Şimdi Ara

ZF için şikayet çanları çalıyor..! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
6.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Shimano'yla anlassalar sorun falan çıkmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    Zf gibi firma iyi sanzimanlar uretmesse bir cok otomobil markasi sikintiya girer. Sirtini zf ye dayamis firmalar pata kute sok yasarlar. Sifirdan gelisim yapmamis en azindan sanziman adina tabi bmw roly roce range rover rekabetin gerisinde kalirlar.



    Ne zaman Laf bmw ye gelecek diyordum bu sefer cümlenin sonuna koymuşsun sürprizi

    Çözülmeyecek bir sorun değil ki olabilir insan yapımı sonuç olarak . Zaten yenisi ile değiştiriyorlarmış tabi değişene kadar ölümlü kaza olursa orası felaket olur.
    Bmw de zaten ya bizim ZF var boşverin yan gel yat arabayı yapar ZF yi takarız demiyordur . Herkes Türk değil yani yumurta dayanana kadar beklemez adamların 4-5 tane Plan B si C si D si E si vardır .

    Kısaca ZF patlasa bile Bmw yandık bittik biz demez alternatifi vardır illa ki bu bölümdeki insan sayısı kadar çalışanı var adamların

    Canim mesele bmw degil mesele zf kullanan markalar

    Bmw zf 8hp kullanmakta

    Biliyorum ustad demek istedigim nokta tek basina bmw degil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu kadar vites olacağına cvt yi geliştirseler keşke...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Thm 350 3 ileri şanzıman ilk defa 45 sene önce kullanılmış. 350 cubic inch small block v8'e bağlı amerikan araçlarında 300 bin+ mil yapmış orjinal halde bir kaç tanesini görmüştüm zamanında. Sırf şu petrol fiyatlarından dolayı artan vites sayısı yüzünden 100 bin kmyi görecek şanzıman kalmadı neredeyse artık.. Hondaya kızıyoruz 5 ileri kullanıyor hala diye ama var bir nedeni ki kullanıyor adamlar..

    Dünyanın halen açık ara en sorunsuz şanzımanını üreten marka Honda dır. Çoluk çocukla tartışmaya dahi girmeyin.

    Dünyanın en sorunsuz şanzımanını üreten Honda, CRV ve Pilot modelinde neden ZF 9HP model şanzımanı kullanmak istiyor?

    Kaynak:http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_9HP_transmission



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 8 Mayıs 2015; 1:33:28 >




  • 12-13 ün patentini ben alayımda bu işe bir dur diyeyim yoksa on sene sonra arabayı sadece vitesten ibaret yapacaklar gibi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda Civic 5 ileri otomatiğin şehiriçi yakıt tüketimi fabrika verisi 9,6 lt ve 125 hp motorun 0-100 hızlanması 12,2 sn.

    BMWnin ZF kullanmasının sebebi bu olabilir mi acaba??? Var ZF-8 kullananan arkadaşlarım hiç de bir sıkıntı yok. Yulkarıda yazılanlar yalan demiyorum ama 1. si zaten piyasaya sürülmeden önceki sorun. VW gibi önce satalım sonra belki düzeltebiliriz mantığında değiller. 2. si de Jeep'te 200 araçta görülmüş. Jeep in ABD de yıllık satışı 1 milyona yaklaşıyor. Binde bir bile değil yani... Serviste de özür dilenip yeni şanzıman monte edilmiş. İyi niyet indirimi ile 5000 USD istenmemiş....
  • Zf ciler nazar etti canım şanzımana..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Vites sayısını arttirmak insanlarin mevcut araçlarını eskimiş algısı yaratarak daha yenisi ile değiştirmeye teşvik edip piyasadaki talebi canlı tutmaya çalışmaktan başka birşey değildir. elin caponu 20 yıl önce sonsuz ileri cvt yi bulmuş bunlar hala 8 9 un ıslak kurunun peşinde. Bozulunca bile para kazanıyorlar nasi olsa oh ne güzel iş. Hem satarken öp hem serviste öp.

    Cvt sorunsuz mu yani?

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2856892/nissan-micra-sanzimanim-37000-kmde-bozuldu

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2651133/honda-urunune-sahip-cikmiyor-sikayetcigim

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2471298/nissan-aracimin-sanzimani-arizali

    40.000 tl isteniyor sanziman icin,sonra duserek 10 k civari isteniyor?

    Bu mu sorunsuz?

