Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
141.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Standart bır arac 60-70 ıle daha az yakar 30-40 a gore. Once bunları ogrenmekte fayda var yorum yapmaktan zıyade
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazım. Yoksa komik duruma düşmüş olabiliyorsunuz ortamlarda. Üzücü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç bir benzinli araç dizel kadar yakamaz imkansız nedenine gelince havanın sıkıştırılma olayıyla alakalı benzi li arabada ykıt enjeksiyonlu bile olsa silindirin içinde havayla beraber püskürtülen benzinde sıkıştığından havanın sıkışmasını kısıtlar bu da benzinli aracın maksimum 10-12 aralığında sıkıştırma oranı yakalanmasına sebep olur ancak dizel motorlarda hava sıkışırken mazot püskürtülmez slindir tam tepe noktaya gelmişken tamamen sıkışan hava üzerine mazot püskürtülür ve böylece maksimum sıkıştırma oranı olan 16-17 civarı bir sıkıştırılmış havnın üzerine mazotu püskürterek daha fazla güç ve daha az yakıt kullanılmış olur tabii bunları bilmedde boş beleş bilgilerle yazanlar a hiç bişey diyemiyorum
  • allah akıl fikir versin.

    atmosferik 1.6 alıp tük takmaktır en mantıklı olan. tsi gibi, gdi gibi tüp'e uyum sıkıntıları yaşayan sistemlerle tasarruf yapılmaz. ha şu doğru tsi basınca gider atmosferik gidemez. atmosferiği sadece ekonomi amaçlı alın.
  • Tüpçüler uzak dursun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Tüpçüler uzak dursun
    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 12 Ocak 2019; 13:8:39 >
  • Forumdaki ben bunu bi kere aldımya kusurunu bile kabiliyet sayar dibine kadar sınırsız överim zihniyetindeki turbocu, tsi'ci vs vs arkadaşların hep söyedikleri 3 şey;
    1 Bunlar az yakıyor
    2 Bunlar çok kaçıyor
    3 Bu yeni teknoloji atmosferik eski teknoloji.
    Maalesef üçü de palavra. Kazıklandınız lan.
  • şu da var, burayı okuyan sanki 1.0-1.2 motorlu araçların fiyatını da 50-60 bin tl olup, peynir ekmek gibi satacağını düşünecek.
    Bu araçlara 100 bin üstü vereceğine, 1-2 yaşında yeni kasa 1.5 motorlu kuga'ya bin daha iyi.
  • Herkese vermiyor ne yazık ki
  • Polo 1.0 TSI Comfortline 98.900 TL
    Clio 1.5 dCi ICON 91.900 TL
    Liste fiyatları

    Dizel ICON donanım Clio'da standart olup bundan daha pahalıya satılan 1.0 TSI Comfortline Polo'da şunlar yok;
    - Led farlar
    - Led stoplar
    - Hız sabitleme
    - Navigasyon
    - Ön sis farları
    - Katlanır aynalar
    - Dijital klima
    - Anahtarsız giriş ve çalıştırma
    - 17 jant opsiyonu hiç yok

    Bunları opsiyon olarak alırsanız maliyeti 12bin TL VW'de.

    Yakıt tüketimine gelince var mı şöyle 5000km üzeri ortalama paylaşacak bir TSI kullanıcısı ?

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız
    Bu değer 17 jantlı araca aittir. Belirtmekte fayda var.

    Rutin kullanımım günlük 4+4km şeklinde. Motor ısınmıyor bile ve şehir içi 3. vites üstünü görmüyorum, yol boyunca 7-8 dur kalkım var.
    Bu arada 5. vites 2bin devirde 112km/s hız yapıyor 1.5dCi 90hp motor.

    Uzun yol ortalamam 2kişi yüklü bagaj (arka koltuklar da yükle dolu) klima açık kasmadan Düzce-Antalya Demre arası 3.9lt ortalama. Ülkeyi kuzeyden güneya bölmek gibi. Aradaki yükseklik farklarını düşünmek laızm. Antalya Demre arası virajlı yollarda bilenler bilir bazen 3. vites fazla geliyor.
    Bir süre şehiriçi kullanımından sonra 4.0lt olan ortalama dönüşte de yüksüz bagaj yine 2 kişi ile 3.9lt ortalama devam etti.

    Neredeyse 2 aydır kışlık lastiklerle tamamen şehir içi kullanıma devam ediyorum hala genel ortalamam 4.5lt.
    Aslında ortalamayı sıfırlayıp kış lastikleriyle kış tüketimine bakmak istiyorum ama bu gibi tartışmalarda örnek teşkil ettiğinden sıfırlamaya elim gitmiyor. 6000 km'yi göreyim resim alayım ondan sonra sıfırlayacağım.

