Şimdi Ara

0w40 mı 5w40 mı 10w40 mı 15w40 mı? Cevabı burada (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
51
Cevap
4
Favori
19.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    0-30 en incesidir diye biliyorum. sonra 5-30 sonra 0-40 veya 0-40 5-30 tam emin değilim o kısımda. en iyi performansı 0-30 da verir. sonra 5-30 da hem teknik olarak hem tecrübe olarak sabittir. 0-40 çok extrem bir yağdır. kullanılmasını gerektirecek ülkemizde bir bölge yoktur.
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Şimdi arabadan inerken -15 i gösteriyordu yol bilgisayarı. Bence bu koşullarda 0-40 yağ çok daha iyidir 5-30 dan. Milletin aracı yağ lambası yakıyor ilk çalıştırma esnasında. Gece rahat -20.

    0-30 yağın bir zararı olur mu araca
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    servis kitapçığında ne diyorsa onun dışına çıkmayınız. vizkozite değerlerini sıfır veya yeni bir arabada değiştirmeyiniz. araç eskidir km yüksektir o zaman 5-30 veya 5-40 ideal olur. 0-30 ince gelir yağ eksiltir çok fazla.
  • Servis kitapçığı 150 bine gelince şu yağı koyun demiyor 300 bine gelince bunu koyun demiyor ama elbette kanallar geniş olacağı için farklı yağ seçimi yapmalıyız bana kalırsa 80 bin km kadar kitaba bakın sonra bakmaya gerek yok





    Bana göre en önemlisi ilk çalışma ilk çalışmada motor ve yağ soğuk olacağı için hızlı akışkanlığı 0 30 mu sağlar



    Mobil 1 5 30 sehir efsanesine dönmüş durumda herkez reklamını yapıyo nedense sanki diğer yağlar çöp ben memnun kalmadım vuruntuyu artırdı ilk çalışmadaki şimdi ne kullansam diye düşünüyorum





    Ses olayınada anlam veremiyorum kalın yağ motor sesi ne daha iyi gelmezmi bütün boşlukları doldurduğu için
  • arda4 kullanıcısına yanıt
    resimler göbrünmüyor ama ben ne demek istediğiniz tahmin ettim.
    soğuktaki akışkanlık ve 100 derecedeki akışkanlık.
    evet sonu 40 ile bitiyorsa sıcak koruması hemen hemen aynı ama soğuk koruması farklı.

    Hatırlıyorum da 1992 model Ford taunus GTS 2.0 aracım için castrol 5w-40 yağ koymuştum.

    1000km sonra arabada yağ yoktu :)
    yağ ışığı yanınca fark ettim.
    o zamanlar bende bu yağ konusuna çok kafayı takmıştım.

    Eğer yeterli ingilizceye sahipseniz bobistheoilguy adresine üye olup yabancı forumlarda yağ uzmanları ile tartışmaya girebilirsiniz.
    Ben oradan çok şey öğrendim.

    bnym97 bey'in hyundai aracı için kaliteli 5-40 yeterli olacaktır.
    Bu arada her 5-40 aynı kalitede değil. Bulabilirseniz Liquimoly veya valvoline alın.
    Türkiyede pek bilinmedikleri için mobil castrol gidiyor piyasa.
    Eğer -30 -15 arası görmüyorsa oturduğunuz yer ve aracınız eski ise 2012 öncesi falan 0w ince gelip yağ yaktırabilir.


    yazın 15-40 kışın 5-40 kullanmak fuzuli masraf.
    yağı ve filtreyi her sene değiştirin. Araba o zaman korunur.

    unutmadan söyleyim bi aralar 10-60 yağa mucize yağı diyorlardı. Yağ yakmayı ve sesi kestiği için.
    Bu durumda kalın yağ yara bandıdır.




