük. Micradaki durum bence istisna çünkü bildiğim kadarıyla kronik bir durum yok. Sadece bir örnekle mikradaki cvt sıkıntılıdır denemez. Cvt nin tork dayanımından bahsedilmiş... Bu kişilere nissanın 260 hp 335 nm v6 motorlarda cvt yi yıllardır sorunsuz bir şekilde kullandığını hatırlatmak isterim bu arada (bkz murano).

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    bu kadar vites olacağına cvt yi geliştirseler keşke...

    Bencede a ve b arası sınırsız oran . sıfıra yakın sürtünme . %100 konfor . bazı insanlara yapısı ve çalışma şekli hoş gelmiyor. sabit devirde hızlanması falan .
    sırf onun için kasnaklara sanki dişli var mış gibi 7 ileri oran veriyorlar . halbuki dişli yok .

    Yanlis anlamadiysam eger cvt sanziman tek ileri mi?

    Yanlis hatrlamiyorsam tesla ve diger elektrikli araclardada bir ileri bir geri sanZiman var ve kesintisiz guc sagliyor.

    Zf ye gelince. Bmwdeki 8 ileri nekadar sorunsuz bilemeyiz ama x5 lerde acrupada araZi vitesinde sorun oldugu icin servislere gidildigini duymustum. Turkiyede boyle bi sorun yoktu cunku bizim halkimiz suv ce 4cekerleri asfalttan topraga goturmuyolar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    bu kadar vites olacağına cvt yi geliştirseler keşke...

    Bencede a ve b arası sınırsız oran . sıfıra yakın sürtünme . %100 konfor . bazı insanlara yapısı ve çalışma şekli hoş gelmiyor. sabit devirde hızlanması falan .
    sırf onun için kasnaklara sanki dişli var mış gibi 7 ileri oran veriyorlar . halbuki dişli yok .

    Yanlis anlamadiysam eger cvt sanziman tek ileri mi?

    Yanlis hatrlamiyorsam tesla ve diger elektrikli araclardada bir ileri bir geri sanZiman var ve kesintisiz guc sagliyor.

    Zf ye gelince. Bmwdeki 8 ileri nekadar sorunsuz bilemeyiz ama x5 lerde acrupada araZi vitesinde sorun oldugu icin servislere gidildigini duymustum. Turkiyede boyle bi sorun yoktu cunku bizim halkimiz suv ce 4cekerleri asfalttan topraga goturmuyolar...

    En güzeli youtube dan izle derim. Görerek daha iyi anlarsın. Tek ileri değil. Maksimum ve minimum iki kasnak arasında sonsuz varyasyon demek. Örneğin tatlı gaz veriyorsun araç 2000 devirde sabitleniyor ama hızlanma devam ediyor çünkü şanZımanın oranı sürekli değişiyor. Aynı şey her devir içinde geçerli 4000 de sabitlenipte hızlanabilirsin. 60 km hızla giderken 1000 devirde yürüyebilirsin, v.s v.s

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence 2 yïl daha bekleyip direkt zf10 a geçselerdi böyle olmazdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Göğüsten vitesli 4 ileri Şahin'imizde vites kolunu koparmamıza rağmen şanzıman tık demedi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    bu kadar vites olacağına cvt yi geliştirseler keşke...

    Bencede a ve b arası sınırsız oran . sıfıra yakın sürtünme . %100 konfor . bazı insanlara yapısı ve çalışma şekli hoş gelmiyor. sabit devirde hızlanması falan .
    sırf onun için kasnaklara sanki dişli var mış gibi 7 ileri oran veriyorlar . halbuki dişli yok .

    Yanlis anlamadiysam eger cvt sanziman tek ileri mi?

    Yanlis hatrlamiyorsam tesla ve diger elektrikli araclardada bir ileri bir geri sanZiman var ve kesintisiz guc sagliyor.

    Zf ye gelince. Bmwdeki 8 ileri nekadar sorunsuz bilemeyiz ama x5 lerde acrupada araZi vitesinde sorun oldugu icin servislere gidildigini duymustum. Turkiyede boyle bi sorun yoktu cunku bizim halkimiz suv ce 4cekerleri asfalttan topraga goturmuyolar...

    En güzeli youtube dan izle derim. Görerek daha iyi anlarsın. Tek ileri değil. Maksimum ve minimum iki kasnak arasında sonsuz varyasyon demek. Örneğin tatlı gaz veriyorsun araç 2000 devirde sabitleniyor ama hızlanma devam ediyor çünkü şanZımanın oranı sürekli değişiyor. Aynı şey her devir içinde geçerli 4000 de sabitlenipte hızlanabilirsin. 60 km hızla giderken 1000 devirde yürüyebilirsin, v.s v.s

    Tesla'da CVT benzeri bir şanzıman yok

    Tesla'da aslında şanzıman yok
    Neden?

    Yaklaşık 15-16bin devir çeviren elektrik motoru için tek sabit oran yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • VW'de DSG farkı diğer markalardaki ve Avrupa'da satıldığı gibi 2000TL olsa 10 numara olurdu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunsuzlukla kafayı bozacaklarına daha çevre dostu şanzıman üretsin Japonlar da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesele 9 ileri şanzımanı hakkıyla üretebilmek. Mercedes de cıkardı 9 ileri şanzıman. Şimdi görecegiz işte
  • 9 ileri olan sorunluysa, hazırda 8 olanı var.

    Bu 9 ileriyi kullananlar, ZF yönetimi ile görüşüp, ZF9 yerine ZF8 taktırırlar hepsi bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Audi a6 larda da sikinti var viteslerde
    Daha 20.000 km araclarda sorun var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.