Şimdi Ara

0.9 tce-1.5 dci kararsızlığı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
3.369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.3 tce

  • Sevgili Hocam, şu zaman da Dizel araç almanın en ufak bir mantıklı tarafı bulunmamaktadır. Yok DCİ kendini kanıtlamış motormuş falan filan diye boş boş konuşanlara bakmayın. Daha önce ki aracım 1.5 DCİ Euro 4 85 BG di, bilenler bilir üretilmiş DCİ Motorların en iyisidir. Hem DPF Filtresi bulunmaz, hem de 200 Torkla mükemmel çekiş sağlar hem de yakıt tüketimi olarak en az yakandır. Ama otoban sürüşlerin de 110-120 Km den sonra ki o lanet sesi beni deli ediyordu.

    0.9 TCe Motor hem yeterli bg ve Torku ile gerektiğin de LPG ye tam uyumlu olması ile en önemlisi sessizliği ile gayet tercih edilecek bir motordur.

  • 1.2 veya 1.3 tce bakabilirseniz daha çok zevk verir.
    Güncel fiyatlar ile benzinli 2lt fazla yaksa dahi aynı kuruş hesabı çıkıyor.
    Dizel Euro 5+ -6 6.2 araçlar ikinci elde gerçekten sorun
    Şehir içi kısa mesafede kullanımda özellikle sorunlular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sakin kullanan biri iseniz direk 0.9 tce derim.1.5 DCI ise kendini kanıtlamış bir motor lakin ben mazot ve benzin fiyat farkının uzun vadede kalıcı olacağını düşünüyorum (Yatırım danışmanıyım).Ayrıca servis, MTV gibi eksileri de olacak ama çok agresif araç kullanan biri iseniz dizel, benzinden daha avantajlı konuma da geçebilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0.9 tce alıp LPG ile binebilirsin. Motorsiklet gibi gezebilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin eski avantajı kalmadı günlük 20 km de kışın motor tam ısınmayacak yakıt sarfiyatınız yine artacak düşük km yaptığınız için dpf gibi parçalar kurum bağladığı için başınıza bela olacak olası bir motor rektefiyesinde tutarlar 30-40 bini bulmuş durumda karar sizin.

  • dci her koşulda candır.


    260 torku aile kullanımı için uygundur.

  • 0.9 TCe uzun yokda 4,5-5 l/100 km yakıyordu. Aynı yolda 1.4 HDİ 4l/100 km yakıyordu. Benzin-dizel fiyatları eşitlense bile aradaki farka değmez. 0,9 TCe nin sevmediğim tek yanı Start-Stop sistemi idi. Zırt pırt stop ediyordu.Her bindiğimde kapatıyordum.

    İstanbul gibi büyük şehirde yaşamıyorsanız 7 litrenin üstünü yaktırmanız imkansız diyebilirim. Bütün gün 1. viteste gezmeniz lazım.

    5. viteste 100 e sabitleyip giderken hiç vites düşürmedim.

  • İki motoru hem şehir içi hem şehir dışı tecrübeme dayanarak yorumluyorum:


    0.9 tce anlatılan kadar kötü bir motor değil. 180-190'a kadar gayet iyi gidebilen bir motor. Çok dik rampada 3. ve 4. viteslerde kimseyi üzmeden rahatça çıkıyor. Hatta 1.4 tsi 122 hp olduğunu tahmin ettiğim golf 6 ile rampada kafa kafaya gittiğini söyleyebilirim. Tabi ağırlık ve güç oranı açısından eşit geldikleri için kafa tutmuş olma ihtimali var.


    Şehiriçi (Antalya) 6 lt, şehir dışı ortalama 110-120 km seyahat ile 5 lt civarında tüketebiliyor. 4. viteste neredeyse 150'e kadar götürüyor. Devir çevirme anlamında güzel. Turboyu doldurduğunda gerçekten seri gidiyor. Gaz tepkisini beğenmiştim.