  • motor yağını çok değiştirmeyi de tavsiye etmiyorlar. Yani bir yağ belirleyip sorun çıkartmadığı sürece o yağdan devam edin değişiklik yapmayın diyorlar.

    birde şimdi elimizdeki yağlar tam sentetik yağlar. Değişim süresi genelde 1 sene veya 15 bin km . Biz bu yağı 6 ayda bir değiştirsek herhangi bir faydasını görür müyüz yoksa boşa fazladan masraf mı etmiş oluruz ?
  • turboyu korumak önemli türbo için kaça kaç koymalıyız

    stop start magnatec nasıl yap trafikte dur kalk anlık devirlenmelerde öneriliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    motor yağını çok değiştirmeyi de tavsiye etmiyorlar. Yani bir yağ belirleyip sorun çıkartmadığı sürece o yağdan devam edin değişiklik yapmayın diyorlar.

    birde şimdi elimizdeki yağlar tam sentetik yağlar. Değişim süresi genelde 1 sene veya 15 bin km . Biz bu yağı 6 ayda bir değiştirsek herhangi bir faydasını görür müyüz yoksa boşa fazladan masraf mı etmiş oluruz ?

    Katalogda belirtilen yağların kullanımından %99 sorun çıkmaz. Bir de API SL gibi sınıflara dikkat etmek lazım. Piyasadaki ucuz yağlar eski yürürlükten kalkmış standartları bile karşılamıyor

    Hergün şehirlerarası günde 100 küsür km yapıyorsan belki 10000km'de bir değişim olur. Ama normal şehiriçi kullanımda en fazla 7000-8000km veya 6-7ay.

    Yağ bozulur bozulmaz ama kesinlikle kirleniyor, yağ filtresi anca 20 mikronun üstündeki parçacıkları tutar. Bir de asitlik artar,koruyucu maddeler azalır vs vs.

    Bundan dolayı yağ değişimi yapılır. Tamamen kapalı sistem olan şanzımanın yağı bile gidiyor:
    ChrisFixyoutube
    Can Changing your Transmission Fluid Cause Damage?
    https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc


    Scotty Kilmeryoutube
    What Happens if You Don't Change the Oil in Your Car?
    https://www.youtube.com/watch?v=_ZsnLKIhcT0





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda4 -- 22 Aralık 2016; 20:10:9 >




  • klavuzdaki onaylara göre dikkat ederek alıyoruz. Genelde 60 km yapıyorum haftanın 3 günü, diğer günler 30 km , ama yüzden doksan şu sıra 30 km yapıyorum. Senede ortalama 9000 km anca bazen 10 bin bazen 8000 gittim. Genelde şehir içi ve yağ 6 ayda kirleniyor siyaha dönüyor ama akışkanlığında filan sıkıntı olmuyor.

    çoğu kişi şanzıman yağını bile değiştirmeye gerek olmadığını söylüuor.

    ne kadar incelersek inceleyelim bir yandanda zaten araç yaşlanıyor yıpranıyor
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    30.000 deki dizel aracıma bir sonraki bakımda 0-30 yağ koydurmayı düşünüyorum. Yağ markası olarak herkes bişey söylüyor. Mobil ile Castrol bilinen markalar zaten.

    Motul diyen var Liquimoly diyen var. İşin içinden çıkılacak gibi değil. Ne yapsak :)
  • valvolin ile liquimoly öneriyorlar. Bizde genelde castrol mobil kullanıyoruz.

    Bir dahaki bakıma inşallah 0w-30 castrol yada mobil 1 0w-40 kullanacağım.

    sürekli elimdeki 5w-40 castrol arttığından onu kullandım hep ama bitirdim

    ve 1 seneyi beklemicem gerçekten yağ değiştikten sonra araç fark ediyor. 6-7 ayda değiştiririm.

    yağların hepsi aslında aynı yerden çıkıyor sadece içindeki katkıları vs onayları değişiyor. 0w-30 castrol dexos 2 olan 137 tl mi ne filtre ile beraber bide işçilik 200 tl . aslında uygun bir rakam aksatmadan değiştirmek lazım yağı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    klavuzdaki onaylara göre dikkat ederek alıyoruz. Genelde 60 km yapıyorum haftanın 3 günü, diğer günler 30 km , ama yüzden doksan şu sıra 30 km yapıyorum. Senede ortalama 9000 km anca bazen 10 bin bazen 8000 gittim. Genelde şehir içi ve yağ 6 ayda kirleniyor siyaha dönüyor ama akışkanlığında filan sıkıntı olmuyor.