    Şimdi siz dizelden daha pahalıya aldığınız küçük hacimli benzinli motorla basmaya korkarken ben rahat rahat aracıma binebiliyorum. Yokuşta bayırda vites küçültme ihtiyacı duymuyorum. Otobanda bile 120-130 için 2500 deviri geçmiyorum.

    Tek olumsuz yanı MTV'sinin daha yüksek olması. Diğer her yönden dizel motor benzinli turbodan iyidir.

    Bundan önce LPG'li ve benzin otomatik araçlarım oldu. LPG'li de ekonomik ama dizelin ekonomisi ve gücü eklenince daha iyi.

    Konu başlığı TSI varken TDI alınmaz şekilnde olsaydı belki çoğumuz hak verirdik ama genel anlamda dizele karşı çıkmak ve TSI motoru tüm markalara kıyasla üstün göstermek pek mantıklı değil. Çünkü doğru değil.

    Neredeyse 1.0 TSI Comfortline manuel Polo fiyatına satılan Peugeot 308 otomatik dizel var. Hem C sınıfı, hem otomatik hem de 1.0 TSI motordan daha güçlü ve daha ekonomik.

    Herkese kazasız belasız sürüşler.




  • allah kimseyi dizelle benzinliyi kiyaslayacak kadar delirtmesin

    amin
  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Ufff, bu mesaja cevap yazabileceklerini sanmıyorum.



    Ne güzel kendi kendilerini avutuyorlardı hocam, oldu mu bu yaptığınız? Tsi nin 6 yaktığı yerde Dci 8 yakar yani onlara göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 13 Ocak 2019; 23:45:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 TSI motordan her ne kadar yakıt ekonomisi, sessizliği, seriliği, kullanım keyfi vs. memnun olsam da, diğer yandan acaba "1.4 TSI nasıldır" düşüncesini içimden atamıyorum şahsen. Fakat öte yandan 1.0 TSI Leon'u da düşünüyorum. Fabrika verileri 115 BG, 200 Nm Tork = Şehir içi 5.3 / Şehir dışı 3.9 litre. (Oynasa oynasa en fazla 1 litre oynar)

    Üstelik MTV'si 1.4 TSI ve dizele göre daha uygun. Fiyat anlamında da aynı şekilde.. E daha ne olsun?

    Aklımı karıştırmıyor değil..

    Aşağıdaki örnek kullanım verisi doğruysa, gerek konu sahibine hak vermemek gerekse aracın tercih edilmemesi için hiçbir neden yok.

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 14 Ocak 2019; 0:2:24 >




  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Vw de yol bılgısayarı 100 saatte sıfırlanır. Benım elımde en uzun sunlar var. Aracım c sınıfı leon, clıo ıle kıyaslanamaz tabı. Bence poloyla bıle kıyaslanmamalı clıo ama neyse... Gerceklerı soylersek kalp kırarız



    2019 olarak bakarsak senın aracının vergısı 1800tl benımkının 900kusur. Yılda 3 depoya yakın fark cıktı mı. Sehırler arası 1000km sehırıcı 800km yapıyorum. Senede kafadan bı 2500-3000km uzun yol yaptım senden mtv farkından.



    Sımdı gelelım toplam hesaba. Sen 4.5lt ıle 15bın km yapmıs ol senede. Ben o paraya 6lt ıle 10bın km yol yapıyorum + 2500-3000km sehırler arası. Aradakı farka hem sınıf farkım var, hem benzın konforum. Zaten senede 15bın km den asagı yapıyorsa dızel arac sahıbı, gecmıs olsun :)



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Polo 1.0 TSI Comfortline 98.900 TL
    Clio 1.5 dCi ICON 91.900 TL
    Liste fiyatları

    Dizel ICON donanım Clio'da standart olup bundan daha pahalıya satılan 1.0 TSI Comfortline Polo'da şunlar yok;
    - Led farlar
    - Led stoplar
    - Hız sabitleme
    - Navigasyon
    - Ön sis farları
    - Katlanır aynalar
    - Dijital klima
    - Anahtarsız giriş ve çalıştırma
    - 17 jant opsiyonu hiç yok

    Bunları opsiyon olarak alırsanız maliyeti 12bin TL VW'de.

    Yakıt tüketimine gelince var mı şöyle 5000km üzeri ortalama paylaşacak bir TSI kullanıcısı ?


    Bu değer 17 jantlı araca aittir. Belirtmekte fayda var.