    Gelelim 1.5 dci motora... Kullandığım araçlar symbol ve clio. Eski nesilleri de en yenisini de kullandım. Aracı çok rahat hareket ettiriyor. Turbo gecikmesi sevmeyen birine biraz tepkisiz gelebilir. Yalnız 0.9 tce'deki o ilk baştaki alt devirdeki gitmezlik yok, anında torku hissettiriyor. Tabi yüksek devirde hem gürültülü hem de güç üretimi konusunda zayıf. Yakıt konusunda çok zorlasan da buna yakıt yaktırman zor, gerçekten başarılı bir motor.


    Gürültü olmasın, bastığımda da gitsin dersen 0.9 tce. Mümkünse 1.0 tce almak lazım tabi. Gürültü ve titreşim umrumda değil, basınca gitsin ama az yaksın dersen 1.5 dci tercih edilebilir. 0.9 tce'ye uzun yolda 9 lt civarı yaktırmış biri olarak seri gitmenin hakkını verdiğimi söyleyeyim. Dizelde muhtemelen ancak 7 lt yakardı.


    Şu an ki kafayla ben olsam dizel almam. Hem gürültüsü, hem titreşimi nedeniyle alacağın araçtaki konforu bozan şeyler olarak doğrudan etkileyecek. Benzinde neredeyse böyle bir derdin olmayacak. 0.9 tce 3 silindirli olduğu için sesi çok tatlı gelebilir. Dizel bildiğimiz tartartar...





  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    0,9 tce 2000 ve 3000 devirde kaçla gidiyordu?

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Bu görsel sonrası dizel karar kıldım teşekkürler hocam. Benim için az devir 110-120 km daha önemli. Uzun yolda diğer türlü çekilmiyor. Teşekkürler

  • İki motoru da daha önce kullandım. Tce motor alırdım ben olsaydım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yolda daha gürültülü, 1.5 dci haberiniz olsun. Bence o çekilmiyor çünkü aracın yalıtımı zayıf.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Cabbar ağam yanlış anlama da çok saçma bir düşünce tarzın var. Tek derdin az devirse git 2.0-3.0 8-9 ileri bir araç al. Uzun yol çekilirliğinin tek kriteri az devir değil olamaz da. 0.9 TCe Clio 4 sıfır alıp kullandım 1.2 atmosferik 82 HP 308 imden sonra ilaç gibi gelmişti. Onu sattım 0 km 1.0 TCe X-Tronic Clio 5 aldım. 0.9 TCeden daha çok hoşuma gitmişti. Ama 0.9 TCe den daha çok yakıyordu. Çok merak ediyorsan söyleyeyim devir aralıklarını 0.9 TCe 100 km/h da 2250 devir 110 da yaklaşık 2500 devirde gidiyordu. 1.0 TCe X-Tronic ise 100 km/h da 1800 devirde 110 km de ise tam 2000 devirde gidiyordu. 120 km de 2200 civarı. Ondan sonra 2011 model 1.3 Multijet 95 HP Euro 5 motorlu 6 ileri Dualogic şanzımanlı Punto Evo aldım. Devir aralıkları 3 aşağı 5 yukarı Clio 5 ile aynıydı. Ama traktör gibiydi. Ne sesi ne performansı ne de yakıt tüketimi hiç bir konuda Clio 5 ten iyi değildi. Trim sesi hariç. Punto İtalyan montaj olduğu için Cliodan Egeadanda daha kaliteli bir araç benim gözümde. Puntoyu da 2012 Lpg liAstra J 1.4 Turbo 6 ileri manuel ile takas ettim. Dünya varmış diyorum. Mersin ve Adana-Diyarbakır arasını defalarca 308le Clio 5 le ve Puntoyla gittim geldim. Hiç biri Astra kadar konforlu ve rahat değildi. En kısa sürede varma rekorum bu araçla oldu. Basmadım da 120ye sabitleyip geldim. Nasıl olduysa daha erken vardım. Puntoyla 6 saatte gır gır gır bitmek bilmeyen yol Astra ile 4.5 saatte bitti.Gram yorulmadım Vana kadarda giderdim öyle rahat bir arabaydı. Ve en az yakanı da Astra oldu. 308 den sonra ilk defa 308 i aratmayan konfor ve kalitede bir aracım oldu. 308 den sonra ilk defa bu kadar az yakan bir araca bindim. Devir aralıkları da Clio 5 ve Punto evoyla neredeyse aynı.