    çoğu kişi şanzıman yağını bile değiştirmeye gerek olmadığını söylüuor.

    ne kadar incelersek inceleyelim bir yandanda zaten araç yaşlanıyor yıpranıyor

    Hocam araç eskiyor ama güncel araçlar eğer doğru dürüst kullanılır ve bakımları yapılırsa çok ama çok uzun ömürlü.

    Diyorum ya onca zorlu şartta kullanılmalarına rağmen ticari binek araçlar bile 300000km'yi aşıyor.

    Bize düşen üşenmeyip gerekli bakımı yaptırmak. Benzine mazota 100-200TL veriyoruz, yağ değişimi olunca 5 lira 10 lira fazla vemeyelim diyoruz, bu olmaz. Zaten mantıklı da değil.

    Yakıt Tüketimi Dahil Otomobillerin 100.000 km maliyetleri >http://yuzbin.net/

    Dikkat: Bakım yaptırmanızı tavsiye ederken paragöz usta servis vs'e gidin demiyorum. Gidin piyasadan en kaliteli yağı, yağ filtresini hava filtresini alın, 20-30TL işçilik verip yaptırın. Hiçbir zaman için gittiğiniz yerdeki sarf malzemelerini kullanmayın.

    Yetkili servisler bile para kazanma hısrıyla ucuz sarf malzemesi kullanabiliyor. (Kendi gözümle gördüm kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yağı koymuyorlar)




  • verdiğiniz bağlantıda veri tabanı hatası demekte

    tabi dediğiniz gibi yaşlanacak diye de bakmamazlık olmaz yağdan da kısmak doğru değil uygun iyi yağ seçimi yapmak lazım.

    dün aracımı yetkili servise götürdüm. Yağı kendim alıp gidiyorum. Ustalarla konuştum. Bitane elektrikçi denk geldi. Adam diyorki, yağ eksik kaldıysa içerden tamamlarız. Getirdiğim yağ ile servisteki yağ farklı dedim, farketmez hepsi aynı yerden çıkıyor diyor. Kendi aracına öyle davranmaz..

    aracımın yağı 100 tl , en pahalı yapı 140 tl. Filtresi orjinal 40 tl. İşçiliğide tutsa tusa en fazla bu işlem 250 ye patlıyor. İmkanı olan ve uzun süre aracı kullanacaklar için çok bir mevla değil bence




  • Hocam geçenki yağ değişiminde işçilik olarak 20-25TL verdim. Bütün malzemeleri gittim kendim altım (yağ, yağ filtresi, hava filtresi)

    Adam yağ değiştirdiği gibi hava filtresi yağ filtresini de değiştirdi ayrıca ön fren balatalarını kontrol etti.

    Hazır araç lifte kaldırılmışken akan kokan var mı diye altı kısmına iyicene baktım. Motor kısmına da aynı şekilde akan kokan var mı falan diye iyicene baktım.

    Son olarak şu hatırlatmayı yapayım, aracın kılavuzunda kaç litre yağ aldığı yazar. Örneğin 3.7 litre. Sizi adamın eline 4lt yağ vermeyin, tam tamına 3.7lt verin zira çoğu yerde motor yağını yağ koyuyorlar.

    Eksik olursa sorun yok, eklemesi kolay. Eğer fazla yağ konmuşsa fazlasını nasıl alacağınızı aşağıdaki videodan öğrenebilirsiniz. İhtiyacınız olan şeyler şeffaf akvaryum hortumu 50cc veya 100cc'lik şırınga.