    Sorun ciktiginda cift kavramalardan bile daha pahali

    Allah askina,su Japonlar saglamdir kafasindan kurtulun artik,sanki hic ariza cikmaz,ciksa bile ucuz olur kafasiyla bakmayin artik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ***Leopard*** -- 8 Mayıs 2015; 10:18:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 9 ileriye ne gerek var arkadaş. 8 ileri zf gayet sorunsuz değilmiydi. Bence suvlar için de yeterli rakam.

    Yakında otobüsler gibi 3-5-7-11-12 diye kaldıracağız arabaları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    bu kadar vites olacağına cvt yi geliştirseler keşke...

    Bencede a ve b arası sınırsız oran . sıfıra yakın sürtünme . %100 konfor . bazı insanlara yapısı ve çalışma şekli hoş gelmiyor. sabit devirde hızlanması falan .
    sırf onun için kasnaklara sanki dişli var mış gibi 7 ileri oran veriyorlar . halbuki dişli yok .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Amerika da 9 ileri kademeli ZF şanzıman kullanılan Jeep in Cherookee ile Acura nın TLX modellerinde yapılan tüm güncellemelere rağmen sarsıntı,kararsızlık ve arıza durumları çözülebilmiş değil...Problem yaşayan araç sayısı epeyce fazla..! Acura da 9400 Jeep de ise 200 araçtan bahsediliyor...

    ZF 9HP'deki sorunlar:

    1. Üretim Öncesi. Range Rover'da adaptasyon sorunu yok, Chrysler Jeep'de adaptasyon sorunu var, çünkü 8. ve 9. vitesler yer darlığından lamel fren yerine röleli tırnaklarla durduruluyor, bu sistem ancak çok çok iyi bir elektronik yazılım optimizasyonu ile çalışıyor ve ABD'deki ZF fabrikasında üretilen 9HP otomatik şanzımanın Chrysler Jeep'e adaptasyonu bu nedenle gecikiyor, çünkü yazılımla 8. ve 9. vitesin devreden tam zamanında çıkmasını bir türlü tutturamıyorlar.

    ZF 9HP'deki sorunlar :

    2. Acura'da bulunan ve kullanılan 9HP tipi ZF otomatik şanzıman Park pozisyonunda ("P") aniden boşalıp araç el freni çekili değilse öne veya geriye doğru hareket edebiliyor. Henüz ölümlü veya yaralamalı kaza meydana gelmemiş. Araçların yarısı (50%) bu arızadan dolayı yetkili servise çağırılıyor ve tamamen ücretsiz yeni ZF 9HP otomatik şanzıman takılıyor ve özür mektubu takdim ediliyor.

    İçinde bulunduğumuz mayıs ayının sonuna doğru yeni bir yazılım ile sorunun üstesinden gelmeye çalışacaklarmış...

    Ekleme ; VW nin 10 ileri üzerinde çalışması ve Ford un 11 ileri otomatik şanzıman patenti alması şanzıman savaşlarını ileri ki dönemde iyice kızıştıracağa benziyor...

    Doğuş olsa adamdan işçilik parası alırlar bir de üstüne "Sağda solda konuşma" diye kağıt imzalatırlar, bırak özür mektubunu...




  • goodorevil kullanıcısına yanıt


    Ama hak edenler de var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    bu kadar vites olacağına cvt yi geliştirseler keşke...

    Bencede a ve b arası sınırsız oran . sıfıra yakın sürtünme . %100 konfor . bazı insanlara yapısı ve çalışma şekli hoş gelmiyor. sabit devirde hızlanması falan .
    sırf onun için kasnaklara sanki dişli var mış gibi 7 ileri oran veriyorlar . halbuki dişli yok .

    CVT teoride mükemmeldir. Bir motorun her devirde maksimum güç üretmesi ile eşdeğerdir. Motora her devirde maksimum güç ürettiremiyorsanız şanzımanı motorun maksimum devrinde sabit tutmak mantığına dayanır. Dünya üzerinde teoride olabilecek en ekonomik ve en performanslı şanzımandır.

    Ama gelin görün ki pratikte birçok sorunla karşılaşılınır.

    CVT'de iki varyatörlü kasnak ve çelik zincir(veya kayış) kullanılır. İşte tam da bu noktada sorunlar başlar. Aşınan, ısınan, gevşeyen, bollaşan bu zincir ve kasnaklar sık sık sorun çıkarmaktadır. Düşük torka sahip motorlarda daha sorunsuz uygulanırken yüksek tork üreten, özellikle de turbo-dizel motorlarda hep sorunla birlikte anılmıştırlar. En iyi örnek>ford c-max tdci cvt

    Tamiri pek mümkün olmuyor. Sebebi ise parçasının ve tamir takımlarının pek yaygın olmaması. Üreten firmalar genelde tek nesil bu şanzımanı kullanıp, sonra illallah edip vazgeçiyorlar. Ford hala kullandığı cvt şanzımanlara fabrika Garantisi vererek değiştirmek zorunda kalıyor.

