Şimdi Ara

0w 30 yag koydum... Araba degisti. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
9.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 0w30 ve 0w40 bildiğim kadarıyla en kaliteli yağlardan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    0W-30 diğer 30'luk yağlardan daha ince bir yağ değildir. Hava soğuduğu zaman daha az kalınlaşan bir yağdır. Bu dereceler 40 ve 100°C'deki ölçümlere göre verilir. Gözle mukayese edilcekse bu sıcaklıklarda mukayese edilmeli.





    markette 10-40 lık bir yağ bidonunu al çalkala birde 0-30 u al çalkala biri lok lok diye ses yaparken diğeri şakır şakır diye ses yapıyor :))

    arada bariz bir fark var dostum..
  • Aracın katalogunda ne yazıyor?
  • Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    HOCA KİMSEYİ DİNLEME EN İYİSİNİ YAPMIŞSIN.

    Aracında modifiye yoksa ve surekli 6000 devirlerde gezmiyorsan sıkıntı yok ve hatta en iyisini yapmışsın motorun için dahada iyi...

    Benim aracımada servis 12 senedir 10-40 dayadı biraz araştırdığımda honda nın aracım için ilk tercihi

    0-20 yağ olduğunu gördüm ve en son tercihinin 10-40 olduğunu gördüm

    bu yağ ulkemizde yok ancak ben 0-30 kullanıyorum uzun bir suredir ve çok memnunum, meger aracımın gercek performansını hiçbir zaman alamamışım, gaz tepkisini hiçbir zaman tam alamamışım bunu gördüm...

    halk arasında dolaşan hurafelere değil aracınızın gerçek önerilen yağını araştırın bulun ve koyun....

    Aracınız kaç kilometrede peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıtınızın okadar azalmasının nedeni havaların ısınmasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    HOCA KİMSEYİ DİNLEME EN İYİSİNİ YAPMIŞSIN.

    Aracında modifiye yoksa ve surekli 6000 devirlerde gezmiyorsan sıkıntı yok ve hatta en iyisini yapmışsın motorun için dahada iyi...

    Benim aracımada servis 12 senedir 10-40 dayadı biraz araştırdığımda honda nın aracım için ilk tercihi

    0-20 yağ olduğunu gördüm ve en son tercihinin 10-40 olduğunu gördüm

    bu yağ ulkemizde yok ancak ben 0-30 kullanıyorum uzun bir suredir ve çok memnunum, meger aracımın gercek performansını hiçbir zaman alamamışım, gaz tepkisini hiçbir zaman tam alamamışım bunu gördüm...

    halk arasında dolaşan hurafelere değil aracınızın gerçek önerilen yağını araştırın bulun ve koyun....

    Aracınız kaç kilometrede peki?

    220000




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    HOCA KİMSEYİ DİNLEME EN İYİSİNİ YAPMIŞSIN.

    Aracında modifiye yoksa ve surekli 6000 devirlerde gezmiyorsan sıkıntı yok ve hatta en iyisini yapmışsın motorun için dahada iyi...

    Benim aracımada servis 12 senedir 10-40 dayadı biraz araştırdığımda honda nın aracım için ilk tercihi

    0-20 yağ olduğunu gördüm ve en son tercihinin 10-40 olduğunu gördüm

    bu yağ ulkemizde yok ancak ben 0-30 kullanıyorum uzun bir suredir ve çok memnunum, meger aracımın gercek performansını hiçbir zaman alamamışım, gaz tepkisini hiçbir zaman tam alamamışım bunu gördüm...

    halk arasında dolaşan hurafelere değil aracınızın gerçek önerilen yağını araştırın bulun ve koyun....

    Aracınız kaç kilometrede peki?

    220000

    Yüksek kilimetreli araçlar için ince yağ önermezler pek.Yağ eksiltmedi mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    0W-30 diğer 30'luk yağlardan daha ince bir yağ değildir. Hava soğuduğu zaman daha az kalınlaşan bir yağdır. Bu dereceler 40 ve 100°C'deki ölçümlere göre verilir. Gözle mukayese edilcekse bu sıcaklıklarda mukayese edilmeli.





    markette 10-40 lık bir yağ bidonunu al çalkala birde 0-30 u al çalkala biri lok lok diye ses yaparken diğeri şakır şakır diye ses yapıyor :))

    arada bariz bir fark var dostum..

    5W ile 0W arasında bile fark belirgin bence. Ne var ki market ~25°C. 25°C soğuk motor demek. Yağ 20dk / 20km sonra 80-90°C'ye ulaşınca ideal akışkanlığına sahip oluyor.