    Velhasıl u kelam illa dizel Clio alacaksan bari makyaj sonrası Euro 6 ve 90 HP olanları al ki yakıt konusunda daha az üzül. Çünkü dizel her türlü üzer yakıt konusunda. Mtv si bakımının pahalı olması konusunda zaten üzecek. Performansı atmosferikten sonra iyi gelebilir ama asla turbo benzinli gibi olamaz.





  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Astra C, diğerleri b segment araç. Kıyaslama doğru değil. Şaseleri, süspansiyonları, lastikleri, yalıtımları ve malzeme kaliteleri kıyaslanamaz. Clio'yu Punto, Symbol, 208, Fabia gibi araçlarla kıyaslarsan mantıklı olur. Astra zaten kendi kitlesi olan c segment yılların aracı.


    Devire takıldığı için söylüyorum, sırf 3000 devirde giderkenki haliyle 1.5 dci'nin aynı hızında daha sessizdir tce. Hem 3 silindir hem daha az tork olduğu halde, yeni nesil bir motor olduğundan farkı sürünce anlaşılabilir. Denemeden karar vermeyin derim. Yakıt fiyatları da düşünülünce dizelin artısı çok azaldı. Şehiriçi de çok afaki yakıt tüketmiyor tce'ler.

  • Hocam öncelikle aracı ağırlıkla nasıl bir senaryoda kullanacaksınız? Eğer kontak açıp 5 km gitmeden kapatacaksanız dizel almak büyük hata olur. Her şeyden önce motor geç ısınacak (Arabanın içinin ısınması önemli değil), soğuk motor demek çok yakıt demek, sorun demek (DPF dolar, kurum bağlar v.b). Bunun dışında motor sesi, yüksek vergi gibi şeylere de katlanmanız gerekecek. Peki bunlara değecek ne var? Yılda 1-2 kere uzun yol yapacaksanız bana göre değmez. Ha diğer yandan büyük şehirde yaşıyorsunuzdur, işe gitmek için kontak açınca 15-20 km yol gidiyorsunuzdur o zaman sık sık uzun yol yapmasanız bile dizel daha doğru bir tercih olabilir.


    Uzun yoldaki devir hız ilişkisine gelince, 0.9 motor 4250 devirde 168 km hız yapıyor. Bu da 3000 devirde 118 km hız yapıyor. 120 diyeiliriz aşağı yukarı. 1.4 Egea'nın 3000 devirde 112 km hız yaptığını düşünürsek çok da cazip durmuyor ama ben Egea'da otobanda 125 km hızı sabitleyip motor sesinden rahatsız olmadan seyir yapabiliyordum. Yeni üniteler gayet sessiz.

    0.9 tce-1.5 dci kararsızlığı?


    1.5 DCI ise Megane'da 110'luğunu kullandım. 2000 devirde 110 km hız yapıyor ama o hızda birazcık cansız hissettiriyor. Sanki 1.6 atmosferik gibi. Rampaya gelince hızını koruyabiliyor ama hızlanmak isterseniz nazlı oluyor. 5. Vitese düşüp 2200 devir civarına çıkmayı tercih etmiştim.


    Şimdi 1.2 TCE var, daha uzun yol yapamadım ama sanırım 2200 devirde falan 110 yapacak galiba. O hızlara çıkamadım kabaca hesapladım.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Bir anda kendimi 1.6 105hp bravo bakarken buldum. Donanım ve fiyatları fena gelmedi.

  • Dci kendini kanıtlamış bir motor , daha az yakar, daha uzun ömürlü olur muhtemelen, dizel bitiyor eyvallah ama benzinli de bitiyor.
    Para varsa gerçek hybrid alınmalı, yoksa dizel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.