    Otomobillerde motor yağı seviyesi nasıl kontrol edilir?


    Otomobillerde motor yağı fazla ise fazla yağ nasıl çektirilir/alınır?




  • Ben 1.6 GDİ aracıma 0w30 Lubex koydum. Aracımda sıvı LPG olduğu için mersinde olmama rağmen bu tercihte bulundum ve 2.5 lt yakıt düşüşü arabada hissedilir derecede rahatlama. Koydurduktan sonra nerde usta nerde konuştuğum insan varsa 1 i hariç hepsi ilk 2000 kmde yağ eksiltir, 4000-5000 kmde 2 lt yağ alırsın 10 bin kmde komple yağ indirirsin. 8000 km oldu ve yağ eksilme yok. Aracınıza bakın öle yağ alın ama bundan sonra araba bende olduğu sürece Lubex 0w30 yağa devam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Castrol'ün sitesinde Peugeot 207 1.4 HDI için 5W-30 yağ öneriliyor. Fakat özel serviste 10W-40 konuldu. Nasıl bir problem yaratır bu durum? İzmir'de yaşadığım için kış ağır da değil. Sanki 5W-30 olsaydı daha iyidi bir yanlışlık var gibi.
  • Hocam güzel konu açmışsın teşekkür ederim.Bir çoğumuz bu konuda yetersiz bilgiye sahibiz,örneklerle bilgilerle doğruyu bulmak için tartışıyoruz.Emekleriniz için teşekkürler.
  • 5w 30 da 30 değeri grafikte 30 dereceye kadar çizilmiş ?
    Bu ne demek oluyor ?
    0-30 , 5-30 kullanıyor yeni pırıl pırıl arabalar. Ve yazın sıcaklık 40 ı geçiyor. Açıklarmısın
  • Hocam şu kadarını söyleyeyim hiç kafanı karıştırmana gerek yok.

    Arabanın kataloğunda ne diyorsa o.

    Ha alternatif mümkün mü? Mümkün ama risk almaya değmez. Son numara sabit (...w40) kalsın ilk (10w..., 5w..., 0w...) numarayı düşür bu arada tavsiye edilen yağların dışına çıkma sorun olmaz.

    SAE40 yağ ve türevleri (0w40, 10w40, 5w40) genellikle Türkiye şartları için uygundur. Aracınızın kılavuzunda bunları kullanın diyorsa %99 bir sorun çıkmaz. İş ki mümkün olan en kaliteli yağı kullanın.

    Ama bazı araçlar örneğin bazı Honda modelleri yalnızca 0w20 kullanın diyor. Bu durumda yalnızca ve yalnızca bu yağı kullanın. Yok 30 olur yok 40 olur bunlar yalan hikaye. Kesinlikle sorun yaşarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Castrol'ün sitesinde Peugeot 207 1.4 HDI için 5W-30 yağ öneriliyor. Fakat özel serviste 10W-40 konuldu. Nasıl bir problem yaratır bu durum? İzmir'de yaşadığım için kış ağır da değil. Sanki 5W-30 olsaydı daha iyidi bir yanlışlık var gibi.

    Evet yanlışlık var. Özellikle de bu havada. Aracın kılavuzunu kontrol edin. Muhtemelen 0w30, 5w30 ve 10w30 tavsiye ediliyordur.

    Kışın en soğuk döneminde olduğumuzdan muhtemelen 0w30 işinizi görecektir. Eğer kılavuzda tavsiye etmiyorsa 5w30 koyun devam edin.

    Piyasada bulabildiğin en kaliteli yağı koydur. Yağı yağ filtresini hava filtresini al götür işçiliğe 20TL verir çıkar gidersin.

    Ne sorun yaşarsın valflerin egzantrik milin çabuk aşınır... Koydukları yağ dandiktir dayanmaz motor kirlenir vs vs. Gerek yok. 5-100TL için kesinlikle değmez.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.