    Yani 10W-40 kalınlaşıyor, ben de onu söylüyorum zaten. Markette her ikisi de motor için ideal akışkanlığa sahip değildir. Yani şakır şakır yapan 0W-30 bile ideal akışkanlıkta değil 25°C'de. Ama diğerlerinden çok daha yakındır.

    Problemin daha görünür bir hali viskozite-sıcaklık grafiği olabilir. Farklı yağlar çalışma sıcaklığında aynı viskoziteye ulaşıyorlar. Bu viskozite motor için planlanmış viskozite olduğuna göre 0W-30 ince değil, diğeri kalınlaşmış oluyor aslında.

     0w 30 yag koydum... Araba degisti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Benim canımı sıkan araç 3.4 litre yağ alıyor fakat ustaya söylememe rağmen 4 litre yağ koydu bir kısmını filtre çeker dedi bu şekilde daha iyi dedi inşallah bi sıkıntı çıkarmaz.

    normale göre neredeyse %20 daha fazla yağ koymuşsunuz. o ustaya sormak lazım mühendisler filtre payını hesaba katmamış mı acaba?
  • ustaların 10w40 fırsatçılığını aştığımız zamanları da görecek miyiz?
    5w30dan 5w40a geçtim son iki değişimde..10w40 ı ancak kilitleri yağlarken kullanırım
    hitler motor dediğimiz 1.6mpi octaviada 100bin kmden fazla mobil1 0w40 kullandı dayım; hiç sorun çıkarmadı..kaldı ki bahsi geçen toyota
  • yağ keçelerinin yeni yağa alışması için biraz eksiltme yapabilir arada bi kontrol edin yağınızı.
  • Yarım litre civarında fazla koydu da şimdi sıkıntı yaptım bisi olur mu acaba ? Adama dedim araç 3.4 litra yağ aliyor hiç takmadi 4 litrlik bidonu boca etti hatta gitti biraz daha getirdi onu da ekleyecekti müdahale ettim eklettirmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İcat yapmaya gerek yok.

    Katalog değeri neyse o yağı kullanmak lazım. Bazı uyanıklar daha pahalı ya da elinde var diye, sanayi köşelerinde AR-GE yapmaya çalışıyor.

    Yüksek km'lerde motordaki aşınma dolayısıyla biraz daha kalın yağ konulabilir ama.
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    eski sahibinden alıp 2bin km gecikmeli yağ değiştirdim, 17bin km boyunca 10w40 yağ hala o sıfır yağ renginde ve eksiltme yoktu lpg'li araçta.
    o zaman 10w40 koydurmuştum ama yeni bakımda 5w40 veya bulabilirsem 0w40 koyacağım, sabahları lpg'ye geçmesi zaman alıyor ve ince yağ kolay aktığı için motor performansı/yakıtı değişiyor. Motorun daha çabuk bittiğini kanıtlayın sadece mantıkla olmaz bu iş.
  • 1.3 multijet dobloma 10-40 yağ yerine 5-30 mobil yağ koydum, motorun sesi bariz azaldı.
  • yağda sorun yok kullanılması gereken yağ araç için tavsiye edilen yağ
    ama tavsiye edilen yağ değerleri kullanılan iklim şartlarına, en yüksek ve düşük sıcaklık değerlerine göre değişiklik gösterir.
    yani kılavuzda ne yazıyorsa o yağ koyulmaz, ekvatorda kullanıyorsanız aracı değişir alaskada daha farklı yağ değeri kullanırsınız.
    10w40 daha sağlıklı bir değer aslında motor ömrü için, ülkemiz değerlerinde.
    normal sıcaklıkta motor daha rahat çalıştığından çekiş değişmiş gibi gelebilir.
    ustanın fazladan yağ koyması da havalar ısınacağından yağ eksiltme olursa diye koymuş olabilir.
  • Lastikçiler otomobil lastiklerine standart olarak 30 hava basarlar.Yağı değiştiren ustalarda genel olarak araçlara 10-40 yağ koyarlar.Detaya inmek istemezler.

    Yeni bir araca 10-40 yağ kullanmak maliyeti düşürmek içindir.10-40 motor yağının 0-40 tam sentetik motor yağından her koşulda bir artısı yoktur.
  • mutluakbulut kullanıcısına yanıt
    Hocam başlığı okuyunca "yağı koydum, araba haşat oldu, değiştirmek zorunda kaldım" şeklinde algıladım valla ilken .
  • Benimde 1.2 benzinli aracıma son 2 senedir yetkili servis 5w30 yerine 0w30 koyuyor. Acaba yağ eksiltme konusunda bir sakınca yaratır mı 0w30? Peugeot araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.