    Rutin kullanımım günlük 4+4km şeklinde. Motor ısınmıyor bile ve şehir içi 3. vites üstünü görmüyorum, yol boyunca 7-8 dur kalkım var.
    Bu arada 5. vites 2bin devirde 112km/s hız yapıyor 1.5dCi 90hp motor.

    Uzun yol ortalamam 2kişi yüklü bagaj (arka koltuklar da yükle dolu) klima açık kasmadan Düzce-Antalya Demre arası 3.9lt ortalama. Ülkeyi kuzeyden güneya bölmek gibi. Aradaki yükseklik farklarını düşünmek laızm. Antalya Demre arası virajlı yollarda bilenler bilir bazen 3. vites fazla geliyor.
    Bir süre şehiriçi kullanımından sonra 4.0lt olan ortalama dönüşte de yüksüz bagaj yine 2 kişi ile 3.9lt ortalama devam etti.

    Neredeyse 2 aydır kışlık lastiklerle tamamen şehir içi kullanıma devam ediyorum hala genel ortalamam 4.5lt.
    Aslında ortalamayı sıfırlayıp kış lastikleriyle kış tüketimine bakmak istiyorum ama bu gibi tartışmalarda örnek teşkil ettiğinden sıfırlamaya elim gitmiyor. 6000 km'yi göreyim resim alayım ondan sonra sıfırlayacağım.

    Şimdi siz dizelden daha pahalıya aldığınız küçük hacimli benzinli motorla basmaya korkarken ben rahat rahat aracıma binebiliyorum. Yokuşta bayırda vites küçültme ihtiyacı duymuyorum. Otobanda bile 120-130 için 2500 deviri geçmiyorum.

    Tek olumsuz yanı MTV'sinin daha yüksek olması. Diğer her yönden dizel motor benzinli turbodan iyidir.

    Bundan önce LPG'li ve benzin otomatik araçlarım oldu. LPG'li de ekonomik ama dizelin ekonomisi ve gücü eklenince daha iyi.

    Konu başlığı TSI varken TDI alınmaz şekilnde olsaydı belki çoğumuz hak verirdik ama genel anlamda dizele karşı çıkmak ve TSI motoru tüm markalara kıyasla üstün göstermek pek mantıklı değil. Çünkü doğru değil.

    Neredeyse 1.0 TSI Comfortline manuel Polo fiyatına satılan Peugeot 308 otomatik dizel var. Hem C sınıfı, hem otomatik hem de 1.0 TSI motordan daha güçlü ve daha ekonomik.

    Herkese kazasız belasız sürüşler.
    Pejonun dizeli de piyasanın en iyi ve verimli dizel makinası 👍👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Öyle Ölmez Roket Atsaydın
  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.4tsi jetta 125bg kullanıyorum, eşimdeki arac 1.2 90bg polo.



    2si arasında ciddi cekiş farkı var, özellikle rampada bu farkı hissediyorsunuz.Ayrıca 100km üstünde de fark bariz acılıyor. Size tavsiyem düz bir şehideyseniz ve cok fazla 140 uzeri hizlara cıkmıyorsanız 1.2 veya 1.0 yeterli, 1.4 e girmeye pek gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    Öyle Ölmez Roket Atsaydın
    Uzun yolda nasıl 1000km yapıyorsun ya sorusu gelınce atacaktım ama sımdı atayım madem roketı. Acaba clıo 110km/s ortalama hızda kac yakıyor ? :)





    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperdgal

    Hocam 1.4tsi jetta 125bg kullanıyorum, eşimdeki arac 1.2 90bg polo.



    2si arasında ciddi cekiş farkı var, özellikle rampada bu farkı hissediyorsunuz.Ayrıca 100km üstünde de fark bariz acılıyor. Size tavsiyem düz bir şehideyseniz ve cok fazla 140 uzeri hizlara cıkmıyorsanız 1.2 veya 1.0 yeterli, 1.4 e girmeye pek gerek yok.
    Hocam ben zaten 1.2 TSI Polo aracımdan çok memnunum. Tek sıkıntım kasanın biraz hafif olması. Ne zaman dört kişi biniyoruz, araçtaki sürüş keyfi daha da artıyor. Ancak ne bileyim 1.4 TSI kullanan birkaç kişinin yorumuna denk geldim, çok çok memnunlar. Biraz özendim doğrusu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkstar01

    7500 km de Civic manuel aracim 4 km git gel mesafede 9.1 9.3 lt arası geziyor
    dediğimin aynısına gelmişiz bence okudugunuzu anlamaıssınız ? 9 litre yakıyosun 1 litre farkı klima aç yada bi gazla 10 litre yorumumu dogrulamıssın yani anlıcagın.....
  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.