    Tek dezavantajı olan dayanıklılık sorunu bir şekilde çözülürse gelecek vaadeden bir şanzımandır. Günümüzde çin malı motorsikletlerin hemen hemen hepsinde cvt şanzıman vardır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 8 Mayıs 2015; 11:32:11 >




  • ZF9'a neden gerek duyuyorlar muhteşem ZF8 varken? En fanatik manuelciler bile ZF8'e laf edemez. 8'le devam etsinler güzel güzel.
  • ZF8 Neylerine yetmiyor
  • Oranları doğru ayarlanmış 6 ileri herkese yeter.

    Ornek oranlar

    1.vites 2000rpm 20km/s
    2.vites 2000rpm 40km/s
    3.vites 2000rpm 60km/s
    4.vites 2000rpm 80km/s
    5.vites 2000rpm 100km/s
    6.vites 2000rpm 120km/s

    Lineer bir hızlanma, kararlı bir vites sistemi.

    İsteyen 4000rpm'de 200km/s hıza ulaşır. İsteyen 180km/s hızda 6.viteste 3000rpm ile ekonominin gözüne vura vura uzun yol yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 8 Mayıs 2015; 11:46:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    ZF9'a neden gerek duyuyorlar muhteşem ZF8 varken? En fanatik manuelciler bile ZF8'e laf edemez. 8'le devam etsinler güzel güzel.

    8 uzunlamasına, 9 enlemesine yerleştirilen motorlara göre tasarlanmış.
  • Şanzıman lobisinin işi bunlar. Hep daha fazlasını dayatmak istiyorlar. Benim vatandaşıma 8 ileri yeter de artar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Vites sayısını arttirmak insanlarin mevcut araçlarını eskimiş algısı yaratarak daha yenisi ile değiştirmeye teşvik edip piyasadaki talebi canlı tutmaya çalışmaktan başka birşey değildir. elin caponu 20 yıl önce sonsuz ileri cvt yi bulmuş bunlar hala 8 9 un ıslak kurunun peşinde. Bozulunca bile para kazanıyorlar nasi olsa oh ne güzel iş. Hem satarken öp hem serviste öp.

    Cvt sorunsuz mu yani?

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2856892/nissan-micra-sanzimanim-37000-kmde-bozuldu

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2651133/honda-urunune-sahip-cikmiyor-sikayetcigim

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2471298/nissan-aracimin-sanzimani-arizali

    40.000 tl isteniyor sanziman icin,sonra duserek 10 k civari isteniyor?

    Bu mu sorunsuz?

    Sorun ciktiginda cift kavramalardan bile daha pahali

    Allah askina,su Japonlar saglamdir kafasindan kurtulun artik,sanki hic ariza cikmaz,ciksa bile ucuz olur kafasiyla bakmayin artik

    Böyle bir cevap geleceğini tahmin ediyordum bu yazıyı yazarken. CVT Son derece basit bir mantıkta çalışır içinde 10larca dişli mil valf vs. bulunmaz. Bu yüzden de arıza verme ihtimali çok çok düşüktür. Genelde yanlış yağ kullanımı ya da gerekli zamanda yağ değişiminin yapılmaması nedeniyle arızalanır. CVT Şanzıman neredeyse hiç arızalanmadığı için ve iç kısımda revizyon vs gerektirmediği için yetkili servis ustaları dahil bir çoğu CVT nin tamiri ile haşır neşir değildir diye tahmin ediyorum. Bu yüzden de milyonda bir çıkan arıza durumunda "komple şanzıman değişecek" gibi Türk milletine özgü bir savuşturma ve müşteri kazıklama yöntemine gidiyor servisler. Bu CVT şanzımanı üreten üreticinin kabahati değil, bunu onaracak yetkinlikte personel bulundurmayan servislerin kabahatidir.

    Ayrıca CVT sadece otomobillerde değil, yeryüzündeki nerdeyse tüm scooterlarda kullanılan bir şanzımandır. 3 yıldır motosiklet dünyasıyla ilgileniyorum scooter sahibi de oldum. Şu ana dek bir scooterın kullanım ömrü boyunca cvt şanzıman arıza verdiğini duymadım. 20bin km de bir CVT şanzımanda kavramayı sağlayan varyatör kayışı ve içindeki bagalar aşınmadan ötürü değişir onun dışında tamirlik bir duruma şahit olmadım. Sadece hindistanda ve çinde milyar tane scooter vardır bu şanzımanı kullanan.

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilteris_ -- 8 Mayıs 2015; 11:57:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Vites sayısını arttirmak insanlarin mevcut araçlarını eskimiş algısı yaratarak daha yenisi ile değiştirmeye teşvik edip piyasadaki talebi canlı tutmaya çalışmaktan başka birşey değildir. elin caponu 20 yıl önce sonsuz ileri cvt yi bulmuş bunlar hala 8 9 un ıslak kurunun peşinde. Bozulunca bile para kazanıyorlar nasi olsa oh ne güzel iş. Hem satarken öp hem serviste öp.

    Cvt sorunsuz mu yani?

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2856892/nissan-micra-sanzimanim-37000-kmde-bozuldu

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2651133/honda-urunune-sahip-cikmiyor-sikayetcigim

    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2471298/nissan-aracimin-sanzimani-arizali

    40.000 tl isteniyor sanziman icin,sonra duserek 10 k civari isteniyor?

    Bu mu sorunsuz?

    Sorun ciktiginda cift kavramalardan bile daha pahali

    Allah askina,su Japonlar saglamdir kafasindan kurtulun artik,sanki hic ariza cikmaz,ciksa bile ucuz olur kafasiyla bakmayin artik

    Böyle bir cevap geleceğini tahmin ediyordum bu yazıyı yazarken. CVT Son derece basit bir mantıkta çalışır içinde 10larca dişli mil valf vs. bulunmaz. Bu yüzden de arıza verme ihtimali çok çok düşüktür. Genelde yanlış yağ kullanımı ya da gerekli zamanda yağ değişiminin yapılmaması nedeniyle arızalanır. CVT Şanzıman neredeyse hiç arızalanmadığı için ve iç kısımda revizyon vs gerektirmediği için yetkili servis ustaları dahil bir çoğu CVT nin tamiri ile haşır neşir değildir diye tahmin ediyorum. Bu yüzden de milyonda bir çıkan arıza durumunda "komple şanzıman değişecek" gibi Türk milletine özgü bir savuşturma ve müşteri kazıklama yöntemine gidiyor servisler. Bu CVT şanzımanı üreten üreticinin kabahati değil, bunu onaracak yetkinlikte personel bulundurmayan servislerin kabahatidir.

    Ayrıca CVT sadece otomobillerde değil, yeryüzündeki nerdeyse tüm scooterlarda kullanılan bir şanzımandır. 3 yıldır motosiklet dünyasıyla ilgileniyorum scooter sahibi de oldum. Şu ana dek bir scooterın kullanım ömrü boyunca cvt şanzıman arıza verdiğini duymadım. 20bin km de bir CVT şanzımanda kavramayı sağlayan varyatör kayışı ve içindeki bagalar aşınmadan ötürü değişir onun dışında tamirlik bir duruma şahit olmadım. Sadece hindistanda ve çinde milyar tane scooter vardır bu şanzımanı kullanan.

    edit: imla


    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/2856892/nissan-micra-sanzimanim-37000-kmde-bozuldu

    Yahu burada bayan 2011 sifir aldigi Nissan Micra sinin 37.000 kmde ariza verdiginden bahsediyor.Ne alaka simdi yag degisimi yapilmamistir vs ile?

    37.000 km deniyor.En kotu ihtimalle 40binde yag bakimi yapilir(Mitsubishi Cvt)oyleydi,daha o kmye gelmemis bile.

    Simdi bu kadin nasil oluyorda ozensiz kullanmis oluyorda cvt nin bozulmasina neden oluyor?

    Herhangi bir kullanici hatasi vs yok

    Bu bilgiler isiginda,hani bakimsiz cvt sorunlu olurdu?

    Kullanici hatasi olmadan arizalanmis

    Su mantiktan bir vazgecin artik.İlla Japon yapti diye kullanici hatasi olmadan hayatta bozulmaz mantiginu bir kenara birakin.

    Cvt de bozulur,Japon vs olmasi farketmez

    Edit:Scooterlari ornek vermissiniz.

    Otomobilin urettigi torkla bir mi scooter?

    Tork dayanimi nedir,bu konuda bilginiz var mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ***Leopard*** -- 8 Mayıs 2015; 12:26:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.